مبدل لنز‌های Nikon مانت F به دوربین‌های میکرو چهار سوم متابونز مدل Metabones Speed Booster XL 0.64x

نام تجاری:
  • مبدل لنز‌های Nikon مانت F به دوربین‌های میکرو چهار سوم
  • مخصوص دوربین‌های فول‌فریم و APS-C
  • امکان افزایش حداکثر دیافراگم لنز به اندازه ۱٫۳ استاپ
  • افزایش زاویه دید لنز به مقدار 0.64X درجه
  • دارای رینگ کنترل دستی دیافراگم
  • هماهنگ با لنز‌های سری G نیکون
  • دارای دکمه قفل و رها‌سازی مانت برای امنیت بیشتر
  • دارای پایه جداشدنی مخصوص سه‌پایه
  • ساخته شده از جنس آلیاژ فلزی برنجی
ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
10246
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
توضیحات

مبدل Speed Booster XL 0.64x Adapter for Nikon F-Mount Lens to Select Micro Four Thirds-Mount Cameras از شرکت Metabones به شما اجازه می‌دهد لنز‌های مانت F نیکون فول‌فریم یا APS-C را روی دوربین‌های دارای مانت میکرو چهارسوم نصب کنید. این مبدل علاوه بر امکان تبدیل این دو مانت به یکدیگر، با استفاده از ساختار اپتیکی پیشرفته‌ای که دارد می‌تواند زاویه دید لنز نصب شده را کاهش داده و همچنین حداکثر دیافراگم لنز را تا ۱٫۳ استاپ افزایش دهد.  در این مبدل شش عدسی بسیار باکیفیت در چهار گروه اپتیکال در کنار هم قرار گرفته‌اند.

هنگامی که لنز‌هایی که مخصوص دوربین‌های Full Frame یا 35mm ساخته شده‌اند (و همچنین لنز‌های مخصوص دوربین‌های APS-C) روی دوربینی با حسگر میکرو چهارسوم قرار می‌گیرند، محدوده پوشش‌دهی تصویر آن‌ها بزرگتر از چیزیست که حسگر میکرو چهارسوم (به دلیل کوچک‌تر بودن) بتواند آن را ببیند. به همین دلیل زاویه دید لنز بسته‌تر می‌شود.

در این حالت حسگر دوربین تنها بخشی از مرکز کادر را می‌تواند مشاهده کند و این مسئله موجب بوجود آمدن پدیده‌ای به نام فاکتور برش می‌شود. تاثیر فاکتور برش در چنین حالتی که اندازه حسگر کوچک‌تر از اندازه حسگری است که برای آن لنز در نظر گرفته شده بود، موجب افزایش بزرگنمایی یا در واقع زوم شدن تصویر می‌شود و فاصله کانونی لنز افزایش می‌یابد.

این حسگر Speed Booster می‌تواند نور تابیده شده از داخل یک لنز APS-C یا فول‌فریم را متراکم کرده و آن را روی حسگر میکرو چهارسوم بتاباند. بنابراین تقریبا همان تصویر دیده شده توسط حسگر فول‌فریم را روی این حسگر کوچک می‌تاباند و به این ترتیب دیگر هیچ بخشی از تصویر بر اثر پدیده فاکتور برش از دست نمی‌رود. ضریب برش در این مبدل برابر 0.68X است که رفع کاهش فاصله کانونی لنز می‌شود. به همین صورت بازترین دیافراگمی که لنز می‌تواند داشته باشد نیز به اندازه ۱٫۳ استاپ بزرگتر شده و میزان نور دریافتی از درون لنز به همین میزان افزایش می‌یابد. علاوه بر شدت نور ورودی، این افزایش دیافراگم می‌تواند عمق میدان لنز را نیز کاهش داده و موجب افزایش بوکه در مناطق خارج از فوکوس تصویر شود.

این مبدل به طور کامل از فلز ساخته شده است. به منظور افزایش کیفیت ساخت و طول عمر بالاتر در مبدل‌های Metabones، هر دو سمت این مبدل که به لنز و بدنه وصل می‌شود، از فلز برنج تراشکاری شده با پوشش کروم ساخته شده است، بنابراین احتمال خم شدن یا شکستن این مانت بسیار بعید است. این جنس مانت مطابق با همان چیزیست که در لنزهای دهانه فلزی وجود دارد و این اطمینان را به شما می‌دهد که نحوه بسته شدن لنز روی این مبدل، یا بسته شدن این مبدل روی بدنه دوربین، به همان کیفیت و دقتی باشد که هنگام بستن خود لنز احساس می‌کنید. بدنه این مبدل نیز به منظور کاهش وزن از آلومینیوم محکم و سبک ساخته شده است. همچنین به منظور هماهنگی با بال‌هد‌های حرفه‌ای Arca Swiss در این مبدل یه پیچ استاندارد ۳/۸ اینچی نیز تعبیه شده است.

این مبدل هیچ نوع ارتباط الکترونیکی را بین دوربین و لنز متصل شده برقرار نمی‌کند. بنابراین امکانات خودکار مانند نوردهی تقدم دیافراگم و وضعیت‌های اتوماتیک در دوربین قابل استفاده نیستند. اما در هنگام عکاسی با لنز‌های F نیکون روی بدنه‌های میکرو چهارسوم می‌توانید از رینگ دستی کنترل دیافراگم روی این مبدل استفاده کنید. با این رینگ، امکان کنترل و باز و بسته کردن دیافراگم به حالت M یا دستی وجود دارد. این رینگ دیافراگم برای کنترل دیافراگم لنز‌های سری G نیکون (که دارای رینگ کنترل دستی دیافراگم نیستند) نیز قابل استفاده است. در مورد لنز‌های AI نیکون نیز می‌توان از رینگ کنترل دیافراگم خود لنز‌ها برای این کار استفاده کرد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
10246
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم