برای خرید از فروشگاه پیکسل چه پیشنیازهایی وجود دارد؟
برای خرید از فروشگاه آنلاین پیکسل لازم است در هنگام تأیید سبد خرید، جمع مبلغ سفارش به صورت آنلاین (از طریق درگاه بانکهای مربوطه) پرداخت شود. جهت پرداخت این مبلغ، مشتری میبایست یک کارت بانکی از بانکهای عضو شتاب دارای رمز دوم (رمز اینترنتی) داشته باشد. دیگر پیشنیازها بسیار ساده هستند: آدرسی معتبر در داخل کشور، و اطلاعات شخصی صحیح از جمله نام کامل، کد ملی و شمارهی تلفن. مشتری میتواند پس از عضویت کلیهی اطلاعات خود را ویرایش کرده، یا به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشد.
چه تضمینی برای اطمینان به خرید از وبسایت پیکسل وجود دارد؟
فروشگاه پیکسل از سال ۱۳۸۳ در مجتمع کامپیوتر پایتخت فعالیت میکند و در طول این سالها توانسته اعتماد بسیاری از عزیزان را جلب نماید. فروشگاه پیکسل در طول فعالیت خود فقط در زمینهی عکاسی، فیلمبرداری و صدابرداری حرفهای فعالیت کرده و هیچگاه تمرکز خود را روی این حوزهها از دست نداده است. همین سابقهی طولانی میتواند عاملی برای اطمینان مشتریان عزیز باشد. به جز این مورد، قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران در حوزهی تجارت الکترونیک، فروشگاههای اینترنتی (آنلاین) را ملزم به رعایت شرایط و ضوابط خاصی میکند. فروشگاههای آنلاین میبایست اقدام به أخذ «نماد اعتماد الکترونیکی» از مرکز توسعهی تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت نمایند. این نماد ابتدا به صورت موقتی به فروشگاههای آنلاین ارائه میشود و پس از مدتی، در صورت رعایت شرایط، تبدیل به نماد دائمی میشود. فروشگاه پیکسل در حال حاضر دارای نماد دوستاره است.
چرا باید برای خرید در سایت عضو شویم؟
باید گفت که از نظر قانونی بهتر است هر معاملهای به خوبی مستندسازی شود. منظور این است که طرفین معامله میبایست اطلاعات کاملی از معاملهی انجامشده را در اختیار هم قرار دهند. مشتری اطلاعات خود شامل نام کامل، کد ملی، آدرس، تلفن و پست الکترونیکی، را در اختیار فروشگاه پیکسل قرار میدهد، و فروشگاه نیز فاکتور رسمی را که یکی از شرایط ضمانت کالاست به مشتری ارائه میکند. عضویت در سایت مزایای دیگری نیز دارد. مثلاً مشتری قادر خواهد بود آدرسها و عنوانها مختلف خود را در سایت وارد کند، یا لیستی از کالاهایی که در آینده قصد خرید آنها دارد ایجاد کند.
چهقدر طول میکشد تا سفارش را تحویل بگیرم؟
با توجه به اینکه فروش فقط به صورت اینترنتی میباشد و طبعا تعداد کالاهای ارسالی به نسبت زمانی که فروشگاه باز بوده بیشتر میباشد ولی متعهد میشویم در سریعترین زمان چه برای مشتریان تهرانی و چه مشتریان عزیزی که از خارج از تهران به ما اعتماد کرده و خرید خود را به صورت غیر حضوری (از روی وبسایت و تلفنی) انجام دادهاند به صورت زیر انجام میدهیم:
مشتریان تهرانی: کالاهایی که تا قبل از ساعت ۱۸ خریداری شود حتما همان روز به صورت رایگان به ایشان تحویل داده خواهد شد زمان ارسال ها بسته به منطقه و زمان خرید متفاوت خواهد بود. مشتریان عزیزی که درخواست ارسال فوری دارند به سریع ترین روش با هزینه خودشان ارسال میشود. لازم به توضیح است مناطق ۲۱ و ۲۲ شهر تهران شامل ارسال رایگان نخواهد شد.
مشتریان خارج از تهران: تمام کالاهای خریداری شده بدون لحاظ حجم و قیمت خرید به صورت رایگان با پست پیشتاز ارسال میشود، مشتریان عزیزی که درخواست ارسال فوری داشته باشند با توجه درخواست خود مشتری (توسط تیپاکس، کالابران، اتوبوس یا هواپیما) به صورت پس کرایه ارسال میشود.
آیا امکان ابطال سفارش وجود دارد؟
امکان ابطال سفارش فقط تا پیش از تأیید نهایی سفارش (قبل از پرداخت جمع مبلغ سفارش) به صورت آنلاین وجود دارد. در صورتی که مشتری سفارش خود را تأیید نهایی کند، اما پس از آن قصد ابطال سفارش خود را داشته باشد، میبایست قبل از ارسال کالا، با فروشگاه تماس گرفته، و نسبت به ابطال سفارش خود اقدام نماید. مشتری میتواند وجه خود را به عنوان اعتبار (کوپن) در فروشگاه نگه داشته، یا درخواست استرداد کل آن را نماید.
آیا لازم است پس از انجام خرید آنلاین با فروشگاه تماس بگیرم؟
پس از تأیید سفارش و پرداخت وجه سبد خرید توسط مشتری، اطلاعات سفارش او بهصورت خودکار به کلیهی بخشهای مربوطه ارسال میشود تا سفارش پردازش شود. در صورتی که سفارش در روزهای تعطیل یا ساعات غیرکاری ثبت شود، اطلاعات سفارش برای کارمند کشیک ارسال میشود، و در اولین فرصت کاری، پردازش سفارش آغاز میشود. کلیهی مراحل به صورت خودکار انجام میشوند، بنابراین هیچگونه نیازی برای تماس با فروشگاه وجود ندارد. مشتری میتواند درخواستهای خود را در بخش توضیحات اضافی (هنگام ثبت سفارش) بنویسد تا به آنها نیز رسیدگی شود. این درخواستها میتوانند شامل زمان تحول (فقط در صورت انتخاب گزینهی ارسال با پیک)، روز ارسال، کادوپیچی، نوع بستهبندی و موارد مشابه باشند. ضمناً شمارهی پیگیری حمل و نقل سفارش، بلافاصله پس از ارسال کالا، از طریق پستالکترونیکی برای مشتری فرستاده میشود و نیازی به پیگیری تلفنی آن از فروشگاه نیست.
چگونه میتوانم سفارش را عودت دهم؟
ممکن است مشتری از کالای خریداریشده به اندازهی کافی رضایت نداشته باشد. مثلاً ممکن است کیفی که خریده، گنجایش تجهیزات او را نداشته باشد، یا کیفیت کالای ارسالی را نپسندد. همچنین ممکن است کالای ارسالشده با سفارش مشتری مغایرت داشته، یا حتی خراب باشد. در هریک از این حالتها مشتری میتواند ظرف هفت روز (از زمان ارسال سفارش توسط فروشگاه) کالا را به فروشگاه پس دهد، و وجه خود را به عنوان اعتبار (کوپن) در فروشگاه نگه داشته، یا درخواست استرداد کل آن را نماید. برای چنین کاری کافیست مشتری در حساب کاربری خود، به بخش پیشینهی سفارشات رفته، کالاهایی را که میخواهد عودت دهد انتخاب کرده، و توضیحات لازم را بنویسد. سپس میتواند کالا را برای فروشگاه پس بفرستد. هزینهی ارسال مجدد کالا به فروشگاه به عهدهی مشتری است، اما اگر پس از دریافت کالا، فروشگاه تشخیص داد که کالا خراب بوده، یا با سفارش مشتری مغایرت داشته، هزینهی ارسال مجدد نیز به مشتری عودت داده خواهد شد.
آیا میتوانم کالایی را که موجود نیست سفارش دهم؟
برخی کالاهای خاص در بازار کمیاب هستند، یا ارائهی آنها به دلایل دیگری در فروشگاه آسان نیست. گاهی برای خرید چنین کالاهایی میبایست با فروشگاه تماس بگیرید. اما در عموم شرایط، میتواند آدرس پستالکترونیکی خود را در صفحهی کالاهای ناموجود (در بخش «در صورت موجودشدن به من اطلاع بده») وارد نمایید، تا در صورت موجودشدن دوبارهی آنها، برای شما ایمیل ارسال شود.