از لندن به ریو؛ یک المپیک باشکوه دیگر

0 1,375

تا کمتر از سه روز دیگر، بیست و هشتمین دوره از رقابت‌های المپیک در ریو دو ژانیروی برزیل آغاز خواهد شد. درست است که المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی محسوب می‌شود، با این وجود جولانگاه مناسبی برای عرض اندام جدیدترین و به‌روزترین فناوری‌هایی است که به بهانه‌ای می‌توانند در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این اتفاق بزرگ سهیم باشند.

صنعت تصویر و تصویرگری و شاخه‌های مرتبط با آن بدون شک یکی از حوزه‌هایی می‌باشد که در دهه‌های اخیر نقشی کلیدی را در فراگیر شدن المپیک ایفا کرده‌ است و سبب شده این رقابت‌ها تا این حد حساس و البته پرطرفدار واقع شوند. در سال‌های اخیر که تکنولوژی‌های عکاسی و فیلم‌برداری دستخوش پیشرفت‌های شگرفی شده‌اند، تا آنجا که زیرساخت‌های Broadcasting امکان داده‌ است تجربه جدید و فوق‌العاده‌ای را برای تماشاکنندگان المپیک نیز رقم زده‌اند. حتی امسال پای واقعیت مجازی هم به المپیک باز شده و کاربران هدست‌های VR قادر خواهند بود تا برخی از رشته‌های ورزشی مورد علاقه خود را به صورت 360 درجه و باکیفیتی فوق‌العاده به تماشا بنشینند.

tumblr_m6haovR6dR1qedj2ho2_1280

حال که حوزه اصلی فعالیت پیکسل به صنعت عکاسی و فیلم‌برداری مربوط می‌شود، برای خودمان هم جالب است که بدانیم جایگاه عکاسی و فیلم‌برداری در رویداد بزرگ و بااهمیتی مثل المپیک تا چه‌اندازه‌‌ای اهمیت دارد و از چه جنبه‌هایی مورد توجه نیز قرار می‌گیرد. از آنجایی که غالب بازدیدکنندگان وب‌سایت، وبلاگ و صفحه‌‌ شبکه‌های اجتماعی ما را افراد علاقه‌مند به اخبار و موضوعات مرتبط با تکنولوژی تشکیل می‌‌دهند، بر آن شدیم تا حاصل مطالعات و پی‌گیری این اخبار را در روزهای پیش رو با دوستان پیکسلی خود به اشتراک بگذاریم.

مطمئنا در میان این کند‌و‌کاو نکات جالبی برای آموختن وجود دارد که در روزهای آتی بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت. با هشتگ #PixelRio2016 همراه ما باشید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.