جهان در مقیاس عروسکی: مروری بر کار‌های دیوید لوینتال

0 2,456

بازسازی صحنه‌های مختلف و ساختن تصویری جذاب و خارق‌العاده در عکاسی سابقه‌ای تقریباً برابر با خود تاریخ عکاسی دارد. در واقع می‌توان این نوع عکاسی را برگرفته از تئاتر و ادبیات دانست که باعث شد عکاس با طراحی میزان‌سن عکس‌هایی نمایشی را به ثبت برساند. دیوید لوینتال کسی است که این کار را با آدمک‌های عروسکی و در مقیاس ماکرو انجام می‌دهد. او در واقع با استفاده از این آدمک‌ها صحنه‌های مختلف از داستان‌های وسترن گرفته تا جنگ افغانستان را بازسازی کرده و از آن‌ها عکاسی کرده است. در ادامه سعی شده است تا شیوه کار او و آثارش بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

 (جهت مشاهده بزرگ‌تر عکس ها بر روی آن‌ها کلیک کنبد)

لوینتال عکاسی است که مدرک هنر خود را از استنفورد گرفته است و کار‌های او در نمایشگاه‌ها و موزه‌های مختلفی از دهه ۷۰ میلادی تا کنون به نمایش در آمده است. جالب این‌جاست که لوینتال اغلب مجموعه‌های خود را با دوربین‌های پولاروید گرفته است و عکس‌هایش نیز بر روی کاغذ‌ عکس‌های پولاروید به چاب رسیده‌اند. لوینتال از سال ۱۹۸۷ عکاس اختصاصی این کمپانی نیز به شمار می‌رود.

 (جهت مشاهده بزرگ‌تر عکس ها بر روی آن‌ها کلیک کنبد)

مشخص‌ترین ویژگی‌ عکس‌های لوینتال این است که با لنز‌های ماکرو گرفته شده‌اند و عمق میدان بسیار کمی دارند. با توجه به بزرگنمایی یک به یک در این عکس‌ها، آدمک‌های کوچک به اندازه انسان‌های واقعی به نظر می‌رسند. این هنرمند در تمام طول زندگی هنری‌اش این سبک شخصی در عکاسی را دنبال کرده و مجموعه‌های جالبی را از عقب‌نشینی آلمان‌ها در جنگ دوم تا جنگ امریکا و افغانستان، بازسازی کرده است.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.