دوربین بدون آینه نیکون مدل Z7 II

نام تجاری:
  • سنسور فول فریم BSI CMOS با رزولوشن ۴۵.۷ مگاپیکسل
  • پردازنده دوگانه EXPEED 6
  • فیلم‌برداری UHD 4K30p با عمق ۱۲ بیت از طریق خروجی HDMI
  • سیستم فوکوس خودکار با ۲۷۳ نقطه فوکوس تشخیص فازی
  • لرزشگیر داخلی پنج محوره
  • منظره‌یاب الکترونیکی Nikkor Optic با رزولوشن  ۳.۶۹ میلیون نقطه
  • نمایشگر لمسی LCD لمسی ۳.۲ اینچی با رزولوشن  ۲.۱ میلیون نقطه
  • عکس‌برداری پی در‌پی تا ۱۰ فریم بر ثانیه
  • قابلیت تنظیم ایزو از ۶۴ تا ۲۵۶۰۰
ادامه مطلبShow less
150,000,000 تومان
گارانتی
  • دو سال ضمانت شرکت ایده‌آل

آخرین به‌روزرسانی ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

خدمات و بیمه‌ها

رضایت شما اولویت ما است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

بیمه‌های در دسترس برای این محصول

بیمه‌ها در سبد خرید قایل سفارش است
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
3% از قیمت محصول (+4,500,000 تومان محصول)
مرجع:
23788
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
توضیحات

معرفی نیکون Z7 II

نیکون Z7 II دارای ظاهری همانند نسل اول خود، اما با امکانات و قابلیت‌هایی به‌مراتب بهتر و پیشرفته‌تری می‌باشد. این محصول از یک حسگر تصویر فول‌فریم BSI CMOS با رزولوشن ۴۵.۷ مگاپیکسل بهره می‌برد و در کنار آن، از ۲ پردازنده EXPEED 6 استفاده شده است که سرعت عمل بالایی را برای آن به همراه آورده است.

در طراحی حسگر از یک فیلتر low-pass اپتیکال استفاده شده است که باعث افزایش توانایی دوربین در ثبت جزییات شده است. همچنین حساسیت ایزو این حسگر در بازه ۶۴ تا ۲۵۶۰۰ قابل تنظیم است. این میزان در حالت افزایش‌یافته تا ۳۲-۱۰۲۴۰۰ نیز قابل‌افزایش خواهد بود. ترکیب پردازنده و حسگر قدرتمند، نیکون Z 7II را قادر ساخته تا با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه به عکاسی بپردازد که بخصوص برای عکاسی از سوژه‌های متحرک بسیار کاربردی خواهد بود. دوربین قادر به فیلم‌برداری با حداکثر رزولوشن 4K بوده که در این حالت قادر به ثبت ۶۰ فریم در هر ثانیه خواهد بود. همچنین امکان اتصال آن به رکوردرهای اکسترنال نیز وجود داشته و می‌توانید در این حالت به‌صورت ۱۰ بیت و با لاگ N-Log یا HLG (HDR) به فیلم‌برداری بپردازید. 

در بخش فوکوس خودکار، Nikon Z7 II از یک سیستم فوکوس خودکار با ۴۹۳ نقطه فوکوس از نوع تشخیص فازی برخوردار است. این سیستم حالا از قابلیت تشخیص چش سوژه در حالت‌های مختلف فوکوس پشتیبانی می‌کند و در زمان فیلم‌برداری نیز قابل‌استفاده خواهد بود. همچنین در شرایط کم‌نور تا -4.5EV نیز قادر به فعالیت خواهد بود. علاوه بر این، در داخل دوربین از یک لرزشگیر ۵ محوره از نوع سنسور شیفت بهره گرفته شده که قادر به حذف آثار ناشی از لرزش در زمان عکاسی و فیلم‌برداری خواهد بود.

نیکون Z7 II در بخش ظاهری فرمت کلی نسل قبلی خود را حفظ کرده اما دارای تغییراتی نیز هست. درگاه کارت حافظه این دوربین بروز شده و دارای ۲ درگاه، یکی از نوع CFexpress Type B و دیگری از نوع SD UHS-II می‌باشد. در بالای دوربین منظره یاب الکترونیک آن وجود دارد که دارای یک پنل OLED با رزولوشن ۳.۶ میلیون نقطه است. نمایشگر دوربین نیز دارای قطر ۳.۲ اینچ بوده و رزولوشن آن، ۲.۱ میلیون نقطه می‌باشد. پنل این نمایشگر از نوع لمسی بوده و قابلیت چرخش نمایشگر نیز وجود دارد. نیکون از تکنولوژی SnapBridge در این دوربین استفاده کرده که امکان اتصال ریموت کنترل، انتقال تصاویر و همچنین آپدیت فریمور دوربین به‌صورت بی‌سیم را هم برای آن ممکن ساخته است.

نسل دوم دوربین‌های سری Z

نیکون Z7 II به دنبال موفقیت نسل قبلی این دوربین معرفی و به بازار عرضه شد و می‌توان آن را نسخه پیشرفته‌تر و قوی‌تری نیکون Z7  دانست. در زیر به تغییرات این نسخه نسبت به نسل قبلی آن می‌پردازیم:

پردازنده دوگانه EXPEED 6 موجب افزایش سرعت و همچنین روان بودن عملکرد دوربین شده و امکان عکاسی پیاپی با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه را برای آن امکان‌پذیر کرده است. این قدرت پردازشی همچنین عملکرد روان‌تر و دقیق‌تری را برای منظره‌یاب دوربین نیز به همراه داشته است.

سیستم فوکوس خودکار بروز شده این دوربین حالا دارای قابلیت تشخیص چهره و تشخیص چشم سوژه، در انواع مختلف حالات فوکوس است. این قابلیت هم در زمان عکاسی و هم در هنگام فیلم‌برداری در اختیار کاربر قرار خواهد داشت.

امکان عکاسی با نوردهی طولانی تا ۹۰۰ ثانیه (۱۵ دقیقه) در این دوربین وجود داشته و بدون نیاز به ریموت خارجی می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

درگاه کارت حافظه در نسل جدید این دوربین از نوع دوگانه است که یکی از این درگاه‌ها از نوع CFexpress Type B و دیگری از نوع SD UHS-II می‌باشد. بدین ترتیب برای ثبت تصاویر و ویدئوهای دریافتی، دست بازتری خواهید داشت.

روی دوربین یک درگاه ورودی Type C وجود دارد که می‌توانید برای شارژ باتری دوربین و همچنین اتصال دوربین به منابع انرژی خارجی همانند پاور بانک استفاده کنید.

نیکون Z7 II دارای حالت فیلم‌برداری HDR (HLG) بوده که در زمان اتصال دوربین به رکوردرهای اکسترنال، امکان تولید ویدئوهای HDR را به کاربر می‌دهد. همچنین لاگ N-Log نیز برای داشتن کنترل بیشتر روی تنظیمات فیلم‌برداری وجود دارد.

امکان آپگرید اختیاری ProRes RAW نیز برای این دوربین وجود دارد که امکان خروجی گرفتن به‌صورت ProRes RAW را با اتصال دوربین به رکوردرهای سازگار Atomos فراهم می‌کند. این آپگرید امکان خروجی گرفتن به‌صورت 12-bit RAW را نیز با استفاده از درگاه HDMI در اختیار دوربین قرار می‌دهد. این به‌روزرسانی اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس کاربران خواهد بود.

برخورداری از تکنولوژی ارتباط بی‌سیم، امکان آپدیت فریمور دوربین را به‌صورت بی‌سیم فراهم کرده است. بدین ترتیب نیازی به روش سنتی آپدیت دستگاه با استفاده از درگاه کارت حافظه نخواهید داشت.

حالت‌های عکاسی در این دوربین بروز شده‌اند و مواردی همچون نوردهی چندگانه، ضبط تایم‌لپس داخلی و ... به آن اضافه شده‌اند. همچنین حالتی به نام فوکوس شیفت نیز وجود دارد که در آن می‌توانید تا ۳۰۰ فریم را با تغییر نقطه فوکوس برای استفاده از تکنیک focus stacking ثبت کنید.

نیکون Z 7II با باتری پک مدل MB-N11 سازگار است. بدین ترتیب می‌توانید علاوه بر بهبود گریپ دوربین، مدت‌زمان طولانی‌تری نیز با آن به کار بپردازید.

حسگر ۴۵.۷ مگاپیکسلی BSI CMOS و پردازنده دوگانه EXPEED 6

نیکون Z7 II از یک حسگر تصویر فول‌فریم از نوع BSI CMOS بهره می‌برد که دارای رزولوشن ۴۵.۷ مگاپیکسل می‌باشد. این سنسور علاوه بر رزولوشن بالا، دارای کیفیت بالایی در نور کم بوده و در زمان عکاسی پیاپی و فیلم‌برداری، به دلیل سرعت خوانش بالا عملکرد بسیار خوبی دارد. حساسیت ایزو دوربین قابلیت تنظیم در بازه ۶۴ تا ۲۵۶۰۰ را دارد که این مقدار در حالت افزایش‌یافته به ۳۲ تا ۱۰۲۴۰۰ نیز خواهد رسید. همچنین روی این حسگر یک فیلتر اپتیکال low-pass نیز قرار گرفته است که دست‌یابی به شارپنس و رزولوشن بالا را برای آن ممکن ساخته است. در کنار این حسگر از ۲ پردازنده تصویر EXPEED 6 استفاده شده که سرعت عمل بالایی را برای این دوربین به همراه آورده و امکان عکاسی پیاپی با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه را تا ۵۰ شات برای آن ممکن ساخته است.

فیلم‌برداری UHD 4K

رزولوشن بالای این دوربین تنها به عکاسی محدود نبوده و در حالت فیلم‌برداری نیز قادر به ضبط ویدئو با کیفیت 4K نیز هست. در این حالت سرعت فیلم‌برداری برابر با ۶۰ فریم بر ثانیه بوده و در صورت استفاده از رزولوشن Full HD، این سرعت به ۱۲۰ فریم بر ثانیه خواهد رسید. ذخیره‌سازی ویدئوها نیز هم به‌صورت داخلی امکان‌پذیر بوده و هم می‌توانید با استفاده از درگاه HDMI، از رکوردرهای اکسترنال بهره ببرید.

از قابلیت‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری این دوربین می‌توان به لاگ N-Log اشاره کرد که ضبط ویدئوهایی فلت با داینامیک رنج بالا و به‌صورت HDR را امکان‌پذیر کرده است. همچنین ضبط ویدئوهای باکیفیت به‌صورت ۱۰ بیت از طریق درگاه HDMI و با بهره بردن از لرزشگیر الکترونیک نیز در این دوربین وجود دارد. برای  میکروفن‌های قرارگرفته روی نیکون Z7 II از نوع استریو است اما برای افزایش کیفیت صدابرداری، امکان اتصال میکروفن‌های اکسترنال به دوربین نیز وجود دارد.

سیستم فوکوس خودکار ۴۹۳ نقطه‌ای

فوکوس خودکار در Z7 II از نوع تشخیص فازی است و دارای ۴۹۳ نقطه می‌باشد که ۹۰ درصد از کادر را پوشش می‌دهد. این سیستم عملکردی سریع و دقیق داشته که هم در زمان عکاسی و هم در فیلم‌برداری، کیفیت عملکرد بالای خود را حفظ خواهد کرد. همچنین این مدل دارای قابلیت تشخیص و قفل فوکوس روی چشم و صورت سوژه نیز هست. فوکوس نیکون Z 7II از فوکوس تشخیص کنتراست نیز برخوردار است و می‌تواند با کیفیتی بالا و کاملاً روان، متد فوکوس را میان این حالت‌ها جابه‌جا کند.

لرزشگیر داخلی

داخل بدنه Z7 II از یک لرزشگیر ۵ محوره سنسور شیفت بهره برده شده که قادر است تا ۵ استاپ، آثار لرزش را خنثی کند. این سیستم با تمامی لنزهای مانت Z سازگار بوده و در صورت استفاده از لنزهای مانت F با آداپتور FTZ، این سیستم به‌صورت ۳ محوره عمل خواهد کرد.

طراحی بدنه

نمایشگر لمسی این دوربین دارای قطر ۳.۲ اینچ بوده و رزولوشن آن، ۲.۱ میلیون پیکسل خواهد بود. کیفیت این نمایشگر بسیار بالا بوده و تصاویری شارپ و با رنگ‌هایی زنده را به نمایش می‌گذارد. همچنین امکان چرخش این نمایشگر نیز وجود داشته که کادربندی از زوایای گوناگون را برای کاربر راحت خواهد کرد.

منظره‌یاب دوربین از نوع الکترونیک بوده و دارای یک پنل از نوع OLED با رزولوشن ۳.۶ میلیون پیکسل است. کیفیت بالای این نمایشگر و بزرگ‌نمایی ۰.۸ برابری آن، استفاده از آن را آسان و لذت‌بخش کرده است.

علاوه بر نمایشگر اصلی و منظره‌یاب، در بالای دوربین نیز یک نمایشگر OELD از نوع dot-matrix است که با یک نگاه به آن، کاربر از وضعیت دوربین و تنظیمات آن مطلع خواهد شد؛ ضمن اینکه مصرف انرژی بسیار پایینی نیز خواهد داشت.

دو درگاه کارت حافظه این دوربین از نوع CFexpress Type B/XQD و SD UHS-II هستند.

شاسی دوربین از جنس منیزیوم ساخته شده که وزن کم و مقاومت بالایی دارد. ضمن اینکه ساختار دوربین در برابر نفوذ آب و گردوغبار نیز مقاوم است.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
23788

مشخصات

برند
Nikon
<strong id="CustomFeaturesName">نوع بدنه</strong>
نوع بدنه
بدون آینه
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات حسگر</strong>
‌حداکثر تفکیک‌پذیری
۸۲۵۶x۵۵۰۴
تعداد پیکسل موثر (مگاپیکسل)
۴۶
تعداد کل پیکسل (مگاپیکسل)
۴۷
نسبت تصویر (ارتفاع:عرض)
۱۶:۹ | ۵:۴ | ۳:۲ | ۱:۱
نوع حسگر
CMOS
اندازه حسگر
فول‌فریم
ابعاد دقیق حسگر (میلی‌متر)
۲۳٫۹ × ۳۵٫۹
پردازنده
Expeed 6
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات تصویر</strong>
حساسیت
۶۴-۲۵۶۰۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداقل)
۳۲
حساسیت ارتقاء یافته (حداکثر)
۱۰۲۴۰۰
تعداد حالات تعادل رنگ
۱۲
تعادل رنگ سفارشی
دارد (۶)
لرزش‌گیر
دارد
نوع لرزش‌گیر
سنسور شیفت
کیفیت خروجی JPEG
Fine Normal Basic
فرمت فایل خام
RAW
<strong id="CustomFeaturesName">اپتیک و فوکوس</strong>
فوکوس خودکار
دارد
تنظیم دستی فوکوس
دارد
تعداد نقاط فوکوس
۴۹۳
امکان تعویض لنز
دارد
نوع اتصال لنز
Nikon Z
<strong id="CustomFeaturesName">صفحه‌نمایش/منظره‌یاب</strong>
نوع صفحه‌نمایش
TFT LCD Monitor
اندازه صفحه نمایش (اینچ)
۳٫۲
صفحه‌نمایش لمسی
دارد
صفحه‌نمایش قابل چرخش
دارد
تعداد نقاط صفحه‌نمایش
۲۱۰۰۰۰۰
منظره‌یاب چشمی
دارد
نوع منظره‌یاب
Electronic
میزان پوشش منظره‌یاب
۱
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب
۰٫۸ برابر
تعداد نقاط منظره‌یاب
۳۶۹۰۰۰۰
پخش زنده
دارد
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات مرتبط با عکاسی</strong>
حداقل سرعت شاتر (ثانیه)
۹۰۰
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه)
۱/۸۰۰۰
تقدم شاتر
دارد
تقدم دیافراگم
دارد
نوردهی دستی
دارد
نوردهی با انتخاب حالت/موضوع
ندارد
فلاش داخلی
ندارد
قابلیت اتصال فلاش خارجی
دارد
عکاسی پی‌در‌پی (فریم بر ثانیه)
۱۰٫۰
براکت تعادل رنگ
دارد
جبران نوردهی
±5 (در فواصل پله‌ای 1/3EV ‏، 1/2EV)
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات مرتبط با فیلم‌برداری</strong>
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری
UHD 4K
فرمت فیلم‌برداری
MPEG-4
H.264
میکروفون
دارد
نوع میکروفون
استریو
بلندگو
دارد
نوع بلندگو
مونو
<strong id="CustomFeaturesName">حافظه</strong>
نوع حافظه جانبی
CFexpress Type B / XQD, UHS-II SD
<strong id="CustomFeaturesName">اتصال</strong>
استاندارد سرعت USB
USB 3.2 Gen 1
HDMI
دارد
نوع HDMI
micro HDMI
ارتباط بی‌سیم
دارد
ورودی میکروفون
دارد
خروجی هدفون
دارد
قابلیت اتصال ریموت‌کنترل
دارد
ویژگی‌های ریموت‌کنترل
از طریق MC-DC2 یا گوشی هوشمند
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات فیزیکی</strong>
باتری
باتری‌پک
توضیح باتری
باتری قابل شارژ EN-EL15c یا EN-EL14 از نوع لیتیوم-یون به همراه شارژر
عمر باتری (بر اساس استاندارد CIPA)
۴۲۰
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
بله
وزن با احتساب باتری (گرم)
۷۰۵
ابعاد بر حسب میلی‌متر (ارتفاع×عرض×طول)
۷۰ × ۱۰۱ × ۱۳۴
<strong id="CustomFeaturesName">دیگر ویژگی‌ها</strong>
ضبط تایم‌لپس
دارد
حسگر چرخشی
دارد
GPS داخلی
ندارد
نظر(1)
رتبه‌بندی کلی
5
1 نظر
کیفیت
(5)
قیمت
(5)
چرا اینقدر گرونه ای نلغنتی

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

نوع بدنه

نوع بدنه بدون آینه

مشخصات حسگر

‌حداکثر تفکیک‌پذیری ۸۲۵۶x۵۵۰۴
تعداد پیکسل موثر (مگاپیکسل) ۴۶
تعداد کل پیکسل (مگاپیکسل) ۴۷
نسبت تصویر (ارتفاع:عرض) ۱۶:۹ | ۵:۴ | ۳:۲ | ۱:۱
نوع حسگر CMOS
اندازه حسگر فول‌فریم
ابعاد دقیق حسگر (میلی‌متر) ۲۳٫۹ × ۳۵٫۹
پردازنده Expeed 6

مشخصات تصویر

حساسیت ۶۴-۲۵۶۰۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداقل) ۳۲
حساسیت ارتقاء یافته (حداکثر) ۱۰۲۴۰۰
تعداد حالات تعادل رنگ ۱۲
تعادل رنگ سفارشی دارد (۶)
لرزش‌گیر
نوع لرزش‌گیر سنسور شیفت
کیفیت خروجی JPEG Fine Normal Basic
فرمت فایل خام RAW

اپتیک و فوکوس

فوکوس خودکار
تنظیم دستی فوکوس
تعداد نقاط فوکوس ۴۹۳
امکان تعویض لنز
نوع اتصال لنز Nikon Z

صفحه‌نمایش/منظره‌یاب

نوع صفحه‌نمایش TFT LCD Monitor
اندازه صفحه نمایش (اینچ) ۳٫۲
صفحه‌نمایش لمسی
صفحه‌نمایش قابل چرخش
تعداد نقاط صفحه‌نمایش ۲۱۰۰۰۰۰
منظره‌یاب چشمی
نوع منظره‌یاب Electronic
میزان پوشش منظره‌یاب ۱
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب ۰٫۸ برابر
تعداد نقاط منظره‌یاب ۳۶۹۰۰۰۰
پخش زنده

مشخصات مرتبط با عکاسی

حداقل سرعت شاتر (ثانیه) ۹۰۰
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) ۱/۸۰۰۰
تقدم شاتر
تقدم دیافراگم
نوردهی دستی
نوردهی با انتخاب حالت/موضوع
فلاش داخلی
قابلیت اتصال فلاش خارجی
عکاسی پی‌در‌پی (فریم بر ثانیه) ۱۰٫۰
براکت تعادل رنگ
جبران نوردهی ±5 (در فواصل پله‌ای 1/3EV ‏، 1/2EV)

مشخصات مرتبط با فیلم‌برداری

حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری UHD 4K
فرمت فیلم‌برداری MPEG-4</br> H.264
میکروفون
نوع میکروفون استریو
بلندگو
نوع بلندگو مونو

حافظه

نوع حافظه جانبی CFexpress Type B / XQD, UHS-II SD

اتصال

استاندارد سرعت USB USB 3.2 Gen 1
HDMI
نوع HDMI micro HDMI
ارتباط بی‌سیم
ورودی میکروفون
خروجی هدفون
قابلیت اتصال ریموت‌کنترل
ویژگی‌های ریموت‌کنترل از طریق MC-DC2 یا گوشی هوشمند

مشخصات فیزیکی

باتری باتری‌پک
توضیح باتری باتری قابل شارژ EN-EL15c یا EN-EL14 از نوع لیتیوم-یون به همراه شارژر
عمر باتری (بر اساس استاندارد CIPA) ۴۲۰
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
وزن با احتساب باتری (گرم) ۷۰۵
ابعاد بر حسب میلی‌متر (ارتفاع×عرض×طول) ۷۰ × ۱۰۱ × ۱۳۴

سایر ویژگی‌ها

برند Nikon
ضبط تایم‌لپس
حسگر چرخشی
GPS داخلی

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم