باورهای نادرستی که در کاهش مصرف باتری آیفون تاثیری ندارند

0 1,750

باور عمومی کاربران نسبت به فناوری باتری ممکن است خیلی درست نباشد. بسیاری هنوز بر این باورند تدابیری که برای بهبود عملکرد باتری هایی که در دهه ی ۹۰ میلادی از نیکل ساخته می شدند را باید برای مدل های مدرنی که امروزه به صورت لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری تولید می شوند نیز به کار ببندند. در این مقاله به این باورهای نادرست می پردازیم.

 

باور اول : اگر آیفون را پس از اتمام شارژ از برق نکشید، منجر به شارژ بیش از حد دستگاه می شود

این باور کاملا غلط است زیرا بیشتر اسمارت فون ها، لپ تاپ ها و دستگاه هایی که شارژ می شوند به اندازه کافی هوشمند طراحی شده اند و به محض تکمیل شارژ، آن را متوقف می کنند. با این وجود به شارژ متصل ماندن آیفون پس از اتمام کار به طور روزانه هم ممکن است روی عمر باتری تاثیر بگذارد اما این کار به خودی خود آنقدر که تصور می شود اثر مخربی روی اسمارت فون نمی گذارد.

در حقیقت سازندگان دستگاه‌های کامپیوتری به کاربران پیشنهاد می‌کنند هر چند ماه یک بار باتری دستگاه‌شان را «تمرین» دهند به این صورت که اجازه دهند شارژ تا آخر مصرف شود، سپس آن را شارژ کنند.

 

باور دوم: باید اجازه دهید باتری آیفون تا آخر خالی شود

این باور هم نادرست است زیرا باتری‌های امروزی هیچگاه به طور کامل خالی نشده و همواره حدود ده درصد از شارژ را نگاه می دارند؛ در واقع زمانیکه نمایشگر شارژ عدد ۰ را نشان می دهد باز هم مقداری شارژ در دستگاه وجود دارد، به همین دلیل هنگام فشردن دکمه پاور نمایشگر روشن می شود و پیغام اتصال گوشی به شارژر ظاهر می شود.

حال اگر مدام این کار را تکرار کنید، نه تنها به باتری کمک نکرده‌اید بلکه به مرور زمان روی آن تاثیر منفی می‌گذارید. به عبارت دیگر اقدام به شارژ مجدد دستگاه را به تعویق نیاندازید و  نگذارید مدام خاموش شود تا آن را به شارژ متصل کنید.

 

باور سوم: قبل از اولین استفاده‌، آیفون را کامل شارژ کنید

این هم حرف درستی نیست؛ البته مشکلی پیش نمی آید اگر کاربری پیش از اولین استفاده اقدام به شارژ کامل دستگاه کند اما در غیر اینصورت نیز اتفاق خاصی نمی افتد.

با توجه به این نکته این سوال پیش می آید که چرا شماری از سازندگان این کار را توصیه می کنند؟ باید بگوییم که دلیلش آنست که با این شارژ اولیه کامل به نحوی به دستگاه بفهمانید که باتری چطور عملکردی را از خود نشان می دهد. به این کار اصطلاحا «کالیبره کردن» می گویند در حالی که اغلب باتری‌های امروزی خود را کالیبره می کنند، بنابراین نیازی به این کار نیست.

 

باور چهارم: برای کاهش مصرف باتری،‌ بلوتوث و وای فای باید همواره به حالت خاموش در بیایند

این موضوع هم آنقدرها تاثیر چشم گیری روی کاهش مصرف نداشته زیرا فناوری‌های ذکر شده حالا دیگر باتری کمی را مصرف می کنند. به طور کلی روشن کردن حالت پرواز یا Airplane Mode که کلیه‌ی ویژگی‌ها از قبیل بلوتوث، وای فای و حتی موقعیت یاب را به حالت غیرفعال در می آورد در نهایت باعث می شود دستگاه حداکثر ۳۰ دقیقه‌ بیشتر روشن بماند.

قابلیت‌های یاد شده زمانی باتری زیادی مصرف می کردند اما امروزه آنقدر ارزش ندارد آن ها را مدام روشن و خاموش کنیم.

 

باور پنچم : به اجبار بستن برنامه‌ها به کاهش مصرف باتری کمک می کند

این هم تصور اشتباه دیگری است؛ زیرا کاربران آیفون را با لپ تاپ اشتباه می‌گیرند و به این دلیل که بستن برنامه‌هایی که مخصوصا با اینترنت سروکار دارند(مانند مرورگر کروم) موجب دوام بیشتر باتری می شود، اینکار را در مورد اسمارت فون‌شان هم بکار می بندند.

خوب است بدانید برنامه‌هایی که بازند اما روی صفحه قعال نیستند به اصطلاح «فریز» می شوند، بدین معنی که خنثی هستند و هیچ کاری انجام نمی‌دهند تا زمانیکه مجددا آنها را فراخوانده و روی صفحه باز کنید. با این اوصاف بهترین کار اینست که رفرش شدن برنامه‌های پشت زمینه را مدیریت کنید و به برخی از اپلیکیشن ها اجازه ندهید مدام بروز‌رسانی شوند.

 

در پایان خوب است به این نکته اشاره کنیم که هیچ چیز مانند صفحه نمایش در افزایش عمر باتری تاثیر گذار نیست، در نتیجه هر اپلیکیشنی که نمایشگر را بیشتر روشن نگه‌ دارد باتری را نیز سریع‌تر از دیگر برنامه‌ها خالی می‌کند.

 

منبع: آیفونچی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.