دفاع از دیوانگی

نام تجاری:
  • مجموعه کامل داستان‌ها و طنز نوشته‌های وودی آلن
  • ترجمه مازیار عطاریه و روزبه استیفایی
  • چاپ اول زمستان ۹۴
  • تعداد صفحات: ۳۰۰
  • قطع رقعی
ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
15971
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

وودی آلن، این بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کارگردان فیلم‌های کمدی تاریخ سینما که تاکنون بیست‌وچهار بار نامزد دریافت جایزه‌ی اُسکار شده و از این بیست‌وچهار بار، چهار بارش را از آن خود کرده و علاوه بر این‌، دو بار جایزه‌ی گلدن‌گلوب را به خانه برده و یک بار نیز جایزه‌ی بفتا، در دفاع از دیوانگی ما را به ضیافت دنیای دیگری از وودی آلن دعوت می‌کند؛ دنیایی که دیگر محدود به بازیگری و کارگردانی و نوشتن فیلم‌نامه‌هایش نیست. در این دنیا، ما با داستان‌نویس و طنزپرداز قهاری روبه‌رو می‌شویم که هم‌چون جهان سینمایی‌اش بازتاب‌دهنده‌ی همان پرسونای دوست‌داشتنی وودی آلن در فیلم‌هایش است (هم‌چون چارلی چاپلین که پرسونای ولگرد را در بیش‌تر فیلم‌هایش به نمایش می‌گذاشت). هرچند در این طنز نوشته‌ها و در بیش‌تر مواقع، جای این پرسونا را دیگرانی گرفته‌اند که او به دنیای طنز خود راهشان داده و با آن‌ها بازی می‌کند: شخصیتی خودبیمارانگار، پر از خاطره‌های دوران کودکی، هنردوست، دل‌مشغول روابط با زن‌ها، دائم در حال نق‌زدن و شکوه کردن و به شکلی آبزورد پر از اندیشه‌های فلسفی و خیلی چیزهای دیگر.

تمام این متن‌ها، طنز موقعیت و زبان را با تخیل وودی آلن طوری به هم‌آمیخته‌ که می‌تواند گاهی واقعاً خواننده را به قهقهه بیندازد و هم‌زمان ذهنش را درگیر کند.

آلن با دغدغه‌های فلسفی‌اش ما را مدام با پرسش‌های متعددی رویارو می‌کند، در هیئت همان پرسونای کوچک‌اندامش با عینک گرد ته‌استکانی مشکی و صدای نازک و لبخند‌های ریزش در فیلم‌های دوست‌داشتنی و به‌یادماندنی‌اش که جز نوستالژی‌های همیشه‌ی سینما است.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
15971
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم