استاندارد جدید UHS-III معرفی شد؛ دست‌یابی به سرعت 624MB/s

0 1,627

چند روز پس از این‌که سونی سریع‌ترین کارت حافظه‌ی SD جهان را معرفی کرد، انجمن کارت‌های SD یک استاندارد جدید و بسیار سریع‌ت به نام UHS-III را معرفی کرد.

UHS-III سرعت بسیار بالای UHS-II را دو برابر کرده است. حداکثر سرعت UHS-II در تئوری ۳۱۲ مگابایت بر ثانیه بود که سونی توانست به آن بسیار نزدیک شود. ولی حالا استاندارد جدید اجازه‌ی دست‌یابی به سرعت ۶۲۴ مگابایت بر ثانیه را نیز می‌دهد. روند پیشرفت از اولین استاندارد سرعت‌بالا (High Speed یا HS) تا UHS-III را می‌توانید در چارت زیر مشاهده کنید:

Brian Kumagai، مدیر انجمن کارت SD می‌گوید: قابلیت‌های کارت حافظه‌ی SD به‌صورت مداوم بهتر می‌شوند و راه را برای امکانات جدید عکاسی و فیلم‌برداری باز می‌کنند. از واقعیت مجازی تا ویدیوی 8K.

و نکته نیز همین است. با افزایش روزافزون مگاپیکسل دوربین‌ها، سرعت‌های عکاسی پیاپی قابل‌توجه، فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه و Ultra HD، کارت‌های SD نیاز دارند تا با فناوری‌های جدید CFast 2.0، XQD و UFS رقابت کنند.

حالا باید صبر کنیم تا سازندگان خود را با این استاندارد جدید سازگار کنند. خوشبختانه دستگاه‌های سازگار با UHS-III با نسخه‌های قدیمی‌تر کارت‌های SD نیز سازگار هستند و می‌توان از آن‌ها نیز در دستگاه‌های جدید استفاده کرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.