الگوریتم‌ جدید گوگل؛ عکس‌هایی کم‌حجم‌تر یا کیفیتی برتر

0 1,271

گوگل به‌تازگی از یک الگوریتم با نام Guetzli رونمایی کرده است که تصاویر خام را بدون افت محسوس کیفیت، با ۳۵ درصد حجم کمتر و در فرمت JPEG ذخیره می‌کند.

در این متود ذخیره‌سازی تصویر، عکس‌ها تصاویر بدون افت کیفیت و با بیت‌ریتی پایین‌تر نسبت به دیگر الگوریتم‌ها مثل libjpeg ذخیره می‌شوند. اگرچه که تحقیق و مطالعه همچنان بر روی این الگوریتم ادامه دارد، چرا که سرعت ذخیره‌سازی تصویر در این روش نسبت به دیگر الگوریتم‌ها نسبتاً کند است.

تصویری برش‌خورده در ابعاد 20×24 از چشم یک گربه. فایل اصلی فشرده نشده در سمت چپ قرار دارد و فایل فشرده شده با الگوریتم Guetzli در سمت راست که از وضوح بیشتر و پیکسل‌سازی‌های کمتری نسبت به تصویر میانی که با متود libjpeg ذخیره شده، برخوردار است. به علاوه حجم آن نیز نسب به تصویر میانی کمتر است.

این encoder که به تازگی از آن رونمایی شده در اختیار تمام طراحان سایت و وبلاگ‌نویسان قرار خواهد گرفت تا تصاویر را با حجم کمتر و با کیفیتی مناسب بر روی اینترنت قرار دهند و سایتی با سرعت لود بالاتر و مطلوب‌تر طراحی کنند.

برنامه‌نویسان و علاقه‌مندان به این الگوریتم جدید و کارآمد می‌توانند آن را از سایت github به آدرس زیر دسترسی داشته باشند. این الگوریتم برای سیستم‌عامل‌های مختلف مثل Windows، macOS و Linux نوشته شده است.

github.com

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.