لنز سونی مدل Sonnar T* FE 55mm f1.8 ZA

نام تجاری:

لنز سونی با مانت E-mount برای فرمت فول فریم

بازه دیافراگم از f/1.8 تا f/22

سه عدسی اسفریکال

پوشش ضد بازتاب Zeiss T*

موتور فوکوس خطی خودکار؛ فوکوس داخلی

حداقل فاصله فوکوس 48 سانتی متر

ساختار مقاوم در برابر رطوبت و گرد و غبار

دیافراگم 9 تیغه گرد

ادامه مطلبShow less
41,000,000 تومان
گارانتی
  • یک سال ضمانت شرکت همکار گستر
  • ۱۸ ماه ضمانت شرکت ایده‌آل

آخرین به‌روزرسانی ۱۴۰۳/۰۱/۱۸

مرجع:
23327
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
توضیحات

لنز سونی Sony Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA یک لنز نرمال با فاصله کانونی ثابت است که عملکرد مناسبی هنگام استفاده با دوربین های مانت E-mount شرکت سونی دارد. با استفاده از سه عدسی اسفریکال و پوشش ضد بازتاب Zeiss T*، این لنز حداقل خطاهای نوری و flare را ایجاد می کند. این محصول به یک موتور فوکوس خطی خودکار با طراحی فوکوس داخلی مجهز شده که عملکرد و پاسخدهی سریعی در هنگام فوکوس خودکار دارد. حداقل فاصله مورد نیاز برای فوکوس بر روی سوژه ها توسط این لنز برابر 48 سانتی متر. این محصول در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم است و به یک دیافراگم 7 تیغه گرد برای ایجاد بوکه هایی زیبا مجهز شده است.

مطابق با طراحی عدسی های Zeiss Sonnar، این لنز از 7 المان در 5 گروه مختلف استفاده می کند تا در کنار کاهش خطاهای نوری، اعوجاج و flare، بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.8 نیز ممکن باشد.

لنز سونی Sony Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA فاصله کانونی ثابت دارد و میدان دید بسیار مناسبی برای عکاسی پرتره، خیابانی و کاربری های عمومی دارد. در صورت استفاده از این لنز با دوربین های مجهز به حسگر APS-C، فاصله کانونی معادل برابر 82.5mm خواهد بود.

بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.8 عملکرد یکسانی در تمام طول بازه زوم دارد و کنترل بهتری بر روی محل فوکوس در تکنیک های عمق کم میدان ایجاد می کند.

پوشش ضد بازتاب Zeiss T* بر روی سطوح این لنز به کار رفته تا بازتاب ها به طور محسوسی کاهش یابند و شفافیت، کنتراست و دقت رنگ ها افزایش یابند.

3 المان اسفریکال، شامل دو عدسی دو طرفه، در طراحی عدسی های این لنز به کار رفته که در نهایت سبب کاهش پدیده های Astigmatism، لبه های کروی، coma و سایر خطاهای نوری می شود.

یک موتور فوکوس خطی خودکار با عملکردی دقیق، سریع و بی صدا در این لنز به کار رفته است که برای فیلمبرداری نیز بسیار مناسب است.

دیافراگم 9 تیغه گرد، در زمان استفاده از تکنیک های فوکوس انتخابی، بوکه های با کیفیتی ایجاد می کند.

این لنز در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم است و به لطف حلقه های کنترلی که پوشش لاستیکی دارند، در شرایط نامناسب آب و هوایی نیز قابل استفاده است.

پیشنهادهای جایگزین

شرکت سونی با همکاری کمپانی پرآوازه زایس، این لنز فوق‌العاده را عرضه کرده است. بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.8 ممکن است در نگاه اول دلسرد کننده باشد اما این لنز حرفه‌ای با شارپنس فوق‌العاده و خطاهای بسیار کم نوری و رنگی خود، در جایگاه بالاتری نسبت به لنزهای متبدی یا میان‌رده قرار می‌گیرد. سرعت و دقت فوکوس خودکار این لنز حیرت‌انگیز است و به لطف وزن کم و ابعاد جمع و جور، استفاده از آن به عنوان یک لنز روزمره ایده‌ال است. اگرچه فاصله کانونی ۵۵ میلی‌متری سبب ایجاد کادر بسته‌تری نسبت به ۵۰ میلی‌متر می‌شود. اگر به دنبال لنزی با فاصله کانونی دقیق ۵۰ میلی‌متر هستید یا گزینه حرفه‌ای‌تر یا حتی مبتدی‌تری مد نظر دارید، به موارد زیر توجه کنید:

۱- Sony FE 50mm f/1.2 GM: این لنز پرچمدار لنزهای ۵۰ میلی‌متری سونی است. شارپنس خیره‌کننده، خطاهای بسیار کم نوری و رنگی، سرعت و دقت بسیار بالای فوکوس در کنار بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.2، عملکردی حرفه‌ای به ارمغان آورده است. اگرچه این محصول قیمت بسیار بالایی دارد و انتخاب آن تنها برای کاربران حرفه‌ای و صنعتی مناسب است. اختلاف قیمت میان این دو محصول برای تهیه دو لنز حرفه‌ای اضافه کافی است.

۲- Sony Planar T* FE 50mm f/1.4 ZA: این لنز با شارپنس بالا، خطاهای کم نوری و رنگی و بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.4، امکان ایجاد پس‌زمینه‌هایی محو‌تر را ایجاد می‌کند. به علاوه، تصویربرداری با این لنز در شرایط کم‌نور با کیفیت بهتری نسبت به لنز 55mm f/1.8 انجام می‌شود. البته اختلاف قیمت زیادی بین این دو محصول وجود دارد و متآسفانه لنز f/1.4 در برابر شرایط نامناسب آب و هوایی مقاوم نیست. در نتیجه انتخاب این لنز برای کاربران حرفه‌ای تر که در شرایط کنترل شده مانند استودیو عکاسی می‌کنند مناسب‌تر است.

۳- Sony FE 50mm f/2.5 G: این لنز با ابعاد کوچکتر، وزن سبک‌تر و شارپنس شگفت‌انگیز یک انتخاب ایده‌آل به عنوان لنز روزمره یا استفاده بر روی گیمبال است. از آنجایی که گیمبال‌هایی با تحمل وزن بالا، قیمت بیشتری دارند، با تهیه این لنز فوق‌العاده برای فیلمبرداری با گیمبال، می‌توانید در هزینه خرید گیمبال صرفه‌جویی کنید. بیشینه گشودگی دیافراگم این لنز f/2.5 است که کمتر از f/1.8 است. اگرچه کیفت نواحی محو شده بسیار بالاست و خطاهای بسیار کم نوری و رنگی آن، ارزش خرید آن را بسیار بالا برده است.

۴- Sony FE 50mm f/1.8: تنها اشتراک این لنز با لنز Sonnar، بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.8 است. این لنز شارپنس کمتری دارد، خطاهای نوری و رنگی بیشتری در آن به چشم می‌خورد و کیفیت ساخت پایین‌تری نسبت به برادر بزرگتر خودش دارد. اگرچه با این قیمت، انتخاب این لنز برای کاربران مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای کاملا منطقی است و دروازه‌ای برای ورود به دنیای عکاسی پرتره برای آن‌ها باز می‌کند. این لنز با ابعاد کوچک و وزن سبک، یک لنز روزمره است و نقطه قوت آن نسبت به برادر بزرگترش، فاصله کانونی ۵۰ میلی‌متری است که کادر بزرگتری برای عکاسی در فضاهای محدود ایجاد می‌کند. اختلاف قیمت میان این دو محصول برای تهیه یک لنز حرفه‌ای اضافه یا یک کیت نورپردازی کافی است. به این ترتیب با بودجه یکسان، می‌توان با انتخاب این گزینه و یک کیت نورپردازی کامل، یک استودیوی خانگی داشت!

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
23327

مشخصات

برند
Sony
تاریخ عرضه کالا
۱۳۹۲/۷/۲۴
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اصلی</strong>
نوع لنز
لنز فیکس
حداکثر ابعاد فرمت
فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر)
۵۵
لرزش‌گیر تصویر
ندارد
نوع اتصال دهانه
Sony FE
<strong id="CustomFeaturesName">دیافراگم</strong>
حداکثر بازشدگی دیافراگم
F1.8
حداقل بازشدگی دیافراگم
F22
حلقه دیافراگم
ندارد
تعداد تیغه‌های دیافراگم
۹
توضیحات دیافراگم
دیافراگم مدور
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اپتیکی</strong>
تعداد المان‌ها
۷
تعداد گروه‌ها
۵
المان‌های خاص
3Aspherical Elements
زاویه دید
۴۲٫۹°
<strong id="CustomFeaturesName">فوکوس</strong>
حداکثر بزرگنمایی
۰٫۱۴ برابر
فوکوس خودکار
دارد
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر)
۵۰
نوع موتور فوکوس
Stepper
متد فوکوس
داخلی
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات فیزیکی</strong>
وزن (گرم)
۲۸۱
طول (میلی‌متر)
۷۱
قطر (میلی‌متر)
۶۴
جنس بدنه
فلز
جنس دهانه اتصال
فلز
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
بله
رنگ
مشکی
متد زوم
چرخشی | داخلی
(عدم افزایش طول لنز هنگام بزرگ‌نمایی)
پاور زوم
ندارد
قفل زوم
ندارد
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر)
۴۹٫۰
حلقه اتصال لنز به سه‌پایه
ندارد
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

مشخصات اصلی لنز

نوع لنز لنز فیکس
حداکثر ابعاد فرمت فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر) ۵۵
لرزش‌گیر تصویر
نوع اتصال دهانه Sony FE

دیافراگم

حداکثر بازشدگی دیافراگم F1.8
حداقل بازشدگی دیافراگم F22
حلقه دیافراگم
تعداد تیغه‌های دیافراگم ۹
توضیحات دیافراگم دیافراگم مدور

مشخصات اپتیکی

تعداد المان‌ها ۷
تعداد گروه‌ها ۵
المان‌های خاص 3Aspherical Elements
زاویه دید ۴۲٫۹°

فوکوس

حداکثر بزرگنمایی ۰٫۱۴ برابر
فوکوس خودکار
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر) ۵۰
نوع موتور فوکوس Stepper
متد فوکوس داخلی

مشخصات فیزیکی

وزن (گرم) ۲۸۱
طول (میلی‌متر) ۷۱
قطر (میلی‌متر) ۶۴
جنس بدنه فلز
جنس دهانه اتصال فلز
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
رنگ مشکی
متد زوم چرخشی | داخلی </br> (عدم افزایش طول لنز هنگام بزرگ‌نمایی)
پاور زوم
قفل زوم
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر) ۴۹٫۰
حلقه اتصال لنز به سه‌پایه

سایر ویژگی‌ها

برند Sony
تاریخ عرضه کالا ۱۳۹۲/۷/۲۴

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم