Zoom Q2HD Handy Video Recorder

نام تجاری:
  • ضبط ویدئو با کیفیت فول اچ‌دی (1080p)
  • ضبط باکیفیت صدا 24bit / 96 kHz
  • پشتیبانی از نرم‌افزار USTREAM و امکان نمایش زنده ویدئو‌ها
  • صدابرداری با تکنیک Mid-Side Stereo
  • دارای بلندگوی داخلی
  • درگاه خروجی Mini HDMI و Mini USB 2.0
  • مجهز به Low-Cut Filter به‌منظور حذف نویز‌های صدا
  • امکان کنترل دقیق حجم صدا
  • 4 برابر زوم دیجیتال
  • پشتیبانی از کارت‌های حافظه SD/SDHC/SDXC تا ظرفیت 64 گیگابایت
ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
9193
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

Zoom Q2HD یک وسیله کامپکت و قابل حمل است که از آن برای فیلمبرداری با کیفیت فول اچ‌دی استفاده می‌شود. ضمنا می‌توان از آن برای صدابرداری نیز بهره گرفت. Zoom Q2HD به یک سنسور "1/3.2 CMOS یا رزولوشن 5 مگاپیکسل و لنز ثابت با دیافراگم F/3.2 مجهز شده که محدوده فوکوس آن در حدود 130 سانتی‌متر است. این وسیله می‌تواند با فرمت‌های MPEG-4 AVC/H.264 فیلم‌های فول اچ‌دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. همچنین قادر است تا با رزولوشن 720p و سرعت‌های 60 و 30 فریم بر ثانیه نیز فیلم‌برداری کند. از دیگر ویژگی‌های Zoom Q2HD می‌توان به 4x بزرگنمایی دیجیتال، امکان انتخاب روشنایی مناسب هنگام ضبط ویدئو، پشتیبانی از نرم‌افزار USTREAM و همچنین خروجی mini HDMI نیز اشاره کرد. ضمنا می‌توان ویدئو‌ها را بر روی LCD دو اینچی خود دستگاه نیز مشاهده و  ویرایش کرد. اما اجازه دهید نگاهی اجمالی به ویژگی‌ها و قابلیت‌های اصلی این دستگاه بیاندازیم.

ویژگی‌های اصلی:

پخش زنده ویدئو در زمان دلخواه

با Q2HD این امکان را دارید تا هر زمان که خواستید ویدئوهای خود را از طریق رایانه بر روی اینترنت نمایش دهید و با دیگران به اشتراک بگذارید. برای این منظور فقط کافیست تا Q2HD را با کابل USB به رایانه خود متصل کرده و ویدئوهای خود را برای دیگران نمایش دهید. این دستگاه از نرم‌افزار USTREAM Producer و Skype و سایر نرم‌افزار‌های از این دست پشتیبانی می‌کند که قابلیت‌های اشتراگ‌گذاری آن را بیشتر کرده و نمایش زنده و حرفه‌ای ویدئوها را بسیار آسان می‌کند.

ضبط صدا با تکنیک Mid-Side Stereo

یکی از قابلیت‌های قابل توجهی که Q2HD ارائه می‌دهد Mid-Side Stereo است. این تکنیک که برگرفته از محصول Zoom H2n است، برای سال‌ها در زمینه فیلم‌سازی و صدابرداری استفاده می‌شده و برای ضبط حرفه‌ای‌تر صدای محیط بسیار کارآمد است. Mid-Side Stereo در واقع توسط میکروفون اصلی که در جلوی دستگاه و دو میکروفونی که در طرفین دستگاه وجود دارد، صدایی که در روبروی فیلمبردار در حال پخش است را ضبط کرده و آن را با صدایی که میکروفون‌های جانبی ثبت می‌کنند تلفیق کرده و یک صدای استریو را به ثبت می‌رساند. با تنظیم میکروفون‌های جانبی می‌توان کنترل کاملی بر روی عمق صدای استریوی ضبط‌ شده داشت که آزادی عمل بسیاری را به کاربر داده و دقت کار را افزایش می‌دهد. به همین دلیل Q2HD هنگام ضبط اجرای زنده موسیقی، برای مصارف آموزشی و حتی در ورزش و سفر، یک صدابردار قابل اطمینان خواهد بود که هرگز ناامیدتان نمی‌کند. 

فیلمبرداری Full HD

فراموش نکنیم که این دستگاه در وهله اول به عنوان یک ضبط‌کننده فیلم یا ساده‌تر بگوییم یک دوربین فیلمبرداری شناخته می‌شود و بالطبع انتظارات در این زمینه نیز از Q2HD بیشتر است. این وسیله با فرمت‌های MPEG-4 AVC/H.264 فیلم‌هایی با کیفیت فول اچ‌دی یا همان 1080p می‌گیرد. همچنین امکان فیلمبرداری با کیفیت 720p و سرعت‌های 30 و 60 فریم بر ثانیه نیز وجود دارد. تلفیق قابلیت‌های بالای تصویربرداری و صدابرداری حرفه‌ای این دستگاه با یکدیگر باعث می‌شود که حاصل کار یک خروجی حرفه‌ای به نظر برسد.

قابلیت انتخاب روشنایی دلخواه

Q2HD از قابلیت انتخاب روشنایی دلخواه بهره می‌برد که برحسب شرایط روشنایی انتخاب شده، بهترین تنظیمات ممکن را برای ضبط ویدئو بکار می گیرد. از میان حالت‌های Auto، Concert Lighting و Night می‌توان یکی را انتخاب کرد. با انتخاب حالت Auto دوربین به طور خودکار تمام تنظیمات رنگ و روشنایی را انجام می‌دهد و با انتخاب حالت Concert Lighting، نورهای قوی و بیش از حدی که وجود دارد را نرم و متعادل می‌کند. در نهایت از حالت Night نیز برای فیلمبرداری در محیط‌های کم‌نور و تاریک استفاده می‌شود.

4x بزرگنمایی دیجیتال

با امکان بزرگنمایی این دوربین می‌توان از سوژه‌هایی که در فواصل دورتر قرار دارند فیلمبرداری کرد. به این ترتیب می‌توان با این دوربین تصویربرداری کلوزآپ نیز انجام داد.

مدیریت و ویرایش فیلم‌های ضبط‌شده

از دیگر ویژگی‌های Q2HD می‌توان به مدیریت و ویرایش فیلم‌های ضبط‌ شده اشاره کرد. بنابراین می‌توان قسمت‌های اضافی فیلم‌ها را با خود دستگاه و بدون نیاز به کامپیوتر حذف کرد. با این قابلیت هر زمان که با کمبود حافظه روبرو هستید، می‌توانید بدون نیاز به کامپیوتر ظرفیت کارت حافظه را مدیریت کنید.

خروجی Mini HDMI

همانطور که انتظار داشتیم Q2HD دارای یک خروجی Mini HDMI است که می‌توانید از طریق آن، ویدئوهای ضبط‌شده را بر روی نمایشگر‌های بزرگتر مشاهده کرده و از کیفیت تصویربرداری و صدابرداری Q2HD لذت ببرید.

 

ویژگی‌‌های صدابرداری

ضبط باکیفیت صدا 24bit / 96 kHz

Mid-Side Stereo می‌تواند صدا را با فرمت PCM WAV نیز ضبط‌ کند. در ضمن زمانی که با حداکثر کیفیت یعنی 1080p فیلمبرداری می‌کنید، این امکان وجود دارد که صدا را نیز با حداکثر کیفیت یعنی 24bit / 96 kHz ضبط کرد. در ضمن امکان ضبط صدای 44.1 یا 48 kHz با فرمت PCM نیز وجود دارد.

فرمت AAC

می‌توان هنگام صدابرداری فرمت AAC را انتخب کرده و صدا را با این فرمت ضبط کرد. این فرمت از بیت‌ریت 64 تا 320 کیلوبایت بر ثانیه و Sampling Rate 46 کیلوهرتز پشتیبانی می‌کند.

امکان کنترل حجم صدا

توسط دکمه فیزیکی تعبیه‌شده بر روی Q2HD می‌توان میزان حجم صدا را هنگام صدابرداری کنترل و تنظیم کرد. همچنین می‌توان از میان سه حالت پیش‌فرض (Concert / Solo / Meeting) یکی را انتخاب کرد تا ضبط صدا متناسب با حالت انتخاب‌‌شده صورت بگیرد.

قابلیت Low-Cut Filter

این قابلیت برای حذف نویز‌های ناخواسته‌ای که در پس‌زمینه صدا وجود دارد استفاده می‌شود و می‌تواند محدوده فرکانس‌های پایین را حذف ‌کند. بارز‌ترین کاربرد این قابلیت، کمک به کاهش و حذف صدای باد هنگام ضبط فیلم می‌باشد.

استفاده به عنوان رکوردر صدا

می‌توان حدس زد که Zoom Q2HD با قابلیت‌های صدابرداری قابل‌توجه‌ای که دارد می‌تواند تنها به عنوان یک رکوردر صدا استفاده شود. به منظور صدابرداری با کیفیت 24bit / 96 kHz، فایل‌های صوتی می‌توانند با فرمت AAC ضبط شوند که ظرفیت کمتری را نیز اشغال می‌کنند. لازم بذکر است که این وسیله دارای یک بلندگوی داخلی است که می‌توان بدون استفاده از هدفون، صدای ضبط شده را نیز بازبخش کرد.

 

ویژگی‌های دیگر

Q2HD از یک نمایشگر دو اینچی رنگی به همراه بلندگوی داخلی بهره‌ می‌برد که امکان پخش و مشاهده فیلم‌های ضبط شده را فراهم می کند. به این ترتیب می‌توان بلافاصله پس از فیلمبرداری، ویدئوها را مشاهده کرد. این وسیله با دو باتری AA کار می‌کند و از حافظه‌‌های SD/SDHC/SDXC تا حداکثر ظرفیت 64 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. دکمه‌های تعبیه‌شده بر روی Q2HD کار کردن با آن را راحت‌تر کرده و امکان استفاده آسان از قابلیت‌های دستگاه را فراهم می‌کند.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
9193
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم