لنز سونی مدل FE 24-70mm f/2.8 GM

نام تجاری:
  • لنز مانت E برای دوربین‌های فول‌فریم و APS-C سونی
  • محدوده دیافراگم از f/2.8 تا f/22
  • دارای یک عدسی XA و دو عدسی Aspherical
  • دارای یک عدسی ED و یک عدسی Super ED
  • دارای پوشش نانو روی لنز
  • موتور فوکوس Direct Drive SSM
  • فوکوس داخلی
  • عایق در برابر رطوبت و خاک
  • دیافراگم ۹ تیغه‌ای مدور
ادامه مطلبShow less
86,500,000 تومان
گارانتی
  • یک سال ضمانت شرکت همکار گستر
  • ۱۸ ماه ضمانت شرکت ایده‌آل

آخرین به‌روزرسانی ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

خدمات و بیمه‌ها

رضایت شما اولویت ما است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

بیمه‌های در دسترس برای این محصول

بیمه‌ها در سبد خرید قایل سفارش است
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
5% از قیمت محصول (+4,325,000 تومان محصول)
مرجع:
23308
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(2)
محصولات مرتبط
توضیحات

لنز جدید FE 24-70mm f/2.8 GM سونی از سری G Master این شرکت است و برای دستیابی به بالاترین رزولوشن و شارپنس در سرتاسر فاصله زوم آن طراحی شده است. سونی این لنز جدید را مخصوص دوربین‌های مانت E یا در واقع دوربین‌های بدون آیینه خودش معرفی کرده است. این لنز که دارای فاصله کانونی استاندارد ۲۴ تا ۷۰ میلی‌متر است، از زاویه باز تا تله کوتاه را پوشش می‌دهد و بواسطه دیافراگم باز و ثابت f/2.8 می‌تواند کیفیت و شدت ورود نور را در تمامی این فاصله کانونی حفظ کند. این دیافراگم باز، لنز 24-70mm f/2.8 را تبدیل به یک لنز فوق‌العاده برای عکاسی پرتره و نور کم می‌کند.

طراحی فیزیکی بدنه و پوشش سطح این لنز، آن را برای هر دو هدف عکاسی و فیلمبرداری مناسب می‌کند. فاصله کانونی ۲۴ تا ۷۰ میلی‌متر این لنز مخصوص دوربین‌های فول فریم بدون آیینه سونی مانند سری a7 طراحی شده است، اما می‌توان از آن روی دوربین‌های دارای حسگر APS-C این شرکت نیز استفاده کرد. در صورت استفاده از این لنز روی دوربین‌های غیر فول‌فریم فاصله کانونی آن به معادل 36-105mm در دوربین Full Frame افزایش می‌یابد.

علاوه بر دهانه باز ۸۲ میلی‌متری و حداکثر دیافراگم ۲٫۸ در این لنز ، وجود دیافراگم ۹ تیغه مدور باعث افزایش بوکه و کوتاه‌تر شدن عمق میدان در دیافراگم‌های باز می‌شود. عکس‌های گرفته شده با این لنز، بوکه‌ای بسیار نرم و رویایی را در محدوده خارج از فوکوس عکس‌های پرتره نشان می‌دهد.

عدسی‌های این لنز شامل ۱۸ قطعه عدسی در ۱۳ گروه می‌شوند. سونی از سه عدسی‌ باکیفیت Aspherical  و دو عدسی Extra-Low Dispersion برای به حداقل رساندن پراش نور در طول لنزاستفاده کرده است. به گفته سونی یکی از این عدسی‌های Aspherical نیز از نوع XA (extreme aspherical) است که با دقتی که در ساخت سطح این عدسی به کاررفته است می‌تواند دقت نور عبوری از آن و تصحیح شکست نور را بسیار زیادتر کند. با این عدسی، میزان لبه‌های رنگی در سرتاسر فاصله زوم این لنز به حداقل ممکن می‌رسد.

همچنین سونی به منظور افزایش کنتراست نور و غلظت رنگ‌ در تصاویر، سطوح خارجی عدسی‌های این لنز را با پوشش پیشرفته NANO AR پوشانده است تا بازتابش نور و پدیده شبح‌وارگی (Ghosting and Flare) را به حداقل برساند.

جدای از عدسی‌ها و طراحی پیشرفته اپتیک ، در لنز از سیستم فوکوس پیشرفته سونی با نام Direct Drive SSM نیز استفاده شده که فوکوس خودکار بسیار سریع و بی‌صدا را ارائه می‌کند (عبارت SSM در این لنز مخفف Super Sonic wave Motor است و اشاره به تکنولوژی موتور فوکوس ماوراء صوت در این لنز دارد). این موتور فوکوس هم برای عکاسی و هم برای فیلم‌برداری، بسیار پرسرعت و نرم و دقیق عمل می‌کند.

به منظور جلوگیری از چرخش قطعات جلویی لنز (برای استفاده از فیلتر‌هایی مانند پولارایزر) عمل فوکوس در این لنز به صورت داخلی انجام می‌شود. از آنجا که تقریبا تمامی دوربین‌های بدون آیینه سونی دارای لرزشگیر هستند، سونی به منظور کاهش وزن این لنز، از طراحی لرزشگیر در آن خودداری کرده است. این لنز به تنهایی ۸۸۶ گرم (تقریبا ۱٫۵ برابر دوربین بدون آیینه a7 سونی) وزن دارد.

اگرچه این فاصله کانونی 24-70mm اغلب برای عکاسی پرتره به کار می‌رود، اما سونی به منظور استفاده مطمئن‌‌تر از آن در شرایط عکاسی نامساعد، این لنز را به صورت عایق در برابر خاک و رطوبت ساخته است.

طراحی مهندسی پیچیده در کنار عملکرد سریع و قابل توجه فوکوس در این لنز، 24-70mm سری G سونی را تبدیل به محصولی بسیار پیشرفته و دقیق می‌کند.

پیشنهادهای جایگزین

آیا این بهترین لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری برای دوربین‌های بدون آینه سونی است؟ بله. آیا این مناسب‌ترین لنز برای تمام کاربران حرفه‌ای یا مبتدی است؟ قطعا خیر!

حرفه‌ای ترین لنز ۷۰-۲۴ سونی پیش روی شما قرار دارد. شارپنس و کنتراست فوق‌العاده، خطاهای بسیار کم نوری و رنگی، سرعت و دقت بالای فوکوس و کیفیت ساخت افسانه‌ای لنزهای سری G-Master، همگی در این شاهکار سونی گنجانده شده‌اند. اگرچه شاید تنها دلیلی که برای تهیه این لنز وجود داشته باشد، خرید کامل‌ترین لنز موجود با قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه با دوربینی مانند a9 است. در غیر این صورت، گزینه‌های قدرتمند متنوعی با این فاصله کانونی وجود دارند که مد نظر قرار دادن آن‌ها پیش از تصمیم‌گیری نهایی خالی از لطف نیست.

۱- Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN ART: این عضو از خانواده پرآوازه آرت سیگما، حقیقتا لایق لقب بهترین لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متر برای دوربین‌های بدون آینه سونی است. شارپنس خارق‌العاده، کنتراست عالی، فوکوس دستی و خودکار بی‌نقص و کیفیت ساخت عالی از بارزترین ویژگی‌های این محصول هستند. با نصف قیمت لنز GM سونی، شما صاحب لنزی ایده‌آل خواهید بود که در هر شرایطی شما را سربلند خواهد کرد. با بودجه یکسان به راحتی می‌توانید یک یا دو لنز حرفه‌ای اضافه یا حتی یک بدنه دوربین APS-C تهیه کنید!

۲- Sigma 28-70mm f/2.8 DG DN Contemporary: این یکی از ارزنده‌ترین انتخاب‌ها برای عکاسان نیمه‌حرفه‌ای است. با ۴۰۰ گرم وزن کمتر، ابعاد کوچکتر، فوکوس خودکار سریع و دقیق و شارپنس خیلی خوب، این لنز برای برطرف کردن نیاز بیشتر عکاسان کافی است. اگرچه حداقل فاصله کانونی ۲۸ میلی‌متر بجای ۲۴ میلی‌متر ممکن است در هنگام ثبت تصاویر عریض کمی دردسرساز شود. به علاوه طراحی ساده‌تر عدسی‌ها سبب شده تا خطاهای نوری و رنگی بیشتر در این لنز دیده شود و کنترل کمتری بر روی پدیده Flare وجود داشته باشد. اگر به دنبال لنزی روزمره هستید، این لنز انتخاب بسیار مناسبی است و حمل و نقل یا استفاده از آن نیز بسیار راحت است. با بودجه یکسان و تهیه این لنز، همچنان پول کافی برای تهیه دو لنز حرفه‌ای دیگر خواهید داشت!

۳- Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD: این لنز سبک و کوچک تامرون با این قیمت می‌تواند رقیب وسوسه‌انگیزی برای بسیاری از کاربران نیمه‌حرفه‌ای باشد. شارپنس بسیار بالا، خطاهای کم نوری و رنگی و دقت بالای فوکوس خودکار از مهم‌ترین ویژگی‌های این لنز هستند. اگرچه پدیده Flare در این لنز بیشتر به چشم می‌آید. فاصله کانونی ۲۸ میلی‌متر نیز به اندازه ۲۴ میلی‌متر عریض نیست و این مسئله در زمان عکاسی طبیعت یا تصاویر دسته جمعی محدودکننده است. به علاوه، حلقه فوکوس دستی این لنز پاسخدهی خطی ندارد و به همین دلیل برای فیلمبرداری حرفه‌ای مناسب نیست. به طور کلی این یک انتخاب خیلی خوب برای عکاسی روزمره است و وزن سبک و ابعاد کوچک آن، حمل و نقل آن را ساده تر کرده است. با بودجه یکسان می‌توانید دو لنز حرفه‌ای دیگر یا یک بدنه دوربین APS-C تهیه کنید.

۴- Sony Vario-Tessar T* FE 24-70mm f/4 ZA OSS: این لنز سونی با بیشینه گشودگی دیافراگم f/4، یک انتخاب با کیفیت برای عکاسی روزمره است. البته شاید انتخاب گزینه دیگری با f/2.8 برای عکاسی و فیلمبرداری در شرایط کم نور مناسب‌تر باشد. کیفیت ساخت این محصول بسیار بالاست و طول عمر بالای آن از لحظه‌‌ای که آن را در دست بگیرید مشخص است. اگرچه قیمت نسبتا بالای آن نسبت به شارپنس نهایی و کیفیت خروجی ممکن است کمی شما را سردرگم کند. به نظر می‌رسد این لنز با عدسی‌های پیشرفته زایس، انتخاب مناسبی برای کاربران مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای است که به دنبال عکاسی در شرایط چالش برانگیز نیستند و قصد پیشرفت یا تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای را تا چند سال آینده ندارند. این لنز به لرزشگیر اپتیکال مجهز است اما لرزشگیر سنسور شیفت بیشتر دوربین‌های سونی، به خودی خود عملکرد راضی‌کننده‌ای دارد. در نهایت با بودجه یکسان، با تهیه این لنز می‌توانید به فکر خرید مجموعه وسیعی از لنزهای نیمه‌حرفه‌ای، تجهیزات عکاسی و نورپردازی باشید.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
23308

مشخصات

برند
Sony
تاریخ عرضه کالا
۱۳۹۴/۱۱/۱۴
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اصلی</strong>
نوع لنز
لنز زوم
حداکثر ابعاد فرمت
فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر)
۲۴-۷۰
لرزش‌گیر تصویر
ندارد
نوع اتصال دهانه
Sony FE
<strong id="CustomFeaturesName">دیافراگم</strong>
حداکثر بازشدگی دیافراگم
F2.8
حداقل بازشدگی دیافراگم
F22
حلقه دیافراگم
ندارد
تعداد تیغه‌های دیافراگم
۹
توضیحات دیافراگم
دیافراگم مدور
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اپتیکی</strong>
تعداد المان‌ها
۱۸
تعداد گروه‌ها
۱۳
المان‌های خاص
1XA
1Super ED
1ED Element
پوشش‌های مخصوص
Nano AR Coating
زاویه دید
۳۴° - ۸۴°
<strong id="CustomFeaturesName">فوکوس</strong>
حداکثر بزرگنمایی
۰٫۲۴ برابر
فوکوس خودکار
دارد
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر)
۳۸
نوع موتور فوکوس
Piezoelectric
فوکوس دستی دائمی
دارد
متد فوکوس
داخلی
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات فیزیکی</strong>
وزن (گرم)
۸۸۶
طول (میلی‌متر)
۱۳۶
قطر (میلی‌متر)
۸۸
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
بله
رنگ
مشکی
متد زوم
چرخشی
(افزایش طول لنز هنگام بزرگ‌نمایی)
پاور زوم
ندارد
قفل زوم
دارد
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر)
۸۲٫۰
حلقه اتصال لنز به سه‌پایه
ندارد
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

مشخصات اصلی لنز

نوع لنز لنز زوم
حداکثر ابعاد فرمت فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر) ۲۴-۷۰
لرزش‌گیر تصویر
نوع اتصال دهانه Sony FE

دیافراگم

حداکثر بازشدگی دیافراگم F2.8
حداقل بازشدگی دیافراگم F22
حلقه دیافراگم
تعداد تیغه‌های دیافراگم ۹
توضیحات دیافراگم دیافراگم مدور

مشخصات اپتیکی

تعداد المان‌ها ۱۸
تعداد گروه‌ها ۱۳
المان‌های خاص 1XA </br>1Super ED </br>1ED Element
پوشش‌های مخصوص Nano AR Coating
زاویه دید ۳۴° - ۸۴°

فوکوس

حداکثر بزرگنمایی ۰٫۲۴ برابر
فوکوس خودکار
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر) ۳۸
نوع موتور فوکوس Piezoelectric
فوکوس دستی دائمی
متد فوکوس داخلی

مشخصات فیزیکی

وزن (گرم) ۸۸۶
طول (میلی‌متر) ۱۳۶
قطر (میلی‌متر) ۸۸
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
رنگ مشکی
متد زوم چرخشی</br> (افزایش طول لنز هنگام بزرگ‌نمایی)
پاور زوم
قفل زوم
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر) ۸۲٫۰
حلقه اتصال لنز به سه‌پایه

سایر ویژگی‌ها

برند Sony
تاریخ عرضه کالا ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
خریداران این محصول، این کالاها را نیز خریده اند:
  • مجهز به پوشش جندلایه نانو
  • قابلیت اتصال به لنز‌هایی با دهانه ۸۲ میلی‌متر
  • بسیار شفاف و گذردهی کامل نور مرئی
  • مقاوم در برابر خراشیدگی و لک
  • سطح ضد آب
  • مناسب برای محافظت از دهانه خراجی لنز
  • حذف کامل امواج UV
  • فریم بسیار نازک با دوام و استحکام بالا
4,700,000 تومان
  • ابعاد:۳۰ ×۳.۸ سانتی‌متر
  • دمای رنگ: ۱ز ۲۷۰۰ تا ۶۳۰۰ درجه کلوین
  • امکان ساخت تمام رنگ‌ها
  • تنظیم پیشرفته Green/Magenta
  • تنظیم شدت نور از ۰ تا ۱۰۰ دصد توان
  • شعاع تابش نور: ۱۸۰ درجه
  • حالت‌های رنگ: RGB، HSI و CCT
  • امکان تغییر رنگ و غلظت رنگ
  • ۱۳ افکت قابل تنظیم
  • باتری داخلی لیتیوم یونی به همراه پورت USB-C
83,000,000 تومان
  • حسگر فول‌فریم ۲۴ مگاپیکسل Exmor R BSI CMOS
  • پردازشگر تصویر  BIONZ X
  • ضبط ویدئو‌های UHD 4K با گامای S-log3 و HLG
  • لرزشگیر ۵ محوره SteadyShot داخلی
  • سیستم فوکوس هیبریدی ۶۹۳ نقطه‌ای
  • دارای منظره‌یاب OLED الکترونیکی با رزولوشن 2.36 میلیون نقطه
  • نمایشگر ۳ اینچی بازشو با رزولوشن ۱٬۲۲۸٬۰۰۰ نقطه
  • افزایش ایزو تا ۲۰۴۸۰۰ و عکس‌برداری ۱۰ فریم بر ثانیه
  • فاقد شارژر 
  • شارژ دستگاه به صورت داخلی انجام می شود
2,800,000 تومان
  • بدنه فلزی
  • حداکثر ارتفاع ۱۱۵ سانتی‌متر
  • تحمل وزن ۱۵۰ کیلوگرم

به همراه یک عدد استند عکاسی ایلکین

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم