خرید از یک فروشگاه آن‌لاین، مثل فروشگاه پیکسل، چه مزیت‌هایی دارد؟

شاید بتوان گفت که مهم‌ترین مزیت خرید از فروشگاه‌های آن‌لاین صرفه‌جویی در وقت و هزینه است. مشتری می‌تواند کالاهای مختلفی را با یکدیگر مقایسه کرده، کالاهای موردنظر خود را برای خرید انتخاب کند. سفارش‌های مشتری در مدت‌زمانی کوتاه، با روشی بهینه برای مشتری ارسال می‌شوند. با این روش مشتری می‌تواند با خیال آسوده، و در عرض چند کلیک، خرید خود را انجام داده، آن‌را در منزل، محل کار یا هر نقطه‌ی دیگری تحویل بگیرد. از دیگر مزیت‌های خرید آن‌لاین امکان ثبت سفارش به صورت شبانه‌روزی است. برای مثال مشتری می‌تواند سفارش خود را در روزهای تعطیل یا ساعات تعطیلی فروشگاه ثبت نماید، تا در اولین فرصت سفارش او ارسال شود. امکان خرید کالا و ارسال آن به شخص دیگری (مثلاً به عنوان هدیه) از مزایای دیگر خرید به صورت اینترنتی است (در این حالت فاکتور برای خریدار، و کالاها برای شخص موردنظر ارسال می‌شود). خرید آن‌لاین باعث می‌شود تا حتی نیازی به ارتباط تلفنی بین مشتری و فروشگاه وجود نداشته باشد.

فروشگاه پیکسل، به عنوان یک فروشگاه تخصصی لوازم عکاسی، فیلم‌برداری و تجهیزات وابسته، چند ویژگی مهم دارد. یکی از این ویژگی‌ها این است که قیمت و موجودی در فروشگاه پیکسل همواره به‌روز هستند؛ بدین معنا که هر کالایی که امکان افزودن به سبد خرید دارد در انبار فروشگاه موجود، و قیمت آن نیز همان قیمت ثبت‌شده است. بنابراین مشتری می‌تواند با اطمینان خرید خود را انجام دهد. ویژگی دیگر پیکسل، عدم نیاز به پیگیری تلفنی است. کافی‌ست مشتری همه‌ی اطلاعات لازم را هنگام سفارش ارائه نماید، تا سفارش او همان‌طوری که می‌خواهد برای او ارسال شود. پیکسل دوست دارد کار مشتریان را راحت‌تر کند، بنابراین صرفه‌جویی در وقت مشتری اولویت مهمی است. به همین دلیل، سعی می‌شود سفارشات در کم‌ترین زمان ممکن برای مشتری ارسال شوند.

 

برای خرید از فروشگاه پیکسل چه پیش‌نیازهایی وجود دارد؟

برای خرید از فروشگاه آن‌لاین پیکسل لازم است در هنگام تأیید سبد خرید، جمع مبلغ سفارش به صورت آن‌لاین (از طریق درگاه بانک‌های مربوطه) پرداخت شود. جهت پرداخت این مبلغ، مشتری می‌بایست یک کارت بانکی از بانک‌های عضو شتاب دارای رمز دوم (رمز اینترنتی) داشته باشد. دیگر پیش‌نیازها بسیار ساده هستند: آدرسی معتبر در داخل کشور، و اطلاعات شخصی صحیح از جمله نام کامل، کد ملی و شماره‌ی تلفن. مشتری می‌تواند پس از عضویت کلیه‌ی اطلاعات خود را ویرایش کرده، یا به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشد.

 

چه تضمینی برای اطمینان به خرید از وب‌سایت پیکسل وجود دارد؟

فروشگاه پیکسل از سال ۱۳۸۳ در مجتمع کامپیوتر پایتخت فعالیت می‌کند و در طول این سال‌ها توانسته اعتماد بسیاری از عزیزان را جلب نماید. فروشگاه پیکسل در طول فعالیت خود فقط در زمینه‌ی عکاسی، فیلم‌برداری و صدابرداری حرفه‌ای فعالیت کرده و هیچ‌گاه تمرکز خود را روی این حوزه‌ها از دست نداده است. همین سابقه‌ی طولانی می‌تواند عاملی برای اطمینان مشتریان عزیز باشد. به جز این مورد، قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌ی تجارت الکترونیک، فروشگاه‌های اینترنتی (آن‌لاین) را ملزم به رعایت شرایط و ضوابط خاصی می‌کند. فروشگاه‌های آن‌لاین می‌بایست اقدام به أخذ «نماد اعتماد الکترونیکی»‌ از مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت نمایند. این نماد ابتدا به صورت موقتی به فروشگاه‌های آن‌لاین ارائه می‌شود و پس از مدتی، در صورت رعایت شرایط، تبدیل به نماد دائمی می‌شود. فروشگاه پیکسل در حال حاضر دارای نماد دوستاره است.

 

چرا باید برای خرید در سایت عضو شویم؟

باید گفت که از نظر قانونی بهتر است هر معامله‌ای به خوبی مستندسازی شود. منظور این است که طرفین معامله می‌بایست اطلاعات کاملی از معامله‌ی انجام‌شده را در اختیار هم قرار دهند. مشتری اطلاعات خود شامل نام کامل، کد ملی، آدرس، تلفن و پست الکترونیکی، را در اختیار فروشگاه پیکسل قرار می‌دهد، و فروشگاه نیز فاکتور رسمی را که یکی از شرایط ضمانت کالاست به مشتری ارائه می‌کند. عضویت در سایت مزایای دیگری نیز دارد. مثلاً‌ مشتری قادر خواهد بود آدرس‌ها و عنوان‌ها مختلف خود را در سایت وارد کند، یا لیستی از کالاهایی که در آینده قصد خرید آن‌ها دارد ایجاد کند.

 

چه‌قدر طول می‌کشد تا سفارش را تحویل بگیرم؟

در صورتی که مشتری روش ارسال را «پیک موتوری»‌ (فقط مخصوص مناطق ۱ تا ۱۹ تهران) انتخاب کند، در روزهای کاری، سفارش هایی که تا ساعت ۱۷ ثبت شده باشند تا انتهای همان رو کاری ارسال خواهد شد.

توجه داشته باشید که با توجه به وسعت تهران علی رغم اینکه از نظر تقیسمات شهری ممکن است آدرس شما جز تهران باشد ممکن است ما امکان تحویل در روز با پیک را نداشته باشیم بنابراین مشتریان گرامی که در منتهی اله شرقی غربی و جنوبی تهران قصد خرید دارند حتما قبل از انتخاب پیک موتورسوار به عنوان روش حمل  با تلفن ۸۸۶۷۴۸۱۴ داخلی ۳۰۳ تماس گرفته و از امکان ارسال سریع و به روز اطمینان حاصل کنند.

اگر مشتری سفارش خود را قبل از ساعت ۱۱ صبح روزهای کاری ثبت نماید، روش ارسال را «شرکت پست ایران»‌ انتخاب کند، سفارش او همان روز تحویل شرکت پست خواهد شد. شرکت پست ایران مرسولات را ظرف ۲۴ تا ۷۲ ساعت تحویل می‌دهد.

در روزهای پنجشنبه درصوتیکه سفارش تا ساعت ۱۰ صبح ثبت شده باشد همان روز تحویل شرکت پست خواهد شد. سفارش های بعد از ساعت ۱۰ روز پنجشنبه روز شنبه تحویل شرکت پست خواهد شد.

در صورتی که مشتری سفارش خود را قبل از ساعت ۱۵ روزهای کاری ثبت نماید، روش ارسال را «شرکت ترن پارت تیپاکس»  انتخاب کند، سفارش او همان روز تحویل شرکت مربوطه خواهد شد. شرکت‌ تیپاکس مرسولات را ظرف ۲۴ تا ۷۲ ساعت تحویل می‌دهد.

در روزهای پنجشنبه درصورتیکه سفارش تا ساعت ۱۱ صبح ثبت شده باشد در همان روز تحویل شرکت تیپاکس خواهد شد. سفارش های بعد از ساعت ۱۱ روز پنجشنبه در روز شنبه تحویل شرکت تیپاکس خواهد شد.

قبل از انتخاب شرکت تیپاکس برای حمل بسته ی خود حتما بررسی کنید که شرکت تیپاکس در شهر شما دفتر نمایندگی داشته باشد. در غیر اینصورت بسته ی شما به نزدیک ترین شهری که تیپاکس نمایندگی دارد ارسال خواهد شد و شما باید شخصا برای دریافت بسته به نمایندگی تیپاکس مراجعه کنید. فهرست تمایندگی های شرکت تیپاکس را از آدرس www.tipaxco.com ببینید.

آیا امکان ابطال سفارش وجود دارد؟

امکان ابطال سفارش فقط تا پیش از تأیید نهایی سفارش (قبل از پرداخت جمع مبلغ سفارش) به صورت آن‌لاین وجود دارد. در صورتی که مشتری سفارش خود را تأیید نهایی کند، اما پس از آن قصد ابطال سفارش خود را داشته باشد، می‌بایست قبل از ارسال کالا، با فروشگاه تماس گرفته، و نسبت به ابطال سفارش خود اقدام نماید. مشتری می‌تواند وجه خود را به عنوان اعتبار (کوپن) در فروشگاه نگه داشته، یا درخواست استرداد کل آن را نماید.

 

آیا لازم است پس از انجام خرید آن‌لاین با فروشگاه تماس بگیرم؟

پس از تأیید سفارش و پرداخت وجه سبد خرید توسط مشتری، اطلاعات سفارش او به‌صورت خودکار به کلیه‌ی بخش‌های مربوطه ارسال می‌شود تا سفارش پردازش شود. در صورتی که سفارش در روزهای تعطیل یا ساعات غیرکاری ثبت شود، اطلاعات سفارش برای کارمند کشیک ارسال می‌شود، و در اولین فرصت کاری، پردازش سفارش آغاز می‌شود. کلیه‌ی مراحل به صورت خودکار انجام می‌شوند، بنابراین هیچ‌گونه نیازی برای تماس با فروشگاه وجود ندارد. مشتری می‌تواند درخواست‌های خود را در بخش توضیحات اضافی (هنگام ثبت سفارش) بنویسد تا به آن‌ها نیز رسیدگی شود. این درخواست‌ها می‌توانند شامل زمان تحول (فقط در صورت انتخاب گزینه‌ی ارسال با پیک)، روز ارسال، کادوپیچی، نوع بسته‌بندی و موارد مشابه باشند. ضمناً شماره‌ی پیگیری حمل و نقل سفارش، بلافاصله پس از ارسال کالا، از طریق پست‌الکترونیکی برای مشتری فرستاده می‌شود و نیازی به پیگیری تلفنی آن از فروشگاه نیست.

 

چگونه می‌توانم سفارش را عودت دهم؟

ممکن است کالای ارسال‌شده با سفارش مشتری مغایرت داشته، یا خراب باشد. در این صورت مشتری می‌تواند ظرف هفت روز (از زمان ارسال سفارش توسط فروشگاه) کالا را به فروشگاه پس دهد، و وجه خود را به عنوان اعتبار (کوپن) در فروشگاه نگه داشته، یا درخواست استرداد کل آن را نماید. برای چنین کاری کافی‌ست مشتری در حساب کاربری خود، به بخش پیشینه‌ی سفارشات رفته، کالاهایی را که می‌خواهد عودت دهد انتخاب کرده، و توضیحات لازم را بنویسد. سپس می‌تواند کالا را برای فروشگاه پس بفرستد. هزینه‌ی ارسال مجدد کالا به فروشگاه به عهده‌ی مشتری است، اما اگر پس از دریافت کالا، فروشگاه تشخیص داد که کالا خراب بوده، یا با سفارش مشتری مغایرت داشته، هزینه‌ی ارسال مجدد نیز به مشتری عودت داده خواهد شد.

 

آیا می‌توانم کالایی را که موجود نیست سفارش دهم؟

برخی کالاهای خاص در بازار کمیاب هستند، یا ارائه‌ی آن‌ها به دلایل دیگری در فروشگاه آسان نیست. گاهی برای خرید چنین کالاهایی می‌بایست با فروشگاه تماس بگیرید. اما در عموم شرایط، می‌تواند آدرس پست‌الکترونیکی خود را در صفحه‌ی کالاهای ناموجود (در بخش «در صورت موجودشدن به من اطلاع بده») وارد نمایید، تا در صورت موجودشدن دوباره‌ی آن‌ها، برای شما ایمیل ارسال شود.

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم