بر باد رفته؛ شکسته‌شدن لنز ۵۰۰ میلی‌متر سونی به ارزش ۱۳۰۰۰ دلار

0 1,950

کانونجن عکاس اهل سائو پائولوی برزیل است، او در صفحه اینستاگرام خود عکسی از یک لنز ۵۰۰ میلی‌متر سونی را به اشتراک گذاشت که چیزی در حدود ۱۳ هزار دلار می‌ارزد. این لنز که با نام دقیق 500mm f/4 G SSM شناخته می‌شود در واقع یکی از گران‌ترین لنز‌های سونی به حساب می‌آید.

احتیاط نکردن در زمان اتصال یک لنز تله به بدنه دوربین می‌تواند خرج زیادی را روی دست شما بگذارد. این لنز بر روی دوربین سونی a99 II بسته شده و بر روی سه‌پایه قرار گرفته بود ولی چون سه پایه بالانس نشده و کسی سه‌پایه را نگه نداشته بود، لنز با دوربین به زمین خورد و المان جلویی لنز به کلی نابود شد. هنگام اتصال لنزی با طول ۴۰ سانتی‌متر و وزن ۳.۵ کیلوگرم به دوربین یا سه‌پایه حتماً باید پایداری و بالانس را به دقت تنظیم کرد تا چنین اتفاقی نیفتد.

عکس اورجینال و سالم لنز 500mm f/4 G SSM سونی را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

البته کانونجن در ادامه در مصاحبه با سایت پتاپیکسل بیان کرده که دوربین و مانت آن بسیار محکم‌تر از چیزی بودن که من انتظار داشتم و هیچ آسیبی ندیده‌اند.

این لنز با شرایطی که دارد به احتمال زیاد تحت بیمه سونی قرار نخواهد گرفت و برای خرید یا جایگزین کردن آن کانونجن بعد از سفارش به سونی باید بین ۱ تا ۲ ماه منتظر بماند تا این لنز تله در اختیارش قرار بگیرد.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.