اپیزود 15: کنتراست اما بی‌رنگ

0 1,577

اسلاید‌های قدیمی، یک جلوه خاصی داشتند که امروز در برخی از فیلم‌هایی که می‌خواهند دوران دهه 70 میلادی را شبیه‌سازی کنند، آن فیلتر را رویشان اضافه می‌کنند. نوعی کنتراست شدید، اما بی‌رنگ. این کنتراست در واقع نوع خاصی از جلوه‌های رنگی شبیه به جلوه‌های رنگی اینستاگرام بود که معمولاً روی اسلاید‌های قدیمی دیده می‌شد. در این حالت شما می‌توانید با استفاده از آموزش‌هایی که در درس منحنی‌های S شکل دادم، روی عکس‌هایتان یک کنتراست نسبتاً شدید اضافه کنید. در واقع وقتی کنتراست یک عکس را زیاد می‌کنیم، معمولاً غلظت رنگ‌های آن، خصوصاً در کانال رنگی قرمز که بیشتر در پوست صورت افراد وجود دارد، افزایش می‌یابد.

با منحنی‌های رنگ می‌توانید یک S Curve روی کل عکس بگذارید و بعد به سراغ کانال قرمز بروید و شدت رنگ قرمز را در بخش‌های میانی نمودار کم کنید. این کار به نوعی ترکیب منحنی‌های رنگ و نور به شمار می‌رود که در درس‌های قبلی هم مفصلاً درباره آن توضیح دادم. خصوصاً اینکه با کمک آن می‌توانید نه تنها کنتراست رنگ‌های قرمز در پرتره‌ها، بلکه کنتراست رنگ‌های سبز در عکس‌های منظره و کنتراست رنگ‌های آبی و زرد در عکس‌های غروب و طبیعت‌ را هم می‌توانید با آن کنترل کنید.

اپیزود 15: کنتراست اما بی‌رنگ

این جلوه را، جلوه عکس‌های رنگ پریده هم می‌نامند و برای ساخت عکس‌های پولاروید قدیمی و فیلتر‌هایی که در اینستاگرام می‌بینید کاربرد زیادی دارد. در واقع جلوه‌ای که به دست می‌آورید، شباهت زیادی به همان کنتراست رنگ پریده دارد.

منبع: وبلاگ دیج ایمیج

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.