مبدل Metabones - مانت F نیکون به دوربین سونی مانت E

نام تجاری:
  • مبدل لنز‌های Nikon مانت F به دوربین سونی مانت E
  • دارای ۱ عدسی از جنس شیشه تانتالیوم
  • امکان افزایش حداکثر دیافراگم لنز به اندازه ۱ استاپ
  • افزایش زاویه دید لنز به مقدار ۷۱ صدمX درجه
  • دارای رینگ کنترل دستی دیافراگم
  • هماهنگ با لنز‌های سری G نیکون
  • دارای تنظیمات فوکوس بی‌نهایت
  • دارای پایه مخصوص ۳‌پایه
  • ساخته شده از جنس آلیاژ فلزی برنجی
ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
10244
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
توضیحات

مبدل Nikon F-Mount Lens to Sony E-Mount Camera Speed Booster ULTRA از شرکت Metabones نسخه پیشرفته‌تری از مبدل‌های Speed Booster است که در آن ۵ عدسی در ۴ گروه اپتیکال، شامل ۱ عدسی ساخته شده از شیشه تانتالوم به کار رفته تا میزان اعوجاج و تیرگی دور تصویر در آن به حداقل برسد. این مبدل به شما امکان می‌دهد تا لنز‌های نیکون سری F (لنز‌های فول‌فریم نیکون) را روی دوربین‌های سونی سایز APS-C دارای مانت E نصب کنید. این مبدل علاوه بر امکان تبدیل این ۲ مانت به یکدیگر، زاویه دید لنز را افزایش داده و حداکثر دهانه دیافراگم لنز را تا حدود ۱ استاپ باز‌تر می‌کند. این مبدل به طور کامل با انواع لنز‌های Nikkor مانت F و لنز‌های سری G نیکون شامل انواع AI و غیر AI هماهنگی دارد.

هنگامی که لنز‌هایی که مخصوص دوربین‌های Full Frame یا ۳۰ و پنجmm ساخته شده‌اند روی دوربینی با حسگر APS-C قرار می‌گیرند، محدوده پوشش‌دهی تصویر آن بزرگتر از چیزیست که حسگر APS-C (به دلیل کوچک‌تر بودن) بتواند آن را ببیند. به همین دلیل زاویه دید لنز افزایش می‌یابد.

کاری که مبدل Metabones Speed Booster انجام می‌دهد این است که با متراکم کردن و تاباندن نوری که از لنز می‌رسد، به دوربین APS-C اجازه می‌دهد تا تمام کادر دیده شده توسط لنز اصلی را پوشش داده و ثبت کند. این مبدل با تبدیل ضریب ۱٫۵ دهمX به ۱٫۷ صدمX تقریبا همان تصویر دیده شده توسط حسگر فول‌فریم را روی حسگر کوچک می‌تاباند و به این ترتیب دیگر هیچ بخشی از تصویر بر اثر پدیده فاکتور برش از دست نمی‌رود. به همین ترتیب بازترین دیافراگمی که لنز می‌تواند داشته باشد نیز به اندازه ۱ گام بزرگتر شده و میزان نور دریافتی از درون لنز ۱ استاپ افزایش می‌یابد. علاوه بر شدت نور ورودی، این افزایش دیافراگم می‌تواند عمق میدان لنز را کاهش داده و موجب افزایش بوکه در مناطق خارج از فوکوس تصویر شود.

نکته مهم : از آنجا که این مبدل صرفا برای دوربین‌های غیر فول‌فریم سونی ساخته شده است، می‌بایست در صورت استفاده روی دوربین‌های فول‌فریم سونی، گزینه Crop Mode به کار گرفته شود تا خود دوربین تنها بخشی از مرکز تصویر را که نور روی آن می‌تابد ثبت کند.

به منظور افزایش کیفیت ساخت و طول عمر بالاتر در مبدل‌های Metabones، هر ۲ سمت این مبدل که به لنز و بدنه وصل می‌شود، از فلز برنج تراشکاری شده با پوشش کروم ساخته شده است. این جنس مانت مطابق با همان چیزیست که در لنزهای دهانه فلزی وجود دارد و این اطمینان را به شما می‌دهد که نحوه بسته شدن لنز روی این مبدل، یا بسته شدن این مبدل روی بدنه دوربین، به همان کیفیت و دقتی باشد که هنگام بستن خود لنز احساس می‌کنید. همچنین در صورت استفاده از ۳‌پایه‌هایی با بال‌هد‌های حرفه‌ای Arca Swiss، Markins یا Photo Clam می‌توانید از پایه استاندارد هماهنگ با این بال‌هد‌ها که همراه این مبدل ارائه می‌شود استفاده کنید. این پایه به صورت جداشونده طراحی شده تا در صورتی که به آن نیاز ندارید بتوانید آن را از بدنه جدا کنید.

اگرچه لنز‌های گفته شده به خوبی روی این مبدل نصب می‌شوند، اما برخی از امکانات خودکار دوربین مانند کنترل خودکار دیافراگم (در هنگام عکاسی روی وضعیت‌های خودکار نوردهی مانند تقدم دیافراگم) توسط این مبدل پشتیبانی نمی‌شوند. روی این مبدل ۱ حلقه کنترل دستی دیافراگم قرار دارد که به صورت Clickless طراحی شده است، بدین معنی که تغییر دیافراگم بین ۲ مقدار پشت‌سر هم بسیار نرم و بدون پرش انجام می‌شود. این ویژگی خصوصا برای فیلم‌برداران اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. تغییر دیافراگم قابل تغییر توسط این رینگ در ۸ استاپ با مقادیر ½ استاپ در دسترس است.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
10244
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم