اپیزود 18: استفاده با ماسک

0 1,707

تنظیمات Curve در ویرایشگر فایل‌های خام، به صورت یک تنظیمات کلی یا Global عمل می‌کند. یعنی نمی‌تواند این تنظیمات را به بخش خاصی از تصویر محدود کنید. بنابراین هر تغییری که روی تصویر بدهید، کل عکس را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما اگر از تنظیمات Curves در داخل خود فتوشاپ که در پانل لایه‌ها قرار دارد استفاده کنید، این تنظیمات به عنوان یک لایه تنظیم کننده روی عکس قرار می‌گیرند. بنابراین هر آنچه که می‌توانید با لایه‌ها انجام دهید، با Curve ها نیز قابل انجام است. مثلاً می‌توانید از ماسک لایه‌ای که همراه Curve ها است برای ماسک کردن بخشی از تصویر استفاده کنید. برای ماسک کردن بخش‌هایی که نمی‌خواهید Curve ها روی آن تأثیر بگذارند، کافی است قلم موی سیاه را بردارید و آن قسمت را روی ماسک لایه‌ Curves ، سیاه کنید. در این ویدئو ببینیم چطور این کار را انجام می‌دهیم؟

برای اینکه Curveها را به صورت یک لایه تنظیم کننده استفاده کنید، در پانل لایه‌ها، روی آیکن دایره‌ای دو رنگ (سیاه و سفید) کلیک کنید و از منویی که باز می‌شود روی گزینه Curves بزنید.

اپیزود 18: استفاده با ماسک

با این کار یک لایه ماسک روی عکستان قرار می‌گیرد که همراه با یک ماسک لایه سفید رنگ است. وجود یک ماسک لایه سفید رنگ هیچ تأثیری روی تصویر ندارد. در واقع بودن و نبودن آن هیچ تفاوتی نمی‌کند. مگر اینکه خود شما بخشی از آن را سیاه کنید. طبیعتاً وقتی این ماسک، تماماً سفید است، هر تغییری که با Curveها می‌دهید، روی همه عکس تأثیر می‌گذارد.

اما وقتی با قلم مو، بخشی از این ماسک را تیره کنید، دقیقاً مثل این است که به فتوشاپ بگویید تا تأثیر لایه Curveها را در آن منطقه سیاه شده، نادیده بگیرد. به این ترتیب لایه Curve به جای اینکه روی همه عکس تأثیر بگذارد، فقط روی مناطقی تأثیر می‌گذارد که ماسک لایه‌اش در آن قسمت‌ها سفید باقی مانده باشد.

اپیزود 18: استفاده با ماسک

منبع: بلاگ دیج ایمیج

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.