مفاهیم و رویکردها در آخرین جنبشهای هنری قرن بیستم

نام تجاری:

کتابی در مورد آخرین تحولات هنر در قرن بیستم، شامل گرایشات مدرن و پست‌مدرن

ادامه مطلبShow less
39,393 تومان

آخرین به‌روزرسانی ۱۴۰۱/۰۳/۰۱

در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
3827
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

از پشت جلد کتاب:

این کتاب اثر ارزنده‌ای است از ادوارد لوسی‌ اسمیت، شاعر ،مورخ و منتقد هنری و یکی از مهم‌ترین صاحب‌نظران هنر معاصر جهان.

کتاب جنبش‌های هنری برای نخستین‌بار در سال 1969 به چاپ رسید. از آن پس‌ چندین‌بار بازنویسی شد که نسخه‌ی معرفی‌‌شده‌ی کنونی پس از افزودن بخش‌های جدید در سال 1997 منتشر گردید.

مترجم این اثر دکتر علی‌رضا سمیع آذر در آغاز این کتاب توضیح مختصر و مفیدی از تحولات هنری در قرن بیستم به مخاطب‌ می‌دهد: «جهان هنر در قرن بیستم بیش از همه‌ی قرون پیشین مشحون از نواندیشی و نوآوری بود. در این قرن پرتلاطم، اشتیاق‌ به خلاقیت و التزام به ابداع، به حدی بود که‌ بیش از همه‌ی تاریخ هنر در آن دگردیسی‌های شکلی هنر و تحولات سبک‌شناسی به وقوع‌ پیوست. این شور و اشتیاق آن‌قدر بالا گرفت که برای نخستین‌بار نفس خلاقیت‌ و نوآوری، موضوع هنر شد و جمع کثیری‌ از هنرمندان به جای تعهد، دیگر صرفاً به‌ پدیده‌های نو، بدیع و حتی غریب رویکرد نشان دادند».

در این کتاب که با یادداشت مؤلف به‌ مناسبت انتشار کتاب به زبان فارسی‌ آغاز می‌شود پس از معرفی مؤلف و اشارات‌ مترجم، 10 فصل مجزا دیده می‌شود که‌ فهرست‌وار معرفی می‌گردند.

فصل اول «سبک در محتوا»؛ فصل دوم‌ »اکسپرسیونیسم‌ انتزاعی»؛ فصل سوم‌ «چشم‌انداز اروپا»؛ فصل چهارم «انتزاع‌گرایی پسانقاشانه»؛ فصل پنجم‌ »پاپ، محیط و رویدادها»؛ فصل ششم‌ «تندیس‌های انتزاعی، هنر مینیمال و هنر مفهومی»؛ فصل هفتم‌ »هنر بی‌پیرایه، پسامینیمالیسم و میراث آن»؛ فصل‌ هشتم «گرایش‌های جدید اکسپرسیونیستی‌ در دهه 1980»؛ فصل نهم «هنر امریکا در دهه‌ی 1980»؛ فصل دهم «هنر موضوع‌گرا: هنر آفریقایی-آمریکایی و هنر فمینیست‌«؛ و در بخش آخر کتاب به گاهشمار رویدادهای هنری و تطابق‌های تاریخی در عرصه‌ی هنر پرداخته شده است. در کنار غنای مفهومی، علمی و محتوایی کتاب و ترجمه‌ی روان آن، تصاویر بسیاری از آثار هنرمندان برجسته با کیفیت بالای چاپی بر ارزش این اثر ارزشمند افزوده است. این کتاب مرجع بسیار مناسبی‌ برای پژوهشگران عرصه‌ی هنر و دانشجویان‌ گرایش‌های گوناگون هنری است.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
3827

مشخصات

مؤلف
ادوارد لوسی اسمیت
مترجم
علیرضا سمیع آذر
ناشر
نشر نظر
نوبت چاپ
چهاردهم
سال چاپ
1390
تعداد صفحه
295
شابک
964-6994-09-1
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

سایر ویژگی‌ها

مؤلف ادوارد لوسی اسمیت
مترجم علیرضا سمیع آذر
ناشر نشر نظر
نوبت چاپ چهاردهم
سال چاپ 1390
تعداد صفحه 295
شابک 964-6994-09-1
خریداران این محصول، این کالاها را نیز خریده اند:
16,883 تومان

کتابی حاوی هفت مقاله‌ی جذاب در باب هنر و شیوه‌های نگاه به هنر

22,510 تومان

نکته بارزی که در تورق این کتاب به چشم می‌آید دقت ناشر و مترجم بر مصور کردن مباحث فشرده این متن است، به گونه‌ای که سرفصل‌های مختلف این کتاب با عکس‌هایی مرتبط صفحه آرایی شده و کوشیده شده عکس‌ها از آن دسته از آثاری گزینش شوند که پیش از این کمتر منتشر یا دیده شده است. کیفیت ممتاز چاپ چهار رنگ و صحافی بر لذت مطالعه این کتاب می‌افزاید.

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم