دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل Lumix DC-S5

نام تجاری:
  • حسگر ۲۴.۲ مگاپیکسلی فول‌فریم CMOS
  • فیلم‌برداری UHD 4K60 با کیفیت ۱۰ بیت داخلی
  • منظره یاب الکترونیکی OLED با رزولوشن ۲.۳۶ میلیون نقطه
  • گامای رنگی V-Log، HDR و Dual Native ISO

ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
21236
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
توضیحات

دوربین پاناسونیک لومیکس S5

طراحی سبک‌وزن با قابلیت‌های سطح بالا را می‌توان بهترین توصیف دوربین پاناسونیک Lumix DC-S5 دانست. این دوربین یک محصول توانمند هم در بخش عکاسی و هم در بخش فیلم‌برداری است که از یک حسگر فول‌فریم CMOS با رزولوشن ۲۴.۲ مگاپیکسل بهره می‌برد. پاناسونیک S5 قادر به فیلم‌برداری 4K60p 10-bit داخلی، Dual Native ISO و داینامیک رنج گسترده ۱۴ استاپی است.

علاوه بر فیلم‌برداری، Panasonic Lumix S5 در بخش عکاسی نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. سرعت عکاسی پیاپی این دوربین برابر با ۷ فریم بر ثانیه بوده و دارای بازه حساسیت ایزو ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ می‌باشد. همچنین دارای حالتی است که قادر به ثبت عکس‌هایی با رزولوشن ۹۶ مگاپیکسل خواهد بود. سیستم فوکوس خودکار این دوربین دارای ۲۲۵ نقطه فوکوس تشخیص کنتراست است که در بخش تعقیب سوژه بهبودهایی را به خود دیده است. همچنین در کنار حسگر از یک لرزشگیر سنسور-شیفت ۵ محوره استفاده شده که قادر به حذف آثار ناشی از لرزش از عکس‌های شما خواهد بود.

پاناسونیک S5

در بخش طراحی فیزیکی، پاناسونیک لومیکس S5‌ دارای المان‌هایی است که پیش‌ازاین آن‌ها را در مدل S1 دیده بودیم. با این تفاوت که S5 دارای طراحی جمع‌وجور تر و وزن سبک‌تری می‌باشد. منظره یاب به‌کاررفته در این دوربین دارای یک پنل OLED با رزولوشن ۲.۳۶ میلیون نقطه است. همچنین در زیر این منظره یاب، نمایشگر ۳ اینچی دوربین قرار دارد که دارای قابلیت چرخش و همچنین رزولوشن ۱.۸۴ میلیون نقطه‌ای است. پنل این نمایشگر از نوع لمسی بوده که استفاده از دوربین را آسان و لذت‌بخش خواهد کرد. همچنین این محصول دارای وای فای و بلوتوث داخلی نیز هست و برای ذخیره‌سازی، از ۲ درگاه کارت حافظه SD بهره می‌برد. بدنه این دوربین خوش‌ساخت و باکیفیت است و در برابر نفوذ قطرات آب و همچنین گردوغبار مقاوم می‌باشد.

حسگر ۲۴.۲ مگاپیکسلی فول‌فریم CMOS و پردازشگر Venus Engine

حسگر پاناسونیک Lumix s5

پاناسونیک لومیکس S5 از یک حسگر فول‌فریم CMOS استفاده می‌کند که دارای رزولوشن ۲۴.۲ مگاپیکسل می‌باشد. در کنار این حسگر از پردازنده تصویر Venus Engine استفاده شده است که موجب شده دوربین حساسیت بالا، داینامیک رنج گسترده و سرعت بسیار خوبی داشته باشد. ترکیب حسگر و پردازنده تصویر موجب شده تا دوربین فوق دارای بازه حساسیت ISO بین ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ باشد. این میزان در حالت افزایش‌یافته به ۵۰ تا ۲۰۴۸۰۰ نیز خواهد رسید که کار کردن در شرایط نوری مختلف را برای کاربر آسان می‌کند. در بخش عکاسی پیاپی، حسگر و پردازنده فوق این دوربین را قادر ساخته با سرعت ۷ فریم بر ثانیه به‌صورت متوالی به عکاسی بپردازد. این میزان زمانی که از حالت‌های 6K Photo یا 4K Photo استفاده می‌کنید، به ۶۰ فریم بر ثانیه نیز خواهد رسید.

فیلم‌برداری UHD 4K

لومیکس S5 علاوه بر قابلیت‌های خوب در بخش عکاسی، در فیلم‌برداری نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. این دوربین قادر به فیلم‌برداری UHD 4K30p به‌صورت فول‌فریم با رنگ 4:2:2 10-bit داخلی و فیلم‌برداری UHD 4K60p به‌صورت کراپ APS-C و با رنگ 4:2:0 10-bit است. فیلم‌برداری Full HD60p و 4K30p در این دوربین با رنگ ۸ بیتی نیز قابل انجام است که در این حالت محدودیت زمانی‌ای برای فیلم‌برداری نخواهید داشت. همچنین امکان فیلم‌برداری 1080 با سرعت ۱۸۰ فریم بر ثانیه نیز برای این دوربین فراهم می‌باشد.

پاناسونیک در این دوربین از تکنولوژی Dual Native ISO دوربین‌های فیلم‌برداری برادکست خود استفاده کرده است. این سیستم کمک می‌کند تا دوربین به ترکیب متعادلی از نویز پایین و بالا دست یابد که در شرایط نوری مختلف، عملکرد بسیار خوبی را برای دوربین به ارمغان آورده است. همچنین برای باز بودن دست کاربر در مراحل پس از فیلم‌برداری و ویرایش ویدئو،  تنظیمات بسیار خوبی برای تنظیم گاما در لومیکس S5 قرار داده شده است. V-Log به‌صورت پیش‌فرض روی این دوربین قرار داشته و داینامیک رنج دوربین برابر با ۱۴ استاپ خواهد بود.

طراحی بدنه

  • دارای مانت L با قطر ۵۱.۶ میلی‌متر . فاصله فلنج ۲۰ میلی‌متری
  • منظره یاب OLED‌ با رزولوشن ۲.۳۶ میلیون نقطه و بزرگ‌نمایی ۰.۷۴ برابری و قابلیت نمایش با سرعت ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • نمایشگر پشتی ۳ اینچی با پنل لمسی و رزولوشن ۱.۸۴ میلیون نقطه‌ای و قابلیت چرخش به طرفین که کادربندی از زوایای گوناگون را برای کاربر ممکن می‌سازد
  • طراحی بادوام و مقاوم در برابر نفوذ قطرات آب و گردوغبار که آن را مناسب استفاده در شرایط جوی مختلف کرده است
  • دو درگاه کارت حافظه SD با پشتیبانی از استاندارد UHS-II توسط یکی از درگاه‌ها و پشتیبانی از استاندارد UHs-I توسط درگاه دیگر
  • درگاه USB-C روی بدنه محصول که امکان انتقال اطلاعات و همچنین شارژ باتری دوربین را به شما خواهد داد. همچنین یک درگاه HDMI نیز روی بدنه دوربین وجود دارد که می‌توانید برای اتصال محصول به رکوردرهای اکسترنال از آن استفاده کنید. یک پورت ۲.۵ میلی‌متری برای اتصال ریموت کنترل و یک درگاه ۳.۵ میلی‌متری نیز برای اتصال هدفون به دوربین نیز روی بدنه آن وجود دارد
  • باتری لیتیوم-یون قابل شارژ DMW-BLK22 با عمر تقریبی: ۴۴۰ شات در صورت استفاده از نمایشگر | ۴۷۰ شات در صورت استفاده از منظره‌یاب | ۱۵۰۰ شات در صورت استفاده از حالت Power Save LVF
  • مکانیزم شاتر با دقت بالا و سرعت ۱/۸۰۰۰ ثانیه و قابلیت سینک با فلاش تا سرعت ۱/۲۵۰ ثانیه

لرزشگیر Sensor Shift

لرزشگیر سنسور شیفت panasonic s5

برای افزایش وضوح و کیفیت تصاویر و ویدئوهای ثبت‌شده با این دوربین، از یک لرزشگیر سنسور شیفت در داخل آن استفاده شده است که قادر به خنثی کردن آثار لرزش تا ۵ استاپ می‌باشد. سیستم لرزشگیر دوربین که Dual I.S. 2 نام دارد، از لرزشگیر ۵ محوره داخلی دوربین در کنار لرزشگیر ۲ محوره روی لنز استفاده کرده که کمک می‌کند آثار لرزش در بازه وسیع‌تری خنثی شوند و تصویری که درنهایت ایجاد می‌شود، وضوح و شارپنس بیشتری داشته باشد. در صورت استفاده از لنزهای سری Lumix ای که از این سیستم پشتیبانی می‌کنند، سیستم لرزشگیر قادر خواهد بود تا آثار لرزش را تا ۶.۵ استاد خنثی کند.

