بهترین گیمبال دوربین برای فیلم‌برداری حرفه‌ای

معرفی بهترین گیمبال‌های بازار ایران

6 11,019

در رابطه با لزوم استفاده از گیمبال و استابیلایزر باید گفت حقیقت است که هرچقدر هم که دوربین مورداستفاده شما یک دوربین حرفه‌ای و باکیفیت باشد، بازهم ثبت “تصویری بدون لرزش و با حرکت‌های نرم” است که جلوه‌ای حرفه‌ای به تصاویر ثبت‌شده‌ی شما خواهد داد و در این زمینه، هیچ ابزاری به اندازه گیمبال دوربین کارآمد و مهم نیست.

بخش بزرگی از ابزارهای گران‌قیمت مرتبط با تصویربرداری حرفه‌ای نیز با هدف رسیدن به حرکت‌های نرم و بدون اشکال در تصویربرداری ساخته شده‌اند.  برای مثال تفاوت اصلی یک سه‌پایه مخصوص فیلم‌برداری با یک سه‌پایه مخصوص عکاسی نیز امکان حرکت بدون نقص در دو محور عمودی و افقی است. حال‌آنکه در عکاسی حرکت در بسیاری از مواقع صرفاً در راستای یک محور کاربردی ندارد و رسیدن به زاویه موردنظر بدون محدود شدن به محورها مدنظر است.

پیش از این لرزشگیرهای دقیق و حرفه‌ای ابزارهایی گرانقیمتی بودند که فقط در دسترس فیلمسازان حرفه‌ای قرار داشتند، اما امروزه و با پیشرفت تکنولوژی دقیقترین لرزشگیرهای الکترونیک با کمترین قیمت در دسترس همگان قرار دارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی برترین لرزشگیرهای الکترونیک بازار از سطح آماتور و خانگی تا بالاترین سطح حرفه‌ای بپردازیم:

نکته: در صورت عدم موجود بودن کالاهای معرفی شده در این مطلب روی وب‌سایت فروشگاه پیکسل، از طریق تماس با فروشگاه پیکسل امکان سفارش تمامی محصولات معرفی شده وجود دارد.

گیمبال Weebill 2 ژیون

قابل استفاده به همراه دوربین‌های فول‌-‌فریم بدون آینه
نمایشگر لمسی رنگی
اتصال دوربین به گیمبال از طریق پورت USB
امکان استفاده از سه‌پایه به‌عنوان افزایش‌دهنده طول دسته گیمبال
باتری بادوام ۹ ساعت
لوازم جانبی متنوع
عدم امکان تعویض باتری توسط کاربر
عدم پشتیبانی از مانت Arca Swiss

گیمبال ژیون Weebill 2

گیمبال Weebill 2 امکان مانت دوربین‌های APS-C، Micro For Third و فول فریم بدون آینه و فیلم‌برداری باکیفیت و بدون لرزش در دست را در اختیار علاقه‌مندان در حیطه ویدئوگرافی گذاشته است. این گیمبال دارای یک نمایشگر تاشو لمسی است که با وجود آن کنترل تنظیمات این گیمبال بسیار آسا‌ن‌تر از نسخه قبلی شده است. لوازم جانبی مختلفی نیز برای بالا بردن قابلیت‌های این گیمبال تولید شده است، اما بدون خرید لوازم جانبی نیز این گیمبال علاقه‌مندان به تولید محتوا ویدئویی، فیلم‌سازی و حتی افراد معمولی را شگفت زده خواهد کرد. لازم به ذکر است که راه‌اندازی این گیمبال نیز بسیار آسان است.
این گیمبال با وجود استحکام بالا و توانایی حمل دوربین‌های بدون آینه فول-فریم تا حداکثر وزن ۳.۳ کیلوگرم،‌ تنها ۱.۴۵ کیلوگرم وزن دارد. برای کنترل این گیمبال هم می‌توان از دکمه‌ها و جوی استیک فیزیکال و هم از طریق صفحه لمسی آن استفاده کرد. شرکت ژیون برای این گیمبال اپلیکیشن‌های مخصوصی برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS توسعه داده است که با استفاده از این نرم‌افزار‌ها می‌توان به قابلیت‌های این گیمبال حرفه‌ای افزود. امکاناتی ازجمله تصویربرداری در حالت‌های پاناروما، تایم-لپس و موشن-لپس در این گیمبال وجود دارد. در کل اگر به یک گیمبال حرفه‌ای برای استفاده به همراه دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه نیاز دارید، گیمبال Weebill 2 ژیون‌تک می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

گیمبال Crane 3S ژیون

تحمل وزن ۶.۵ کیلوگرم
امکان اتصال دستگیره دوم
کیفیت سینمایی
وزن سنگین برای استفاده در دست

گیمبال ژیون 3S
گیمبال Crane 3S ژیون یک گیمبال حرفه‌ای برای فیلم‌سازی است. این گیمبال ساختار و ظاهری عضلانی دارد و می‌تواند تا ۶.۵ کیلوگرم وزن را به‌راحتی‌ بر روی خود تحمل کند، به‌موجب همین موضوع کاربر Crane 3S نیز باید همانند این گیمبال عضلانی باشد. البته این گیمبال یک ابزار حرفه‌ای برای فیلم‌سازی است و تنها درصورتی‌که می‌خواهید به همراه یک دوربین سنگین حرفه‌ای فیلم‌برداری کنید، این گیمبال انتخاب مناسبی برای شما است.
امکان اتصال دستگیره دوم نیز در این گیمبال وجود دارد که در صورت اتصال، حمل و استفاده آسان‌تری را در اختیار کاربر خواهد بود. همچنین کاربران می‌توانند برای کامل‌تر کردن این گیمبال از میان دو دستگیره TransMount EasySling و دستگیره گران‌تر TransMount SmartSling که بر روی آن دکمه‌های کنترلی کاملی نیز وجود دارد، قدرت انتخاب داشته باشند. از قابلیت‌های دیگر این گیمبال باید به امکان کنترل این گیمبال به همراه گوشی‌های هوشمند از طریق اپلیکیشن و وجود حالت‌های خودکار برای اضافه کردن جلوه‌های سینمایی در تصویر و تعقیب سوژه اشاره کرد.

گیمبال DJI RS 2 Pro Combo

طراحی سبک و پرتابل
تحمل وزن ۴.۵ کیلوگرم
راه‌اندازی و استفاده آسان
سه‌پایه تاشو کارآمد

گیمبال DJI RS 2 Pro Combo

گیمبال RS 2 نسخه به‌روز شده‌ای از گیمبال Ronin-S است که می‌تواند تا ۴.۵ کیلوگرم وزن را بر روی خود تحمل کند. باوجود تحمل وزن بالا، به‌واسطه به کارگیری از فیبر کربن، این گیمبال ۲۵ درصد از نسخه پیشین خود وزن سبک‌تری دارد. با هر بار شارژ کامل باتری، می‌توان از این گیمبال تا حداکثر ۱۲ ساعت استفاده کرد. لازم به ذکر است که موتورهای این گیمبال نیز به مقدار ۲۰ درصد نسبت به نمونه قبلی خود تقویت شده‌اند. این گیمبال دارای یک نمایشگر ۱.۴ اینچی تمام رنگی است که کاربران می‌توانند از طریق آن به تنظیمات و حالت‌های ویژه فیلم‌برداری گیمبال دسترسی داشته باشند.
پکیج کومبو این گیمبال به همراه لوازم جانبی کارآمدی عرضه شده است که از مهم‌ترین آن‌ها باید به فرستنده RavenEye اشاره کرد. این فرستنده امکان مخابره ویدئوها تا مسافت ۱۰۰ متری با تأخیر بسیار اندک ۱۰۰ میلی‌ثانیه را در اختیار می‌گذارد.

 

گیمبال DJI RSC 2

نمایشگر OLED
اپلیکیشن کارآمد
قابلیت عکاسی پانوراما
رابط کاربری نسبتاً سخت برای شروع

گیمبال DJI RSC 2

گیمبال RSC 2 اکثر انتظاراتی که کاربران از یک گیمبال دوربین دارند، اعم از طراحی کامپکت و تاشونده، نمایشگر، تحمل وزن تا ۳ کیلوگرم و دوام باتری ۱۴ ساعتی را به همراه دارد. برای کسانی که می‌خواهند با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه فیلم‌برداری با دوربین به همراه گیمبال را تجربه کنند، گیمبال DJI RSC 2 می‌تواند از بهترین انتخاب‌ها باشد.
با توجه به حداکثر وزن قابل تحمل توسط این گیمبال، می‌توان اکثر دوربین‌های سونی، کانن، پاناسونیک، نیکون و فوجی را روی آن قرار داد و دکمه‌ شروع و پایان ضبط نیز به خوبی همراه با این دوربین‌ها کار خواهد کرد. از دیگر قابلیت‌های این گیمبال باید به دکمه تغییر حالت دوربین به حالت عمودی به‌منظور فیلم‌برداری برای شبکه‌های مجازی، امکان استفاده از فرستنده RavenEye که امکان مخابره تصاویر به گوشی هوشمند به صورت بی‌سیم تا مسافت ۲۰۰ متری و همچنین کنترل دوربین و گیمبال را از راه دور در اختیار می‌گذارد، اشاره کرد. می‌توان RSC 2 به عنوان گیمبالی با قیمت مقرون‌به‌صرفه که کاربران تازه‌کار قادر به خرید آن هستند و درعین‌حال گیمبالی با قابلیت‌های بالا که حرفه‌ای‌های حیطه فیلم‌برداری نیز می‌توانند از آن استفاده کنند، معرفی کرد.

 

گیمبال Weebill-S ژیون

امکان استفاده به همراه دوربین‌های DSLR و بدون آینه
طراحی کامپکت
کنترل از روی گیمبال
کالیبراسیون نسبتاً سخت

گیمبال Weebill-S ژیون
گیمبال Weebill-S ژیون یک گیمبال کامل اما قابل حمل با قابلیت استفاده به همراه دوربین‌های DSLR و بدون آینه است. گیمبال Weebill-S دارای سه محور است که بر روی هریک از محورها برای ثبات در کالیبره ماندن گیمبال، قفل‌هایی قرار گرفته‌اند. این گیمبال تنها ۹۲۶ گرم وزن دارد که به‌موجب این موضوع استفاده از آن به همراه دوربین‌های سنگین می‌تواند آسان باشد. باتری بادوامی در گیمبال Weebill-S وجود دارد که با هر بار شارژ کامل امکان استفاده از آن از ۱۲ تا ۱۴ ساعت در اختیار کاربر خواهد بود. کف گیمبال شیار یک‌چهارم اینچی قرارگرفته و از این طریق می‌توان گیمبال‌ را بر روی سه‌پایه مانت کرد و یا برای افزایش طول دستگیره گیمبال، آن را به تک‌پایه متصل کرد. ۶ حالت ویژه تصویربرداری در تنظیمات این گیمبال وجود دارد که با استفاده از این حالات می‌توان جلوه سینمایی و چشم‌نوازی را به ویدیوها اضافه کرد. امکان استفاده از اپلیکیشن ZY Play نیز برای کنترل و دستیابی به قابلیت‌های بیشتر در این گیمبال وجود دارد.

 

گیمبال M3 ژیون

اندازه کوچک و وزن سبک
طراحی زیبا
قابل استفاده به همراه انواع دستگاه‌ها
کالیبراسیون سخت

گیمبال M3 ژیون

گیمبال Crane M3 ساخته شده توسط ژیون یک گیمبال سبک، کوچک و کارآمد است. می‌توان این گیمبال را به همراه دوربین‌های بدون آینه، گوشی‌های هوشمند و همچنین در صورت تهیه مانت مخصوص به همراه دوربین‌های ورزشی استفاده کرد. دکمه‌ها و جوی استیک این گیمبال طراحی بسیار ارگونومیکی دارند و کنترل گیمبال بسیار لذت‌بخش و آسان است. اما ایجاد تعادل و یا به‌عبارت‌دیگر کالیبراسیون گیمبال در هنگام نصب دوربین در این گیمبال کار دشواری است و زمان زیادی طول می‌کشد. این گیمبال دارای یک نور داخلی با روشنایی ۸۰۰ لومن است، همچنین ۳ فیلتر رنگی نیز برای تغییر رنگ نور داخلی گیمبال همراه با محصول ارائه شده است.
در بسته‌بندی گیمبال M3 یک دستگیره افزایش دهنده طول گیمبال نیز وجود دارد که بر روی آن پورت کنترل دوربین و ورودی یک‌چهارم اینچی برای اتصال میکروفون وجود دارد.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می‌توانید با شماره تلفن فروشگاه پیکسل تماس بگیرید:
021-88674814
6 نظرات
  1. رضا اعتمادیان می‌گوید

    ممنون جناب آئینه چی
    مقاله بسیار عالی بود

    1. سجاد آینه‌چی می‌گوید

      ✋?✌?

  2. Jordan می‌گوید

    Hi,Salam,wish you happy new year ,enjoy.May i have one question,how about Moza in Iran,it is also a good brand.

    1. امیر حسینی می‌گوید

      Hello and Thanks for following us
      Of course the Moza stabilizers are as good as the Zhiyun Products and in some way even they have better functionality. But we as Content Team have no business with selling or ordering
      policy. You Can offer this Comment via an email to the purchasing manger
      mohammad@pixel.ir

  3. مهرداد می‌گوید

    درود برشما و سپاس از مطلب خوبتون.میخواستم ببینم مدلی هست که هم دوربین ورزشی رو ساپورت کنه و هم موبایل رو؟

    1. امیر حسینی می‌گوید

      سلام. به صورت معمول چنین چیزی در بازار نیست ولی می‌تونید با تهیه یه مبدل مانت Gopro، اکشن‌کمرا‌های گوپرو رو به Osmo Mobole ولی نمی‌توان از خیلی از قابلیت‌های osmo استفاده کرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.