معرفی فیلتر Contrast Only برنامه Nik Color Efex 2019

0 2,470

فیلتر Contrast Only یکی از بهترین فیلتر‌های کنتراست است که من تا بحال با اون برخورد کردم. کاری که این فیلتر می‌کنه اینه که بدون تاثیر روی رنگ‌ها، کنتراست رو افزایش می‌ده. این فیلتر رو هم به طور کامل در مجموعه آموزشی فیلتر Nik Color Efex توضیح دادیم. در واقع کار اصلی این فیلتر اینه که نور‌های تصویر رو بدون تاثیر روی مقدار غلظت رنگ‌ها، تاریک‌تر و روشن‌تر می‌کنه. به این ترتیب، وقتی کنتراست یک عکس رو بالا می‌برید، می‌تونین به طور جداگانه، غلظت اون رو کنترل کنید یا نکنید. این دیگه به سلیقه خود شما برمی‌گرده.

البته برای اینکه ببینید این نوع کنتراست در فیلتر Contrast Only چقدر با کنتراست عادی متفاوته، می‌توانید از اسلایدر عادی Contrast هم در همین فیلتر استفاده کنید و تفاوت آنها را ببینید.

در این بخش گزینه‌ای با نام Soft Contast هم داریم که به نوعی، کنتراست ملایم‌تر از حالت عادی محسوب می‌شه و اگر می‌خواهید کنتراست را خیلی ملایم تغییر بدین، می‌تونین از اون استفاده کنین.

اما اگر از فیلتر Contrast Only استفاده کردید و بعد تصمیم گرفتید، کمی هم غلظت رنگ‌ها را بالا‌تر ببرید، می‌توانید از اسلایدر Saturation استفاده کنید.

این برنامه امکانات ویرایشی فوق العاده‌ای داره که تقریبا هیچ کجا به فتوشاپ و لایتروم نیازی ندارید، اگر می‌خواهید با همه امکانات اون آشنا بشین و عکس‌هاتون رو خیلی راحت باهاش ویرایش کنید، می‌تونین مجموعه آموزشی فیلتر‌ Nik Color Efex  رو تهیه کنید تا در زمان و مکان دلخواه خودتون آموزش ببینید.

مشاهده سایر قسمت‌ها

منبع: Digimage

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.