رونمایی SLR Magic از یک لنز ۲۵ میلی‌متری F1.4 سینمایی

کمپانی SLR Magic که یکی از تولید کننده‌های لنز‌های سینمای است، به تازگی و به طور رسمی یک لنز سینمایی ۲۵ میلی‌متری F1.4 را به بازار عرضه کرده است. لنز ۲۵ میلی‌متری SLR Magic که بیش از این در نمایشگاه NAB ۲۰۱۷ و در لاس‌وگاس از آن رونمایی شده بود برای دوربین‌های مانت E سونی طراحی شده و با استفاده از آن می‌توان تصاویر سینمایی جذابی را با دوربین‌های که مشخصا برای عکاسی تولید شده‌اند، خلق کرد.

لنز ۲۵ میلی‌متری SLR Magic

این لنز جدید سینمایی فاصله کانونی‌ای برابر با ۲۵ میلی‌متر دارد و حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگم آن معادل F1.4 می‌باشد و برای دوربین‌های با مانت E طراحی شده است. این لنز قابلیت اتصال به هر دو نوع دوربین فول‌فریم و APS-C سونی را خواهند داشت.

به گفته مسئولین SLR Magic دیافراگم این لنز از ۱۳ پره تشکیل شده که بوکه‌‌هایی دایره‌ای  را در پس‌زمینه تشکیل می‌دهد. دیافراگم لنز ۲۵ میلی‌متری SLR Magic به صورت دستی و توسط یک رینگ نرم و از نوع D-Click کنترل می‌شود. ساختار اپتیکی این لنز از ۱۱ المان در ۹ گروه مختلف تشکیل شده است و تصویری با وضوح و کیفیت بالا ارائه می‌دهد.

3 نظرات
  1. سجادجعفري می‌گوید

    سلام
    لنز سینمایی چه فرقی با لنز عکاسی دارد ؟
    یا بهتر بپرسم :
    چرا باید برای فیلمبرداری با DSLR خودم ، لنز اش رو به یک چنین لنزی تغییر بدم ؟؟؟؟

    ممنون

  2. پويا راد می‌گوید

    نقدی دارم دوستان لطفا ناراحت نشید
    چرا یکسری مطالب و موضوعات سطحی مطرح میشن؟ هم مشخصا در مورد این مطلب و تعداد دیگری از مطالب
    بطور مثال “تصاویر سینمایی جذاب” یا اصلن خود “لنز سینمایی” !
    لطفا فنی صحبت کنید. مخاطبان شما قطعا افراد حرفه ای هستند و نه دنبال کننده تبلیغات سطحی

    1. امیر حسینی می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      ممنون از انتقاد و توجه نظرتون، مجله پیکسل طیف گسترده‌ای از مطالب مربوط به حوزه کاری خودش را سعی داره دنبال کنه و تحت پوشش قرار بده، و قطعاً بازتاب اخبار دنیای تکنولوژی و به خصوص عکاسی و فیلم‌برداری نیز بخشی از اون هستش. مجله پیکسل علاوه بر مخاطب‌های حرفه‌ای مثل شما، خوانندگان علاقه‌مند و اماتوری نیز داره که تازه عکاسی را شروع کرده‌اند و یا می‌خواهند شروع کنند.
      در مورد لنز‌های سینمایی، منظور لنز‌های Cine هستش که در مقابل لنز‌های Still یا عکاسی قرار می‌گیره. این لنز‌ها قابلیت بیشتری را برای فوکوس و زوم به صورت دستی در اختیار فیلم‌بردار قرار می‌ده. علاوه بر این لنز‌های سینمایی اغلب پارفوکال هستند و تفاوت‌های نسبتاً مشهودی در اعوجاج‌ها و خطاهای رنگی با لنز‌های Still دارن.
      هم‌چنین در این مورد این که فرمودین مطلب تبلیغاتی به نظر می‌رسه، اساساً چنین هدفی در این مطلب دنبال نمی شه چراکه این لنز نه تنها در پیکسل برای فروش وجود ندارد بلکه هنوز وارد بازار ایران هم نشده است و به نظر می‌رسد که در آینده نیز به صورت عمده وارد نشود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.