لنز نیکون مدل NIKKOR Z 50mm f/1.8 S

نام تجاری:

• مخصوص دوربین‌های نیکون دارای مانت Z با حسگر FX
• گشودگی دیافراگم از f/1.8 تا f/16
• دو عدسی ED و دو عدسی اسفریکال
• کوتینگ‌های Super Integrated و Nano Crystal
• سیستم فوکوس خودکار با موتور استپینگ
• حلقه قابل برنامه‌دهی
• ساختار مقاوم در برابر آب‌وهوا
• دیافراگم 9 پره‌ای

ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!

خدمات و بیمه‌ها

رضایت شما اولویت ما است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

بیمه‌های در دسترس برای این محصول

بیمه‌ها در سبد خرید قایل سفارش است
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
3% از قیمت محصول (+742,342 تومان محصول)
مرجع:
22688
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
توضیحات

لنز پرایم نرمال نیکون NIKKOR Z 50mm f/1.8 S با گشودگی حداکثری و درخشان دیافراگم f/1.8  خود مناسب کار در شرایط نوری سخت است و کنترل زیادی را در تنظیم عمق میدان به کاربر ارائه می‌دهد. چیدمان اپتیکال این لنز شامل دو عدسی اسفریکال و دو عدسی ELD است که به‌خوبی انحرافات تصویری کروماتیک و اسفریکال را کاهش می‌دهند و باعث افزایش شارپنس و وضوح می‌شوند. وجود هم‌زمان دو کوتینگ Nano Crystal و Super Integrated از سایه‌دار شدن و فلر جلوگیری می‌کند و تصاویری با رنگ‌هایی واقعی و کنتراست بالا را ثبت می‌نماید.

این لنز برای سیستم فوکوس خودکار از موتور استپینگ استفاده می‌کند که عملکردی سریع، بی‌صدا و دقیق به همراه دارد، همچنین از حالت فوکوس دستی همیشگی نیز پشتیبانی می‌کند که همین امر این لنز را هم برای عکاسی و هم برای فیلم‌برداری مناسب می‌کند. علاوه براین وجود حلقه قابل تنظیم به کاربر امکان کنترل تنظیمات دوربین و نوردهی شهودی را می‌دهد.

• لنز پرایم نرمال که مخصوص دوربین‌های بدون آینه مانت z، FX-format طراحی شده است.

• گشودگی حداکثری و درخشان دیافراگم f/1.8 این لنز را مناسب کار در شرایط نوری سخت می‌کند و همچنین کنترل زیادی را تنظیم عمق میدان در حالت فوکوس دستی به کاربر می‌دهد.

• وجود دو عدسی اسفریکال در این لنز باعث کاهش انحرافات اسفریکال و دیستورشن می‌شود و درنتیجه تصاویری شارپ و با رندری دقیق را ارائه می‌دهد.

• دو عدسی ELD این لنز موجب کاهش حاشیه‌دار شدن و اعوجاج رنگی می‌شوند و موجب ثبت تصاویری با وضوح و رندر رنگ بالا می‌شوند.

• وجود هم‌زمان کوتینگ‌های Nano Crystal و Super Integrated روی تمام عدسی‌های این لنز باعث به حداقل رسیدن انعکاس ناخواسته سطحی و داخل لنز می‌شود، در نتیجه از سایه‌دار شدن و فلر تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

• موتور استپینگ سیستم فوکوس خودکار این لنز عملکردی روان، بی‌صدا و سریع دارد که هم مناسب عکس‌برداری و هم مناسب فیلم‌برداری است. همچنین این لنز از حالت فوکوس دستی همیشگی پشتیبانی می‌کند، طراحی فوکوس داخلی به این‌گونه است که فقط عدسی‌های داخلی لنز در تنظیم فوکوس حرکت می‌کنند، همین امر باعث تغییر نکردن طول لنز و عملکرد سریع فوکوس آن می‌شود.

• با استفاده از حلقه قابل برنامه‌دهی می‌توانید تنظیمات مختلفی از دوربین و جبران نور‌دهی را از روی لنز کنترل کنید.

• مکانیزم ویژه الکترومگنتیک دیافراگم این لنز، تنظیمات نوردهی باثباتی را ارائه می‌دهد که این امر در عکاسی‌های سریع و پی‌درپی کاربردی است.

• دیافراگم 9 پره‌ای این لنز بوکه‌ای چشم‌نواز را ثبت می‌کند و از مزایای دیگر آن عمق میدان کم و استفاده از تکنیک‌های فوکوس دستی است.

• بدنه مقاوم در برابر گردوغبار و رطوبت این لنز موجب امکان استفاده از لنز در شرایط آب‌وهوایی شدید می‌شود.

پیشنهادهای جایگزین

شارپنس بسیار بالا، خطاهای اندک نوری و رنگی، موتور فوکوس پرسرعت و دقیق و بوکه‌های با کیفیت در کنار مقاومت در برابر شرایط نامناسب آب و هوایی، این لنز نیکون را به گزینه‌ای عالی برای کاربران مبتدی، نیمه‌حرفه‌ای و حتی حرفه‌ای تبدیل کرده است! دیافراگم ۹ تیغه در کنار طراحی پیشرفته عدسی‌ها نیز کیفیت بوکه‌ها را دوچندان می‌کند و جلوه‌ای متفاوت به تصاویر حاصل از این لنز در مقایسه با سایر لنزهای f/1.8 می‌دهد. اگرچه ممکن است با این برچسب قیمتی، به فکر خرید گزینه‌های ارزان‌تری باشید یا به بیشینه گشودگی دیافراگم بیشتری نیاز داشته باشید. به این ترتیب بهتر است پیش از تصمیم‌گیری نگاهی به سایر گزینه‌های موجود در بازار داشته باشید:

۱- Nikon NIKKOR Z 50mm f/1.2 S: این لنز شارپنس بیشتر و کنتراست بیشتری نسبت به برادر کوچکترش دارد. به علاوه، بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.2 سوژه‌ها را با کیفیت بیشتری از پس‌زمینه جدا می‌کند و قابلیت تصویربرداری واضح‌تری را در شرایط کم‌نور فراهم می‌کند. اگرچه با حدود نیم کیلوگرم وزن بیشتر و قیمت تقریبا ۴ برابر، انتخاب آن تنها برای کاربران حرفه‌ای و صنعتی توجیه‌پذیر است. با بودجه یکسان می‌توانید یک بدنه دوربین اضافه یا مجموعه کاملی از تجهیزات نورپردازی و صدابرداری تهیه کنید.

۲- Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G: این لنز یک گزینه ارزان‌قیمت و مبتدی است اما کیفیت خروجی راضی‌کننده‌ای دارد. برای استفاده از این لنز با دوربین‌های سری Z نیکون نیاز به استفاده از یک مبدل خواهید داشت. اگرچه به لطف ابعاد کوچک و وزن سبک، استفاده از آن حتی در هنگام اتصال به مبدل نیز دردسرساز نیست. البته لنز f/1.8 S به لطف دیافراگم ۹ تیغه و طراحی پیشرفته‌تر عدسی‌ها، شارپنس بهتر و بوکه‌های چشم‌نوازتری ایجاد می‌کند. در نهایت اگر با بودجه‌ای محدود قصد ورود به دنیای عکاسی پرتره را دارید، این لنز یک گزینه عالی است. با اختلاف قیمت میان این دو لنز نیز می‌توانید به فکر خرید یک کیت نورپردازی باشید.

۳- Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G: بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.4 قطعا بوکه‌های جذابی در تصاویر شما ایجاد می‌کند. اگرچه این لنز شارپنس کمتری نسبت به لنز f/1.8 S دارد و خطاهای نوری و رنگی بیشتری در آن به چشم می‌خورد. به علاوه، این لنز در برابر شرایط نامناسب آب و هوایی مقاوم نیست و موتور فوکوس کند‌تری دارد. در نهایت اگر قصد تصویربرداری در فضای بسته یا استودیو را دارید، این یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از آن با دوربین‌های بدون آینه نیکون مستلزم استفاده از مبدل است. با اختلاف قیمت میان این دو لنز می‌توانید فیلتر‌های حرفه‌ای، نور ثابت LED یا یک کیت میکروفون بی‌سیم تهیه کنید.

۴- Sigma 50mm f/1.4 DG HSM ART: این شاهکار سیگما انتخاب بسیار مناسبی برای کاربران نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای است. شارپنس عالی، خطاهای کم نوری و رنگی، کیفیت ساخت بالا و بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.4، همگی دست به دست یکدیگر داده‌اند تا نتایج حاصل از این لنز با استانداردهای صنعتی و چاپ همخوانی داشته باشد. اگرچه این لنز به تنهایی ۴۰۰ گرم سنگین‌تر از لنز f/1.8 S است و نباید وزن اضافه حاصل از مبدل را فراموش کنید. به طور کلی لنز نیکون گزینه مناسب‌تری برای حمل و نقل یا سفر است و استفاده از این لنز به دلیل وزن زیاد و ابعاد بزرگ ممکن است دردسرساز باشد. اگرچه کیفیت خروجی آن حقیقتا مثال زدنی است. با اختلاف قیمت میان این دو گزینه می‌توان فیلتر‌های حرفه‌ای یا ویدئولایت تهیه کرد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
22688

مشخصات

برند
Nikon
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اصلی</strong>
نوع لنز
لنز فیکس
حداکثر ابعاد فرمت
فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر)
۵۰
لرزش‌گیر تصویر
ندارد
نوع اتصال دهانه
Nikon Z
<strong id="CustomFeaturesName">دیافراگم</strong>
حداکثر بازشدگی دیافراگم
F1.8
حداقل بازشدگی دیافراگم
F16
حلقه دیافراگم
ندارد
تعداد تیغه‌های دیافراگم
۹
توضیحات دیافراگم
دیافراگم مدور
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اپتیکی</strong>
تعداد المان‌ها
۱۲
تعداد گروه‌ها
۹
المان‌های خاص
2 aspherical + 2 ED elements
پوشش‌های مخصوص
Nano Crystal Coating
<strong id="CustomFeaturesName">فوکوس</strong>
حداکثر بزرگنمایی
۰٫۱۵ برابر
فوکوس خودکار
دارد
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر)
۴۰
نوع موتور فوکوس
Stepper
فوکوس دستی دائمی
دارد
متد فوکوس
داخلی
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات فیزیکی</strong>
وزن (گرم)
۴۱۵
طول (میلی‌متر)
۸۷
قطر (میلی‌متر)
۷۶
جنس بدنه
منیزیوم
جنس دهانه اتصال
فلز
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
بله
رنگ
مشکی
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر)
۶۲٫۰
حلقه اتصال لنز به سه‌پایه
دارد
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

مشخصات اصلی لنز

نوع لنز لنز فیکس
حداکثر ابعاد فرمت فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر) ۵۰
لرزش‌گیر تصویر
نوع اتصال دهانه Nikon Z

دیافراگم

حداکثر بازشدگی دیافراگم F1.8
حداقل بازشدگی دیافراگم F16
حلقه دیافراگم
تعداد تیغه‌های دیافراگم ۹
توضیحات دیافراگم دیافراگم مدور

مشخصات اپتیکی

تعداد المان‌ها ۱۲
تعداد گروه‌ها ۹
المان‌های خاص 2 aspherical + 2 ED elements
پوشش‌های مخصوص Nano Crystal Coating

فوکوس

حداکثر بزرگنمایی ۰٫۱۵ برابر
فوکوس خودکار
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر) ۴۰
نوع موتور فوکوس Stepper
فوکوس دستی دائمی
متد فوکوس داخلی

مشخصات فیزیکی

وزن (گرم) ۴۱۵
طول (میلی‌متر) ۸۷
قطر (میلی‌متر) ۷۶
جنس بدنه منیزیوم
جنس دهانه اتصال فلز
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
رنگ مشکی
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر) ۶۲٫۰
حلقه اتصال لنز به سه‌پایه

سایر ویژگی‌ها

برند Nikon

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم