پیش به سوی Photokina 2016

0 1,159

کم‌تر از دو روز تا آغاز نمایشگاه Photokina 2016 زمان باقی‌ است. این نمایشگاه که هر دو سال یکبار در شهر کلن کشور آلمان برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد بین‌المللی صنعت تصویر در جهان بشمار می‌رود. شعار امسال فوتوکینا نیز از طرف برگزارکنندگان و تهیه‌کنندگان آن عبارت ”Imaging Unlimited“ در نظر گرفته شده است.

این نمایشگاه برای اولین بار در سال 1950 در همین شهر کلن برگزار شد و به مرور توانست محبوبیت خود را افزایش دهد و به جایگاه فعلی برسد. این نمایشگاه مهد تولد بسیاری از دوربین‌ها و تجهیزات مرتبط با عکاسی و فیلم‌برداری است و اولین مکانی است که خیل عظیمی از دستگاه‌های حوزه تصویر و تصویرگری برای اولین بار در آن به نمایش درمی‌آید. بیش از 1000 کمپانی کوچک و بزرگ در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت که محصولات و دستاوردهای جدید خود را در معرض نمایش میلیون‌ها نفر قرار می‌دهند. بازدیدکنندگان Photokina این امکان را خواهند داشت تا دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری تازه معرفی شده را در محوطه غرفه همان کمپانی تست کرده و جزو اولین نفراتی باشند که در دست گرفتن و یا حتی استفاده از این دستگاه‌ها را تجربه می‌کنند.

photokina-2016

هزاران خبرنگار و ژورنالیست از سراسر جهان برای کنکاش و پوشش خبری دقیق این گردهمایی به کلن سفر می‌کنند تا جدیدترین اخبار را در کسری از زمان به سمع و نظر علاقه‌مندان برسانند. این نکته را هم فراموش نکنیم که دوره‌های آموزشی کوتاهی در محل‌های مشخصی از این نمایشگاه برگزار می‌شود و کارشناسان و متخصصان صاحب‌نامی در این کلاس‌ها، چکیده‌ای از تجربه‌ها و دانش خود را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند. نکته جالب توجه درمورد نحوه برگزاری این کلاس‌های آموزشی به این صورت است که می‌تواند برای هر فردی با هر سن و سال و هر سطحی از مهارت مثمر ثمر واقع شود.

اما نمایشگاه فوتوکینای امسال رنگ و بوی متفاوتی نسبت به سال‌های پیش دارد. به زعم بسیاری از کارشناسان، این رویداد بین‌المللی برای برخی از شرکت‌های سازنده حکم مرگ و زندگی را دارد. انتظار می‌رود در نمایشگاه پیش رو شاهد رونمایی محصولات متعددی از جانب کمپانی‌های سرشناس باشیم. هر چند که سونی و کانن طی روزهای گذشته و در نمایشگاه IFA و IBC، برخی از محصولات خود را به‌روز کردند، با این وجود هنوز هم محصولاتی وجود دارد که زمان موعد برای به‌روز کردن آن‌ها فرا رسیده ولی اقدامی از طرف کمپانی‌های سازنده آن‌ها صورت نگرفته است. از همین رو Photokina 2016 مجال مناسبی برای این منظور خواهد بود.

photokina-2016-camera

پیکسل در طی سال‌های اخیر، تجربه‌های موفقی در زمینه پوشش اخبار نمایشگاه‌های مرتبط با حوزه فعالیت خود داشته است. از همین فوتوکینا گرفته تا CES، MWC و یا IBC و IFA. از آنجایی که فوتوکینا مهم‌ترین نمایشگاه عکس و ویدئو در سال‌های اخیر بشمار می‌رود، ما هم قصد داریم با تمرکز بیشتری به پوشش مهم‌ترین اخبار این رویداد بپردازیم. مانند گذشته تمامی مطالب بر روی وبلاگ پیکسل منتشر شده و هم‌زمان در شبکه‌های اجتماعی نیز در دسترس خواهند بود.

برای نمایشگاه Photokina 2016 هشتگ PixelPhotokina2016 را انتخاب کردیم. با این هشتگ ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا از جدیدترین اخبار پیرامون این رویداد بزرگ و مهم مطلع باشید.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.