با استفاده از این ترفند عجیب می توان چندین گیگابایت بر حافظه خالی آیفون خود افزود!

0 1,227

یکی از بزرگترین مشکلات خریداران آیفون و بخصوص دارندگان نسخه 16 گیگابایتی این تلفن هوشمند، کمبود حافظه و عدم پشتیبانی iOS از حافظه های جانبی است. شرکت های بزرگی مانند گوگل و مایکروسافت همواره با تمسخر این مشکل، سعی در فروش محصولات مشابه خود داشته اند. با این حال بخش عظیمی از حافظه ی تلفن های هوشمند در اختیار فایل های موقتی و بیهوده قرار دارد که با آزادسازی این فضا می توان مشکل عمده کمبود حافظه  را برای نسخه ی 16 گیگابایتی آیفون حل نمود. ترفند زیر بدون نیاز به جیلبریک و تنها با چندین اشاره می تواند به صورت خودکار بسیاری از فایل های موقتی و بیهوده را از حافظه آیفون شما پاکسازی نماید.

برای آگاهی از فضای آزاد حافظه آیفون خود به مسیر General > About و گزینه available مراجعه کنید. در ادامه برای پاک سازی آیفون خود از فایل های موقتی ابتدا به اپلیکیشن iTunes Store رجوع کرده و به دنبال فیلم سینمایی با حجمی بزرگتر از حافظه در دسترس آیفون خود بگردید. فیلم The Lord of the Rings: The Two Towers با حجم بالای خود، گزینه ای ایده آل برای این کار است.

پس از جستجوی فیلم مورد نظر بر روی گزینه Rent اشاره کنید. لازم به ذکر است که هدف ما اجاره ی فیلم مورد نظر نبوده و هیچ مبلغی از حساب شما کسر نخواهد شد. در ادامه با پیام هشداری مواجه می شوید که به شما اعلام میکند فضای در دسترس دستگاه شما کمتر از حجم فیلم مورد نظر است. با اشاره بر روی گزینه Settings و مراجعه به مسیر General > About متوجه خواهید شد که iOS به صورت خودکار فایل های موقتی و غیر ضروری را پاکسازی نموده است.

با تکرار این فرآیند می توانید حجم قابل ملاحظه ای را به حافظه ی در دسترس آیفون خود اضافه کنید. لازم به ذکر است که این ترفند لطمه ای به اسناد، تصاویر و هر گونه فایل شخصی و ضروری شما نخواهد زد.

 

منبع: آیفونچی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.