لنز سونی مدل FE 50mm f/1.2 GM

نام تجاری:
  • لنز مانت E مناسب برای دوربین‌ها فول‌فریم سونی
  • گشودگی دیافراگم f/1.2 تا f/16
  • سه المان XA
  • کوتینگ Nano AR II و فلوراین
  • دارای ۴ موتور فوکوس خطی XD با متد داخلی
  • ساختار مقاوم در برابر رطوبت و گردوغبار
ادامه مطلبShow less
108,000,000 تومان
گارانتی
  • ۱۸ ماه ضمانت شرکت ایده‌آل

آخرین به‌روزرسانی ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

خدمات و بیمه‌ها

رضایت شما اولویت ما است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

بیمه‌های در دسترس برای این محصول

بیمه‌ها در سبد خرید قایل سفارش است
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
5% از قیمت محصول (+5,400,000 تومان محصول)
مرجع:
23241
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(2)
محصولات مرتبط
توضیحات

لنز سونی FE 50mm f/1.2 GM یک لنز کلاسیک با فاصله کانونی نرمال است که در این نسخه جدید سرعت بالاتر و اندازه کوچکتری دارد. طراحی جدید این لنز در کنار دیافراگم سریع با گشودگی بالا، انواع عکاسی خیابانی، پرتره، منظره یا تهیه مستند را در نور کم ممکن می کند. البته از آنجایی که این لنز از سری G Master سونی است، پس طراحی فوق پیشرفته عدسی های آن نیز سبب ایجاد تصاویری بی نقص با شارپنس و شفافیت بالا می شود.

ترکیب بیشینه گشودگی f/1.2 با ساز و کار دیافراگم 11 تیغه این لنز باعث عملکرد خارق العاده این لنز هنگام ثبت پرتره ها شده و به دقت سوژه را از زمینه جدا می کند. سه المان XA (eXtreme Aspherical) نیز از انواع خطاهای کروی پیشگیری می کنند تصاویری شفاف بدون لبه های رنگی یا اعوجاج به وجود می آورند.

تمامی عدسی های این لنز با فناوری پیشرفته Nano AR II پوشش داده شده اند تا خطاهای flare یا ghosting رخ ندهند و کنتراست تصاویر بیش از پیش افزایش یابد. تنظیم این عدسی ها بر عهده سیستم موتوری خطی XD است که از چهار موتور مجزا برای تجربه یک فوکوس بی صدا، دقیق و سریع بهره می برد. ساختمان لنز سونی FE 50mm f/1.2 GM به نحوی طراحی شده تا در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم باشد. روکش نهایی از جنس فلوئور نیز عدسی جلویی را در شرایط نامطلوب آب و هوایی محافظت می کند.

همانطور که از سری G Master انتظار می رود، این لنز برای دستیابی به رزولوشن بالا و شارپنس و دقت فوق العاده و عاری از هر گونه خطاهای رنگی یا پرتویی طراحی شده است. به علاوه طراحی حرفه ای این لنز، آن را برای استفاده ها سینمایی نیز ایده آل می کند.

 لنز سونی FE 50mm f/1.2 GM  با فاصله کانونی 50mm برای دوربین های بدون آیینه سونی مجهز به حسگر فول فریم و دهانه E-mount طراحی شده است. اگرچه در صورت استفاده از آن با مدل هایی که مجهز به حسگر APS-C هستند نیز فاصله کانونی معادل 75mm ایجاد خواهد کرد.

دیافراگم فوق سریع این لنز با بیشینه گشودگی f/1.2، کار در شرایط نوری نامتعارف را ممکن می کند تا کنترل عمق میدان به دقت انجام پذیر باشد.

سه عدسی از نوع XA (eXtreme Aspherical) در طراحی عدسی های این لنز به کار رفته تا کنترلی مثال زدنی روی پدیده های astigmatism، field curvature، coma، اعوجاج و سایر انحراف های پرتویی به وجود بیاید. شارپنس بالا، شفافیت و دقت بالای رنگ ها در این لنز نیز به لطف استفاده از همین عدسی ها است.

پوشش Nano AR II برای کاهش بازتاب سطحی، flare و ghosting روی سطوح عدسی های این لنز به کار رفته تا کنتراست و دقت رنگ ها حتی در شرایط پر نور نیز حفظ شود. این پوشش پیشرفته  برای المان های منحنی به کار رفته و نتیجه استفاده از آن کاهش محسوس بازتاب های داخلی است.

چهار موتور فوکوس خطی XD در کنار ساز و کار فوکوس داخلی سبب افزایش سرعت و دقت فرایند فوکوس شده و این عمل کاملا بی صدا انجام می شود. این نوع طراحی موتورها باعث پاسخدهی دقیق و خطی فوکوس دستی نیز می شوند. سوییچ AF/MF تعبیه شده روی بدنه لنز، جابجایی بین دو حالت دستی و خودکار فوکوس را با سرعت بالا فراهم کرده است.

دکمه قفل فوکوس روی بدنه این لنز قابلیت شخصی سازی دارد تا دسترسی به تنظیمات دلخواه به سرعت امکان پذیر باشد.

طراحی مقاوم در برابر رطوبت و گرد و غبار این لنر در کنار پوشش لاستیکی حلقه های تنظیم باعث اطمینان عملکرد این لنز در شرایط جوی نامطلوب می شود.

روکش المان جلویی لنز از جنس عنصر فلوئور انتخاب شده تا این قسمت از لنز را در برابر رطوبت، گرد و غبار و اثر انگشت محافظت کند. به لطف استفاده از این روکش، تمیز کردن جلوی لنز نیز بسیار آسان است.

هنگام استفاده از تکنیک های فوکوس انتخابی، 11 تیغه گرد به کار رفته در دیافراگم لنز سونی FE 50mm f/1.2 GM باعث تشکیل بوکه های چشم نواز می شوند.

پیشنهادات جایگزین

به عنوان عضوی از خانواده G-Master سونی، این لنز هم یکی از بی‌نقص‌ترین لنزهای تولید شده برای دوربین‌های بدون آینه مانت E است. شارپنس خارق‌العاده، خطاهای بسیار کم نوری و رنگی، سرعت و دقت باورنکردنی فوکوس خودکار در کنار کیفیت ساخت حرفه‌ای، این لنز را به پرچمدار لنزهای ۵۰ میلی‌متر سونی تبدیل کرده است. بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.2 بوکه‌های چشمگیری ایجاد می‌کند و امکان تصویربرداری در شرایط کم‌نور نیز فراهم شده است. اگرچه با نگاهی به برچسب قیمتی این محصول متوجه می‌شوید که خرید آن تنها برای کاربران حرفه‌ای و صنعتی توجیه اقتصادی خواهد داشت. اگر به دنبال لنز ارزان‌تری هستید، به گزینه‌های زیر توجه کنید:

۱- Sony Planar T* FE 50mm f/1.4 ZA: این لنز با فناوری کمپانی پرآوازه زایس طراحی و تولید شده است. شارپنس بالا در تمام طول کادر، خطاهای بسیار کم نوری و رنگی و کیفیت ساخت بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های این لنز هستند. اگرچه در کمال تآسف این محصول در برابر شرایط نامناسب آب و هوایی مقاوم نیست و به همین جهت کاربرد محدودتری نسبت به لنز G-master دارد. همچنین، بوکه‌ها کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند اما نتایج حاصل از دیافراگم f/1.2 قطعا متفاوت است. اگر به دنبال لنز با کیفیت برای عکاسی در فضای استودیو یا فضاهای بسته هستید، این لنز یک همراه حرفه‌ای با عملکردی شگفت‌انگیز است. اختلاف قیمت میان این لنز با لنز f/1.2 برای تهیه یک لنز حرفه‌ای اضافه کافیست.

۲- Sigma 50mm f/1.4 DG HSM ART: یک  لنز فوق‌العاده از سری آرت سیگما با قیمت مناسب و عملکردی بی‌نظیر، همان چیزیست که بسیاری از کاربران نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای به دنبال آن هستند. از نظر کیفیت خروجی،خطاهای نوری سیگما در گشودگی‌های باز دیافراگم در لبه‌های تصویر بیشتر از سونی هستند. به علاوه لنز سونی شارپنس بیشتری دارد و با دیافراگم بازتر، تصاویر روشن‌تری در فضای تاریک ثبت می‌کند. اگرچه این مسئله به معنی عملکرد ضعیف لنز سیگما نیست به نسبت هزینه پرداختی، لنز سیگما یک محصول ارزنده و با کیفیت بسیار بالاست. به علاوه این محصول در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار نیز مقاوم است. با بودجه یکسان، اختلاف قیمت میان این دو لنز برای تهیه یک بدنه دوربین یا دو لنز حرفه‌ای اضافه مناسب است.

۳- Sony Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA: این لنز سونی با فناوری پیشرفته زایس نتایج خیره‌ کننده‌ای ایجاد می‌کند. شارپنس بالا، خطاهای کم نوری و رنگی، فوکوس خودکار بسیار سریع و کیفیت ساخت بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های این لنز هستند. اگرچه در مقایسه با لنز f/1.2 GM، این لنز در دیافراگم‌های باز لبه‌های تاریکی دارد و در زمینه فوکوس دستی برای فیلمبرداری نیز عملکرد حرفه‌ای ارائه نمی‌دهد. به طور کلی انتخاب این لنز به کاربران نیمه‌حرفه‌ای یا حرفه‌ای با بودجه محدود توصیه می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که فاصله کانونی ۵۵ میلی‌متری، کادر بسته‌تری نسبت به ۵۰ میلی‌متر رایج در میان سایر لنزها ایجاد می‌کند. اختلاف قیمت میان این دو محصول برای تهیه یک بدنه دوربین اضافه یا دو لنز حرفه‌ای کافیست. در نتیجه به عنوان یک کاربر نیمه‌حرفه‌ای با بودجه یکسان، تهیه تجهیزات مختلف اثر بیشتری بر کیفیت کار شما خواهد داشت.

۴- Sony FE 50mm f/2.5 G: شارپنس خیره‌کننده، فوکوس سریع و دقیق‌، کیفیت حیرت‌انگیز بوکه و کیفیت ساخت بالا در کنار ابعاد بسیار کوچک و وزن سبک، این لنز را به انتخابی عالی برای استفاده روزمره یا فیلمبرداری با گیمبال تبدیل کرده است. شاید بیشینه گشودگی دیافراگم f/2.5 شدت محو‌شدگی زیادی در مقایسه با f/1.2 یا حتی f/1.8 ارائه ندهد، اما خطاهای بسیار کم نوری و رنگی در کنار طراحی پیشرفته عدسی‌ها، نتایج خارق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند. اگر به دنبال لنزی برای عکاسی در سفر هستید یا به فیلمبرداری با گیمبال علاقه دارید، این لنز کوچک و سبک تمام نیازهای شما را به بهترین شکل برآورده خواهد کرد. اختلاف قیمت زیادی بین این لنز با لنز f/1.2 GM وجود دارد اما کاربرد و نقاط قوت آن‌ها نیز به کلی متفاوت است.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
23241

مشخصات

برند
Sony
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اصلی</strong>
نوع لنز
لنز فیکس
حداکثر ابعاد فرمت
فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر)
۵۰
لرزش‌گیر تصویر
ندارد
نوع اتصال دهانه
Sony FE
<strong id="CustomFeaturesName">دیافراگم</strong>
حداکثر بازشدگی دیافراگم
F1.2
حداقل بازشدگی دیافراگم
F16
حلقه دیافراگم
دارد
تعداد تیغه‌های دیافراگم
۱۱
توضیحات دیافراگم
دیافراگم مدور
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اپتیکی</strong>
تعداد المان‌ها
۱۴
تعداد گروه‌ها
۱۰
المان‌های خاص
3XA
پوشش‌های مخصوص
Nano AR II | Fluorine
زاویه دید
۴۷°
<strong id="CustomFeaturesName">فوکوس</strong>
حداکثر بزرگنمایی
۰٫۱۷ برابر
فوکوس خودکار
دارد
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر)
۴۰
نوع موتور فوکوس
Linear Motor
فوکوس دستی دائمی
دارد
متد فوکوس
داخلی
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات فیزیکی</strong>
وزن (گرم)
۷۷۸
طول (میلی‌متر)
۱۰۸
قطر (میلی‌متر)
۸۷
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
بله
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر)
۷۲٫۰
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

مشخصات اصلی لنز

نوع لنز لنز فیکس
حداکثر ابعاد فرمت فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر) ۵۰
لرزش‌گیر تصویر
نوع اتصال دهانه Sony FE

دیافراگم

حداکثر بازشدگی دیافراگم F1.2
حداقل بازشدگی دیافراگم F16
حلقه دیافراگم
تعداد تیغه‌های دیافراگم ۱۱
توضیحات دیافراگم دیافراگم مدور

مشخصات اپتیکی

تعداد المان‌ها ۱۴
تعداد گروه‌ها ۱۰
المان‌های خاص 3XA
پوشش‌های مخصوص Nano AR II | Fluorine
زاویه دید ۴۷°

فوکوس

حداکثر بزرگنمایی ۰٫۱۷ برابر
فوکوس خودکار
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر) ۴۰
نوع موتور فوکوس Linear Motor
فوکوس دستی دائمی
متد فوکوس داخلی

مشخصات فیزیکی

وزن (گرم) ۷۷۸
طول (میلی‌متر) ۱۰۸
قطر (میلی‌متر) ۸۷
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر) ۷۲٫۰

سایر ویژگی‌ها

برند Sony

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم