اپیزود 11: گرفتن خروجی از عکس‌ها در لایتروم

0 2,816

گرفتن خروجی از عکس‌ها در لایتروم می‌تواند با استفاده از پریست‌های آماده‌ای که خود این برنامه دارد سریع‌تر و ساده‌تر شود. به عنوان مثال می‌توانید در لایت روم تنظیمات را طوری انجام دهید که عکس‌ها را با فرمت JPEG مخصوص ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی خروجی بگیرد. در این ویدئو نحوه خروجی گرفتن از عکس‌ها در لایتروم را یاد می‌گیرید.

برای خروجی گرفتن با پریست‌ها، منوی File> Export With Preset را باز کنید یا در همان پنجره لایتروم، دکمه Preset را بزنید.
سپس یک پریست را انتخاب کنید. در لایتروم این پریست‌ها از قبل آماده هستند:

Burn Full-Sized JPEGs: در این حالت عکس‌ها، با هر فرمتی که باشند (چه خام و چه JPEG) با تنظیماتی که در مراحل قبل روی آنها اعمال کردیم، با فرمت JPEG خروجی گرفته می‌شوند. در این حالت عکس‌ها با بالاترین کیفیتی که دارند (یعنی همان کیفیت اصلی عکس) و با رزولوشن 240 پیکسل در اینچ خروجی گرفته می‌شوند و هیچ تغییر اندازه‌ای در آنها اتفاق نمی‌افتد. به طور پیش فرض، یک پنجره هم برای رایت CD یا DVD باز می‌شود که در صورت تمایل می‌توانید با وارد کردن یک DVD خام در درایو نوری دستگاه، عکس‌ها را با آن رایت کنید.

اپیزود 11: گرفتن خروجی از عکس‌ها در لایتروم

Export To DNG: این گزینه برای کسانی که با دوربین‌های مختلف کار می‌کنند بسیار پرکاربرد است. زیرا می‌توانند فایل‌های خام دوربین‌های مختلف را بعد از ویرایش آنها، با فرمت خام دیگری که افت کیفیت ندارد و ضمناً در کامپیوتر‌های مختلف به راحتی باز می‌شوند، تعویض کنند. همچنین برای کسانی که می‌خواهند فایل‌های خام ویرایش شده خودشان را در اختیار دیگران قرار دهند، اما تنظیمات عکس‌ها و ویرایش آنها در لایتروم را مخفی کنند هم کاربرد زیادی دارد.
این پریست به صورت پیش فرض به شما اجازه می‌دهد تا یک پوشه را برای خروجی عکس‌ها انتخاب کنید تا عکس‌های خام با فرمت DNG در آنها ذخیره شوند.

For Email: این گزینه همان‌طور که از نام آن مشخص است برای خروجی گرفتن عکس‌ها در لایتروم برای Email است. یعنی عکس‌ها را به یک ایمیل Attach کرده و آنها را ارسال می‌کند.

For Email-Hard Drive: این گزینه برای خروجی گرفتن از عکس‌هایی است که می‌خواهید آنها را با رزولوشن پایین‌تری Email کنید، اما می‌خواهید یک نسخه از آنها را ابتدا روی هارد برای خودتان ذخیره کنید. طبیعتاً باز هم فضای رنگی عکس‌ها sRGB خواهد بود، اما حداکثر بلندی عکس برای ایمیل کردن 640 پیکسل است. طبیعتاً بالاترین رزولوشن هم 72 ppi است.

برای آشنایی با این روش‌های خروجی، ویدئوی آموزشی گرفتن خروجی از عکس‌ها در لایتروم را مشاهده کنید.

منبع: سایت دیج ایمیج

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.