لنز تامرون مدل Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2 مخصوص مانت کانن

نام تجاری:
  • لنز برای دوربین‌های فول‌فریم مانت EFکانن
  • محدوده دیافراگم از f/2.8 تا f/22
  • دو المان XR  و سه عدسی LD
  • چهار عدسی  غیر کروی aspherical
  • دارای پوشش‌های Eband و BBAR عدسی‌ها
  • پوشش فلورین بر روی عدسی جلویی
  • موتور فوکوس خودکار بی‌صدا
  • مجهز به لرزشگیر تصویر
  • دیافراگم ۹ تیغه با لبه‌های مدور
ادامه مطلبShow less
گارانتی
  • ۷ روز ضمانت اصالت و سلامت
  • یک سال ضمانت آفومار
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!

خدمات و بیمه‌ها

رضایت شما اولویت ما است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

بیمه‌های در دسترس برای این محصول

بیمه‌ها در سبد خرید قایل سفارش است
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
5% از قیمت محصول (+2,136,017 تومان محصول)
مرجع:
24467
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(1)
محصولات مرتبط
توضیحات

تامرون یکی از باسابقه‌ترین و معتبر‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده لنز در جهان به شمار می‌رود. این شرکت که در سال ۱۹۵۰ و در ژاپن تأسیس شده، تجربه‌ای بیش از نیم‌قرن را در طراحی المان‌های اپتیکی پشت سر گذاشته است. لنز زوم  SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2محصولی از همین کمپانی است که از فاصله کانونی ۷۰-۲۴ میلی‌متر برخوردار بوده و مخصوص دوربین‌های فول‌فریم با مانتEF  کانن طراحی و ساخته شده است. البته این لنز را می‌توان به لنز‌های کراپ سنسور کانون متصل کرد که در این صورت زاویه دید تا حدودی بسته‌تر و معادل یک لنز ۳۶-۱۰۵ میلی‌متر خواهد شد. این لنز از حداکثر دیافراگم f/2.8 در تمام فواصل کانونی بهره می‌برد و به سیستم لرزشگیر مجهز است که لرزش‌های ناشی از تکان دست و دوربین را (تا ۵ استاپ سرعت شاتر) به حداقل رسانده و کمک قابل توجهی به ثبت تصاویر بدون لرزش خواهد کرد. به لطف این میزان بازشدگی دیافراگم، این لنز عملکرد مطلوبی را در محیط‌های کم‌نور از خود نشان می‌دهد و عمق میدان مناسبی را به نقاط فوکوس انتخابی می‌بخشد. از دیگر ویژگی‌های لنزSP 24-70mm G2  می‌توان به برخورداری از سیستم موتور فوکوس خودکار بی‌صدای آن اشاره کرد. این سیستم فوکوس خودکاری دقیق، سریع و بی‌صدا را برای کاربران ممکن می‌کند و می‌توان بدون صدای موتور فوکوس به رکورد ویدئو پرداخت.

همان طور که از نام تجاری این محصول مشخص است، این لنز از مجموعه SP یا Super Performanceتامرون به حساب می‌آید. SP   به لنز‌‌هایی از تامرون اطلاق می‌شود که در یک زمینه به خصوص عملکرد بسیار بالایی داشته باشد. SP در واقع نشان درجه یک تامرون به حساب می‌آید که از ویژگی‌های زیر برخوردار است:

وضوح و کنتراست فوق‌العاده‌ای که لنز به علت طراحی اپتیکی به خصوصی که دارد، ارائه می‌دهد.

عملکرد بسیار بالا در زمینه ماکرو در مقایسه با لنز‌های مشابه

محدوده زوم بسیار بالا در مقایسه با لنز‌های مشابه

حداکثر بازشدگی دیافراگم بالا در مقایسه با لنز‌های مشابه تامرون

 در ساخت این لنز تامرون، ۱۷ عدسی در ۱۲ گروه بکار گرفته شده است که از میان آن‌ها می‌توان به دو المان XR، و سه عدسی LD و چهار عدسی  غیر کروی aspherical. استفاده از این عدسی‌های نام‌برده شده، از به وجود آمدن اعوجاج‌های هندسی و پراکندگی‌های رنگی در تصاویر به میزان قابل توجهی جلوگیری خواهد کرد. ضمناً عدسی‌های این لنز از پوشش‌های BBAR و Eband بهره می‌برد که هم از بروز پدیده‌هایی مانند Ghosting ممانعت خواهد کرد و هم باعث می‌شود تا عکس‌های به ثبت رسیده از حداکثر شارپنس برخوردار باشند. درنهایت باید اشاره شود که این لنز تامرون به دیافراگم ۹ تیغه با لبه‌های مدور مجهز است که برای خلق عکس‌هایی با پس‌زمینه محو و بوکه‌های زیبا کاربرد دارد.

 پیشنهادهای جایگزین

ارزنده‌ترین لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متر برای دوربین‌های فول فریم کانن پیش روی شماست. کیفیت ساخت این لنز به نسبت نسل قبلی به طور قابل توجهی پیشرفت کرده و شارپنس خیلی خوبی دارد. با ۱۰۰ گرم وزن بیشتر نسبت به کانن، لرزشگیر اپتیکال یک برتری قابل توجه نسبت به لنز کانن به شمار می‌آید. در نتیجه عکاسی در نور کم و با سرعت‌های پایین شاتر نتایج راضی‌کننده‌ای ایجاد می‌کند. البته دقت این لنز در زمان فوکوس خودکار پیاپی بر روی سوژه‌های متحرک بی‌نقص نیست و برای عکاسی حیات‌وحش یا ورزشی شاید گزینه مناسبی نباشد. به عنوان یک لنز ۷۰-۲۴ روزمره، این گزینه انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است، اگرچه بهتر است پیش از تصمیم‌گیری نهایی، نگاهی به سایر گزینه‌‌ها نیز داشته باشید.

۱- لنز کانن مدل Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM: با تنها ۸۰۰ گرم وزن، شارپنس خیره‌کننده این لنز در کنار سرعت و دقت بالای فوکوس پیاپی، قطعا این لنز را به یک گزینه‌ ایده‌آل برای عکاسان حرفه‌ای ورزشی و حیات‌وحش تبدیل می‌کند. کیفیت بوکه‌ها نیز حقیقتا چشم‌نواز است. اگرچه نبود لرزشگیر اپتیکال در شرایط نوری‌ نامناسب و سرعت‌های پایین شاتر کاملا احساس می‌شود. به عنوان یک لنز روزمره، این لنز قیمت بسیار بالایی دارد و نبود لرزشگیر ممکن است در شب دردسر ساز شود. با هزینه‌ای که برای تهیه این لنز باید بکنید، به راحتی می‌توانید یک لنز اضافه به همراه لنز تامرون تهیه کنید تا ضعف تامرون در ایجاد بوکه‌‌های با کیفیت را جبران کنید. با این تفاسیر، خرید این لنز تنها برای کاربران حرفه‌ای با مجموعه‌ای کامل از لنزها توجیه اقتصادی خواهد داشت.

۲- لنز سیگما مدل Sigma 24-70mm f/2.8 DG OS HSM Art: حدود ۱ کیلوگرم وزن، لرزشگیر اپتیکال پرقدرت و کیفیت ساخت بالا از مهم‌ترین مشخصه‌های این لنز هستند. اما این مدل برخلاف سایر لنزهای سری آرت سیگما، عملکرد راضی‌کننده‌ای در برابر قیمت ندارد. فوکوس خودکار پیاپی دقت مناسبی ندارد، شارپنس در لبه‌های تصویر و به ویژه در گشودگی‌های بازتر دیافراگم ناامید کننده است و وزن آن نیز به طور قابل توجهی بالاست. با این تعاریف، تنها نقطه قوت این لنز نسبت به تامرون، طراحی پیشرفته عدسی‌های آن است که به ایجاد بوکه‌های بسیار با کیفیتی منجر می‌شود. در این رقابت، تامرون با شارپنس بهتر، عملکرد نسبتا مشابه لرزشگیر اپتیکال و وزن کمتر، گزینه بهتری خواهد بود.

۳- لنز کانن مدل Canon 24-70mm f/4L IS USM: وزن ۶۰۰ گرمی، شارپنس خارق‌العاده، قابلیت عکاسی ماکرو، لرزشگیر اپتیکال کارامد و کیفیت ساخت بالا، مجموعه‌ای بی‌نظیر از ویژگی‌های دلخواه عکاسانی است که از این لنز برای کاربری روزمره استفاده می‌کنند. اگر به دنبال عکاسی در شرایط نوری نامناسب مانند جشن‌ها و مراسم‌ها باشید، باید به سراغ گزینه‌های دیگر با بیشینه گشودگی دیافراگم f/2.8 بروید. ذر غیر این صورت، با قیمتی کمتر از سایر رقبا، این لنز بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با اختلاف قیمت میان این لنز و لنز تامرون می‌توانید تجهیزات نورپردازی یا یک لنز کوچک تهیه کنید.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
24467
نظر(1)
رتبه‌بندی کلی
5
1 نظر
کیفیت
(5)
قیمت
(5)
برای مانت سونی هم اگه خواستم موجود میکنین؟

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم