Movi؛ دوربینی با قابلیت استریم زنده ویدئوها

0 2,153

ممکن است تا حدودی با خدمات LiveStream آشنایی داشته باشید ولی جالب است بدانید که پای این سرویس به دوربین‌ها نیز باز شده است. دوربین Movi در حقیقت اولین تلاش شرکت LiveStream در حوزه سخت‌افزار مصرفی قلمداد می‌شود. این دوربین کوچک و جمع‌و‌جور قادر است تا فیلم‌هایی با رزولوشن 4K را رکورد کرده و امکان ویرایش ویدئوها هنگام پخش همزمان را نیز برای کاربر فراهم می‌کند.

movi-render-640x360

اما Movi تنها نقش یک رکورد یا وب‌کم را ایفا نمی‌کند، بلکه به لطف نرم‌افزاری که بر روی آن نصب شده می‌تواند کاربر در قالب یک کارگردان تصویری قرار دهد که کنترل بیشتری بر روی ویدئوی در حال ضبط دارد. فقط کافیست تا دوربین Movi در محل و زاویه دلخواه قرار داده و نرم‌افزار اشاره شده را بر روی آیفون خود اجرا کرده و به کنترل دوربین بپردازید. البته این نرم‌افزار فعلاً برای پلتفرم Ios منتشر شده و در آینده نیز کاربران اندرویدی می‌توانند از ویژگی‌های آن بهره‌مند گردند. Movi به طور خودکار می‌تواند چهره افراد و حرکت‌های آن‌ها را تشخیص داده و ۹ فریم تصویر با میزان بزرگنمایی‌های مختلف را به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

لازم به اشاره است که دوربین جذاب Movi از لنزی با زاویه دید ۱۵۰ درجه برخوردار است و از حسگری با قابلیت رکورد ویدئوهای 4K نیز بهره می‌برد. کنترل دوربین نیز به راحتی هر چه تمام‌تر از روی گوشی موبایل صورت گرفته و با استفاده از قابلیت‌های لمسی نمایشگر موبایل می‌توان تنظیمات و کنترل دلخواه را اعمال کرد. همراه این دوربین نیز یک کارت حافظه میکرو SD با ظرفیت ۱۶ گیگابایت وجود دارد که می‌توان حین پخش زنده ویدئوها، آن‌ها را بر روی این کارت حافظه ذخیره کرد. البته باید تأکید کنیم که برای استفاده از سرویس استریم این دوربین باید ماهیانه ۹ دلار پرداخت کنید.

movi-640x360

اگرچه دوربین Movi می‌تواند فیلم‌های 4K را ضبط کند ولی کیفیت این ویدئوها هنگام پخش زنده و یا به اصطلاح استریم کردن آن‌ها با افت مواجه شده و به 720p می‌رسد. این دوربین از میکروفون داخلی بهره برده ولی امکان اتصال میکروفون جانبی به آن وجود ندارد. همچنین باتری ۱۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که داخل آن تعبیه شده می‌تواند برای حدود ۱ ساعت پخش زنده ویدئو دوام بیاورد. البته این شرکت آینده‌نگری به خرج داده و اعلام داشته تجهیزاتی را برای Movi طراحی کرده که علاوه بر افزایش مدت‌زمان استریم ویدئوها تا ۱۰ ساعت، مقاومت این دوربین در برابر قطرات باران را نیز افزایش می‌دهد.

Movi به وای‌فای و بلوتوث مجهز بوده و همان‌طور که گفته شد، نرم‌افزار آن فعلاً بر روی سیستم‌عامل iOS 9 قابل دانلود و نصب است. این دوربین قرار است در ماه آوریل و با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه شود. البته امکان پیش‌خرید آن از هم‌اکنون با قیمت ۲۰۰ دلار وجود دارد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.