DJI Ronin-M 3-Axis Handheld Gimbal Stabilizer

نام تجاری:
  • بدنه منیزمی بسیار سبک
  • تحمل وزن دوربین‌هایی با حداکثر وزن ۳٫۶ کیلوگرم
  • کنترل دقیق تا ±۰٫۰۲°
  • فرستنده بی‌سیم برای کنترل از راه دور گیمبال (هم در جهت عمودی، هم در جهت افقی)
  • مجهز به سیستم داخلی برای حفظ تعادل دستگاه
  • دستیار نرم‌افزاری قابل اجرا بر روی سیستم‌عامل iOS و رایانه‌های ویندوزی
  • حالت Silent برای عملکرد بی‌صدای گیمبال
  • دو خروجی ۱۲ ولت برای شارژ کردن مستقیم تجهیزات جانبی از باتری M  Ronin
ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
9096
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
توضیحات

اکثر مردم شرکت DJI را بیشتر به خاطر درون‌های پیشرفته و مخصوصاً سری Phantom آن می‌شناسند. اما اغلب نمی‌دانند که این شرکت خوش‌نام تجهیزاتی حرفه‌ای را نیز برای صنعت فیلم‌سازی ساخته و ارائه کرده است. محصولاتی که مانند درون‌های DJI جزو پیشتازان و بهترین‌های حوزه خود در این محدوده قیمتی بشمار می‌روند. پس از عرضه موفقیت‌آمیز Ronin، این شرکت نسخه جدیدتری از آن را به نام Ronin M معرفی کرد که دو تفاوت اصلی با Ronin دارد؛ وزن سبک‌تر و تحمل وزن کمتر.


Ronin M در واقع یک تثبیت‌کننده تصویر یا به زبان ساده‌تر یک لرزش‌گیر بسیار حرفه‌ای و پیشرفته است که در صنعت فیلم‌برداری کاربردهای فراوانی دارد. این گیمبال لرزش‌های وارد شده در سه محور را خنثی کرده و کمک می‌کند تا تصاویر با حداقل لرزش و با حداکثر وضوح ثبت شود. با موتور آرمیچر پیشرفته‌ای که در MRonin بکار رفته است تفاوتی نمی‌کند که سوژه را خودتان دنبال کنید یا سوار بر خودرو آن را تعقیب نمایید، چرا که در هر صورت MRonin وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهد و کمک می‌کند تا تصاویری ثثبیت‌شده و با کمترین لرزش ثبت شود.

تفاوت‌ها با Ronin

همانطور که در مقدمه گفته شد، عملکرد Ronin M شباهت زیادی به برادر بزرگتر خود، Ronin دارد. با این تفاوت که بجای آلومینیوم از منیزیم در ساخت آن استفاده شده که وزن آن را بسیار سبک‌تر کرده است. وزن Ronin M از ۴٫۲ کیلوگرم به ۲٫۳ کیلوگرم رسیده؛ یعنی چیزی در حدود نصف! البته این کاهش وزن سبب شده تا تحمل وزن Ronin M نیز در مقایسه با Ronin نصف شود. Ronin می‌تواند دوربین‌های تا حداکثر وزن ۷٫۲ کیلوگرم را تحمل کند، در صورتی که Ronin M نهایتاً دوربین‌هایی تا وزن ۳٫۶ کیلوگرم را تحمل می‌کند. باید تأکید کنیم که DJI در این مورد بسیار هوشمندانه عمل کرده، چرا که دو گزینه مختلف را پیش روی مصرف‌کنندگان قرار داده است. آن‌هایی که دوربین‌های سنگین‌تر و حرفه‌ای‌تر دارند Ronin را تهیه می‌کنند و افرادی که دوربین سبک‌تری دارند دیگر نیازی نیست وزن بیشتر Ronin را تحمل کنند و بجای آن از Ronin M استفاده خواهند کرد.

 

از ویژگی‌های دیگر این گیمبال می‌توان به دستگیره یک‌تکه و U شکل آن اشاره کرد که کمک بیشتری به کاهش نوسانات و لرزش‌ها می‌کند. همان‌گونه که هنگام راه‌اندازی Ronin M اجزای مختلف آن را به هم متصل کرده و راه‌اندازی می‌کنید، به همین ترتیب می‌توان اجزا و قسمت‌های مختلف آن را جدا کرده تا حمل Ronin M بسیار آسان‌تر شود. تا جایی که می‌توان آن را در داخل کوله‌پشتی نیز حمل کرد. ضمناً این گیمبال مجهز به سیستم quick-release است که امکان قرار دادن Ronin M بر روی سه‌پایه، جرثقیل و تجهیزات هوایی (هرچند که Ronin M به‌منظور استفاده هوایی طراحی‌ نشده است) و سایر تجهیزات فیلم‌سازی را فراهم می‌کند.

به لطف بکارگیری از یک سیستم داخلی،هنگامی که دوربین در جای خود قرار گرفت Ronin M با فشردن یک دکمه و با استفاده از فناوری تثبیت خودکار DJI موسوم به ATS، تعادل دوربین را برقرار می‌کند. به این ترتیب هیچ نیازی به تنظیم تعادل دوربین به صورت دستی وجود ندارد.

حالت‌های کاربری

بسته به شرایط فیلم‌برداری، می‌توان با سه حالت مختلف Ronin M را در دست گرفت و از آن استفاده کرد. اولین حالت Underslung می‌باشد که در اصل حالت استاندارد و پیش‌فرض است. در این حالت، گیمبال و تجهیزات قرار گرفته بر روی آن در ارتفاعی پایین‌تر از سر فیلم‌بردار و مقابل سینه او قرار می‌گیرد. دومین حالتUpright  است. وقتی گیمبال را ۱۸۰ درجه برگردانید این حالت به‌طور خودکار فعال می‌شود. همچنین می‌توان به‌شکل دستی نیز حالت Upright را فعال کرد. این حالت بیشتر برای فیلم‌برداری از روی خودرو و در کل برای ارتفاعاتی بالاتر از حد استاندارد کاربرد دارد. در این حالت دوربین تقریباً مقابل چشمان فیلمبردار قرار می‌گیرد. حالت سوم نیز Breifcase است که به فیلمبردار اجازه می‌دهد گیمبال و دوربین را در حالت عمودی و به صورت آویزان در کنار بدن خود نگه دارد. برای فعال شدن این حالت کافی ست Ronin M را ۹۰ درجه به سمت چپ یا راست بچرخانید.

همچنین در مواردی که نمی‌خواهید گیمبال به حالت Breifcase برود، می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Ronin M این حالت را غیرفعال کنید.

 

در هر حالتی که گیمبال را در دست بگیرید، Ronin M دوربین را ایمن و محکم نگه می‌دارد و وظیفه خود را که کاهش لرزش‌ها و نوسان‌های تصویر است را به بهترین نحو انجام می‌دهد.

حالت بی‌صدا (Silent Mode)

زمانی که در محیط بسته و یا در فضای آرامی از Ronin M استفاده می‌کنید، برای کاهش صدای موتور‌های گیمبال می‌توانید حالت Silent را فعال کنید. این حالت به‌خوبی عمل کرده و صدای آرمیچر‌های گیمبال را به شکل چشم‌گیری کاهش می‌دهد. به این ترتیب دیگر نگرانی بابت ضبط صدای موتورهای گیمبال در داخل فیلم نداشته باشید.

کنترل SmoothTrack

هنگام چرخاندن و تغییر زاویه گیمبال، Ronin M به نرمی و آرامی تغییر جهت را اعمال می‌کند تا از پرش‌های ناگهانی تصویر جلوگیری شود. به این ویژگی Smoothtrack گفته می‌شود که در ضبط فیلم‌های حرفه‌ای بسیار کار‌آمد است. نکته جالب اینجاست که می‌توان ضمن تثبیت تصویر در دو محور، تمرکز گیمبال را روی یک محور مشخص قرار داد؛ یعنی گیمبال لرزش‌ها و نوسان‌های تصویر را در آن دو محور برطرف و خنثی می‌کند ولی علاوه بر آن، تغییر جهت‌هایی که در یک محور دیگر رخ می‌دهد را به نرمی روی تصویر اعمال می‌کند. لازم به ذکر است که می‌توان با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی DJI که برای Ronin M طراحی‌شده، سرعت Smoothtrack را کم یا زیاد کرد.

کنترل توسط دو کاربر

همراه DJI Ronin M یک رادیو کنترل قرار دارد که می‌توان با استفاده از آن، از دو نفر برای کنترل Ronin M استفاده کرد. یک نفر با استفاده از این رادیو کنترل، گیمبال را از راه دور کنترل کرده و نفر دوم فقط روی زاویه و قرارگیری Ronin M تمرکز کند. با رادیو کنترل اختصاصی Ronin M می‌توان زاویه گیمبال و تغییر جهت‌های مختلف آن را کنترل کرد. همچنین برد این رادیو کنترل Ronin M بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر است و می‌توان حالت‌های کاربری مختلف را نیز از روی آن فعال کرد.ژ

دستیار نرم‌افزاری DJI

DJI یک نرم‌افزار اختصاصی نیز برای سیستم‌عامل iOS و رایانه‌های ویندوزی عرضه کرده است که نقش یک دستیار را ایفا می‌کند. این نرم‌افزار با بلوتوث کار می‌کند و می‌توان با استفاده از آن تنظیمات مختلفی را روی Ronin M انجام داد. از برخی قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به تنظیم سرعت Smoothtrack، فعال کردن حالت کنترل توسط دو کاربر و نمایش دادن وضعیت Ronin M اشاره کرد. ضمناً این نرم‌افزار با ریموت کنترل‌‌های MRonin که برای تغییر وضعیت قرارگیری دوربین به کار می‌رود سازگاری کامل دارد.

باتری و خروجی‌ها

DJI وعده داده که باتری Ronin M حدود شش ساعت جوابگوی نیاز کاربر است که البته به دوربین قرار گرفته روی گیمبال نیز بستگی دارد. ضمناً این گیمبال دارای دو خروجی ۱۲ ولت است که می‌توان با استفاده از آن، تجهیزات رو دوربینی را مستقیماً با باتری Ronin M شارژ کرد. این امکان باعث می‌شود تا لوازم جانبی کمتری را با خود حمل کنید (شارژر‌ها و کابل‌های آن‌ها). البته باید اشاره شود که با این خروجی‌ها نمی‌توان دوربین اضافی دیگری را شارژ کرد. طبق ادعای شرکت DJI خود باتری Ronin M در حدود یک ساعت به‌طور کامل شارژ خواهد شد.

به‌روزرسانی فرم‌ور

همان‌طور که انتظار می‌رود فرم‌ور یا نرم‌افزار داخلی این گیمبال نیز به‌طور رایگان قابل به‌روزرسانی است. با به‌روزرسانی گیمبال، عملکرد آن بهبود پیدا کرده و ممکن است در آینده قابلیت‌های بیشتر و جدیدتری نیز به آن اضافه گردد.

 

شاید در نگاه اول Ronin M یک گیمبال پیشرفته باشد که فیلم‌سازان حرفه‌ای را نشانه گرفته است، ولی حقیقت این است که این محصول برای هر فردی که می‌خواهد یک فیلم سطح بالا بسازد تقریباً ضروری به نظر می‌رسد. DJI با یک اقدام هوشمندانه نسخه سبک‌تری از Ronin را با قیمتی بسیار ارزان‌تر عرضه کرد تا افراد بیشتری بتوانند از این گیمبال پیشرفته بهره‌مند شوند. گیمبالی که فیلم‌سازان و کاربران حرفه‌ای بی‌شماری در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
9096
نظر(1)
رتبه‌بندی کلی
5
1 نظر
کیفیت
(5)
قیمت
(5)
سلام خدمت شما. میخوواستم بدونم شرایط اقساطی برای این محصول وجود دارد؟

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم