جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
موجودی

دوربین دست دوم

جستجوی پیشرفته

خرید دوربین دست دوم

دوربین‌های دست دومی که در این بخش مشاهده می‌کنید، همگی توسط کارشناسان پیکسل بررسی شده و دارای گارانتی‌های معتبر می‌باشند. مهم‌ترین عامل در تعیین سلامت یک دوربین، بررسی ظاهری و نبود آثار ناشی از ضربه و استفاده نامناسب بر روی بدنه دوربین و اجزایی همچون مانت دوربین، آینه و حسگر است. تعداد شاتر در این زمینه دارای اهمیت کمتری نسبت به موارد گفته‌شده داشته و در صورت استفاده صحیح و اصولی از دوربین، اهمیت آن‌چنانی نخواهد داشت.

انواع دوربین دست دوم

دوربین دست دوم DSLR و بدون آینه، به دو صورت همراه با لنز و بدون لنز به فروش می‌رسند. توجه داشته باشید که در هنگام خرید یک دوربین دست دوم باید به شماره‌سریال جعبه و همچنین بدنه دوربین توجه داشته باشید و اگر دوربین دست دوم را همراه با لنز خریداری می‌کنید، جعبه لنز را نیز به‌صورت جداگانه از فروشنده دریافت کنید. تنها در صورت خرید دوربین دست‌دوم همراه با لنز کیت است که نیازی به جعبه جداگانه نیست زیرا که لنز دوربین به‌صورت پیش‌فرض داخل جعبه دوربین دست دوم قرار دارد.

قیمت دوربین دست دوم

قیمت دوربین دست دوم به عواملی مانند نرخ ارز، مدل دوربین و سال ساخت آن بستگی دارد. دوربین‌های قدیمی‌تر به‌دلیل تکنولوژی پایین‌تر و عدم تطابق با برخی تجهیزات روز و یا نبود لوازم جانبی از قیمت پایین‌تری برخوردارند. از سوی دیگر دوربین‌های جدید‌تر علاوه بر برخورداری از تکنولوژی‌های روز و طیف لوازم جانبی وسیع‌تر، سال ساخت جدیدتری هم داشته و مدت‌زمان کم‌تری از تولید آن‌ها می‌گذرد و به زبان ساده، دوربین‌های جدیدتری محسوب می‌شوند که این مورد هم در قیمت نسخه‌ی دست دوم و کارکرده‌ی آن‌ها تاثیرگذار است.

تعداد شاتر در خرید دوربین دست دوم مهم است؟

تعداد شاتر از مواردی است که نظرات بسیار متفاوتی حول آن وجود دارد، برخی تعداد شاتر را موردی بسیار مهم دانسته و برخی دیگر آن  را بی‌اهمیت می‌دانند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تعداد شاتر، با وجود اینکه باید به آن توجه داشته باشید اما به‌تنهایی نشانگر سلامت دوربین نیست. ممکن است یک دوربین در آتلیه، روی سه‌پایه و تنها برای عکس پرسنلی استفاده شده باشد و در عین حال که تعداد شاتر بالایی دارد، از سلامت کامل برخوردار باشد و از سوی دیگر، یک دوربین با تعداد شاتر بسیار کمتر، در شرایط سخت و بد استفاده شده باشد و از سلامت کمتری برخوردار باشد.

نکات مهم در خرید دوربین دست دوم

نکات مهم در خرید دوربین دست دوم

از جمله مواردی که در زمان خرید دوربین دست دوم باید حتما به آن‌ها توجه کنید این موارد هستند:

  • چک کردن شاتر
  • چک کردن سنسور
  • چک کردن لنز دوربین
  • بررسی نمایشگر و منظره‌یاب
  • بررسی ظاهری و بدنه
  • چک کردن جعبه و لوازم جانبی
ادامه مطلبShow less

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم