لنز تامرون مدل SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 مانت کانن EF

نام تجاری:
  • بازشدگی دیافراگم حداکثر f/2.8 و حداقل  f/22
  • بدنه مقاوم در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار
  • مانت سه‌پایه قابل جداسازی
  • پنج المان‌ LD و یک المان XLD
  • موتور بی‌صدای فوکوس اولترا سونیک USD
  • دیافراگم نه تیغه‌
ادامه مطلبShow less
گارانتی
  • یک سال ضمانت آفومار
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!

خدمات و بیمه‌ها

رضایت شما اولویت ما است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

بیمه‌های در دسترس برای این محصول

بیمه‌ها در سبد خرید قایل سفارش است
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
5% از قیمت محصول (+2,342,123 تومان محصول)
مرجع:
23416
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
توضیحات

لنز  Tamron SP 70-200mm F2.8 Di VC USD G2مناسب برای دوربین‌های فول‌فریم طراحی شده است. این لنز تله زوم دارای محدوده فاصله کانونی بسیار مناسبی است که آن را به لنز مناسبی برای انواع کاربردها تبدیل می‌کند. ویژگی اصلی این لنز خاص حداکثر بازشدگی دیافراگم f/2.8 ثابت در تمامی فواصل کانونی است که عکاسی در نور کمتر و دسترسی به عمق میدان مناسب در تمامی فواصل کانونی را ممکن می‌سازد.

 حروف اختصاری روی بدنه این لنز به وجود لرزش گیر و مناسب بودن آن به برای دوربین‌های فول فریم اشاره دارد. برای آشنایی بیشتر با علائم اختصاری درج‌شده روی لنزهای تامرون می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

معرفی علائم اختصاری لنزهای باکیفیت تامرون

این لنز نسبت به نسخه قدیمی‌تر خود از فوکوس خودکار سریع‌تر و مکانیسم لرزش گیر تقویت‌شده بهره می‌برد. طبق ادعای تامرون این لنز قادر است که لرزش‌های ناشی از تکان دست و دوربین تا حداکثر ۵ استاپ را خنثی کرده و به ثبت تصاویری بدون محوشدگی و با شارپنس بالا کمک بسزایی کند. این ویژگی موجب می‌شود تا این لنز برای عکاسی بر روی دست انتخاب مناسبی باشد و استفاده از آن روی تک‌پایه هیچ مشکلی ایجاد نکند.

از دیگر ویژگی‌های این لنز 200-70 میلی‌متر می‌توان به مقاومت بدنه آن در برابر رطوبت و نفوذ گردوغبار اشاره داشت که برای عکاسان طبیعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

علاوه بر این تغییرات اساسی در بخش طراحی اپتیکی و مکانیکی این لنز صورت پذیرفته است.در ساختار اپتیکی لنز Tamron SP 70-200mm F2.8 Di VC USD G2 از ۲۳ المان در ۱۷ گروه مختلف بهره گرفته شده که در میان آن‌ها المان‌هایی از نوع LD و XLD نیز وجود دارد که تعداد المان‌های LD پنج و XLD یک عدد است. المان‌های بکار رفته در این لنز تله زوم دارای پوشش eBAND وBBARو فلوئور هستند تا کمترین خطای رنگی و کنتراستی مناسب را موجب شوند. به‌کارگیری از المان‌های یاد شده در ساختار اپتیکی این لنز تامرون سبب شده تا احتمال بروز پراکندگی رنگی به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد.

از دیگر تغییرات صورت گرفته در این لنز در قیاس با نسخه پیشین خود می‌توان به امکان فوکوس بر روی سوژه از فواصل نزدیک‌تر اشاره کرد. همچنین این لنز با مبدل‌های تله 1.4x و 2x کمپانی تامرون نیز سازگاری کامل دارد. این لنز با توجه به وزن بالا نسبت به لنزهای معمول، دارای مانت سه‌پایه جداگانه است تا در صورت نیاز به‌طور مستقیم روی تکپایه یا سه‌پایه نصب شود. دیافراگم ۹ تیغه آن نیز به‌گونه‌ای طراحی شده که در همه حال بوکه‌ای زیبا و دایره‌ای شکل در تصویر ایجاد کند.

پیشنهادهای جایگزین

این یک لنز بسیار ارزنده برای طیف وسیعی از عکاسان و فیلمبرداران است. شارپنس بالا، وزن مناسب، لرزشگیر کارامد و بیشینه گشودگی دیافراگم f/2.8 از نقاط قوت این لنز هستند. یکی از نقاط ضعف تعیین‌کننده در انتخاب این لنز برای بعضی کاربران، عدم پشتیبانی از چرخش فیلتر بر روی المان جلویی است. این ویژگی به هنگام استفاده از فیلتر‌های پولاریزه یا گرادیان بسیار مهم است. در مجموع می‌توان گفت هایلایت‌ها با استفاده از این لنز به خوبی ثبت می‌شوند اما اگر به دنبال کنتراست بیشتری بین نقاط سایه و روشن سوژه‌ها هستید یا گزینه اقتصادی‌تری می‌خواهید، به فهرست زیر از لنزهای پیشنهادی ما نیز نگاهی بیندازید:

۱- لنز کانن مدل Canon 70-200mm f/2.8L IS III USM: این لنز به جرئت کامل‌ترین لنز زوم ۲۰۰-۷۰ برای دوربین‌های حرفه‌ای کانن به شمار می‌آید. کنتراست خیره‌کننده این لنز در کنار وزن قابل قبول و عدسی‌های پیشرفته این محصول را در صدر جدول رقابت‌های میان لنزهای ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری قرار می‌دهد. اگرچه شاید اختلاف قیمت بسیار زیاد بین این دو لنز برای بسیاری از کاربران شوکه کننده باشد. اما در نهایت،‌ کیفیت تصویر خروجی این دو لنز، به خصوص در زوم حداکثر و شرایط سایه روشن به خوبی اختلاف قیمت عجیب و غریب میان این دو گزینه را توجیه خواهد کرد. اگر به دنبال یک لنز بی نقص برای تمامی شرایط و به خصوص عکاسی پرتره هستید، این لنز گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

۲- لنز سیگما مدل Sigma 70-200mm f/2.8 DG OS HSM: این لنز از بسیاری از جهات به لنز تامرون شباهت دارد. اگرچه، کنتراست نهایی ایجاد شده توسط این لنز به طور قابل توجهی بیشتر از لنز تامرون است. احتمالا ۳۰۰ گرم وزن بیشتر در کنار اختلاف قیمت میان این دو انتخاب را کمی راحت‌تر خواهد کرد. در ضمن دیافراگم لنز سیگما ۱۱ تیغه است که در مقابل ۹ تیغه تامرون، بوکه‌هایی با اختلاف جزئی اما بهتر ثبت می‌کند. به طور کلی استفاده از این لنز در شرایط نوری کم به تصاویر بهتری منجر می‌شود، اما اولویت‌بندی میان وزن، قیمت، و کنتراست یک مسئله شخصی خواهد بود. 

۳- لنز کانن مدل Canon 70-200mm f/4L IS II USM: این لنز بیشینه گشودگی دیافراگم بسته‌تری نسبت به لنز تامرون دارد. در نتیجه اگر به دنبال عکاسی در شرایط کم‌نور مانند جشن‌ها، کنسرت یا سالن‌های سرپوشیده ورزشی هستید، انتخاب مناسبی نخواهد بود. اگرچه شارپنس بالا، لرزشگیر کارامد و وزن بسیار پایین، آن را به لنزی همه‌کاره و قابل حمل برای استفاده روزمره تبدیل کرده است. انتخاب این لنز برای عکاسی در نور روز و شرایط نوری مناسب توصیه می‌شود. خطاهای نوری این لنز نیز آزاردهنده نیستند و به راحتی می‌توان به کمک ادیت آن‌ها را برطرف کرد. قیمت این دو لنز بسیار به یکدیگر نزدیک است، اما وزن ۷۸۰ گرمی کانن در برابر ۱.۴۷ کیلوگرمی تامرون و اختلاف در کارایی آن‌ها در شرایط نوری کم، عامل تعیین‌کننده برای انتخاب نهایی خواهد بود.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
23416
نظر(1)
رتبه‌بندی کلی
5
1 نظر
کیفیت
(5)
قیمت
(5)
من نسخه قدیمش رو دارم، از نظر شارپنس عالیه

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم