لنز سونی مدل Planar T* FE 50mm f/1.4 ZA

نام تجاری:
  • لنز E-mount یا فول فریم
  • یک عدسی AA و یک عدسی کروی
  • پوشش ضدبازتاب Zeiss T*
  • بازه دیافراگم از f/1.4 تا f/16
  • یک عدسی Extra-low dispersion
  • موتور فوکوس خودکار Ring Drive Super Sonic
  • سوییچ AF/MF، مجهز به فوکوس داخلی
  • مقاوم در برابر رطوبت و گرد و غبار
  • دیافراگم 11 تیغه دایره ای

ادامه مطلبShow less
گارانتی
  • ۱۸ ماه ضمانت شرکت ایده‌آل
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!

خدمات و بیمه‌ها

رضایت شما اولویت ما است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

بیمه‌های در دسترس برای این محصول

بیمه‌ها در سبد خرید قایل سفارش است
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
5% از قیمت محصول (+3,100,000 تومان محصول)
مرجع:
23313
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(2)
محصولات مرتبط
توضیحات

لنز سونی Planar T* FE 50mm f/1.4 ZA با فاصله کانونی نرمال، سرعت بالای دیافراگم و طراحی پیشرفته، یک انتخاب عالی به عنوان لنز استاندارد عکاسان فول فریم است. گشودگی دیافراگم این لنز حداکثر f/1.4 است و عملکرد سریعی دارد. بنابراین عکاسان یا فیلمبرداران حرفه ای می توانند به سادگی تصاویری شفاف در شرایط کم نور ثبت کنند یا افکت های چشم نوازی در عمق میدان کم ایجاد کنند. طراحی عدسی Ziess Planar به جرئت تصاویر بدون اعوجاج ایجاد می کند و به لطف بهره گیری از یک عدسی Advanced aspherical، یک عدسی کروی و یک عدسی به پراکندگی بسیار کم پرتوها، انحراف های رنگی یا کروی شکل در تصاویر حاصل از این لنز به حداقل رسیده است. در نهایت روکشی بی نظیر از نوع Ziess T* با از بین بردن flare و ghosting، تصاویری شفاف و دقیق ایجاد می کند.
عملکرد فوق العاده این لنز در کنار فوکوس خودکار سریع آن مدیون بهره گیری از سیستم ring drive Super Sonic Motor یا همان SSM است. سوییچ AF/MF تعبیه شده بر روی بدنه لنز امکان جابجایی سریع میان حالت خودکار و دستی فوکوس را فراهم کرده و سیستم فوکوس داخلی، طول لنز را هنگام استفاده و تغییر نقطه فوکوس حفظ و تنظیم می کند. یک حلقه برای تنظیم دستی دیافراگم نیز وجود دارد که با یک سوییچ، حالت چرخش آن از پلکانی به یکنواخت تغییر می کند تا فیلمبرداری با این لنز بی صدا و ایده آل باشد. دیافراگم 11 تیغه لنز سونی Planar T* FE 50mm f/1.4 ZA کیفیت تصاویر را بیش از پیش بهبود بخشیده و بوکه هایی نرم را در طیف وسیعی از گشودگی دیافراگم ایجاد می کند. طراحی مقاوم در برابر رطوبت و گرد و غبار این لنز نیز آن را به انتخابی مناسب برای استفاده در شرایط گوناگون آب و هوایی بدل کرده است.

  • مطابق با اصول طراحی عدسی های Zeiss Planar، لنز سونی Planar T* FE 50mm f/1.4 ZA هم از 12 عدسی در 9 گروه مختلف استفاده می کند تا رسیدن به حداکثر گشودگی دیافراگم  f/1.4 با حداقل خطاهای رنگی میسر شود.
  • این لنز با فاصله کانونی ثابت و طول نرمال برای دوربین هایی با حسگر فول فریم و دهانه E-mount طراحی شده است. البته لنز سونی Planar T* FE 50mm f/1.4 ZA با حسگرهای APS-C که از فاصله کانونی 75mm پشتیبانی کنند نیز سازگار است.
  • حداکثر گشودگی دیافراگم f/1.4 کار در شرایط کم نور را ممکن می کند و کنترل بهتری را حین استفاده از تکنیک های عمق کم میدان فراهم می کند.
  • پوشش ضدبازتاب Zeiss T* روی تک تک لنزها به کار رفته تا کاهش بازتاب پرتوها، کیفیت، شفافیت، کنتراست و دامنه رنگ های تصویر افزایش یابد.
  • در طراحی این لنز از یک عدسی کروی پیشرفته (AA) و یک عدسی کروی برای کنترل مؤثر پدیده های astigmatism، field curvature، coma و سایر خطاهای کروی شکل استفاده شده است.
  • یک عدسی با حداقل پراکندگی نور برای کاهش خطاهای رنگی استفاده شده تا شفافیت رنگ ها حفظ شود و خنثی باقی بمانند.
  • یک موتور فوکوس خودکار از نوع ring drive Super Sonic wave Motor نیز در کنار ساز و کار فوکوس داخلی تجربه ای سریع، بی صدا و دقیق از فوکوس را به ارمغان می آورد. به علاوه فرآیند فوکوس دستی نیز دقیق و طبیعی خواهد بود. یک سوییچ AF/MF نیز روی بدنه لنز تعبیه شده تا جابجایی بین حالت های فوکوس آسان باشد.
  • حلقه فیزیکی تنظیم دیافراگم در دو حالت پلکانی و یکنواخت قابل تنظیم است تا لنز سونی Planar T* FE 50mm f/1.4 ZA برای کاربری فیلمبرداری نیز ایده آل باشد.
  • طراحی مقاوم در برابر رطوبت و گرد و غبار در این لنز امکان استفاده از آن را در شرایط غیرمعتدل آب و هوایی به وجود آورده است. روکش لاستیکی حلقه های تنظیمی روی لنز نیز از سر خوردن لنز هنگام استفاده جلوگیری می کنند.
  • استفاده از 11 تیغه گرد در دیافراگم این دوربین سبب تشکیل بوکه هایی با کیفیت می شود.

پیشنهادهای جایگزین

همکاری کمپانی مشهور زایس با شرکت سونی سبب طراحی و عرضه این لنز شگفت‌انگیز شده است. شارپنس بالا، خطاهای بسیار کم نوری و رنگی و کیفیت ساخت بالا از ویژگی‌های بارز این محصول به شمار می‌روند. موتور فوکوس این لنز سرعت و دقت بالایی دارد و استفاده از آن برای فیلمبرداری نیز کاملا مناسب است. بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.4 نیز بوکه‌هایی چشم‌نواز ایجاد کرده و امکان تصویربرداری در مکان‌های کم‌نور را فراهم می‌کند. اگرچه برخلاف انتظارات از یک لنز حرفه‌ای، این محصول در قسمت مانت نسبت به نفوذ رطوبت و گرد و غبار مقاوم نیست. اگر به دنبال لنزی برای عکاسی در فضای باز یا طبیعت هستید یا این گزینه قیمت بالایی برای شما دارد، به گزینه‌های زیر توجه کنید:

۱- Sony FE 50mm f/1.2 GM: این لنز از سری G-master، پرچمدار لنزهای ۵۰ میلی‌متری سونی است. شارپنس خارق‌العاده، خطاهای جزئی نوری و رنگی، فوکوس سریع و دقیق و کیفیت ساخت حرفه‌ای از مهم‌ترین ویژگی‌های این لنز هستند. مقاومت در برابر شرایط نامناسب آب و هوایی نیز استفاده از آن را در انواع فضاها ممکن می‌کند. به علاوه، بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.2 محو‌شدگی بیشتری ایجاد کرده و تصاویر روشن‌تری در شرایط تاریک ثبت می‌کند. البته برچسب قیمتی نفسگیر این محصول شاید برای تمامی کاربران خوشایند نباشد. با اختلاف قیمت میان این دو لنز می‌توان یک لنز حرفه‌ای اضافه تهیه کرد.

۲- Sigma 50mm f/1.4 DG HSM ART: این لنز سیگما با قیمت مناسب، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. خطاهای نوری و رنگی این لنز شاید کمی بیشتر از لنز سونی باشند اما این نقطه ضعف به سختی قابل تشخیص است. در عوض بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.4 بوکه‌های چشمگیر ی ایجاد می‌کند و تصویربرداری در فضاهای کم‌نور نیز با آن ممکن است. با نصف قیمت لنز سونی، این لنز یک گزینه ایده‌ال برای کاربران حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای با بودجه محدود است. اگرچه از سرعت و دقت بیشتر فوکوس خودکار لنز سونی نمی‌توان گذشت.

۳- Sony Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA: این لنز در رده لنزهایی با بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.8 عملکرد شگفت‌انگیزی دارد. اگرچه در مقایسه با لنز f/1.4 سونی، قطعا خطاهای نوری و رنگی بیشتر و شارپنس کمتری دارد. به علاوه فاصله کانونی ثابت ۵۵ میلی‌متری، کادربندی در فضاهای محدود را به نسبت ۵۰ میلی‌متر دشوارتر می‌کند. اما در نهایت، با این قیمت مناسب، انتخاب این لنز برای کاربران نیمه‌حرفه‌ای با بودجه محدود توصیه می‌شود. اختلاف قیمت میان این دو لنز برای تهیه یک لنز حرفه‌ای اضافه یا یک کیت حرفه‌ای نورپردازی کافیست.

۴- Sony FE 50mm f/2.5 G: این لنز کوچک و جمع و جور با بیشینه گشودگی دیافراگم f/2.5، در زمینه محو‌شدگی پس‌زمینه حرفی در برابر لنز f/1.4 سونی ندارد. اگرچه، با وزن حدود ۱۷۰ گرم شارپنس خیره‌کننده و خطاهای بسیار کم نوری و رنگی آن هر کاربری را به شگفتی وا می‌دارد. استفاده از این لنز به عنوان همراه اصلی سفرها یا برای فیلمبرداری با گیمبال توصیه می‌شود. 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
23313

مشخصات

برند
Sony
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اصلی</strong>
نوع لنز
لنز زوم
حداکثر ابعاد فرمت
فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر)
۵۰
لرزش‌گیر تصویر
ندارد
نوع اتصال دهانه
Sony FE
<strong id="CustomFeaturesName">دیافراگم</strong>
حداکثر بازشدگی دیافراگم
F1.4
حداقل بازشدگی دیافراگم
F16
حلقه دیافراگم
دارد
تعداد تیغه‌های دیافراگم
۱۱
توضیحات دیافراگم
دیافراگم مدور
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اپتیکی</strong>
تعداد المان‌ها
۱۲
تعداد گروه‌ها
۹
المان‌های خاص
2Aspherical | 1 ED
پوشش‌های مخصوص
Zeiss T* coating
زاویه دید
۴۷°
<strong id="CustomFeaturesName">فوکوس</strong>
حداکثر بزرگنمایی
۰٫۱۵ برابر
فوکوس خودکار
دارد
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر)
۴۵
نوع موتور فوکوس
Ring-type Ultrasonic
فوکوس دستی دائمی
دارد
متد فوکوس
داخلی
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات فیزیکی</strong>
وزن (گرم)
۷۷۸
طول (میلی‌متر)
۱۰۸
قطر (میلی‌متر)
۸۴
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
بله
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر)
۷۲٫۰
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

مشخصات اصلی لنز

نوع لنز لنز زوم
حداکثر ابعاد فرمت فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر) ۵۰
لرزش‌گیر تصویر
نوع اتصال دهانه Sony FE

دیافراگم

حداکثر بازشدگی دیافراگم F1.4
حداقل بازشدگی دیافراگم F16
حلقه دیافراگم
تعداد تیغه‌های دیافراگم ۱۱
توضیحات دیافراگم دیافراگم مدور

مشخصات اپتیکی

تعداد المان‌ها ۱۲
تعداد گروه‌ها ۹
المان‌های خاص 2Aspherical | 1 ED
پوشش‌های مخصوص Zeiss T* coating
زاویه دید ۴۷°

فوکوس

حداکثر بزرگنمایی ۰٫۱۵ برابر
فوکوس خودکار
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر) ۴۵
نوع موتور فوکوس Ring-type Ultrasonic
فوکوس دستی دائمی
متد فوکوس داخلی

مشخصات فیزیکی

وزن (گرم) ۷۷۸
طول (میلی‌متر) ۱۰۸
قطر (میلی‌متر) ۸۴
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر) ۷۲٫۰

سایر ویژگی‌ها

برند Sony

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم