دوربین سینمایی فول فریم سونی مدل Sony FX9 XDCAM 6K

نام تجاری:
  • حسگر فول فریم 6K Exmor R CMOS
  • 15 استاپ رنج دینامیکی با HDR دینامیک
  • پشتیبانی از DCI 4K و UHD 4K تا 59.94 فریم بر ثانیه
  • فیلمبرداری HD تا 150/180 فریم بر ثانیه
  • سازگار با مانت E-Mount سونی
  • کیفیت 10-Bit 4:2:2 XAVC-I تا نرخ 600 Mbps
  • قابلیت Auto-HD، فوکوس خودکار، فیلتر ND با 7 استاپ و LUT سه بعدی
  • Dual Base ISO تا حساسیت 102400، حالت HLG
  • دو شیار کارت حافظه XQD، حالت 2K Imager Scan mode
  • خروجی های 12G/6G/3G-SDI و HDMI با پشتیبانی از حداکثر وضوح 4K
ادامه مطلبShow less
570,000,000 تومان

آخرین به‌روزرسانی ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

مرجع:
21972
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(1)
توضیحات

معرفی دوربین سونی PXW-FX9

دوربین فیلمبرداری سینمایی سونی Sony PXW-FX9 برای فیلمبرداری مستند، مراسمات، برنامه های تلویزیونی و آموزشی کاربرد دارد. سیستم قدرتمند این دوربین به یک حسگر فول فریم 6K Exmor R CMOS مجهز شده تا به کمک لنزهای قابل تعویض، تصاویری با وضوح 4K و عمق میدان سینمایی ایجاد کند. مانت E-mount این دوربین از استیل ضدزنگ تراش داده شده تا بتوان از طیف وسیعی از لنز های سونی با این دوربین استفاده کرد.

مجموعه ورودی ها و خروجی های دوربین فیلمبرداری سینمایی سونی Sony PXW-FX9 شامل یک خروجی 12G/6G/3G-SDI و یک خروجی HDMI برای وضوح 4K، یک خروجی 3G-SDI برای وضوح HD، یک genlock و یک timecode برای ستاپ های چند دوربینه می شود. سیستم فوکوس خودکار Fast Hybrid AF نیز به لطف بهره گیری از 561 نقطه تشخیصی، به دقت چهره و شکل انسان ها را تشخیص می دهد. لرزشگیر فوق پیشرفته این دوربین شامل یک ژیروسکوپ داخلی است که عملکردی مشابه گیمبال دارد. توانایی ضبط صدای 4 کاناله نیز امکان استفاده از میکروفون های خارجی و ضبط صدای محیط با میکروفون های داخلی را به طور همزمان فراهم می کند.

دوربین فیلمبرداری سینمایی سونی Sony PXW-FX9 از رنج دینامیکی گسترده با 15 استاپ، قابلیت HDR دینامیک و حالت hybrid log gamma یا HLG پشتیبانی می کند. قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت 10-Bit 4:2:2 بر روی دو عدد کارت حافظه XQD نیز وجود دارد که یکی از آن ها می تواند به صورت همزمان نسخه پشتیبان دیگری باشد. وضوح فیلمبرداری در این دوربین برابر UHD (2160p) و HD (1080p) است که نرخ فریم را می توان ا ز 1 تا 60 فریم بر ثانیه تغییر داد و به فرمت های XAVC-I، XAVC-Long و MPEG HD ذخیره کرد. فیلتر ND متغیز الکترونیکی داخلی این دوربین به دو حالت دستی و خودکار از چگالی ¼ تا 1/128 تغییر می کند تا نور ایده آل بدون تغییر دیافراگم حاصل شود. فضای رنگی پیشفرض این دوربین که S-Cinetone نام دارد، رنگ هایی نرم و شفاف ارائه می کند که کاملا شبیه دوربین سونی VENICE است.

با بروزرسانی به آخرین نسخه نرم افزاری، قابلیت فیلمبرداری HD تا نرخ 180 فریم بر ثانیه و خروجی 16-Bit RAW 4K/2K نیز برای این دوربین فعال می شود. در کنار رنج دینامیکی وسیع، حساسیت بالای سنسور به صورت Dual Base ISO از 800 تا 4000 قابل تنظیم است که می توان آن را تا بیشینه ISO 102400 نیز افزایش داد. این قابلیت به ثبت تصاویر روشن در شرایط کم نور یا هنگام استفاده از لنز های آهسته تر بسیار کاربردی است. تغییرات دیگری که مربوط به آخرین نسخه بروزرسانی نرم افزاری می شود شامل پشتیبانی از LUT های سه بعدی ساخته کاربر، فوکوس خودکار بهبود یافته، امکانات صدایی بهتر، قابلیت USB Tethering، T-value metadata، افزایش امنیت رمز عبور و حالت S35 2K Imager Scan است.

دوربین فیلمبرداری سینمایی سونی Sony PXW-FX9  به یک شو مانت مولتی اینترفیس مجهز شده و به همراه باتری BP-U35، شارژر BC-U1A، آداپتور برق شهری با دو عدد کابل، Body cap، منظره یاب، چشمی، کنترل از راه دور و کابل USB عرضه می شود. با تهیه و افزودن واحد XDCA-FX9 به این محصول، قرار دادن آن بر روی شانه ممکن شده و قابلیت های شبکه و افزودن گیرنده بیسیم صدا نیز به آن اضافه می شود.

حسگر 6K CMOS Exmor R

دوربین فیلمبرداری سینمایی سونی Sony PXW-FX9 به یک حسگر فول فریم 6K با پشتیبانی از وضوح DCI 4K، UHD و HD مجهز است. پردازش قدرتمند تصاویر دریافتی از این حسگر سبب ایجاد خروجی هایی فراتر از محدودیت های حسگر های رایج Super 35mm می شود. این حسگر که از نوع back-illuminated CMOS است، از فناوری Exmor R سونی بهره می گیرد تا حساسیت بالاتر و نویز کمتری ارائه دهد. در مقایسه با یک حسگر 4K Super 35mm، حسگر دوربین فیلمبرداری سینمایی سونی Sony PXW-FX9 بیش از دو برابر مساحت دارد که همین امر سبب زاویه دید عریض تر و عمق میدان کمتر می شود.

بازه دینامیکی تا بیش از 15 استاپ

دوربین سونی FX9 تا بیش از 15 استاپ بازه دینامیکی دارد که در زمان اصلاح رنگ آزادی بی سابقه ای در اختیار تدوین گر قرار می دهد. اپراتور دوربین می تواند با خیال راحت فقط بر روی کادر تمرکز کند زیرا دوربین فیلمبرداری FX9 هر فریم را با جزئیات بالا و کیفیت 4K 4:2:2 10-Bit ضبط می کند.

کنترل حساسیت ISO

حساسیت پایه این دوربین فیلمبرداری برابر ISO 800 است که برای کاربری های مستندسازی یا فضاهای سرپوشیده با روشنایی زیاد بسیار مناسب است. حد بالای حساسیت دوربین سونی FX9 برابر ISO 4000 است که در شرایط بسیار کم نور مانند صبح زود یا غروب آفتاب تصاویری با کیفیت چشمگیر ثبت می کند؛ حتی اگر از لنز های کند استفاده شود. بازه افزایش یافته حساسیت Sony FX9 از 320 تا 102400 است.

فیلتر ND الکترونیکی

با تنظیم فیلتر داخلی ND در این دوربین بر روی حالت خودکار، تصاویری با نوردهی تنظیم شده حتی در شرایط نور متغیر حاصل خواهد شد. البته به صورت دستی نیز می توان این فیلتر را از مقدار ¼ تا 1/128 در حین فیلمبرداری تنظیم کرد. بدین ترتیب بدون تغییر در عمق میدان، تصاویری با نور مناسب بدست می آیند. از چگالی های بالاتر فیلتر با سرعت های پایین تر شاتر استفاده می شود تا تصاویر هنری تری ثبت شوند.

فرمت های ضبط و ذخیره سازی

فرمت ضبط دوربین فیلمبرداری سینمایی سونی Sony PXW-FX9 مطابق با نوع پروژه قابل تنظیم است. برای حداکثر کیفیت می توان از فرمت XAVC-I با کیفیت 4:2:2 10-Bit با نرخ 600 Mbps و 60 فریم بر ثانیه استفاده کرد. برای فیلمبرداری طولانی تر و با حجم نهایی کمتر نیز می توان از فرمت XAVC-Long استفاده کرد. کدک رایج MPEG HD نیز توسط این دوربین پشتیبانی می شود. تمامی فایل ها بر روی کارت حافظه XQD ذخیره خواهند شد.

نرخ فریم قابل تنظیم

در دوربین فیلمبرداری سینمایی سونی Sony PXW-FX9 نرخ فریم از 1 تا 60 فریم بر ثانیه قابل تنظیم است تا تصاویر آهسته یا فست اکشن به راحتی قابل ضبط باشند. این دوربین تصاویری عریض با عمق میدان کم ضبط می کند که همگی به لطف حسگر فول فریم آن است. تنظیمات مخصوص برای در اولویت قرار دادن کیفیت نیز سبب خلق فیلم های اسلوموشن با وضوح Full HD می شود که کیفیت آن از فناوری پیشرفته Oversampling سرچشمه می گیرد.

ضبط صدای 4 کاناله

دوربین فیلمبرداری سینمایی سونی Sony PXW-FX9 با تلفیق ورودی های دوگانه XLR، ورودی 2 کاناله مولتی اینترفیس مانت شو وو میکروفون استریوی داخلی توانایی ضبط صدای کاناله را داراست. بدین ترتیب امکان استفاده همزمان از میکروفون خارجی برای ضبط صدای سوژه و میکروفون داخلی برای صدای محیط یا اپراتور ممکن است.

ورودی و خروجی ها

مجموعه ورودی ها و خروجی های این دوربین شامل یک خروجی 12G-SDI و یک خروجی HDMI با پشتیبانی از کیفیت 4K است. یک خروجی 3G-SDI با کیفیت HD نیز برای گسترش قابلیت های مانیتورینگ تصاویر این دوربین تعبیه شده است. برای استفاده همزمان با چند دوربین نیز، Genlock و TC In/Out در نظر گرفته شده است.

فوکوس خودکار هیبرید پرسرعت

با استفاده از دوربین فیلمبرداری سینمایی سونی Sony PXW-FX9، ردیابی سوژه ها حتی با لنز واید و دیافراگم باز و عمق میدان کم، به سرعت انجام می شود. فوکوس خودکار هیبرید تقویت شده این بار فوکوس خودکار تشخیص فاز را برای سرعت و فوکوس خودکار تشخیص کنتراست را برای دقت با یکدیکر تلفیق کرده تا بهترین نتیجه حاصل شود. فناوری تشخیص چهره نیز به سرعت چهره افراد را تشخیص داده و روی آن ها قفل می شود. حسگر تشخیص فاز از 561 نقطه تشکیل شده که تقریبا 94% عرض حسگر و 96 ارتفاع آن را پوشانده. بدین ترتیب ردیابی سوژه ها با سرعت و دقت بالا و به صورت دائم برای تمامی سوژه های متحرک انجام می شود.

7 سطح مختلف برای انتقال نقطه فوکوس خودکار برای جابجایی سریع بین دو سوژه یا تغییر آهسته آن در نظر گرفته شده است. برای مثال در فیلمبرداری فیلم های درام تلویزیونی، تغییر نقطه فوکوس به آرامی انجام می شود.

5 سطح مختلف نیز برای تغییر حساسیت نسبت به سوژه در نظر گرفته شده تا در پایین ترین حد از سایر سوژه های متحرک چشم پوشی شود و در بالاترین حد، نقطه فوکوس به سرعت به آخرین سوژه متحرک منتقل شود. این قابلیت برای تصویربرداری مسابقات اتومبیل رانی که لحظه به لحظه از یکدیگر سبقت می گیرند بسیار مناسب است.

لرزشگیر پیشرفته تصاویر

به کمک این فناوری می توان تمامی تصویر های ضبط شده با دوربین فیلمبرداری سینمایی سونی Sony PXW-FX9 را پس از ذخیره سازی به طوری تدوین کرد تا شبیه به فیلمبرداری با استفاده از گیمبال شود. برخلاف روش های لرزشگیر داخل دوربین یا گیمبال، اطلاعاتی که توسط ژیروسکوپ داخلی دوربین FX9 ذخیره می شوند، امکان تعیین میزان جبران لرزش ها و رزولوشن تصویر 4K تریم شده را می دهد. این قابلیت با تمامی لنز های E-mount سونی سازگار است و سرعت پردازش بالاتری نسبت به لرزشگیری رایج به روش NLE دارد.

حالت های ضبط

دوربین فیلمبرداری سینمایی سونی Sony PXW-FX9 گزینه های متعددی برای ضبط با نسخه پشتیبان دارد که امنیت فایل های ضبط شده را تضمین می کند. قابلیت Simul Rec امکان ذخیره سازی همزمان یک تصویر HD را بر روی دو کارت حافظه به صورت همزمان فراهم می کند. حالت 4K/HD Sub Rec نیز امکان ذخیره سازی فرمت 4K بر روی یک کارت و فرمت MPEG HD را بر روی کارت دیگر ایجاد می کند. حالت XAVC Proxy Rec نیز با ذخیره سازی تصاویر با نرخ 9 Mbps فایل هایی مناسب برای به اشتراک گذاری در فضای اینترنت ایجاد می کند. به لطف استفاده از حافظه 28 ثانیه ای Cache Rec نیز هیچ لحظه ای از دست نخواهد رفت.

پشتیبانی از XDCAM Air و GPS

با استفاده از سرویس Sony XDCAM air می توان دوربین FX9 را کنترل کرد، تصاویر آن را بر روی فضای Sony Cloud استریم کرد یا بسیاری از فعالیت های آنلاین دیگر که به تدوین پس از ضبط بسیار کمک می کنند. قابلیت GPS نیز اطلاعات محل ضبط را بر روی فایل ها ذخیره کرده و به وسیله XDCAM Air آن را به نمایش می گذارد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
21972

مشخصات

برند
Sony
<strong id="CustomFeaturesName">نوع بدنه</strong>
نوع بدنه
بدون آینه
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات حسگر</strong>
تعداد پیکسل موثر (مگاپیکسل)
۱۹
تعداد کل پیکسل (مگاپیکسل)
۲۰.۵
نوع حسگر
CMOS
اندازه حسگر
فول‌فریم
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات تصویر</strong>
حساسیت
۸۰۰-۴۰۰۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداقل)
۳۲۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداکثر)
۱۰۲۴۰۰
<strong id="CustomFeaturesName">اپتیک و فوکوس</strong>
فوکوس خودکار
دارد
تعداد نقاط فوکوس
۵۶۱ نقطه
امکان تعویض لنز
دارد
نوع اتصال لنز
Sony E
<strong id="CustomFeaturesName">صفحه‌نمایش/منظره‌یاب</strong>
نوع صفحه‌نمایش
LCD
اندازه صفحه نمایش (اینچ)
۳٫۵
صفحه‌نمایش لمسی
دارد
صفحه‌نمایش قابل چرخش
دارد
تعداد نقاط صفحه‌نمایش
۲۷۶۰۰۰۰
منظره‌یاب چشمی
دارد
پخش زنده
دارد
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات مرتبط با عکاسی</strong>
حداقل سرعت شاتر (ثانیه)
۱/۱
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه)
۱/۸۰۰۰
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات مرتبط با فیلم‌برداری</strong>
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری
6K
فرمت فیلم‌برداری
XAVC-I | XAVC-L
میکروفون
دارد
<strong id="CustomFeaturesName">حافظه</strong>
نوع حافظه جانبی
Slot1:XQD | Slot2: XQD | Dual Slot:SD/SDHC/SDXC/Memory Stick Duo Hybrid
<strong id="CustomFeaturesName">اتصال</strong>
HDMI
دارد
نظر(2)
رتبه‌بندی کلی
5
2 نظر
کیفیت
(5)
قیمت
(5)
وزن این دوربین با تجهیزات کامل چقدر میشه؟

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

نوع بدنه

نوع بدنه بدون آینه

مشخصات حسگر

تعداد پیکسل موثر (مگاپیکسل) ۱۹
تعداد کل پیکسل (مگاپیکسل) ۲۰.۵
نوع حسگر CMOS
اندازه حسگر فول‌فریم

مشخصات تصویر

حساسیت ۸۰۰-۴۰۰۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداقل) ۳۲۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداکثر) ۱۰۲۴۰۰

اپتیک و فوکوس

فوکوس خودکار
تعداد نقاط فوکوس ۵۶۱ نقطه
امکان تعویض لنز
نوع اتصال لنز Sony E

صفحه‌نمایش/منظره‌یاب

نوع صفحه‌نمایش LCD
اندازه صفحه نمایش (اینچ) ۳٫۵
صفحه‌نمایش لمسی
صفحه‌نمایش قابل چرخش
تعداد نقاط صفحه‌نمایش ۲۷۶۰۰۰۰
منظره‌یاب چشمی
پخش زنده

مشخصات مرتبط با عکاسی

حداقل سرعت شاتر (ثانیه) ۱/۱
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) ۱/۸۰۰۰

مشخصات مرتبط با فیلم‌برداری

حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری 6K
فرمت فیلم‌برداری XAVC-I | XAVC-L
میکروفون

حافظه

نوع حافظه جانبی Slot1:XQD | Slot2: XQD | Dual Slot:SD/SDHC/SDXC/Memory Stick Duo Hybrid

اتصال

HDMI

سایر ویژگی‌ها

برند Sony

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم