دوربین بدون آینه کانن مدل EOS R3

نام تجاری:
  • ۲۴ مگاپیکسل
  • حسگر فول فریم از نوع Stacked BSI CMOS
  • فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF II
  • ردیابی سوژه به همراه هوش مصنوعی و Deep Learning
  • عکاسی پیاپی تا ۳۰ فریم بر ثانیه با شاتر الکترونیکی
  • عکاسی پیاپی تا ۱۲ فریم بر ثانیه با شاتر مکانیکی
  • منظره‌یاب الکترونیکی OLED با نرخ بروزرسانی 120fps
  • پشتیبانی از کارت حافظه CFexpress و SD UHS-II
  • ساختار مقاوم در برابر آب و گرد و غبار

ادامه مطلبShow less
300,000,000 تومان
گارانتی
  • سه سال ضمانت شرکت ایده‌آل

آخرین به‌روزرسانی ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

خدمات و بیمه‌ها

رضایت شما اولویت ما است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

بیمه‌های در دسترس برای این محصول

بیمه‌ها در سبد خرید قایل سفارش است
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
3% از قیمت محصول (+9,000,000 تومان محصول)
مرجع:
24908
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(2)
محصولات مرتبط
توضیحات

معرفی دوربین کانن R3

دوربین بدون آینه مدرن کانن EOS R3 یک دوربین سریع، انعطاف‌پذیر و قابلی اطمینان است که طراحی آن از تلفیق تکنولوژی سیستم دوربین‌های بدون آینه سری EOS R و عملکرد قدرتمندی که از یک دوربین DSLR پرچم‌دار انتظار می‌‌‌‌‌‌‌رود، به دست آمده است. در این دوربین یک سنسور فول‌ فریم استکد جدید به کار رفته است، عملکرد فوکوس خودکار به‌روز شده، و طراحی بدنه نیز بهبود یافته است. دوربین EOS R3 اولین دوربین سری ۳ بعد از دوربین‌های فیلمی است که قرار است قابلیت‌های خود را در عکاسی سریع و انعطاف‌پذیری به اثبات برساند.

نمای کناری canon r3

یکی از مهم‌ترین فناوری‌های به‌کار رفته در دوربین R3 وجود سنسور ۲۴.۱ مگاپیکسلی Stacked است که سرعت خوانش بسیار بالایی دارد و به لطف وجود آن دیستورشن رولینگ شاتر نیز کاهش می‌یابد و درنتیجه این خصوصیات این سنسور هم در عکاسی‌های سریع و پی‌در‌پی کارایی دارد و هم در استفاده در فیلم‌برداری کارآمد است. این سنسور فول فریم BSI CMOS عملکرد هماهنگی کنار پردازشگر DIGIC X دارد که در اثر این هماهنگی، سرعت عکاسی تا ۳۰ فریم بر ثانیه به همراه شاتر الکترونیک، فیلم‌برداری در حالت 6K 60p در فرمت Raw، 4K 120p و سیستم فوکوس خودکار هوشمند Dual Pixel CMOS II به همراه تشخیص چشم برای تنظیم فوکوس شهودی امکان‌پذیر شده است.

دوربین R3 همچنین اولین دوربین از سری EOS R دارای گریپ عمودی است. این گریپ عمودی موجب ارگونومیک شدن بدنه این دوربین شده و راحتی بیشتری در دست گرفتن دوربین در استفاده طولانی مدت و استفاده از دوربین به صورت عمودی و افقی فراهم کرده است. بدنه مقاوم این دوربین همچنین دارای یک منظره‌یاب الکترونیک OLED با رزولوشن ۵.۷۶ میلیون نقطه‌ای، صفحه نمایشگر لمسی و به‌روزرسانی شده ۳.۲ اینچی با قابلیت دید از زوایای مختلف و کفشک چند منظوره برای اتصال تجهیزات جانبی مختلف است.

کانن r3 همراه لنز ۷۰-۲۰۰ میلیمتر

سنسور فول فریم استکد و پردازشگر DIGIC X

سنسور CMOS BSI ۲۴.۱ مگاپیکسلی استکد 

دوربین R3 اولین دوربین EOS مجهز به سنسور استکد است و از آن انتظار می‌رود که سرعت خوانش بسیار بالایی داشته باشد که این امر موجب کاهش دیستورشن رولینگ شاتر می‌شود و امکان عکس‌برداری بسیار سریع را برای کاربر فراهم می‌کند. این سنسور CMOS فول فریم ۲۴.۱ مگاپیکسلی همچنین از طراحی Back-illuminated بهره‌مند است که موجب جذب نور بیشتر و کاهش نویز، افزایش وضوح و ثبت‌ رنگ‌هایی روان‌تر و رندر رنگ بالا حتی در شرایط نوری ضعیف می‌شود.

پردازشگر DIGIC X

پردازشگر به‌روز شده  DIGIC X تکمیل کننده سنسور جدید این دوربین است. این پردازشگر قادر به پردازش و انجام عملیات‌های دیگر با سرعت بالا و به صورت هم‌زمان مانند انجام فوکوس خودکار، تنظیم نوردهی خودکار قبل از ثبت هر فریم و عکس‌برداری با سرعت بالای ۳۰ فریم بر ثانیه به صورت هم‌زمان است. به لطف وجود این پردازشگر همچنین رنج گسترده ایزو ۱۰۰ تا ۱۰۲۴۰۰ که حتی قابل گسترش تا بازه ۲۰۴۸۰۰-۵۰ است، در این دوربین وجود دارد که این بازه گسترده امکان کار در شرایط نوری مختلف را فراهم کرده است. 

شاتر الکترونیک

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از سنسور استکد در این دوربین، عملکرد فوق‌العاده سریع و کارآمد این سنسور با شاتر الکترونیک است که به کاربر امکان عکاسی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و تا ۱۵۰ فریم raw را می‌دهد و در تمام فریم ‌های ثبت شده هیچ دیستورشن رولینگ شاتری قابل مشاهده نخواهد بود. در هنگام کار با دوربین در حالت تنظیم دستی و ارجحیت شاتر (shutter-priority)، نهایت سرعت برابر با 1/64000 است. همگام سازی با فلاش نیز در استفاده از شاتر الکترونیک حتی با سرعت 1/180 ثانیه نیز امکان‌پذیر است. شاتر این دوربین به صورت ذاتی عملکرد بی‌صدایی دارد ولی می‌توانید صدای شاتر را فعال کنید تا برای سوژه مشخص شود که در چه زمانی عکس به ثبت رسیده است.

 شاتر دستی نیز در این دوربین در دسترس است که سرعت عکاسی ۱۲ فریم بر ثانیه با بافری بیشتر از ۱۰۰ فریم، فراهم کرده است و بالاترین سرعت همگام‌سازی با فلاش نیز در این حالت 1/250 ثانیه است.

فیلم‌برداری با رزولوشن 6K در فرمت Raw و DCI/UHD 4K

این دوربین همچنین عملکرد استثنایی در فیلم‌برداری دارد. سنسور فول فریم ۲۴ مگاپیکسلی امکان فیلم‌برداری در رزولوشن بالای 6K raw 12-bit داخلی و همچنین 4K 120p 10-bit بدون کراپ همراه با تظیمات رنگ Canon Log 3 را فراهم کرده است. همچنین فیلم‌برداری در دو حالت 6K و 5.6K می‌تواند در حالت DCI و UHD 4K اورسمپل شود و این پروسه موجب بهبود وضوح، کاهش موئر و نویز می‌شود. فیلم‌برداری در حالت HDR-PQ نیز توسط این دوربین امکان پذیر است که به صورت داخلی در دوبین در حالت HDR ذخیره سازی می‌شود و ضبط خارجی به‌وسیله پورت HDMI نیز با خروجی رزولوشن 4K واضح و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه امکان‌پذیر است. گزینه‌های مختلف فشرده سازی ALL-I، IPB و IPB Light نیز در این دوربین در دسترس است، همچنین امکان استفاده از Dual Pixel CMOS AF II در فیلم‌برداری در حالت 6K raw هم موجود است. طول زمان فیلم‌برداری در استفاده از این دوربین نامحدود است. علاوه بر این‌های دوربین R3 دارای پورت‌های میکروفون، هدفون و همچنین پورت micro HDMI Type-D است که امکان خروجی و ضبط در رکوردر خارجی را فراهم می‌کند.

تنظیمان فیلمبرداری دوربین canon r3

فوکوس خودکار و تثبیت کننده تصویر کانن R3

Dual Pixel CMOS AF II

سیستم فوکوس خودکار پیشرفته Dual Pixel CMOS AF II در فوکوس خودکار ۱۰۵۳ نقطه را زیر نظر می‌گیرد که این تعداد نقاط سرتاسر سطح فریم را پوشش می‌دهند. این سیستم فوکوس خودکار پیشرفته عملکردی بسیار سریع، قابل اطمینان و دقیق به همراه دارد. سیستم فوکوس تشخیص فاز ارتقا یافته این دوربین در عملکرد تشخیص و تعقیب سوژه تقویت شده است و قابلیت تشخیص چشم‌ها، چهره‌ها و سر (حتی با کلا ایمنی)، حیوانات و وسایل نقلیه را دارد. همچنین در تعقیب سوژه‌ها حتی در عکاسی در حالت پی‌درپی نیز فوکوس به صورت قفل شده بر روی سوژه باقی می‌ماند و سوژه همیشه وضوح کامل را خواهد داشت. محدودیت نوردهی Dual Pixel AF II نیز پیشرفت یافته و تا محدوده نوردهی -7.5 EV امکان پذیر شده است و این امر فوکوس دقیقی را حتی در شرایط کم نور و شب فراهم کرده است. 

Eye Control AF

قابلیت جدیدی که شرکت کانن در سری دوربین‌های دیجیتال EOS با دوربین R3 به علاقه‌مندان معرفی کرده است، وجود فوکوس خودکار Eye Control در این دوربین است. این قابلیت‌ پرطرفدار از دوران فیلم در حال حاضر بهبود یافته و طوری تنظیم شده است که در کنار سیستم فوکوس خودکار هوشمند Dual Pixel CMOS عملکرد هماهنگی داشته باشد. فوکوس خودکار Eye Control به عکاس امکان این را می‌دهد تا با نگاه کردن به محدوده مورد نظر در منظره‌یاب الکترونیک، فوکوس به صورت خودکار بر روی آن محدوده تنظیم شود و همچنین بعد از تنظیم فوکوس با این قابلیت، دوربین کنترل فوکوس، تشخیص و تعقیب سوژه را به عهده خواهد گرفت.

فوکوس خودکار eos r3

‌تثبیت کننده تصویر Sensor-Shift

تثبیت کننده تصویر داخلی دوربین (IBIS) اثر لرزش ناخواسته دوربین در هنگام استفاده از دوربین در دست را اصلاح می‌کند. این موضوع به استفاده از دوربین در دست و در شرایط نوری ضعیف، سهولت می‌بخشد و همچنین اثر لرزش دوربین در هنگام فیلم‌برداری را نیز کاهش می‌دهد. سیستم ۵ محوره تثبیت کننده تصویر این دروبین همچنین عملکرد هماهنگی با لنزهایی که دارای تثبیت کننده تصویر اپتیکال هستند، دارد. در هنگام استفاده از دوربین به همراه لنزهایی که دارای تثبیت کننده تصویر هستند، با توجه به قدرت تثبیت کنندگی اپتیکال لنز؛ این دوربین می‌تواند تا ۸ استاپ از اثر لرزش دوربین در تصاویر را اصلاح کند.

طراحی بدنه Canon R3

منظره‌یاب الکترونیک ۵.۷۶ میلیون نقطه‌ای و نمایشگر لمسی با قابلیت دید از زوایای مختلف

منظره یاب الکترونیک OLED با رزولوشن ۵.۷۶ میلیون نقطه‌ای دیدی منحصربه‌فرد و در حد دید چشم را برای کاربر فراهم کرده است. این منظره‌یاب با بزرگنمایی 0.76 برابری از قدرت سنسور استکد بهره‌مند است و هنگام کار با شاتر الکترونیک دیدی بدون قطعی در هنگام نوردهی به سنسور فراهم و تصویری با سرعت بازسازی ۱۲۰ فریم بر ثانیه ارائه می‌دهد که با این سرعت، حرکت واقعی سوژه‌ها در منظره‌یاب قابل مشاهده است. سطح بزرگ دید منظره‌یاب همچنین امکان مشاهده اطلاعات دقیق مربوط به عکاسی و نوردهی را در صورت تمایل فراهم کرده است و همچنین این اطلاعات در هنگام استفاده از دوربین به صورت افقی و عمودی به صورت خودکار در جای خود قرار می‌گیرند تا دید طبیعی‌تری برای کاربر فراهم باشد.

نمایشگر و منظره‌یاب کانن r3

علاوه بر ویوفایندر الکترونیک، یک صفحه نمایش با دید از زوایای مختلف نیز بر روی این دوربین موجود است. رابط کاربر لمسی تکمیل کننده قرارگیری انعطاف پذیر این صفحه نمایش با رزولوشن ۴.۱۵ میلیون نقطه‌ای است که دید زنده و پخش با وضوح بالا را در اختیار کاربر گذاشته است.

بدنه با ساختار حرفه‌ای

بدنه r3

دوربین R3 در طراحی وارث دوربین‌‌های پرچم‌دار DSLR است و طراحی بدنه‌ای قوی و ارگونومیک دارد و با گریپ عمودی یکپارچه موجود روی این دوربین راحتی کاملی را در استفاده از دوربین هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی در اختیار کاربر می‌گذارد. دوربین R3 هم دارای اسمارت کنترل کانن است و هم دارای مولتی کنترلی که در دوربین‌های EOS پیشین وجود داشته است. این امر امکان کنترل شهودی بالایی را برای کاربر فراهم کرده و همچنین قسمت پشتی دوربین مانند بدنه دوربین 1D X Mark III است. بدنه بزرگ این دوربین موجب امکان قرارگیری باتری با ظرفیت بالای LP-E19 شده است که می‌توان به لطف آن مدت زیادی از دوربین استفاده کرد. علاوه بر این، مشخصات مقاومت این دوربین در برابر شرایط آب‌وهوایی مانند دوربین پرچم‌دار EOS-1D X Mark III است.

دو درگاه کارت حافظه

دوربین EOS R3 دارای دو درگاه کارت حافظه است که یکی از آن‌ها از کارت‌های حافظه CFexpress Type B و دیگری از UHS-II SD پشتیبانی می‌کند. وجود این دو درگاه انعطاف پذیری بالایی در ذخیره سازی اطلاعات فراهم کرده است. پیشنهاد می‌شود که کارت‌ حافظه CFexpress Type B برای ذخیره‌سازی ویدیو با رزولوشن 6K و عکس‌برداری‌های سریع و پی‌درپی اختصاص یابد و درگاه SD نیز برای بک-آپ گیری و عکاسی در سرعت پایین‌تر استفاده شود.

درگاه های کارت حافظه کانن eos r3

اتصالات

پورت‌های اتصال و اتصالات بی‌سیم گسترده‌ای در این دوربین وجود دارد که امکان انتقال عکس‌ها، ویدیو‌ها و فایل‌های صوتی از طرق مختلف را برای کاربر فراهم می‌کند. این دوربین دارای پورت‌های 1000BASE-T Ethernet و RJ-45 برای انتقال سریع و امن اطلاعات است. برای انتقال اطلاعات به صورت بی‌سیم نیز این دوربین دارای وای-فای ۵ گیگاهرتزی و بلوتوث است که علاوه بر انتقال اطلاعات می‌توان از آن‌ها برای کنترل دوربین نیز استفاده کرد. کاربران همچنین می‌توانند از اینترنت دیتای 5G  تلفن هوشمند برای انتقال مستقیم اطلاعات هنگام وصل بودن دوربین R3 و گوشی از طریق کابل USB نیز با استفاده از بعضی از گوشی‌های هوشمند، اقدام کنند.

همچنین ماژول GPS داخلی سازگار با GLONASS و QZSS در این دوربین وجود دارد که موجب تگ گذاری ساده محل جغرافیایی و زمان می‌شود.

کفشک جدیدی کانن eos r3

کفشک چندمنظوره نسل جدید

به‌روزرسانی جدیدی در کفشک مرسوم در دوربین‌ها در این دوربین انجام شده است و با اضافه شدن یک ردیف پین اضافی به کفشک، امکان اتصال تجهیزات جانبی متعددی فراهم شده است. علاوه‌ بر این، این کفشک می‌تواند برق مورد نیاز بعضی از تجهیزات که در قبل نیازمند باتری مجزا بودند را تأمین کند. این کفشک جدید با تجهیزاتی مانند: گیرنده و فرستنده اسپیدلایت ST-E10، میکروفون استریو DM-E1D و آداپتور AD-P1 تلفن‌های هوشمند و همچنین کفشک چندمنظوره AD-E1 برای پشتیبانی از لوازم جانبی قدیمی، سازگار است.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
24908

مشخصات

Articulated LCD
Fully articulated
پشتیبانی از کارت حافظه
MicroSD MicroSDHC microSDXC CFexpress Type B
برند
Canon
نوع بدنه
بدون آینه
‌حداکثر تفکیک‌پذیری
۴۰۰۰ × ۶۰۰۰
تعداد پیکسل موثر (مگاپیکسل)
۲۴
تعداد کل پیکسل (مگاپیکسل)
۲۷
نسبت تصویر (ارتفاع:عرض)
۱۶:۹
۴:۳
۳:۲
۱:۱
نوع حسگر
Stacked CMOS
اندازه حسگر
فول‌فریم
پردازنده
Digic X
حساسیت
خودکار
۱۰۰-۱۰۲۴۰۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداقل)
۵۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداکثر)
۲۰۴۸۰۰
تعداد حالات تعادل رنگ
۶
تعادل رنگ سفارشی
دارد
لرزش‌گیر
دارد
نوع لرزش‌گیر
سنسور شیفت
کیفیت خروجی JPEG
Super fine
Fine
Normal
فرمت فایل خام
RAW
ویژگی‌های فوکوس خودکار
Contrast Detect (sensor) | Phase Detect | Multi-area | Center | Selective single-point | Tracking | Single | Continuous | Touch | Face Detection | Live View
تعداد نقاط فوکوس
۱۰۵۳
نوع اتصال لنز
کانن RF
نوع صفحه‌نمایش
صفحه نمایش TFT LCD با زاویه دید گسترده
تعداد نقاط صفحه‌نمایش
۴۱۵۰۰۰۰
نوع منظره‌یاب
Electronic
میزان پوشش منظره‌یاب
۱
تعداد نقاط منظره‌یاب
۵۷۶۰۰۰۰
پخش زنده
دارد
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه)
۱/۸۰۰۰
حداکثر سرعت شاتر الکترونیکی (ثانیه)
۱/۶۴۰۰۰
تقدم شاتر
دارد
تقدم دیافراگم
دارد
نوردهی دستی
دارد
سلف-تایمر
دارد
براکت نوردهی
±3 (فریم بر ثانیه در فواصل پله‌ای 1/2EV ، 1/3EV)
فرمت فیلم‌برداری
MPEG-4, H.264, H.265
میکروفون
دارد
نوع میکروفون
استریو
ورودی میکروفون
دارد
خروجی هدفون
دارد
ضبط تایم‌لپس
دارد
GPS داخلی
دارد
جبران نور‌دهی
3EV+ تا 3EV- (در فواصل پله‌ای ۱/۲ و ۱/۳)
درگاه USB
USB 3.2 Gen 2
خروجی HDMI
یک عدد Type A
فرمت عکس
JPEG, Raw, HEIF
اندازه صفحه نمایش
۳.۲ اینچ
صفحه نمایش لمسی
دارد
اتصال بی‌سیم
دارد
نظر(2)
رتبه‌بندی کلی
5
2 نظر
کیفیت
(5)
قیمت
(5)
بابا اینو هنوز که بیرون ندادن. تیم واقعا به روزی دارید. بهترین فروشگاه آنلاین و آفلاین محصولات عکس و فیلم برداری.

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محویات جعبه

نوع بدنه

نوع بدنه بدون آینه

مشخصات حسگر

‌حداکثر تفکیک‌پذیری ۴۰۰۰ × ۶۰۰۰
تعداد پیکسل موثر (مگاپیکسل) ۲۴
تعداد کل پیکسل (مگاپیکسل) ۲۷
نسبت تصویر (ارتفاع:عرض) ۱۶:۹</br> ۴:۳</br> ۳:۲</br> ۱:۱
نوع حسگر Stacked CMOS
اندازه حسگر فول‌فریم
پردازنده Digic X

مشخصات تصویر

حساسیت خودکار</br> ۱۰۰-۱۰۲۴۰۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداقل) ۵۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداکثر) ۲۰۴۸۰۰
تعداد حالات تعادل رنگ ۶
تعادل رنگ سفارشی
لرزش‌گیر
نوع لرزش‌گیر سنسور شیفت
کیفیت خروجی JPEG Super fine</br>Fine</br>Normal
فرمت فایل خام RAW

اپتیک و فوکوس

ویژگی‌های فوکوس خودکار Contrast Detect (sensor) | Phase Detect | Multi-area | Center | Selective single-point | Tracking | Single | Continuous | Touch | Face Detection | Live View
تعداد نقاط فوکوس ۱۰۵۳
نوع اتصال لنز کانن RF

صفحه‌نمایش/منظره‌یاب

نوع صفحه‌نمایش صفحه نمایش TFT LCD با زاویه دید گسترده
تعداد نقاط صفحه‌نمایش ۴۱۵۰۰۰۰
نوع منظره‌یاب Electronic
میزان پوشش منظره‌یاب ۱
تعداد نقاط منظره‌یاب ۵۷۶۰۰۰۰
پخش زنده

مشخصات مرتبط با عکاسی

حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) ۱/۸۰۰۰
حداکثر سرعت شاتر الکترونیکی (ثانیه) ۱/۶۴۰۰۰
تقدم شاتر
تقدم دیافراگم
نوردهی دستی
سلف-تایمر
براکت نوردهی ±3 (فریم بر ثانیه در فواصل پله‌ای 1/2EV ، 1/3EV)

مشخصات مرتبط با فیلم‌برداری

فرمت فیلم‌برداری MPEG-4, H.264, H.265
میکروفون
نوع میکروفون استریو

اتصال

ورودی میکروفون
خروجی هدفون

صفحه‌نمایش و منظره‌یاب

درگاه USB USB 3.2 Gen 2
خروجی HDMI یک عدد Type A

مشخصات عکس‌برداری

فرمت عکس JPEG, Raw, HEIF

سایر ویژگی‌ها

Articulated LCD Fully articulated
پشتیبانی از کارت حافظه MicroSD MicroSDHC microSDXC CFexpress Type B
برند Canon
ضبط تایم‌لپس
GPS داخلی
جبران نور‌دهی 3EV+ تا 3EV- (در فواصل پله‌ای ۱/۲ و ۱/۳)
اندازه صفحه نمایش ۳.۲ اینچ
صفحه نمایش لمسی
اتصال بی‌سیم

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم