دوربین بدون آینه فوجی فیلم مدل Fujifilm X-T4 رنگ مشکی

نام تجاری:
  • رزولوشن ۲۶.۱ مگاپیکسلی
  • حسگر APS-C از نوع X-Trans BSI CMOS 4
  • پردازشگر تصویر X-Processor 4
  • لرزشگیر داخلی ۵ محوره
  • فیلم‌برداری DCI/UHD 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه
  • فیلم‌برداری Full HD با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه
  • عکاسی پیاپی با سرعت ۱۵ فریم بر ثانیه
  • درگاه دوگانه کارت حافظه با پشتیبانی از استاندارد UHS-II
  • بدنه مقاوم در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار

ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
21258
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
توضیحات

بررسی و خرید دوربین فوجی‌فیلم X-T4

فوجی فیلم X-T4 یک دوربین بدون آینه توانمند و همه‌کاره است که هم در بخش عکاسی و هم در بخش فیلم‌برداری، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. حسگر ۲۶.۱ مگاپیکسلی به‌کاررفته در این دوربین دارای قطع APS-C بوده و از نوع X-trans CMOS 4 می‌باشد. فوجی XT4 قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن بالا و پشتیبانی از ویدئوهای DCI/UHD 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه است. همچنین می‌تواند با رزولوشن Full HD و سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه نیز به ضبط ویدئو بپردازد که امکان فیلم‌برداری اسلوموشن را در اختیار آن قرار داده است. حساسیت ایزو این محصول از ۱۶۰ تا ۱۲۸۰۰ قابل تنظیم است و در حالت عکاسی پیاپی، این دوربین می‌تواند با سرعت ۱۵ فریم بر ثانیه با استفاده از شاتر مکانیکی عکاسی کند.

طراحی BSI حسگر این دوربین موجب شده تا نویز کمی داشته و وضوح کلی تصاویر آن بالاتر باشد. استفاده از یک پردازشگر تصویر X-Processor 4 در کنار این حسگر نیز موجب شده تا عملکرد دوربین سریع بوده و پاسخ‌گویی بالایی داشته باشد. در طراحی حسگر دوربین همچنین از یک سیستم فوکوس خودکار هیبرید استفاده شده که از ۴۲۵ نقطه فوکوس تشخیص فازی و تشخیص کنتراست بهره می‌برد. این سیستم فوکوس سریع و دقیقی را برای دوربین به همراه داشته است. علاوه بر این، لرزشگیر داخلی سنسور-شیفت دوربین قادر است تا ۶.۵ استاپ به جبران نوردهی و حذف آثار لرزش از تصاویر بپردازد. این لرزشگیر تقریباً با هر لنزی سازگاری دارد و می‌توانید به‌راحتی از آن بهره ببرید.

جدا از حسگر و پردازشگر دوربین، یکی از دلایل مهم محبوبیت دوربین فوجی فیلم X-T4، طراحی بدنه دوست‌داشتنی آن است. این طراحی در عین زیبایی، هندلینگ و گریپ بسیار خوبی نیز برای دوربین به همراه داشته است. منظره یاب دوربین از نوع الکترونیک بوده و دارای پنل OLED با رزولوشن ۳.۶۹ میلیون نقطه می‌باشد که از سرعت پخش ۱۰۰ فریم بر ثانیه‌ای برخوردار است. بنابراین بخصوص در زمان عکاسی از سوژه‌های متحرک، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. علاوه بر این، در بخش پشتی دوربین از یک نمایشگر ۳ اینچی لمسی با رزولوشن ۱.۶۲ میلیون نقطه استفاده شده که قابلیت چرخش به همه جهات را نیز دارد. بنابراین برای کادربندی در زوایا و شرایط مختلف مشکلی پیش روی کاربران نخواهد بود. در بخش ذخیره‌سازی، X-T4 دارای ۲ درگاه SD است که از استاندارد UHS-II نیز پشتیبانی می‌کنند و اجازه ذخیره‌سازی اطلاعات را با سرعت بالایی به کاربر می‌دهند. باتری دوربین از نوع NP-W235 است که در شرایط ایده‌آل با یک‌بار شارژ می‌تواند تا ۶۰۰ شات انرژی موردنیاز دستگاه را تأمین کند. همچنین در بخش ارتباطی نیز از وای فای و بلوتوث داخلی برای این دوربین استفاده شده است. ساختار بدنه دوربین همان‌طور که انتظار می‌رود مستحکم و یکپارچه است و کیفیت ساخت بالایی دارد. همچنین در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار نیز مقاوم بوده تا بتوانید با خیال راحت از دوربین در شرایط مختلف استفاده کنید.

حسگر ۲۶.۱ مگاپیکسلی APS-C X-Trans BSI CMOS 4 و پردازشگر تصویر X-Processor 4

طراحی حسگر این دوربین به‌گونه‌ای صورت گرفته که علاوه بر عکاسی، برای فیلم‌برداری نیز مناسب باشد. سنسور تصویر ۲۶.۱ مگاپیکسلی این دوربین از نوع X-Trans CMOS 4 بوده و دارای ساختار back-illuminated است که رندر رنگ‌ها را به‌خوبی انجام داده و در شرایط کم‌نور عملکرد مناسبی دارد. حساسیت ایزو این حسگر در بازه 160-12800 قابل تنظیم بوده و همچنین دارای یک فیلتر Low-Pass نیز هست.

فوکوس خودکار X-T4 از نوع تشخیص فازی بوده و دارای ۴۲۵ نقطه فوکوس قابل انتخاب می‌باشد که تقریباً تمامی سطح حسگر را پوشش می‌دهد. این سیستم عملکردی سری و دقیق داشته و در شرایط کم‌نور تا -6EV نیز می‌تواند با قدرت به فعالیت بپردازد. برای تکمیل قابلیت‌ها دوربین، از پردازشگر تصویر X-Processor 4 استفاده شده که دارای یک CPU چهار هسته‌ای برای افزایش سرعت عمل دوربین است. این پردازنده موجب شده عملکرد دوربین سریع و روان بوده و به‌خوبی از عهده خواسته‌های کاربر برآید. ترکیب

ترکیب حسگر و پردازنده، دوربین فوق را قادر ساخته تا قادر به عکاسی پیاپی با سرعت ۱۵ فریم بر ثانیه، آن‌هم با استفاده از شاتر مکانیکی باشد. این سرعت در حالت استفاده از شاتر الکترونیکی به ۲۰ فریم بر ثانیه و در صورت ترکیب شاتر الکترونیک و کراپ 1.25x به ۳۰ فریم بر ثانیه خواهد رسید.

لرزشگیر داخلی

فوجی X-T4 مجهز به یک سیستم لرزشگیر داخلی سنسور شیفت است که می‌تواند آثار لرزش دوربین را تا ۶.۵ استاپ خنثی کند. این لرزشگیر قابلیت تعامل با لرزشگیر اپتیکال اکثر لنزهای سری X فوجی فیلم را دارد؛ حتی مدل‌هایی که بدون لرزشگیر هستند. استفاده از لرزشگیر، امکان استفاده از سرعت‌های پایین‌تر شاتر را نیز در شرایط نوری نامناسب در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر این، لرزشگیر ۴ محوره دیجیتال در حالت فیلم‌برداری هم قابل‌استفاده بوده تا ویدئو‌ها شارپ و روان ثبت شوند. به‌این‌ترتیب کاربر قادر به استفاده از دوربین روی دست هم خواهد بود.

فیلم‌برداری UHD و DCI 4K

یکی از ویژگی‌های مهم Fujifilm X-T4، قابلیت‌های فیلم‌برداری آن است. این دوربین قادر است تا ویدئوهای DCI/UHD 4K را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و به‌صورت داخلی ضبط کرده و در رزولوشن Full HD، با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه به فیلم‌برداری بپردازد. عملکرد کلی دوربین در بخش فیلم‌برداری بسیار خوب بوده و استفاده از پردازنده قدرتمند در آن، موجب شده تا از بروز پدیده رولینگ شاتر در زمان فیلم‌برداری از سوژه‌های متحرک تا حد ممکن جلوگیری شود.علاوه براین، یک درگاه micro-HDMI نیز روی بدنه دوربین وجود دارد که امکان گرفتن خروجی‌های 10-bit 4:2:2 را در صورت اتصال دوربین به رکوردرهای اکسترنال می‌دهد.

علاوه بر پشتیبانی از عمق رنگی ۱۰ بیت، فوجی X-T4 از تنظیمات گاما F-Log هم برخوردار است که تصویری flat را برای ویرایش‌های پیشرفته‌تر فراهم می‌کند. این امر باعث افزایش پتانسیل داینامیک رنج دوربین در صحنه‌های دشوار می‌شود و می‌توانید تنظیمات بهتری برای تناژ سایه‌ها، رنگ و ... داشته باشید. 

روی بدنه دوربین همچنین درگاه ۳.۵ میلی‌متری ورودی میکروفن و پورت ۲.۵ میلی‌متری برای اتصال ریموت کنترل قرار دارد. همچنین یک آداپتور هدفون نیز همراه دوربین ارائه می‌شود تا قادر به مانیتور صدای دریافتی در زمان فیلم‌برداری باشید.

طراحی بدنه

منظره‌یاب روشن با پنل OLED، رزولوشن ۳.۶۹ میلیون نقطه‌ای، بزرگ‌نمایی ۰.۷۵ برابر و سرعت نمایش ۱۰۰ فریم بر ثانیه برای کاهش لگ و نمایش روان‌تر کادر به کاربر که در زمان کار با سوژه‌های متحرک، تأثیر مهمی دارد

نمایشگر ۳ اینچی با قابلیت چرخش به طرفین، پنل لمسی و رزولوشن ۱.۶۲ میلیون نقطه‌ای. قابلیت چرخش نمایشگر دوربین موجب شده تا استفاده از آن در شرایط مختلف آسان بوده و کاربر در کادربندی مشکلی نداشته باشد.

در بخش بالایی دوربین دکمه‌ها و پیچ‌های تنظیم دوربین قرار گرفته‌اند که امکان تغییر سریع نوردهی و سایر تنظیمات را به کاربر می‌دهند. این دکمه‌ها شامل کلید تغییر حساسیت ISO، سرعت شاتر و جبران نوردهی هم می‌شود که امکان تغییر تنظیمات را حتی زمانی که دوربین خاموش است برای شما فراهم می‌کند.

درب خش پشتی دوربین یک جوی‌استیک قرار دارد که برای تغییر میان نقاط فوکوس خودکار و منو می‌توانید از آن استفاده کنید. این دکمه عملکرد روانی داشته و پروسه کار با دوربین را راحت می‌کند.

شاتر مکانیکی دوربین قابل‌اطمینان و بادوام است و طول عمری برابر با ۳۰۰۰۰۰ دارد.

برخورداری از وای فای و بلوتوث امکان به اشتراک‌گذاری تصاویر دوربین و همچنین کنترل بی‌سیم آن را فراهم می‌کند.

درگاه دوگانه SD کارت فوجی X-T3 از استاندارد UHS-II پشتیبانی می‌کند که دارای سرعت بالایی در انتقال اطلاعات بوده و جواب‌گوی فیلم‌برداری 4K و عکاسی سریع این دوربین است.

باتری دوربین از نوع NP-W235 است که طول عمر حدودی آن در شرایط ایده‌آل برابر با ۶۰۰ فریم در صورت استفاده از منظره‌یاب خواهد بود.

حالت‌های شبیه‌ساز فیلم

این دوربین دارای حالت‌های پیش‌فرضی برای تنظیم دوربین در زمان فیلم‌برداری است که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید ظاهر و احساس فیلم‌های کلاسیک FUJIFILM را به ویدئوهای خود ببخشید. علاوه بر این حالت‌ها، حالت Grain Effect هم در دسترس کاربر است که با استفاده از آن، می‌تواند بافت و ظاهری همانند عکس‌های قدیمی به تصاویر شما ببخشید که بخصوص در صورت پرینت گرفتن از تصاویر، بیش‌ازپیش خود را نشان خواهد داد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
21258

مشخصات

برند
Fujifilm
<strong id="CustomFeaturesName">نوع بدنه</strong>
نوع بدنه
بدون آینه
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات حسگر</strong>
‌حداکثر تفکیک‌پذیری
۴۱۶۰ × ۶۲۴۰
تعداد پیکسل موثر (مگاپیکسل)
۲۶
نسبت تصویر (ارتفاع:عرض)
۱۶:۹
۳:۲
۱:۱
نوع حسگر
BSI-CMOS
اندازه حسگر
APS-C
ابعاد دقیق حسگر (میلی‌متر)
۱۵٫۶ × ۲۳٫۵
پردازنده
X-Processor 4
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات تصویر</strong>
حساسیت
خودکار | ۱۲۸۰۰-۱۶۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداقل)
۸۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداکثر)
۵۱۲۰۰
تعداد حالات تعادل رنگ
۷
تعادل رنگ سفارشی
دارد(۳)
لرزش‌گیر
دارد
کیفیت خروجی JPEG
Fine
Normal
فرمت فایل خام
RAW
<strong id="CustomFeaturesName">اپتیک و فوکوس</strong>
فوکوس خودکار
دارد
ویژگی‌های فوکوس خودکار
Contrast Detect (sensor) | Phase Detect | Multi-area | Center | Selective single-point | Tracking | Single | Continuous | Touch | Face Detection | Live View
تنظیم دستی فوکوس
دارد
ضریب فاصله کانونی
۱٫۵ برابر
امکان تعویض لنز
دارد
نوع اتصال لنز
Fujifilm X
<strong id="CustomFeaturesName">صفحه‌نمایش/منظره‌یاب</strong>
نوع صفحه‌نمایش
TFT LCD Monitor
اندازه صفحه نمایش (اینچ)
۳
صفحه‌نمایش لمسی
دارد
صفحه‌نمایش قابل چرخش
دارد
تعداد نقاط صفحه‌نمایش
۱۶۲۰۰۰۰
منظره‌یاب چشمی
دارد
نوع منظره‌یاب
Electronic
میزان پوشش منظره‌یاب
۱
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب
۰٫۷۵ برابر
تعداد نقاط منظره‌یاب
۳۶۹۰۰۰۰
پخش زنده
دارد
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات مرتبط با عکاسی</strong>
حداقل سرعت شاتر (ثانیه)
۳۰
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه)
۱/۸۰۰۰
حداکثر سرعت شاتر الکترونیکی (ثانیه)
۱/۳۲۰۰۰
تقدم شاتر
دارد
تقدم دیافراگم
دارد
نوردهی دستی
دارد
نوردهی با انتخاب حالت/موضوع
ندارد
فلاش داخلی
ندارد
قابلیت اتصال فلاش خارجی
دارد
سلف-تایمر
دارد
عکاسی پی‌در‌پی (فریم بر ثانیه)
۲۰٫۰
براکت تعادل رنگ
دارد
حالات نورسنجی
Multi | چندگانه Center-weighted | متنوع Average | میانگین Spot | نقطه‌ای
جبران نوردهی
±5 (فریم بر ثانیه در فواصل پله‌ای 1/3EV‏)
براکت نوردهی
±5 (2، 3، 5 و 7 فریم بر ثانیه در فواصل پله‌ای 1EV، 2/3EV، 1/3EV و 2EV)
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات مرتبط با فیلم‌برداری</strong>
قابلیت فیلم‌برداری
دارد
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری
4K
فرمت فیلم‌برداری
MPEG-4, H.264, H.265
میکروفون
دارد
نوع میکروفون
استریو
بلندگو
دارد
نوع بلندگو
مونو
<strong id="CustomFeaturesName">حافظه</strong>
نوع حافظه جانبی
درگاه دوگانه SD/SDHC/SDXC | سازگار با UHS-II
<strong id="CustomFeaturesName">اتصال</strong>
استاندارد سرعت USB
USB 3.2 Gen 1 | تا ۵ گیگابیت بر ثانیه
HDMI
دارد
نوع HDMI
micro HDMI
ارتباط بی‌سیم
دارد
توضیحات ارتباط بی‌سیم
وای‌فای
بلوتوث
ورودی میکروفون
دارد
خروجی هدفون
دارد
قابلیت اتصال ریموت‌کنترل
دارد
ویژگی‌های ریموت‌کنترل
با‌سیم
از طریق تلفن هوشمند
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات فیزیکی</strong>
باتری
باتری‌پک
توضیح باتری
باتری قابل شارژ NP-W235 از نوع لیتیوم-یون به همراه شارژر
عمر باتری (بر اساس استاندارد CIPA)
۵۰۰
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
بله
وزن با احتساب باتری (گرم)
۶۰۷
ابعاد بر حسب میلی‌متر (ارتفاع×عرض×طول)
۸۴ × ۹۳ × ۱۳۵
<strong id="CustomFeaturesName">دیگر ویژگی‌ها</strong>
ضبط تایم‌لپس
دارد
حسگر چرخشی
دارد
GPS داخلی
ندارد
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

نوع بدنه

نوع بدنه بدون آینه

مشخصات حسگر

‌حداکثر تفکیک‌پذیری ۴۱۶۰ × ۶۲۴۰
تعداد پیکسل موثر (مگاپیکسل) ۲۶
نسبت تصویر (ارتفاع:عرض) ۱۶:۹</br>۳:۲</br> ۱:۱
نوع حسگر BSI-CMOS
اندازه حسگر APS-C
ابعاد دقیق حسگر (میلی‌متر) ۱۵٫۶ × ۲۳٫۵
پردازنده X-Processor 4

مشخصات تصویر

حساسیت خودکار | ۱۲۸۰۰-۱۶۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداقل) ۸۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداکثر) ۵۱۲۰۰
تعداد حالات تعادل رنگ ۷
تعادل رنگ سفارشی دارد(۳)
لرزش‌گیر
کیفیت خروجی JPEG Fine</br> Normal
فرمت فایل خام RAW

اپتیک و فوکوس

فوکوس خودکار
ویژگی‌های فوکوس خودکار Contrast Detect (sensor) | Phase Detect | Multi-area | Center | Selective single-point | Tracking | Single | Continuous | Touch | Face Detection | Live View
تنظیم دستی فوکوس
ضریب فاصله کانونی ۱٫۵ برابر
امکان تعویض لنز
نوع اتصال لنز Fujifilm X

صفحه‌نمایش/منظره‌یاب

نوع صفحه‌نمایش TFT LCD Monitor
اندازه صفحه نمایش (اینچ) ۳
صفحه‌نمایش لمسی
صفحه‌نمایش قابل چرخش
تعداد نقاط صفحه‌نمایش ۱۶۲۰۰۰۰
منظره‌یاب چشمی
نوع منظره‌یاب Electronic
میزان پوشش منظره‌یاب ۱
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب ۰٫۷۵ برابر
تعداد نقاط منظره‌یاب ۳۶۹۰۰۰۰
پخش زنده

مشخصات مرتبط با عکاسی

حداقل سرعت شاتر (ثانیه) ۳۰
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) ۱/۸۰۰۰
حداکثر سرعت شاتر الکترونیکی (ثانیه) ۱/۳۲۰۰۰
تقدم شاتر
تقدم دیافراگم
نوردهی دستی
نوردهی با انتخاب حالت/موضوع
فلاش داخلی
قابلیت اتصال فلاش خارجی
سلف-تایمر
عکاسی پی‌در‌پی (فریم بر ثانیه) ۲۰٫۰
براکت تعادل رنگ
حالات نورسنجی Multi | چندگانه Center-weighted | متنوع Average | میانگین Spot | نقطه‌ای
جبران نوردهی ±5 (فریم بر ثانیه در فواصل پله‌ای 1/3EV‏)
براکت نوردهی ±5 (2، 3، 5 و 7 فریم بر ثانیه در فواصل پله‌ای 1EV، 2/3EV، 1/3EV و 2EV)

مشخصات مرتبط با فیلم‌برداری

قابلیت فیلم‌برداری
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری 4K
فرمت فیلم‌برداری MPEG-4, H.264, H.265
میکروفون
نوع میکروفون استریو
بلندگو
نوع بلندگو مونو

حافظه

نوع حافظه جانبی درگاه دوگانه SD/SDHC/SDXC | سازگار با UHS-II

اتصال

استاندارد سرعت USB USB 3.2 Gen 1 | تا ۵ گیگابیت بر ثانیه
HDMI
نوع HDMI micro HDMI
ارتباط بی‌سیم
توضیحات ارتباط بی‌سیم وای‌فای </br> بلوتوث
ورودی میکروفون
خروجی هدفون
قابلیت اتصال ریموت‌کنترل
ویژگی‌های ریموت‌کنترل با‌سیم</br> از طریق تلفن هوشمند

مشخصات فیزیکی

باتری باتری‌پک
توضیح باتری باتری قابل شارژ NP-W235 از نوع لیتیوم-یون به همراه شارژر
عمر باتری (بر اساس استاندارد CIPA) ۵۰۰
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
وزن با احتساب باتری (گرم) ۶۰۷
ابعاد بر حسب میلی‌متر (ارتفاع×عرض×طول) ۸۴ × ۹۳ × ۱۳۵

سایر ویژگی‌ها

برند Fujifilm
ضبط تایم‌لپس
حسگر چرخشی
GPS داخلی

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم