لنز سونی مدل FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II

نام تجاری:
  • لنز مانت E مخصوص دوربین‌های فول فریم
  • رنج گشودگی دیافراگم از f/2.8 تا f/22
  • دارای یک عدسی XA و یک عدسی اسفریکال
  • دارای ۴ عدسی ED و دو عدسی Super ED
  • کوتینگ Nano Ar
  • سیستم فوکوس خودکار مجهز به ۴ موتور خطی XD
  • تثبیت کننده تصویر Optical Steady Shot
  • مقاوم در مقابل نفوذ رطوبت و گردوغبار
  • دیافراگم ۱۱ پره‌ای
ادامه مطلبShow less
گارانتی
  • یک سال ضمانت شرکت همکار گستر
  • ۱۸ ماه ضمانت شرکت ایده‌آل
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!

خدمات و بیمه‌ها

رضایت شما اولویت ما است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

بیمه‌های در دسترس برای این محصول

بیمه‌ها در سبد خرید قایل سفارش است
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
5% از قیمت محصول (+5,950,000 تومان محصول)
مرجع:
23738
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(2)
محصولات مرتبط
توضیحات

لنز Fe 70-200mm f/2.8 GM OSS II نسخه جدیدی از لنز FE 70-200mm است که سونی به علت موفقیت ورژن قبلی آن را تولید کرده است. این محصول یک لنز تله‌فتو زوم بسیار حرفه‌ای است. این لنز وزن سبک‌تری نسبت به لنز قبلی دارد ولی کارایی آن در تمام جهات پیشرفت کرده است. وضوح تصاویر در این لنز بالاتر رفته‌ است و اعوجاج رنگی تصاویر در اثر وجود عدسی XA، یک عدسی اسفریکال و دو عدسی Extra-low dispersion aspherical، دو عدسی extra-low dispersion و دو عدسی ELD به حداقل‌ترین حد ممکن رسیده است. طراحی اپتیکال این لنز همچنین دارای آخرین نسل کوتینگ Nano AR II است که موجب کاهش انعکاس‌های اضافی، فلر و سایه‌دار شدن سوژه‌ها می‌شود. علاوه‌بر این‌ها وجود این کوتینگ باعث بهبود کنتراست و رنگ‌ها شده است.

وجود ۴ موتور XL خطی موجب فوکوس خودکاری سریع، دقیق و بسیار پاسخگو در تصویربرداری از سوژه‌های ثابت و همچنین در تعقیب سوژه‌های متحرک شده است. این طراحی سیستم فوکوس شناور، المان‌های موجود در چیدمان اپتیکال این لنز را به دو گروه مستقل از هم جدا کرده است که همین امر موجب عملکرد بسیار پاسخگوی این  لنز هم در استفاده در عکاسی و هم در فیلم‌برداری شده است و همچنین سرعت این لنز نیز نسبت به ورژن قبلی، ۴ برابر شده است. لنز FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II تنها لنز تله‌فتو-زوم با گشودگی دیافراگم بالا و چهار موتور خطی در سیستم فوکوس خود است که این ویژگی‌ها موجب کاهش ایراداتی مانند تنفس فوکوس و فوکوس شیفت شده است. فوکوس دستی دائمی نیز در این لنز برای کاربران در دسترس است و با چرخاندن حلقه مخصوص فوکوس می‌توان محدوده فوکوس را تغییر داد.

این لنز به‌منظور بالاتر رفتن سرعت، بهینه‌سازی شده است و دارای حداکثر گشودگی دیافراگم ثابت f/2.8 است که این گشودگی در تمام بازه زوم ثابت می‌ماند. همچنین گشودگی بالای دیافراگم این لنز امکان کار در شرایط نوری ضعیف را نیز فراهم کرده است و کنترل بالایی در تنظیم عمق میدان نیز در دست کاربر خواهد بود. دیافراگم ۱۱ پره‌ای این لنز نیز موجب دستیابی به بوکه‌ای چشم‌نواز و نرم در تصاویر می‌شود. لازم به ذکر است که دیافراگم جدیدی در این محصول به کار رفته که عملکردی بسیار سریع و ساکت به همراه دارد.

بدنه سفید این لنز دارای سه سوییچ قابل برنامه‌دهی برای کنترل فوکوس است که شامل سوییچ AF/MF، سوییچ محدوده فوکوس و سوییچ‌ Optical Steady Shot است. تثبیت کننده تصویر با لرزش‌های ناخواسته دوربین مخصوصاً در فاصله‌ کانونی‌های بالا، مقابله می‌کند. همچنین اضافه شدن ۳ حالت مجزا برای تثبیت کننده تصویر موجب ثبات در کادر بندی، هنگام تصویربرداری از سوژه‌های متحرک شده است. 

این لنز در مقابل نفوذ گردوغبار و رطوبت مقاوم است و همین امر هم دوام کلی لنز را بالا برده است و هم موجب امکان استفاده از آن در شرایط نامساعد آب‌وهوایی شده است.  همچنین وجود کوتینگ فلورین بر روی المان جلویی، از آلوده شدن لنز به چربی و آب جلوگیری می‌کند و با وجود این کوتینگ، تمیز کردن سطح لنز نیز بسیار آسان خواهد بود. این لنز دارای حلقه نصب سه‌پایه قابل چرخش و هود است که توسط آن امکان نصب فیلتر پولاریزه بر روی لنز نیز فراهم شده است.

این محصول در سری لنزهای پرچم‌دار G Master سونی است و طوری طراحی شده است که با تصحیح انواع انحرافات اسفریکال و اعوجاج رنگی، رزولوشن بالایی را در تصاویر به همراه داشته باشد. همچنین این لنز کنترل شهودی و قدرتمندی برای کاربران فراهم کرده است که هم برای استفاده در عکاسی و هم برای استفاده در فیلم‌برداری مناسب است.

لنز ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری تله‌فتو زوم پرطرفدار برای دوربین‌های فول‌ فریم بدون آینه مانت E سونی طراحی شده است.  البته این لنز در دوربین‌های با حسگر APS-C نیز قابل استفاده است که فاصله کانونی معادل در استفاده از این لنز بر روی این دوربین‌ها برابر با ۳۰۰-۱۰۵ میلی‌متری است. 

وجود دو عدسی ELD  و دو عدسی سوپر ED موجب کاهش اعوجاج رنگی و حاشیه‌های رنگی در تصاویر شده است و درنتیجه دقت رنگ و وضوح نیز بالاتر رفته است. سطوح تمام عدسی‌های این لنز دارای کوتینگ Nano AR Coating II است و در اثر وجود آن انعکاس سطحی نور در عدسی‌ها، پدیده فلر و همچنین سایه دار شدن سوژه‌ها در تصاویر به حداقل رسیده است. درنتیجه کاهش این انحرافات کنتراست و رندر رنگ نیز در شرایط نوری شدید بالا رفته است.

وجود چهار موتور خطی XD (extreme dynamic) فوکوس خودکاری دقیق، پاسخگو و سریع را فراهم کرده است که هم برای عکاسی و هم برای فیلم‌برداری مناسب است. سرعت عملکرد سیستم فوکوس این لنز هم در تعقیب سوژه‌ها و هم در برطرف کردن ایرادات این سیستم مانند تنفس فوکوس و فوکوس شیفت، ‌پیشرفت چشم‌گیری به همراه داشته است. 

تثبیت کننده تصویر  Optical Steady Shot با لرزش‌های ناخواسته دوربین در هنگام استفاده از دوربین در دست مقابله می‌کند و همچنین امکان استفاده از سرعت‌ شاتر پایین را نیز در چنین شرایطی برای کاربر فراهم کرده است. این سیستم تثبیت کننده تصویر همچنین می‌تواند با تثبیت کننده سنسور شیفت دوربین عملکرد هماهنگی داشته باشد تا اثر لرزش دوربین حتی تا حد بالاتری برطرف شود. سوییچ مخصوص OSS سه حالت دارد که حالت ۱ مناسب کار در اکثر شرایط است، حالت ۲ برای تصویربرداری پنینگ طراحی شده است و همچنین حالت ۳ نیز به منظور ثبات در کادربندی در تصویربرداری از سوژه‌های متحرک طراحی شده است.

بدنه این لنز دارای سه دکمه قابل برنامه‌دهی و همچنین سوییچ فعال‌سازی لیمیتر فوکوس است که امکان عملکرد سریع و شهودی فوکوس را فراهم می‌کند.

المان جلویی لنز دارای کوتینگ فلورین است که از خط افتادن این المان و همچنین کثیف شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین طراحی مقاوم این لنز در برابر رطوبت و گردوغبار امکان استفاده از این لنز را در شرایط آب‌وهوایی نامساعد را فراهم کرده است.

حلقه نصب سه‌پایه قابل جداسازی بر روی این لنز وجود دارد که امکان استفاده از لنز در تصویربرداری به صورت افقی و عمودی را فراهم کرده است. 

هود لنزی که همراه با محصول ارائه می‌شود طوری طراحی شده است که انعکاس‌های خیره کننده را کاهش دهد و همچنین امکان استفاده از فیلترهای پولاریزه گرد و یا دیگر فیلترهای پیچی گرد بر روی آن امکان پذیر است.

این لنز با تله‌کانورتر‌های 1.4x و 2x سونی سازگار است و می‌توان این لنز را به آسانی به یک لنز ۲۸۰-۹۸ میلی‌متری و یا ۴۰۰-۱۴۰ میلی‌متری تبدیل کرد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
23738

مشخصات

برند
Sony
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اصلی</strong>
نوع لنز
لنز زوم
حداکثر ابعاد فرمت
فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر)
۷۰-۲۰۰
لرزش‌گیر تصویر
دارد
نوع اتصال دهانه
Sony FE
<strong id="CustomFeaturesName">دیافراگم</strong>
حداکثر بازشدگی دیافراگم
F2.8
حداقل بازشدگی دیافراگم
F22
حلقه دیافراگم
دارد
تعداد تیغه‌های دیافراگم
۱۱
توضیحات دیافراگم
دیافراگم مدور
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اپتیکی</strong>
تعداد المان‌ها
۱۷
تعداد گروه‌ها
۱۴
المان‌های خاص
1XD extreme aspheric | 1ED aspheric | 1aspheric | 2Super ED | 2ED elements
<strong id="CustomFeaturesName">فوکوس</strong>
حداکثر بزرگنمایی
۰٫۳۰ برابر
فوکوس خودکار
دارد
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر)
۴۰
نوع موتور فوکوس
Ring-type Ultrasonic
فوکوس دستی دائمی
دارد
متد فوکوس
داخلی
محدودیت فاصله فوکوس
دارد
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات فیزیکی</strong>
وزن (گرم)
۱۰۴۵
طول (میلی‌متر)
۲۰۰
قطر (میلی‌متر)
۸۸
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
بله
متد زوم
چرخشی
(افزایش طول لنز هنگام بزرگ‌نمایی)
پاور زوم
ندارد
قفل زوم
ندارد
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر)
۷۷٫۰
حلقه اتصال لنز به سه‌پایه
دارد
نظر(1)
رتبه‌بندی کلی
4.5
1 نظر
کیفیت
(5)
قیمت
(4)
ته لنز هفتاد دویست!

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

مشخصات اصلی لنز

نوع لنز لنز زوم
حداکثر ابعاد فرمت فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر) ۷۰-۲۰۰
لرزش‌گیر تصویر
نوع اتصال دهانه Sony FE

دیافراگم

حداکثر بازشدگی دیافراگم F2.8
حداقل بازشدگی دیافراگم F22
حلقه دیافراگم
تعداد تیغه‌های دیافراگم ۱۱
توضیحات دیافراگم دیافراگم مدور

مشخصات اپتیکی

تعداد المان‌ها ۱۷
تعداد گروه‌ها ۱۴
المان‌های خاص 1XD extreme aspheric | 1ED aspheric | 1aspheric | 2Super ED | 2ED elements

فوکوس

حداکثر بزرگنمایی ۰٫۳۰ برابر
فوکوس خودکار
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر) ۴۰
نوع موتور فوکوس Ring-type Ultrasonic
فوکوس دستی دائمی
متد فوکوس داخلی
محدودیت فاصله فوکوس

مشخصات فیزیکی

وزن (گرم) ۱۰۴۵
طول (میلی‌متر) ۲۰۰
قطر (میلی‌متر) ۸۸
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
متد زوم چرخشی</br> (افزایش طول لنز هنگام بزرگ‌نمایی)
پاور زوم
قفل زوم
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر) ۷۷٫۰
حلقه اتصال لنز به سه‌پایه

سایر ویژگی‌ها

برند Sony

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم