مبدل Metabones - مانت EF به دوربین‌های مانت میکروچهار سوم

نام تجاری:
  • مبدل لنز‌های کانن مانت EF به دوربین‌های مانت میکروچهار سوم
  • امکان کنترل دیافراگم لنز کانن از روی دوربین
  • جبران ضریب برش لنز فول فریم روی بدنه به مقدار 0.71X
  • امکان افزایش حداکثر دیافراگم لنز به اندازه یک استاپ
  • دارای پنج عدسی در چهار گروه
  • دارای قفل امنیت
  • دارای پایه مخصوص سه‌پایه
  • ساخته شده از جنس آلیاژ فلزی برنجی
ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
10250
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
توضیحات

مبدل Metabones T Speed Booster Ultra 0.71x Adapter از شرکت Metabones به شما امکان می‌دهد تا لنز‌های کانن سری EF (لنز‌های فول‌فریم این شرکت) را روی دوربین‌های مانت میکروچهارسوم مانند دوربین‌های سری G پاناسونیک نصب کنید. این مبدل علاوه بر امکان تبدیل این دو مانت به یکدیگر، زاویه دید لنز را افزایش داده و حداکثر دهانه دیافراگم لنز را تا حدود ۱ استاپ باز‌تر می‌کند.

هنگامی که لنز‌هایی که مخصوص دوربین‌های Full Frame یا 35mm ساخته شده‌اند روی دوربینی با حسگر میکرو چهارسوم قرار می‌گیرند، محدوده پوشش‌دهی تصویر آن‌ها بزرگتر از چیزیست که حسگر میکرو چهارسوم (به دلیل کوچک‌تر بودن) بتواند آن را ببیند. به همین دلیل زاویه دید لنز بسته‌تر شده و فاصله کانونی لنز افزایش می‌یابد.

کاری که مبدل Metabones Speed Booster انجام می‌دهد این است که با متراکم کردن و تاباندن نوری که از لنز می‌رسد، به دوربین دارای حسگر میکرو چهارسوم اجازه می‌دهد تا تمام کادر دیده شده توسط لنز اصلی را پوشش داده و ثبت کند. این مبدل با جبران ضریب برش لنز فول فریم روی بدنه میکرو چهارسوم به مقدار 0.71X، تقریبا همان تصویر قابل دیدن توسط حسگر فول‌فریم کانن را روی حسگر کوچک این دوربین‌ها می‌تاباند و به این ترتیب دیگر هیچ بخشی از تصویر بر اثر پدیده فاکتور برش از دست نمی‌رود. به همین ترتیب بازترین دیافراگمی که لنز می‌تواند داشته باشد نیز به اندازه یک گام بزرگتر شده و میزان نور دریافتی از درون لنز یک استاپ افزایش می‌یابد. علاوه بر شدت نور ورودی، این افزایش دیافراگم می‌تواند عمق میدان لنز را کاهش داده و موجب افزایش بوکه در مناطق خارج از فوکوس تصویر شود.

این مبدل نه تنها برای تبدیل این دو دهانه به هم کاربرد دارد، بلکه می‌تواند با برقراری ارتباط الکترونیک بین این دو دهانه با یکدیگر، تمامی امکانات خودکار لنز، مانند فوکوس خودکار، لرزشگیر و امکانات کنترل دیافراگم برای نوردهی خودکار را در اختیار شما قرار دهد.

همچنین در صورتی‌ که لنزی که استفاده می‌کنید بتواند اطلاعات زمان عکس‌برداری را به EXIF عکس منتقل کند، این اطلاعات نیز از طریق این مبدل عبور داده شده و در متادیتای عکس ذخیره می‌گردند. به دلیل انتقال اطلاعات از این مبدل به دوربین، تمامی قابلیت‌های خودکار نوردهی از جمله وضعیت‌های Program، تقدم شاتر یا دیافراگم و نوردهی دستی از طریق دوربین در دسترس است.

البته این مبدل به گونه‌ای طراحی شده که تنها در هنگام نیاز این اطلاعات را منتقل می‌کند تا در مصرف انرژی باتری صرفه‌جویی شود.

هنگام استفاده از LiveView و فوکوس دستی یکی از مشکلات برای تشخیص فوکوس، عمق میدان زیاد و عمل تشخیص دقیق محدوده فوکوس است. بر روی این مبدل یک دکمه‌ای وجود دارد که می‌توان با زدن آن، دیافراگم لنز را روی باز‌ترین حالت و طبیعتا کوتاه‌ترین عمق میدان قرار داد تا به این وسیله فوکوس یک تصویر را با دقت بسیار بیشتری تشخیص داد.

این مبدل به طور کامل از فلز ساخته شده است. به منظور افزایش کیفیت ساخت و طول عمر بالاتر در مبدل‌های Metabones، هر دو سمت این مبدل که به لنز و بدنه وصل می‌شود، از فلز برنج تراشکاری شده با پوشش کروم ساخته شده است، بنابراین احتمال خم شدن یا شکستن این مانت بسیار بعید است. این جنس مانت مطابق با همان چیزیست که در لنزهای دهانه فلزی وجود دارد و این اطمینان را به شما می‌دهد که نحوه بسته شدن لنز روی این مبدل، یا بسته شدن این مبدل روی بدنه دوربین، به همان کیفیت و دقتی باشد که هنگام بستن خود لنز احساس می‌کنید. بدنه این مبدل نیز به منظور کاهش وزن از آلومینیوم محکم و سبک ساخته شده است. همچنین به منظور هماهنگی با بال‌هد‌های حرفه‌ای Arca Swiss در این مبدل یه پیچ استاندارد ۳/۸ اینچی نیز تعبیه شده است. این پایه به صورت جداشونده طراحی شده تا در صورتی که به آن نیاز ندارید بتوانید آن را از بدنه جدا کنید.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
10250
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم