دوربین سوپر 8 دیجیتال کداک با امکان ضبط بر روی فیلم

1 2,782

شرکت کداک روز گذشته‌ای در اظهار نظری عنوان کرده بود که قصد دارد دوربین‌های سوپر 8 را زنده کند. این شرکت ساعاتی پیش با معرفی یک دوربین سوپر 8 دیجیتال به گفته‌های خود جامه عمل پوشاند. با پیکسل در #PixelCES2016 همراه باشید.

دوربین مورد نظر از یک طراحی کلاسیک برخوردار بوده که یادآور دوربین‌های سوپر 8 قدیمی است. این دوربین در حقیقت بجای اینکه ویدئوها را بر روی کارت‌های حافظه و یا حافظه داخلی خود ثبت کند، آن‌ها را بر روی فیلم ذخیره می‌کند. دوربین جدید کداک از میکروفون‌ مجتمع داخلی به همراه منظره یاب دیجیتال بهره می‌برد. همچنین به پورت‌های متنوعی از جمله USB و درگاه SD مجهز گشته که مشخصاً در دوربین‌های سوپر 8 گذشته دیده نمی‌شوند.

Kodak_Super_8_Creative_Platform_Mobile_Image_800px

فیلم‌های مورد استفاده در این دوربین که مطابق انتظار ساخت خود کداک بوده، بین ۵۰ تا ۷۵ دلار قیمت دارد. همچنین پیش‌بینی می‌شود خود این دوربین بین ۴۰۰ تا ۷۵۰ دلار قیمت‌گذاری شود. پس از اینکه ویدئوها بر روی فیلم‌های مورد نظر ذخیره گشت دو راه برای نمایش آن‌ها وجود دارد؛ یکی اینکه نسخه‌ای دیجیتالی از روی آن‌ها تهیه شود و گزینه دیگر اینکه فیلم‌های ۸ میلی‌متری را داخل پروژکتور گذاشته و بدین وسیله آن‌ها را به تصویر کشید.

طبیعتاً این دوربین جدید کداک می‌تواند به مراتب کارآیی بیشتری نسبت به دوربین‌های سوپر 8 قدیمی داشته باشد و گزینه‌ای عالی برای افراد علاقه‌مند به نوستالژی محسوب می‌شود. همان‌طور که در بالا گفته شد، قیمت تقریبی دوربین سوپر 8 دیجیتال Kodak بین ۴۰۰ تا ۷۵۰ دلار بوده و هنوز قیمت دقیق آن مشخص نگردیده است.

1 نظر
  1. امیرحسین می‌گوید

    شبیه دوربینای فانتوم فلکس میمونه.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.