بک دیجیتال فیز وان مدل Phase One IQ3 80MP

نام تجاری:
  • بک دیجیتال ۸۰ مگاپیکسل سی‌سی‌دی
  • ابعاد ۴۰٫۴در ۵۳٫۷ میلی‌متری (ضریب لنز ۱)
  • حساسیت ۵۰ تا ۸۰۰
  • پیکسل‌های‌ ۵٫۲ میکرونی
  • نمایشگر ۳٫۲ اینچی لمسی
  • Wi-Fiداخلی
ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
12085
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

بک دیجیتال Phase One IQ3 80MP همان‌گونه که از نامش پیداست به نسل سوم سری IQ فیزوان تعلق دارد. این بک با حس‌گر سی‌سی‌دی با تفکیک ۶۰ مگاپیکسل و ابعاد ۴۰٫۴در۵۳٫۷ میلی‌متری (ضریب لنز ۱)، پیکسل‌های‌ ۵٫۲ میکرونی،‌ دامنه‌ی نوری ۱۳ استاپ، پشتیبانی از فضای رنگی ۱۶ بیت/کانال، دامنه‌ی حساسیت ۵۰ تا ۸۰۰، زمان نوردهی تا ۶۰ دقیقه، طراحی مدولار، Wi-Fiداخلی، نمایشگر ۳٫۲ اینچی لمسی و بسیاری ویژگی‌های دیگر، برای عکاسانی حرفه‌ای و به خصوص عکاسان استودیویی، گزینه‌ای ایده‌آل است.

 

حس‌گر سی‌سی‌دی:

مزیت حس‌گرهای سی‌سی‌دی نسبت به حس‌گرهای سی‌ماس، بازنمایی دقیق‌تر رنگی است. به همین منظور بک‌های دیجیتال از ابتدا از حس‌گرهای سی‌سی‌دی بهره می‌بردند. امروزه با پیشرفت در ساخت حس‌گرهای سی‌ماس، این حس‌گرها نیز از دقت قابل قبولی برخوردارند. همان‌طور که می دانید دامنه‌ی حساسیت گسترده‌ی حس‌گرهای سی‌ماس نسبت به سی‌سی‌دی، باعث محبوبیت روز افزون این حس‌گرها شده است. با این وجود هم‌چنان بسیاری از حرفه‌ای‌ها بهترین تصاویر خود را از خلال بک‌های دیجیتال با حس‌گر سی‌سی‌دی به دست می‌آورند. چرا که اختلاف اصلی این دو حس‌گر نه در کیفیت رنگی، بلکه در جزئیات نقاط تیره و روشن است. حس‌گرهای سی‌سی‌دی، جزئیات نقاط روشن را به خوبی ذخیره می‌کنند در حالی که حس‌گرهای سی‌ماس جزئیات نقاط تاریک را حفظ می‌کنند. از این رو،‌بیش از هرچیز نیاز کربر به جزئیات درجات روشن یا تیره، در نتخاب بک دیجیتال تعیین‌کننده هستند.

حس‌گر تعبیه شده در این بک دیجیتال، دامنه‌ی حساسیت ۵۰تا ۸۰۰ را فراهم می‌آورد که به کمک فن‌آوری انحصاری سنسورپلاس فیزوان، این دامنه به ۲۰۰تا ۳۲۰۰ تغییر می‌کند. البته در این حالت تفکیک تصویر به ¼ کاهش می‌یابد.

 

فضای رنگی ۱۶ بیت/کانال:

همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از عکاسان حرفه‌ای بیش از آن‌که به تفکیک جزئیات (رزولوشن) بسیار بالا یا حس‌گرهای بسیار بزرگ (فول‌فریم قطع متوسط) نیاز داشته باشند، به تفکیک رنگی بالا نیاز دارند. بک دیجیتال Phase One IQ3 80MP که کوچک‌ترین حس‌گر در حال تولید فیزوان است،‌ به عکاسان اجازه می‌دهد تا با صرف هزینه‌ای کم‌تر، کیفیت رنگی تراز اول فیزوان را در اختیار داشته باشند. در این راستا فضای رنگی ۱۶بیت/کانال، کوچک‌ترین تضمین فیزوان در راستای کیفیت رنگی فوق‌العاده‌ای است. البته افرادی که با فیزوان آشنایی دارند، می‌دانند که ابتدایی‌ترین محصولات این شرکت که در حدود سال ۲۰۰۰ ساخته‌ می‌شدند نیز از این قابلیت برخوردار بودند!

 

حس‌گر فول‌فریم:

حس‌گر این بک‌دیجیتال، بزرگ‌ترین حس‌گر را بک‌های دیجیتال موجود در بازار در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این بزرگی،‌ علاوه بر امکان ساخت پیکسل‌های بزرگ‌تر، هنگام استفاده از لنزهای واید بسیار کارآمد است. چرا که دوربین‌های قطع متوسط به نسبت دوربین‌های ۳۵ میلی‌متری، محدودیت‌ بیشتری در دامنه‌ی لنز‌های خود دارند.

Wi-Fi:

نمایش‌گر ۳٫۲ اینچی لمسی این حس‌گر، تصویر بسیار با کیفیتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما تصاویر این بک، باکیفیت‌تر از آن‌اند که بتوان به این نمایش‌گر اکتفا کرد. از این رو،‌ فیزوان با تعبیه‌ی Wi-Fi در داخل این بک، اتصال آن به iPhone و iPad را امکان‌پذیر کرده است که با استفاده از نرم‌افزار مناسب، نه تنها دیدن تصاویر، بلکه امکان کنترل تنظیمات این بک را نیز فراهم می‌آورد.

 

نوردهی طولانی:

نوردهی طولانی، علی‌رغم ظاهر ساده، یکی از فن‌آوری‌های بسیار پیچیده‌ی فیزوان است امکان نوردهی تا ۶۰ دقیقه را فراهم می‌آورد. نکته‌ی درخور توجه در این مورد،‌ تغییر دامنه‌ی حساسیت حس‌گرهای سی‌سی‌دی است، ‌به طوری که حداقل و حداکثر حساسیت حس‌گر حدود سه تا جهار برابر حالت نرمال می‌شود. به طوری که در این بک دیجیتال، در هنگام استفاده از فن‌آوری نوردهی طولانی، دامنه‌ی حساسیت ۲۰۰ تا ۳۲۰۰ در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

 

سیستم‌های سازگار:

بدیهی است برای دست‌یابی به بهترین تصاویر از بک‌های دیجیتال، نیازمند بهترین لنزهای موجود در بازار هستید. به دلیل محبوبیت فوق‌العاده‌ی این بک دیجیتال، فیزوان این بک را با اتصال‌های متفاوت که استفاده‌ی آن بر روی دوربین‌های مختلف فیزوان، هاسلبلاد H و هاسلبلادV، به بازار عرضه کرده است . البته به دلیل سیستم برق‌رسانی داخلی، می‌توان با استفاده از مبدل‌های اتصال مناسب، این بک دیجیتال را به دوربین‌های تکنیکی از قبیل آلپا، کمبو، سینار، لینهوف، آرکاسوئیس و... متصل نمود.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
12085
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم