سن‌دیسک اولین حافظه SD دنیا با ظرفیت 1 ترابایت را معرفی کرد

0 1,290

کمپانی SanDisk لحظاتی پیش از اولین کارت حافظه SD دنیا با ظرفیت 1 ترابایت رونمایی کرد.

هرچند که نمونه معرفی شده توسط این کمپانی نسخه پروتوتایپ این حافظه SD می‌باشد با این وجود زمان زیادی تا عرضه آن به بازار باقی نمانده است. دو سال پیش این کمپانی از حافظه SD با ظرفیت 512 گیگابایت رونمایی کرد و گویا در طی این مدت دو ساله توانسته ظرفیت این نوع از کارت‌های حافظه خود را نیز دو برابر کند.

بدون شک کارت حافظه ظرفیت بالا می‌تواند مشکل بسیاری از عکاسان و فیلم‌برداران حرفه‌ای را مرتفع کند ولی آنچه واضح خواهد بود این است که حافظه 1 ترابایتی سندیسک قیمت بالایی نیز خواهد داشت. این کارت حافظه برای رکورد ویدئوهایی با رزولوشن 4K، 8K و فیلم‌های 360 درجه ایده‌آل خواهد بود. البته هنوز جزئیات بیشتری اعم از سرعت خواندن و ذخیره‌سازی اطلاعات بر روی این کارت حافظه SD از جانب شرکت سازنده اعلام نشده است. قیمت نسخه 512 گیگابایتی کارت حافظه SD سندیسک برابر با 300 دلار است و از این رو می‌توان قیمتی حدود 500 دلار را برای آن متصور بود.

برای اطلاع بیشتر بد نیست بدانید که شرکت سن‌دیسک حدود 16 سال پیش از اولین کارت حافظه SD خود با ظرفیت 64 مگابایت رونمایی کرد که در نوع خود موفقیت بسیار بزرگی محسوب می‌شد. حال این کمپانی به قدری بزرگ و پیشرفته شده است که با افتخار خبر از معرفی اولین کارت حافظه SD با ظرفیت 1 ترابایت را می‌دهد.

آیا چنین کارت حافظه را برای خرید در نظر خواهید گرفت؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.