محصول جدید DJI با نام OSMO معرفی شد

0 3,026

شرکت DJI مدتهاست که به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه ساخت درون‌ها و تجهیزات تصویربرداری هوایی شناخته می‌شود که معمولا با معرفی محصولات جدیدش، طرفداران خود را شگفت‌زده و متعجب می‌کند. DJI امروز هم با معرفی Osmo نظر افراد بسیاری را جلب کرد، اما نکته جالب توجه اینجاست که Osmo نه یک پرنده است و نه به تصویربرداری با درون‌ها مرتبط است. در واقع Osmo یک دوربین عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای می‌باشد که به یک گیمبال با لرزشگیر سه‌محوره مجهز شده است. Osmo در حقیقت تلفیقی از Zenmuse X3 و DJI Ronin است. به این معنی که می‌توان با آن فیلم‌های بدون لرزش با کیفیت 4K ضبط کرد و عکس‌های 12 مگاپیکسلی با فرمت DNG RAW گرفت.

DJI در توصیف محصول جدید خود می‌گوید: “اکنون می‌توان به سادگی فیلم‌های حرفه‌ای و بدون لرزش با کیفیت 4K گرفت. می‌توان با Osmo فیلم‌های Hyper-lapse و Time-Lapse و عکس‌های پانورامای بی‌نظیری را به ثبت رساند.”

cameraview

همانطور که گفته شده Osmo به یک دوربین با لرزشگیر سه محوره با نام Zenmuse X3 مجهز است که اولین بار با پرنده Inspire 1 این شرکت معرفی شد. این دوربین از یک حسگر با نام Exmor R ساخته سونی بهره می‌برد که اندازه آن برابر با 1/2.3 اینچ است. این حسگر محدوده ISO 100-1600 را هنگام عکاسی و ISO 100-3200 را هنگام فیلمبرداری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین فاصله کانونی معادل لنز آن برابر با 20 میلی‌متر است و زاویه دید 94 درجه دارد. البته Osmo با دوربین‌های جدید و قدرتمند Zenmuse سری X5 شرکت DJI نیز سازگار است. همانطور که در پست معرفی این دوربین‌ها توضیح داده بودیم، X5 و X5R از حسگرهای بزرگتر Micro 4/3 اینچ بهره می‌برند که تلفیق آن‌ها با قابلیت‌های Osmo باعث خلق تصاویری بسیار باکیفیت و در عین حال بدون لرزش می‌شود.

handheld

علاوه بر کمک شایانی که Osmo به ثبت فیلم‌های بدون لرزش می‌کند، قابلیت‌های کاربردی و پیشرفته‌ای نیز برای عکاسی دارد. برای مثال می‌توان با Osmo عکس‌های 360 درجه گرفت. حالت پانورامای خودکار Osmo این امکان را فراهم می‌کند تا با قرار دادن دوربین در بالای سر خود و فشار دادن دکمه شاتر، دوربین به طور خودکار 360 درجه بچرخد و عکس‌های پانورامای بی‌نظیری را به ثبت ‌رساند. از دیگر کاربردهای Osmo این است که می‌توان بدون استفاده از سه‌پایه، عکس‌هایی با نوردهی بالا گرفت و ویدئوهای Time-Lapse ضبط کرد.

ضبط صدا نیز توسط میکروفون داخلی تعبیه‌شده در خود دستگاه صورت می‌گیرد و با استفاده از تنظیمات مختلفی مانند Audio gain می‌توان اطمینان داشت که صدای باکیفیت و شایسته‌ای را برای ویدئوی حرفه‌ای خود ضبط خواهید کرد. اما DJI یک خروجی 3.5 میلی‌متری نیز بر روی Osmo قرار داده که برای اتصال میکروفون‌های جانبی کاربرد دارد.

gripviews

دسته Osmo به گونه‌ای طراحی‌شده که ضمن دوام بالا به راحتی در دست قرار گرفته و کنترل دوربین را به خوبی امکان‌پذیر می‌کند. دکمه‌ها و کنترلر‌های مختلف همگی در نزدیکی انگشت شصت قرار گرفته‌ و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. ضمنا می‌توان یک اسمارت‌فون را به Osmo متصل کرد تا به‌طور همزمان فیلم‌هایی که دوربین Osmo ضبط می‌کند را مشاهده کرده و با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی DJI GO، از روی نمایشگر تلفن‌همراه مستقیما دوربین را کنترل کرد. لازم بذکر است که امکان نصب آن بر روی سه‌پایه، دسته دوچرخه و یا لوازمی مشابه نیز وجود دارد.

screen

در نهایت باید اشاره کنیم که Osmo در اواخر ماه اکتبر با قیمت 650 دلار به بازار عرضه خواهد شد ولی از هم‌اکنون امکان ثبت سفارش برای آن وجود دارد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.