انتظار به پایان رسید؛ Nikon D5 معرفی شد

0 1,486

پس از چندین ماه انتظار و کشمکش و دنبال کردن شایعات فراوان، سرانجام نیکون از پرچم‌دار دوربین‌های DSLR خود یعنی نیکون D5 پرده برداشت.

این شرکت در سال ۲۰۱۲ دوربین نیکون D4 و دو سال پس از آن یعنی در سال ۲۰۱۴ دوربین D4S خود را معرفی کرد که از توانایی رکورد فیلم‌ها با کیفیت فول اچ‌دی برخوردار بود. اما اکنون برای دوربین‌های High-End یا به اصلاح سطح بالا دیگر رزولوشن Full HD قابل قبول نبوده و نیکون با آگاهی کامل از این موضوع، دوربین جدید خود یعنی نیکون D5 را با قابلیت ضبط ویدئوها با کیفیت 4K همراه ساخته است. با این که نیکون هرگز برای ویژگی‌های فیلم‌برداری دوربین‌هایش شناخته نمی‌شود، با این حال جریان بازار را به خوبی درک کرده و با مجهز ساختن پرچم‌دار جدید خود به این ویژگی‌، حرکت کاملاً هوشمندانه‌ای را انجام داده است.

srh3ezjis9f6humrrc0o

با این اوصاف هنوز هم انتظارات اصلی از دوربین D5 نیکون به قابلیت‌های عکاسی آن معطوف شده است. نیکون از یک حسگر فول‌فریم ۲۰٫۸ مگاپیکسلی در این دوربین استفاده کرده که از رزولوشن بالاتری نسبت به D4 و D4S برخوردار است. D5 مخصوص عکاسی از سوژه‌های بسیار سریع طراحی و ساخته شده و از فوکوس خودکار ۱۵۳ نقطه‌ای جدید بهره می‌برد. این دوربین قادر است تا ۱۲ فریم را در هر ثانیه به ثبت رساند. حداکثر حساسیت ISO در این دوربین نیز بسیار بالا و در حالت استاندارد تا ۱۲۰۴۰۰ قابل انتخاب است. البته ویژگی‌ فو‌ق‌العاده‌ای در این قسمت وجود دارد و آن هم امکان افزایش ISO تا ۳۲۸۰۰۰۰ می‌باشد!

v7xxzlxeojnz5rz7jyfp

برخلاف اغلب پرچم‌داران ‌DSLRها‌، شرکت نیکون برای D5 از یک صفحه‌نمایش لمسی استفاده کرده است که می‌تواند برای علاقه‌مندان این دوربین خبر خوشحال کننده‌ای باشد. این دوربین مانند مدل‌های گذشته این خانواده دارای بدنه‌ای نسبتاً بزرگ بوده و تقریباً از همان ارگونومی نیز برخوردار است. البته برای بررسی دقیق‌تر و همه جانبه این دوربین باید تا زمان عرضه شدن آن منتظر بمانیم.

نیکون برای این دوربین مبلغ ۶۵۰۰ دلار را اعلام کرده که فراتر از حد تصور خواهد بود. همچنین وعده داده که D5 را در ماه مارس روانه بازار خواهد کرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.