سیستم فوکوس خودکار DFD

برای عملکرد بهتر در بخش فوکوس، از تکنولوژی DFD یا همان Depth-From-Defocus در لومیکس S5 استفاده شده است که قادر است با محاسبه فاصله از سوژه، فوکوس  را در زمان ۰.۸ ثانیه تنظیم کند. این سیستم فوکوس تشخیص کنتراست علاوه بر عکاسی، در زمان فیلم‌برداری نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش خواهد گذاشت و در مورد سوژه‌های متحرک نیز با بهره‌گیری از سیستم هوش مصنوعی خود، عملکرد خوبی خواهد داشت. در این حالت، دوربین از فاکتورهایی مانند نوع، رنگ، اندازه و بردارهای حرکتی برای قفل روی سوژه و فوکوس روی آن استفاده می‌کند.

برای استفاده از پرتره، پاناسونیک S5 دارای قابلیت تشخیص صورت، چشم، سر، بدن و همچنین تشخیص حیوانات است که فوکوس روی سوژه را برای کاربر بسیار آسان می‌کند. حساسیت و سرعت عملکرد این سیستم فوکوس با توجه به نیازهای شما قابل تنظیم است تا برای استفاده‌های خاص، استفاده راحت‌تری از آن داشته باشید. همچنین دارای ۲۲۵ ناحیه فوکوس نیز هست که کنترل بسیار خوبی را به دوربین برای فوکوس می‌بخشد. برای فوکوس در شرایط کم‌نور نیز لومیکس S5 قادر است تا -6EV عملکرد دقیقی داشته باشد.

سیستم فوکوس این دوربین قابلیت استفاده به‌صورت دستی را هم دارد که در مواقعی همچون فیلم‌برداری بسیار کاربردی است. همچنین امکان استفاده از نمایشگر دوربین نیز برای فوکوس لمسی وجود دارد. یکی از قابلیت‌هایی که در این دوربین قرار دارد، امکان بزرگ‌نمایی موقت سوژه برای اطمینان از درست و دقیق بودن فوکوس است. این سیستم سوژه را ۳ تا ۱۰ برابر بزرگ کرده تا کاربر دقیقاً از وضعیت فوکوس روی سوژه اطمینان حاصل کند.

عکاسی 6K و 4K

با استفاده از این قابلیت، Lumix S5 قادر به عکاسی پیاپی با نسبت تصویر ۳:۲ یا ۴:۳ با رزولوشن ۸ مگاپیکسل با سرعت ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه است. همچنین امکان عکاسی با رزولوشن ۱۸ مگاپیکسل و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز وجود دارد. در این حالت‌ها، آپشن‌های زیر برای استفاده کاربر وجود دارد:

حالت Burst : این حالت امکان عکاسی پیاپی را می‌دهد که بخصوص در مواقعی که نیاز به عکاسی با سرعت بسیار بالا دارید و هر شات ارزشمند است کاربرد دارد

حالت Pre-Burst : این حالت برای مواقعی مناسب است که نمی‌دانید لحظه مناسب برای عکاسی دقیقاً چه زمانی است. در این حالت دوربین ۱ ثانیه قبل و بعد از فشردن دکمه شاتر را برای شما ضبط می‌کند، بنابراین ۶۰ فریم تصویر را در اختیار شما قرار خواهد داد که می‌توانید از میان آن‌ها بهترین را انتخاب کنید

حالت Burst(S/S) : این قابلیت که در زمان فیلم‌برداری قابل‌استفاده است، این امکان را به کاربر می‌دهد که در زمان پخش ویدئو، فریم دلخواهی را انتخاب کرده و با زدن دکمه شاتر، آن را جدا کند

بلوتوث و وای فای داخلی

در بخش ارتباطی، پاناسونیک S5 مجهز به بلوتوث نسخه ۴.۲ است که ارتباطی پایدار با مصرف انرژی کم را میان دوربین  و موبایل یا تبلت شما فراهم می‌کند. برای انتقال اطلاعات و یا اتصال ریموت کنترل نیز می‌توانید از وای فای داخلی دوربین بهره ببرید.

سایر ویژگی‌ها:

با بهره‌گیری از لرزشگیر سنسور شیفت، این دوربین قادر است تا با ترکیب ۸ عکس با یکدیگر، یک تصویر با رزولوشن ۹۶ مگاپیکسل را ثبت کند. این حالت برای عکاسی از سوژه‌ها ثابت و عکاسی منظره بسیار مناسب است و بدیهی است که برای استفاده از آن، نیاز به سه‌پایه دوربین خواهید داشت. رزولوشن عکس‌های خروجی این حالت برابر با ۱۲۰۰۰ در ۸۰۰۰ پیکسل خواهند بود.

حالت عکاسی HLG. در این حالت عکس‌های ثبت شده دارای داینامیک رنج بسیار بالایی هستند و سایه‌ها و هایلایت‌ها با جزییات بهتری ثبت خواهند شد. در زمان عکاسی با این حالت، تصاویر قابلیت ذخیره‌سازی به‌صورت HSP یا 4K با رزولوشن کامل ثبت خواهند شد. همچنین فرمت‌های JPEG و RAW نیز همواره در دسترس شما خواهند بود.

علاوه بر نسبت‌های تصویر ۳:۲، ۴:۳، ۱:۱ و ۱۶:۹، تصاویر قابلیت ثبت شدن به‌صورت ۶۵:۲۴ و ۲:۱ نیز دارد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
21236

مشخصات

برند
Panasonic
<strong id="CustomFeaturesName">نوع بدنه</strong>
نوع بدنه
بدون آینه
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات حسگر</strong>
‌حداکثر تفکیک‌پذیری
۴۰۰۰ × ۶۰۰۰
تعداد پیکسل موثر (مگاپیکسل)
۲۴
تعداد کل پیکسل (مگاپیکسل)
۲۵
نسبت تصویر (ارتفاع:عرض)
۱۶:۹
۴:۳
۳:۲
۱:۱
نوع حسگر
CMOS
اندازه حسگر
فول‌فریم
پردازنده
Venus Engine
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات تصویر</strong>
حساسیت
خودکار
۱۰۰-۵۱۲۰۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداقل)
۵۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداکثر)
۲۰۴۸۰۰
تعداد حالات تعادل رنگ
۵
تعادل رنگ سفارشی
دارد
لرزش‌گیر
دارد
نوع لرزش‌گیر
۵ محوره Dual IS 2
فرمت فایل خام
RAW
<strong id="CustomFeaturesName">اپتیک و فوکوس</strong>
فوکوس خودکار
دارد
تنظیم دستی فوکوس
دارد
تعداد نقاط فوکوس
۲۲۵
ضریب فاصله کانونی
۱ برابر
امکان تعویض لنز
دارد
نوع اتصال لنز
Leica L
<strong id="CustomFeaturesName">صفحه‌نمایش/منظره‌یاب</strong>
نوع صفحه‌نمایش
LCD
اندازه صفحه نمایش (اینچ)
۳
صفحه‌نمایش لمسی
دارد
صفحه‌نمایش قابل چرخش
دارد
تعداد نقاط صفحه‌نمایش
۱۸۴۰۰۰۰
منظره‌یاب چشمی
دارد
نوع منظره‌یاب
Electronic
میزان پوشش منظره‌یاب
۱
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب
۰٫۷۴ برابر
تعداد نقاط منظره‌یاب
۲۳۶۰۰۰۰
پخش زنده
دارد
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات مرتبط با عکاسی</strong>
حداقل سرعت شاتر (ثانیه)
۶۰
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه)
۱/۸۰۰۰
تقدم شاتر
دارد
تقدم دیافراگم
دارد
نوردهی دستی
دارد
فلاش داخلی
ندارد
قابلیت اتصال فلاش خارجی
دارد
سلف-تایمر
دارد
عکاسی پی‌در‌پی (فریم بر ثانیه)
۷٫۰
جبران نوردهی
±5 (فریم بر ثانیه در فواصل پله‌ای 1/3EV‏)
براکت نوردهی
±3 (3، 5 و 7 فریم بر ثانیه در فواصل پله‌ای 2/3EV، 1/3EV و 1EV)
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات مرتبط با فیلم‌برداری</strong>
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری
4K
فرمت فیلم‌برداری
MPEG-4, H.264, H.265
میکروفون
دارد
نوع میکروفون
استریو
بلندگو
دارد
نوع بلندگو
مونو
<strong id="CustomFeaturesName">حافظه</strong>
نوع حافظه جانبی
Dual SD/SDHC/SDXC | یکی از درگاه‌ها از UHS-II پشتیبانی می‌کند
<strong id="CustomFeaturesName">اتصال</strong>
استاندارد سرعت USB
USB 3.2 Gen 1 | تا ۵ گیگابیت بر ثانیه
HDMI
دارد
نوع HDMI
micro HDMI
ارتباط بی‌سیم
دارد
توضیحات ارتباط بی‌سیم
وای‌فای
بلوتوث
ورودی میکروفون
دارد
خروجی هدفون
دارد
قابلیت اتصال ریموت‌کنترل
دارد
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات فیزیکی</strong>
باتری
باتری‌پک
توضیح باتری
باتری قابل شارژ DMW-BLK22 از نوع لیتیوم-یون
عمر باتری (بر اساس استاندارد CIPA)
۴۴۰
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
بله
وزن با احتساب باتری (گرم)
۷۱۴
ابعاد بر حسب میلی‌متر (ارتفاع×عرض×طول)
۸۲ × ۹۷ × ۱۳۳
<strong id="CustomFeaturesName">دیگر ویژگی‌ها</strong>
حسگر چرخشی
دارد
GPS داخلی
ندارد
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

نوع بدنه

نوع بدنه بدون آینه

مشخصات حسگر

‌حداکثر تفکیک‌پذیری ۴۰۰۰ × ۶۰۰۰
تعداد پیکسل موثر (مگاپیکسل) ۲۴
تعداد کل پیکسل (مگاپیکسل) ۲۵
نسبت تصویر (ارتفاع:عرض) ۱۶:۹</br> ۴:۳</br> ۳:۲</br> ۱:۱
نوع حسگر CMOS
اندازه حسگر فول‌فریم
پردازنده Venus Engine

مشخصات تصویر

حساسیت خودکار</br> ۱۰۰-۵۱۲۰۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداقل) ۵۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداکثر) ۲۰۴۸۰۰
تعداد حالات تعادل رنگ ۵
تعادل رنگ سفارشی
لرزش‌گیر
نوع لرزش‌گیر ۵ محوره Dual IS 2
فرمت فایل خام RAW

اپتیک و فوکوس

فوکوس خودکار
تنظیم دستی فوکوس
تعداد نقاط فوکوس ۲۲۵
ضریب فاصله کانونی ۱ برابر
امکان تعویض لنز
نوع اتصال لنز Leica L

صفحه‌نمایش/منظره‌یاب

نوع صفحه‌نمایش LCD
اندازه صفحه نمایش (اینچ) ۳
صفحه‌نمایش لمسی
صفحه‌نمایش قابل چرخش
تعداد نقاط صفحه‌نمایش ۱۸۴۰۰۰۰
منظره‌یاب چشمی
نوع منظره‌یاب Electronic
میزان پوشش منظره‌یاب ۱
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب ۰٫۷۴ برابر
تعداد نقاط منظره‌یاب ۲۳۶۰۰۰۰
پخش زنده

مشخصات مرتبط با عکاسی

حداقل سرعت شاتر (ثانیه) ۶۰
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) ۱/۸۰۰۰
تقدم شاتر
تقدم دیافراگم
نوردهی دستی
فلاش داخلی
قابلیت اتصال فلاش خارجی
سلف-تایمر
عکاسی پی‌در‌پی (فریم بر ثانیه) ۷٫۰
جبران نوردهی ±5 (فریم بر ثانیه در فواصل پله‌ای 1/3EV‏)
براکت نوردهی ±3 (3، 5 و 7 فریم بر ثانیه در فواصل پله‌ای 2/3EV، 1/3EV و 1EV)

مشخصات مرتبط با فیلم‌برداری

حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری 4K
فرمت فیلم‌برداری MPEG-4, H.264, H.265
میکروفون
نوع میکروفون استریو
بلندگو
نوع بلندگو مونو

حافظه

نوع حافظه جانبی Dual SD/SDHC/SDXC | یکی از درگاه‌ها از UHS-II پشتیبانی می‌کند

اتصال

استاندارد سرعت USB USB 3.2 Gen 1 | تا ۵ گیگابیت بر ثانیه
HDMI
نوع HDMI micro HDMI
ارتباط بی‌سیم
توضیحات ارتباط بی‌سیم وای‌فای </br> بلوتوث
ورودی میکروفون
خروجی هدفون
قابلیت اتصال ریموت‌کنترل

مشخصات فیزیکی

باتری باتری‌پک
توضیح باتری باتری قابل شارژ DMW-BLK22 از نوع لیتیوم-یون
عمر باتری (بر اساس استاندارد CIPA) ۴۴۰
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
وزن با احتساب باتری (گرم) ۷۱۴
ابعاد بر حسب میلی‌متر (ارتفاع×عرض×طول) ۸۲ × ۹۷ × ۱۳۳

سایر ویژگی‌ها

برند Panasonic
حسگر چرخشی
GPS داخلی

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم