استفاده از دوربین‌های هوشمند در المپیک تابستانی ریو

0 1,339

حرف و حدیث در مورد المپیک تابستانی 2016 ریو دو ژانیرو بسیار است. درحالی که برخی از ورزشکاران به دلیل خطر ابتلا به ویروس زیکا تصمیم گرفته‌اند که در این رویداد جهانی شرکت نکنند، مابقی ورزشکاران و کشورهای شرکت‌کننده که به این شهر برزیل گسیل شده‌اند انتظار رقابت‌هایی جذاب و هیجان‌انگیز را می‌کشند. به لطف شرکت Getty Images، که یکی از بزرگترین بانک‌های تصاویر استوک است، با استفاده از دوربین‌های هوشمند، عکاسی از رویداد‌های المپیک شکل تازه‌ای به خود خواهد گرفت و تماشاچیان را شگفت‌زده خواهدکرد!. با هشتگ #PixelRio2016 همراه ما باشید.

در طول سالهای گذشته پیشرفت در حوزه‌ی فناوری‌های دوربین‌های عکاسی، این رویداد بزرگ ورزشی را هیجان‌انگیز‌تر کرده‌ است. در این مدت دوربین‌ها در سقف ورزشگاه‌ها، بالای استادیوم‌ها و حتی زیر آب کار گذاشته‌ شدند تا ورزش‌هایی مثل شنای موزون (Synchronized Swimming) هم مانند ورزش بسکتبال به طور کامل پوشش تصویری داده‌ شود. عکاسان توانستند چندین دوربین را همزمان‌سازی کنند تا از یک صحنه به شکل همزمان از زوایای مختلف عکاسی کنند. آنها الان حتی می‌توانند از راه دور نوردهی و فوکوس را در دوربین‌هایشان تغییردهند.

با این حال، این دوربین‌ها هنوز هم نمی‌توانند همه کاری را انجام دهند! بعد از قراردادن دوربین و تعیین فوکوس، عکاسان توانایی تغییر محل و فوکوس آنها را ندارند. شرکت Getty Images به عنوان آژانس عکس رسمی کمیته‌ی بین‌المللی المپیک با بهره‌گیری از فناوری شرکت Mark Roberts Motion Control می‌خواهد از زاویه‌ی جدیدی مسابقات المپیک را به مردم جهان نشان‌دهد.

FORTALEZA, BRAZIL - JUNE 29: EDITOR'S NOTE: Image was created as an Equirectangular Panorama. Import image into a panoramic player to create an interactive 360 degree view. Exclusive Content, outside of all subscription agreements - Premium Pricing applies) The teams line up before the 2014 FIFA World Cup Brazil Round of 16 match between Netherlands and Mexico at Castelao on June 29, 2014 in Fortaleza, Brazil. (Photo by Robert Cianflone/360/Getty Images)

معاون رئیس بخش عکس‌های ورزشی Getty Images، آقای کن میناردیس، اظهار داشت که ثبت تصاویر دلخواه با استفاده از یک دوربین سنتی که در تیر‌های عرضی سقف ورزشگاه‌ها قرارداده‌ شده تا حد زیادی به شانس بستگی دارد. بهره‌گیری از دوربین‌های روباتیک باعث می‌شود که شانس گرفتن عکس‌های فوق‌العاده بسیار افزایش یابد.

با استفاده از ریگ‌های روباتیک این شرکت، عکاسان برای ثبت صحنه‌های ورزشی دست بسیار بازتری دارند. این ریگ‌ها به عکاسان اجازه می‌دهند که زاویه‌ی دید دوربین و فاصله‌ی کانونی لنز را تغییر‌ دهند و حتی دوربین را برای دنبال‌کردن صحنه‌‌های ورزشی به طور کامل 360 درجه بچرخانند. همچنین، عکاسان می‌توانند با قراردادن پیش‌تنظیمات (presets) سفارشی (قابل‌برنامه‌ریزی) متعدد، بیش از هر زمانی بر عنصر روایت‌گری در عکس‌های ورزشی‌شان کنترل داشته‌باشند. علاوه بر دوربین‌های هوشمند، در المپیک تابستانی امسال شاهد استفاده از یک فناوری جدید دیگر یعنی واقعیت مجازی هم خواهیم‌ بود.

آقای میناردیس در ادامه گفت که ما از سال2012 شروع به ثبت تصاویر 360 درجه و واقعیت مجازی کردیم، اما در این بازی‌ها این کار را به شکلی گسترده‌تر انجام‌ خواهیم‌داد. هر یک از عکاسان خبری ما یک دوربین کوچک 360 درجه با خود حمل خواهد‌کرد که او را قادر می‌سازد عکس‌های تعاملی 360 درجه بگیرد و از طریق اینترنت در مدت زمان بسیار کوتاهی در اختیار نویسندگان ما قرار دهد تا آنها نیز این عکس‌ها را بر روی وب‌سایت‌مان قرار‌ دهند.

البته، خیلی هیجان‌زده نشوید! با اینکه در این دوره از المپیک شاهد برخی از بهترین عکس‌هایی خواهید‌بود که تا‌بحال دیده‌اید، اما Getty Images قصد ندارد این عکس‌ها را برای فروش در سایتش قرارد هد. بنابراین، اگر امید داشتید که از میان این عکس‌ها، عکس‌هایی با بهترین زاویه را‌ برای سلفی‌هایتان بیابید، باید سعی کنید جزو منتخبین کشورهایتان برای شرکت در المپیک 2020 توکیو شوید!

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.