طیف سنج Sekonic مدل SpectroMaster C-700

نام تجاری:
  • قابلیت اندازه‌گیری نورهای LED، HMI و فلوئورسنت
  • قابلیت اندازه‌گیری نورهای تنگستنی، فلاش و نور طبیعی
  • صفحه‌نمایش ۴.۳ اینچی لمسی با ۹ حالت نمایش متفاوت
  • نمایش CRI و اصلاح وایت‌بالانس
  • امکان مقایسه کیفیت چند نور
  • حافظه داخلی با قابلیت ذخیره ۹۹ اندازه‌گیری
  • اندازه‌گیری دمای نوری از ۱۶۰۰ تا ۴۰،۰۰۰
  • اندازه گیری شدت روشنایی از ۱ تا ۲۰۰،۰۰۰ لوکس
  • مجهز به حسگر سی‌ماس و فیلتری خطی با ضریب متغیر
ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
17837
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
توضیحات

C-700 یک، طیف‌سنج و کلوین‌متر از کمپانی Sekonic است که برای فیلم‌برداران و عکاسان حرفه‌ای طراحی و ساخته شده است. این طیف‌سنج می‌تواند شدت روشنایی انواع منبع‌های نوری مثل نورهای LED، HMI، فلوئورسنت، نورهای تنگستنی، فلاش و نور طبیعی را با دقت بالایی اندازه‌گیری کند. c-700 یک دستگاه پیشرفته و همه کاره در سنجش و آنالیز نور محیط به حساب می‌آید و توسط آن می‌توان کیفیت نور و پارامتر‌های مختلف مربوط به آن را مثل دمای نوری، اصلاح وایت بالانس، CRI، طیف نوری و ... را در ۹ حالت مختلف مشاهده کرد. این تحلیل‌ها و اعداد توسط یک نمایشگر لمسی ۴.۳ اینچی به نمایش در می‌آیند.

کلوین‌متر C-700 از یک حسگر خطی CMOS برخوردار است که با دقت ۱ نانومتری کیفیت نور را می‌سنجد؛ بنابراین دمای رنگی منبع نور از ۳۸۰ تا ۷۸۰ متر با دقت یک نانو متر اندازه‌گیری می‌شود و عدد کلوین مرتبط با نور محیط فارغ از نوع منبع نور و اینکه چند منبع نور با کیفیت‌های مختلف داشته باشیم با دقت بالایی محاسبه می‌شود.(این دقت در اندازه گیری دمای نوری هنگام سنجش نور‌های LED، HMI، فلوئورسنت و منبع‌های نور‌ی مختلت بسیار با اهمیت است)

C-700 از دقت، سرعت پاسخ‌گویی و حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. به عنوان مثال در حالت نورسنجی فلاش، آنالیز زنگی نور را هم می‌توان به صورت بی سیم و با تخلیه دستی فلاش و هم از طریق کابل PC(سینکرونیزه) انجام داد. در این حالت سرعت شاتر را می‌توان از ۱ تا ۱/۵۰۰۰ ثانیه تنظیم کرد ولی باید توجه داشت که این c-700 در مرحله اول یک دستگاه برای تحلیل رنگی نور است و پارامتر‌هایی مثل f/stop یا سرعت شاتر را نمایش نمی‌دهد.

C-700 می‌تواند شدت روشنایی نور محیط را در دامنه گسترده‌ای بین ۱.۰ تا ۲۰۰،۰۰۰ لوکس اندازه‌گیری کند. نمایشگر رنگی و ساده این طیف‌سنج، در تحلیل نور، ۹ حالت مختلف، مثل نمایش نمودار طیف رنگی، CRI، فیلتر دوربین، فیلتر‌های نورپردازی، اصلاح وایت بالانس و مقایسه نور‌های مختلف را نمایش می‌دهد و کاربر با توجه به نیاز خود می‌تواند یکی از این حالت‌ها را انتخاب کند.

در حالت Text Mode، نمایشگر پارامتر‌های نوری از جمله لوکس (شمع بر فوت)، اصلاح رنگی و فیلتر‌های اصلاح رنگی را نمایش می‌دهد؛ بنابراین می‌توان بعد از انتخاب بالانس رنگی موردنظر، C700 با توجه به شرایط نوری محیط، فیلتر دوربین و فیلتر نورپردازی مناسب را برای رسیدن به فضای رنگی مناسب پیشنهاد می‌دهد. در حافظه داخلی این طیف سنج، اطلاعات مربوط به فیلتر‌های اصلاح رنگ نورپردازی Rosco، Lee، Kodak، Wratten و فوجی ذخیره شده است و با انتخاب هر یک از این برندها، طیف سنج فیلتر مناسب همان برند را پیشنهاد می‌کند.

در حالت آنالیز CRI نیز طیف سنج C-700 دارای حالت اختصاصی است که ارزش رنگی استاندارد را از R1 تا R15، در قالب درصدی از روشنایی منبع نور ، نشان می‌دهد تا کیفیت رنگی مورد نظر در تصویر بازسازی شود.

در حالت مقایسه نور‌های مختلف، یا Multi Light، طیف سنج می‌تواند تا ۴ منبع نور را به صورت مختلف بخواند و برای رسیدن به کیفیت رنگی مورد نظر، مقادیر اصلاح رنگ و نور را و نسبت مناسب نور‌ها را به یک دیگر، پیشنهاد دهد. به کار بردن مقادیر اصلاح رنگی در دوربین یا نرم‌افزار‌های ویرایشی، می‌توان به کیفیت و دمای رنگی مورد نظر رسید.

در کنار طیف سنج C-700 یک CD راهنمای استفاده از این دستگاه نیز قرار داده شده است. در این CD یک نرم افزار Seris C-700 نیز وجود دارد و در صورت اتصال طیف سنج از طریق کابل USB به کامپیوتر، می‌توان مقادیر اندازه‌گیری شده، نمودارها و اطلاعات را مشاهده و ذخیره کرد.

به لطف ارائه دادن طیف وسیعی از تحلیل‌های مختلف، قابلیت خواندن هر نوع نور‌ و پیشنهاد داده فیلتر‌های اصلاح رنگ و تنظیمات وایت‌بالانس، C-700 یک ابزار قدرتمند برای هر عکاس، فیلم‌بردار و نورپرداز حرفه‌ای به حساب می‌آید.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
17837
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم