لیبوویتز؛ عکاسی که سلبریتی‌ها را معروف‌تر می‌کند!

2 6,064

در شبکه‌های مجازی، هر روز عکس‌های زیادی از ستاره‌های دنیای هنر، سیاست و ورزش به چشم ما می‌خورد؛ اما این عکس‌ها را چه کسانی گرفته‌اند؟ آن عکس معروف از جان‌لنون و عکس‌های معروف آنجلینا جولی را چه کسی به ثبت رسانده است؟ برای گرفتن این عکس‌ها از چه دوربینی استفاده شده است؟ در ادامه با نگاهی به آثار آنی لیبوویتز، فردی که از او می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین عکاس چهر‌ه‌های معروف در دوره معاصر نام برد، زندگی حرفه‌ای او را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ونیتی‌فییر و ووگ، دو مجله بزرگ در دنیای مد به حساب می‌آیند که تا حدودی سلیقه بازار را برای طراحان مد تعریف می‌کنند. عکس‌های بسیار جذاب و پر رنگ و لعابی در این مجلات به تصویر کشیده می‌شود. خیلی‌ها عکاسی مد و عکاسی از ستارگان سینما و سیاست را که در این مجلات به کار گرفته می‌شود، ژانری فاقد ارزش‌های هنری و بسیار تجاری در عکاسی می‌دانند. ولی جالب است عکاسان بزرگی از ایروینگ پن گرفته تا هلموت نیوتون و سیسیل بیتون، در این زمینه کار کرده‌اند و عکس‌های فوق‌العاده‌ای را به تصویر کشیده‌اند که در تاریخ ماندگار شده است. آن لیبوویتز (Anne Leibovitz) نیز ادامه دهنده راه همین عکاسان حرفه‌ای است که کار خود را به عنوان عکاس در مجله رولینگ استون شروع کرد و به ووگ و ونیتی‌فییر رسید. البته که او مثل اساتید خود به غیر از عکاسی مد و عکاسی از مشاهیر ژانر‌های دیگر عکاسی را نیز تجربه کرده است ولی خیلی‌ها او را به خاطر عکس‌های به یادماندنی که از مشاهیر از جمله جان‌لنون، ملکه انگلستان و ستارگان سینما گرفته است می‌شناسند.

لیبوویتز از دوربین‌های زیادی برای گرفتن عکس‌های خود استفاده کرده است. او برای مدت زیادی با Mamya RZ عکاسی می‌کرد، در بعضی از مواقع لایکا M6 در دست می‌گیرد. در فیلم جنگ ستارگان از دوربین Phase one XF استفاده کرده است. به نظر می‌رسد که لیبوویتز بر روی دوربینی خاص برای عکاسی تأکید ندارد و زمانی که در یک مصاحبه از او پرسیده شده که بهترین دوربین برای عکاسی چیست او در عین ناباوری پاسخ داد که بهترین دوربین برای عکس گرفتن همان آیفونی است که در دستتان است!

leibovitz عکس‌های بسیار معروفی را تا به حال به تاریخ هدیه داده است. آخرین عکس از جان لنون قبل از کشته شدن که بر روی جلد مجله رولینگ استون رفت و سر و صدای زیادی به پا کرد از او بود. در این عکس جان لنون در کنار یوکو اونو قرار گرفته و در حال بوسیدن اوست. لیبویتز در دنیای سیاست نیز تصاویر معروفی را به ثبت رسانده که از میان آن‌ها می‌توان به عکس‌های باراک اوباما به همراه خانواده‌اش و عکس ملکه الیزابت اشاره کرد. در ادامه عکس‌های منتخب این عکاس معروف را به تماشا می‌نشینیم تا بیشتر با فضای کاری او آشنا شویم. برای بزرگ‌تر دیدن تصاویر بر روی آن‌ها کلیک کنید.

2 نظرات
  1. مهران پژپ می‌گوید

    مرسی عالی بود

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.