لنز Canon مدل RF 50mm F1.2L USM

نام تجاری:
  • مانت R مخصوص دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه کانن
  • بازشدگی دهانه دیافراگم از f/1.2 تا f/16
  • یک المان UD و یک المان آسفریکال
  • سیستم فوکوس رینگی مجهز به موتور فوکوس اولترا سونیک
  • دارای یک رینگ با قابلیت تعریف عملکرد توسط کاربر
  • دیافراگم ۱۰ پره‌های با لبه‌های دایره‌ای شکل
  • مقاوم در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار
ادامه مطلبShow less
160,000,000 تومان
گارانتی
  • سه سال ضمانت شرکت ایده‌آل
تحویل چهار هفته پس از سفارش

آخرین به‌روزرسانی ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

خدمات و بیمه‌ها

رضایت شما اولویت ما است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

بیمه‌های در دسترس برای این محصول

بیمه‌ها در سبد خرید قایل سفارش است
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
3% از قیمت محصول (+4,800,000 تومان محصول)
مرجع:
22218
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(1)
محصولات مرتبط
توضیحات

لنز RF 50mm f1.2L USM در واقع سریع‌ترین لنز کانن است که برای دوربین‌های مانت RF (دوربین‌های فول‌فریم بدون کانن) طراحی شده است. این لنز نرمال از حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگم F1.2 برخوردار است که به لطف آن می‌توان علاوه آزادی عمل در تنظیم عمق میدان، می‌توان در محیط‌های کم‌نور نیز عکس‌هایی با نوردهی متعادل به ثبت رساند.

در طراحی اپتیکی این لنز نرمال، از یک المان UD و یک المان aspherical استفاده شده که به ترتیب تفرق نور و انحرافات کروی لنز را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده است. از طرف از آنجایی که این لنز عضو سری L لنز‌های کانن است، با دقت بالایی طراحی شده و شارپنس فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد که برای عکاسی حتی با سنسور‌های ۵۰ مگاپیکسل هم مناسب است.لنز RF 50mm f1.2L USM از یک دیافراگم ۱۰ پره‌ای با لبه‌های دایره‌ای شکل بهره می‌برد که به تبع آن بوکه‌های محو و دایره‌ای شکل در نواحی خارج از عمق میدان تشکیل می‌شود.

سیستم فوکوس لنز RF 28-70mm f/2L USM از طراحی پیشرفته برخوردار است و به یک موتور فوکوس اولترا سونیک مجهز شده که با سرعت و دقت بالایی بر روی سوژه فوکوس می‌کند. هم‌چنین می‌توان در هر دو حالت اتوماتیک و فوکوس دستی، با استفاده از رینگ فوکوس، فاصله فوکوس را تغییر داد. نکته جلب در مورد لنز RF 28-70mm f/2L USM مجهز بودن آن به رینگ است که می‌توان عملکرد آن را شخصاً تنظیم کرد. به عنوان مثال می‌توان با چرخش آن حساسیت ایزوی دوربین، عدد دیافراگم یا سرعت شاتر را تغییر داد.

در لنز RF 28-70mm f/2L US یک موتور فوکوس خودکار فراصوتی حلقه‌ای (Ring-Type USM) به همراه پردازنده‌ی (CPU) قوی و الگوریتم جدید فوکوس خودکار، باعث فوکوس خودکار سریع، بی‌صدا و دقیق شده است. بدنه‌ی این لنز برای استفاده‌ی مداوم و حرفه‌ای طراحی شده و مقاومت آن در مقابل غبار و رطوبت بسیار بالاست. سطح عدسی‌های انتهایی جلو و عقب و سطح خارجی لنز از یک پوشش فلورینی پوشیده شده‌اند تا در مقابل لکه‌های چربی (مانند آثار انگشتان) و غبار مقاوم باشند. علاوه بر این‌ها بدنه این لنز نیز از استحکام بالایی برخوردار است و در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار از مقاومت بالایی برخوردار است و می‌توان در شرایط مختلف آب‌وهوایی بدون افت عملکرد از آن استفاده کرد.

پیشنهادهای جایگزین

این لنز به جرئت با کیفیت‌ترین لنز ۵۰ میلی‌متری موجود در بازار برای دوربین‌های بدون‌ آینه کانن است. خطاهای بسیار کم نوری و رنگی، شارپنس خیره‌کننده، کنترل عالی بر روی بروز پدیده flare و ghosting، کیفیت ساخت بسیار بالا و سرعت و دقت مثال‌زدنی فوکوس از ویژگی‌های بارز این محصول هستند. البته قیمت این لنز به قدری بالاست که شاید در نگاه اول شما را از خرید منصرف کند. اما هیچکدام از لنزهای دیگر موجود در بازار، این سطح از کیفیت و دقت را ارائه نمی‌کنند. اگر کاربر مبتدی یا میان‌رده هستید، یا صرفا به دنبال گزینه‌های ارزان‌تری هستید، به موارد زیر توجه کنید:

۱-Canon RF 50mm f/1.8 STM: مقایسه این دو لنز تنها از آن جهت که هر دو دارای دهانه مانت RF هستند قابل بررسی است. لنز f/1.8 یک محصول ارزان‌قیمت، با کیفیت مناسب و کارامد است که میان طیف وسیعی از کاربران مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای محبوبیت بالایی دارد. با تهیه این لنز می‌توانید قدم در دنیای عکاسی پرتره بگذارید و بوکه‌های جذابی ایجاد کنید. لنز RF f/1.2L یک گزینه رده بالا و حرفه‌ای است و از نظر کارایی و قیمت، هیچ تناسبی با این محصول ندارد.

۲- Canon EF 50mm f/1.2L USM: این لنز شاید بهترین گزینه برای دوربین‌های فول فریم کانن با دهانه مانت EF باشد. اما در مقایسه با نمونه RF، خطاهای نوری و رنگی بیشتری، به ویژه در بیشینه گشودگی دیافراگم دارد. به علاوه، برای استفاده از این لنز با دوربین‌های بدون آینه نیاز به استفاده از یک مبدل نیز وجود دارد. اختلاف قیمت میان این دو محصول به اندازه خرید یک لنز حرفه‌ای اضافه یا یک کیت کامل نورپردازی است. اگرچه، لنز RF از بسیاری از جهات نسبت به این گزینه برتری دارد و خرید آن برای کاربران حرفه‌ای و صنعتی، منطقی‌تر است.

۳- Sigma 50mm f/1.4 DG HSM ART: این شاهکار سیگما شاید به دقت و کیفیت لنز RF f/1.2L نباشد، اما قیمت بسیار مناسب در کنار کیفیت خروجی خیره‌کننده، ارزش خرید آن را بسیار بالا برده است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این لنز به تنهایی ۸۱۵ گرم وزن دارد و برای استفاده از آن با دوربین‌های بدون‌ آینه کانن، مجبور به استفاده از یک مبدل نیز هستید. اما در نهایت خرید این لنز برای کاربران نیمه‌حرفه و حرفه‌ای که بودجه محدود‌تری دارند، یک گزینه ایده‌ال به شما می‌آید. در حقیقت این یک لنز فوق‌العاده است، اما کانن محصولی با کمترین خطا تولید کرده است که شاید این حد از دقت برای تمام کاربران مورد نیاز نباشد. به علاوه لنز کانن با بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.2، نور بیشتری دریافت می‌کند و بوکه‌های محوتر و زیباتری خلق می‌کند. اختلاف قیمت این دو لنز به اندازه خرید یک لنز سیگمای اضافه است! پس اگر به این سطح از دقت و کیفیت نیاز ندارید، با بودجه یکسان می‌توانید طیف وسیعی از تجهیزات عکاسی و نورپردازی تهیه کنید.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
22218
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم