دوربین فیلمبرداری Blackmagic Design مدل URSA Mini Pro 4.6K G2

نام تجاری:
  • حسگر 4.6K Super 35 HDR CMOS
  • فیلمبرداری با وضوح 4.6K تا 120 فریم بر ثانیه، 300 فریم بر ثانیه با وضوح 1080p
  • رنج دینامیکی با 15 استاپ در حساسیت ISO 3200
  • پورت USB-C برای اتصال هارد اکسترنال
  • پشتیبانی از Blackmagic RAW و ProRes 444/422
  • دو شیار کارت حافظه CFast 2.0 و کارت حافظه SD
  • خروجی 12G-SDI، ورودی Timecode و REF
  • دو عدد ورودی XLR صدا با Phantom Power
  • فیلتر ND با 2/4/6 استاپ، بدنه از جنس منیزیم
  • قابلیت تعویض لنز

ادامه مطلبShow less
گارانتی
  • گارانتی یک‌ساله شرکت نظام
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
21976
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

معرفی دوربین بلک مجیک URSA Mini Pro 4.6K G2

دوربین فیلمبرداری سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 یک نسخه ارتقا یافته از نسل قبلی دوربین Mini Pro است که امکانات و کنترل بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. در دوربین بلک مجیک G2 از یک حسگر جدید Super 35 4.6K استفاده شده که در حساسیت ISO 3200 تا 15 استاپ رنج دینامیکی را پوشش می دهد. فیلمبرداری با نرخ 300 فریم بر ثانیه و قابلیت های متعدد دیگری نیز در این نسخه به چشم می خورد.
در نگاه اول، دکمه های کنترلی جدیدی به دوربین بلک مجیک دیزاین USRA Mini Pro G2 اضافه شده که امکان دسترسی به منو ها، تغییرات نوردهی، حالت اسلوموشن و دستیار فوکوس را آسان تر کرده است. یک صفحه نمایشگر سیاه و سفید LCD نیز در این بخش بیرونی دوربین اضافه شده تا اطلاعات مربوط به ضبط و تنظیمات آن را نشان دهد. ویژگی جدید و کارآمد دیگر، فیلتر ND داخلی این دوربین است که به کمک یک چرخ کنترل می شود. این چرخ، در 4 حالت شامل 2 استاپ، 4 استاپ، 6 استاپ و خنثی، فیلتر ND را کنترل می کند.
در پشت صفحه نمایش LCD، دو شیار کارت حافظه SD در کنار شیارهای CFast 2.0 تعبیه شده تا گزینه های محتلفی برای ذخیره سازی تصاویر در اختیار باشد. دوربین فیلمبرداری سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 به یک پورت USB-C نیز مجهز شده تا امکان ضبط مستقیم بر روی درایو های اکسترنال نیز وجود داشته باشد. مانت الکترونیکی EF نیز قابل تنظیم است تا فاصله کانونی صحیح حاصل شود.
در قلب دوربین Blackmagic Design Mini Pro G2 یک حسگر Super 35mm 4.6K قرار دارد که تصاویری سینمایی با رنج دینامیکی گسترده تا 15 استاپ ثبت می کند. نسل جدید Mini Pro حالا امکان ضبط با فرمت Blackmagic RAW را دارد تا تدوین ویدئو حرفه ای تر از گذشته قابل انجام باشد. البته شاید مهم ترین تغییرG2 نسبت به نسل گذشته ضبط 4.6K با نرخ 120 فریم بر ثانیه، 4K DCI با نرخ 150 فریم بر ثانیه یا حتی 1080p با نرخ 300 فریم بر ثانیه باشد که برای ضبط fast-action بسیار کارآمد است.
مانند دوربین بلک مجیک Blackmagic Design USRA Mini، مدل USRA Mini Pro G2 نیز از قابلیت ضبط و ذخیره سازی اطلاعات خام حسگر با رزلوشن بالا به فرمت Blackmagic RAW بر روی کارت حافظه CFast 2.0 یا SD تا 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. فایل های خام یا RAW، رنج دینامیکی کامل و تونالیته رنگی دریافتی توسط حسگر را حفظ می کنند تا کنترل بهتری هنگام تدوین تصاویر ممکن باشد. البته از آنجایی که حجم فایل های غیر فشرده Raw معمولا بسیار زیاد است و جابجایی یا تدوین آن ها ممکن است دردسر ساز شود، دوربین فیلمبرداری سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 به قابلیت ضبط فرمت فشرده RAW مجهز شده و با نسبت 3:1 یا 4:1 فشرده سازی، با حفظ امکانات تدوین، در مصرف حافظه صرفه جویی می کند.
حتی اگر فیلمبرداری با فرمت غیر فشرده RAW مورد نیاز نباشد، دوربین فیلمبرداری USRA Mini Pro G2 از فرمت صنعتی Apple ProRes نیز پشتیبانی می کنند که با سمپلینگ رنگ 444 یا 422 آماده تدوین هستند. ضبط تصاویر در این فرمت با وضوح 4.6K، 4K، 3K، 2K و HD ممکن است. با انتخاب رنج دینامیکی Film، تصاویر برای اصلاح رنگ پس از ذخیره سازی مناسب خواهند بود و با انتخاب رنج دینامیکی Video، تصاویری خیره کننده و بدون نیاز به اصلاح ذخیره می شوند. امکان ذخیره سازی فایل های ProRes بر روی کارت حافظه CFast 2.0 یا UHS-II SD نیز فراهم است.
به منظور حفظ ارگونومی، شکل ظاهری بدنه دوربین G2 مشابه نسل قبلی طراحی شده است. البته با افزودن تجهیزات جانبی مانند پد شانه ای VCT، دستگیره جانبی، صفحه باتری پخش و منظره یاب الکترونیکی، استفاده از این دوربین برای زمان های طولانی تر یا کاربری های حرفه ای تر نیز آماده خواهد بود. برای ضبط استودیویی نیز، پد شانه ای ذکر شده با میله های 15mm LWS سازگار است. بدین ترتیب می توان لنزهای بلند، موتور لنز، مت باکس و سایر ادوات را بر روی آن مانت کرد.

فیلتر ND داخلی

دوربین فیلمبرداری سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 به یک فیلتر با کیفیت ND مجهز شده تا به کمک آن بتوان نور ورودی به دوربین را به سرعت کنترل کرد. فیلترها شامل شفاف، 2 استاپ، 4 استاپ و 6 استاپ هستند که با استانداردهای رنگی بلک مجیک Mini Pro G2 سازگار بوده و کمترین تغییر را در رنگ های ایجاد می کنند. به طور کلی فیلتر های ND برای استفاده همزمان با دیافراگم و زاویه شاتر طراحی شده اند تا در گستره وسیع تری از موقعیت ها بتوان عمق میدان کم یا motion blur مشخصی به دست آورد. فیلتر های مادون قرمز (IR) داخلی نیز برای فیلتر کردن طول موج های مادون قرمز و پیشگیری از آلودگی به این طول موج طراحی شده اند. یک ساز و کار دقیق نیز فیلتر ها را در داخل دوربین جابجا می کند. وضعیت فیلتر ND و شماره استاپ آن نیز بر روی LCD نمایشگر قابل مشاهده است.

کنترل های روی بدنه

دوربین فیلمبرداری سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 از طراحی مشابه دوربین های پخش زنده بهره می برد و مجموعه ای از دکمه های فیزیکی، دسترسی به مهم ترین تنظیمات دوربین را ساده می کنند. این دکمه ها با یک ترتیب منطقی چیده شده اند تا به خاطر سپردن آن ها ساده باشد و تنظیم دوربین، فیلتر ND و نرخ فریم ها بدون نگاه کردن به دکمه ها، گشتن در منو ها یا برداشتن دوربین از روی شانه ممکن باشد.

مانت قابل تعویض لنزها

به طور پیشفرض دوربین فیلمبرداری بلک مجیک USRA Mini Pro G2 به همراه یک مانت قابل تعویض EF ارائه می شود. در صورتی که نیاز به استفاده از لنز های مانت F (نیکون)، PL یا B4 باشد، مانت های مربوطه نیز به طور جداگانه قابل تهیه و نصب هستند. بدین ترتیب برای هر نوع کاربری، طیف وسیعی از لنزها با این دوربین سازگار خواهند بود. برای لنزهای ENG، یک کانکتور 12 پین Hirose انرژی مورد نیاز کنترلر servo را تأمین می کند تا از تمامی قابلیت های لنز بتوان استفاده کرد.

نمایشگر LCD نشانگر وضعیت
نمایشگر LCD دوربین فیلمبرداری سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 از نوع سیاه و سفید و با خوانایی بالاست. این نمایشگر تایم کد ضبط، تایم کد قفل شده و تایم کد مرجع را در کنار نرخ فریم، زاویه شاتر، وضعیت دیافراگم، توازن سفیدی، حساسیت ISO و Iris را نشان می دهد.  نشانگر باتری، وضعیت ضبط بر روی کارت حافظه و صدا سنج ها نیز بر روی این نمایشگر قابل مشاهده هستند. نور پس زمینه این نمایشگر در شرایط کم نور کارامد خواهد بود. در شرایط پر نور نیز می توان کنتراست نمایشگر را افزایش داد تا خوانایی بهتری داشته باشد.

پردازش پیشرفته تصاویر

دوربین بلک مجیک دیزاین USRA Mini Pro 4.6K G2 ازنسل چهارم Blackmagic Design Color Science بهره می برد تا رنگ ها نزدیک به واقعیت باشند و رنگ پوست به دقت پردازش شود. به همین دلیل خروجی این دوربین همانند رقبای چند ده هزار دلاری خود است.تصاویر با فرمت Blackmagic RAW توسط یک فضای 12-bit غیر خطی کدگذاری می شوند که بیشترین اطلاعات را در مورد رنگ ها و رنج دینامیکی در خود جای می دهد. به کمک این فرمت می توان فشرده سازی را تا نسبت 12:1 انجام داد، بدون اینکه به کیفیت حرفه ای تصاویر ضبط شده خدشه ای وارد شود. در نهایت این فایل ها می توانند بر روی کارت حافظه CFast، SD یا حتی فلش مموری های USB-C ذخیره شوند.

پشتیبانی از کارت حافظه CFast 2.0 و SD

در این محصول برای هرکدام از کارت های حافظه CFast 2.0 و SD دو شیار در نظر گرفته شده. تصاویری که با فرمت غیر فشرده و کیفیت حداکثر ضبط می شوند، مانند تصاویر 4K یا 4.6K با نرخ بالای فریم، نیازمند پهنای باند بیشتری برای ذخیره سازی هستند و به همین ترتیب کارت حافظه CFast 2.0 برای آن ها مناسب تر است. در عوض فایل های RAW HD و 4K ProRes امکان ضبط بر روی کارت های رایج SD را دارند که ارزان تر هم هستند. البته کارت های SD هم باید با استاندارد UHS-II سازگار باشند وگرنه نمی توان از حداکثر قابلیت آن ها استفاده کرد.

مشخصات عمومی



طراحی جمع و جور

با کوچک کردن دوربین بلک مجیک USRA، دوربین فیلمبرداری سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 متولد می شود که حمل آن در شرایط مختلف بسیار آسان است. مانت شانه ای جداگانه نیز امکان استفاده آسان این دوربین را به صورت دستی، روی شانه یا حتی بر روی سه پایه فراهم می کند. برخلاف اندازه کوچک این محصول، تنظیمات اساسی و حرفه ای از آن حذف نشده که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.
بدنه دوربین Blackmagic Design USRA Mini Pro G2 از جنس آلیاژ منیزیم ساخته شده تا با وزن حدود 2.5 کیلوگرم بسیار سبک باشد. مانت شانه ای و دستگیره جانبی نیز به صورت جداگانه قابل تهیه و نصب هستند تا استفاده از دوربین با استایل تهیه مستند نیز ممکن باشد.

نمایشگر لمسی

در کنار دکمه های فیزیکی متعدد، دوربین فیلمبرداری سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 به یک نمایشگر تاشو 4 اینچی لمسی خازنی مجهز است. بدین ترتیب گشتن در منو ها و بررسی تنظیمات دوربین بسیار ساده خواهد بود. مشاهده Timecode، Scope، سطح صدا و انتخاب نقطه فوکوس نیز ممکن است. با استفاده از کیبورد روی صفحه نیز می توان برای هر فایل متادیتا مشخص کرد.

اتصالات پیشرفته

نسل جدید G2 به اتصالات متعددی از جمله خروجی 12G-SDI، خروجی مانیتورینگ HD-SDI، دو ورودی LANC، ورودی صدای XLR با قابلیت تأمین Phantom Power، ورودی Timecode، و ورودی مرجع مجهز است. در قسمت راست جلوی دوربین، خروجی های 4-pin XLR DC و HD-SDI برای مانیتورینگ تعبیه شده اند که برای اتصال به نمایشگر خارجی یا منظره یاب ایده آل هستند. خروجی 12G-SDI نیز تا کیفیت 2160p60 را با استفاده از یک کابل BNC پشتیبانی می کند و با توجه به فرمت ضبط به صورت خودکار روی حالات 6G-SDI یا HD-SDI تغییر وضعیت می دهد.

ضبط صدای با کیفیت

دوربین فیلمبرداری سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 از میکروفون های داخلی با کیفیتی بهره می برد که برای ضبط صدای طبیعی محیط بسیار مناسب هستند. با اتصال میکروفون حرفه ای به دو عدد ورودی XLR میکروفون نیز می توان صدای بهتری از سوژه ها ضبط کرد. اتصالات XLR به جریان 48V Phantom Power مجهز هستند تا جزئیات بیشتری از میکروفون شات گان یا بیسیم لاوالیر دریافت شود. سطح صدای ورودی نیز به کمک نمایشگر قابل مشاهده و با استفاده از پیچ های مجزا قابل تنظیم است.

گزینه های متعدد تأمین برق

در حالت عادی دوربین USRA Mini Pro G2 به یک کانکتور برق استاندارد صنعتی از نوع 4-pin XLR مجهز است که با منبع تغذیه های 12 تا 30 ولتی سازگار است. بدین ترتیب می توان حدس زد که این دوربین با بسیاری از منبع تغذیه ها و باتری های حرفه ای سازگار باشد. کانکتور باتری نیز دقیقا مشابه دوربین Blackmagic Design USRA اصلی است. در نتیجه امکان استفاده از طیف وسیعی از صفحات باتری حتی از تولید کننده هایی مانند IDX، Frezzi و Anton Bauer ممکن است. با استفاده از Blackmagic USRA V-Lock Battery Plate می توان از باتری های محبوب مانت V نیز استفاده کرد.

همراه با نرم افزار DaVinci Resolve

به همراه دوربین فیلمبرداری سینمایی Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K G2 یک عدد دانگل USB مخصوص نرم افزار DaVinci Resolve ارائه شده که حاوی لایسنس قانونی استفاده از تمامی امکانات این برنامه است. نسخه اصلی این نرم افزار با سیستم عامل های ویندوز و مک سازگاری کامل دارد و می توان از آن برای تدوین، اصلاح رنگ، مدیریت فایل ها، مسترینگ و خروجی گرفتن استفاده کرد. نرم افزار DaVinci Resolve برای کار با تصاویر غیر فشرده 12-Bit log raw طراحی شده و بدین ترتیب می توان از تمامی قدرت دوربین بلک مجیک USRA Mini Pro G2 در زمینه کیفیت و رنج دینامیکی بهره گرفت. این نرم افزار قابلیت ادیت همزمان چند تایم لاین را به همراه تریم کردن آن ها دارد. یک مجموعه کامل برای اصلاح رنگ نیز در این نرم افزار گنجانده شده است.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
21976

مشخصات

برند
Blackmagic
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات حسگر</strong>
نوع حسگر
CMOS
اندازه حسگر
Super 35
ابعاد دقیق حسگر
۱۴٫۲۵ × ۲۵٫۳۴ میلی‌متر
داینامیک رنج
۱۵ استاپ
<strong id="CustomFeaturesName"> درگاه‌ها و اتصالات</strong>
وزن
۲٫۳ کیلوگرم
<strong id="CustomFeaturesName">صفحه نمایش و منظره‌یاب</strong>
درگاه USB
Type-C
تایم‌کد
یک ورودی تایم‌کد
ورودی صدا
2x3-Pin XLR Mic/Line Level (+48 V Phantom Power) Output - 1x1/8" / 3.5 mm TRRS Headphone/Microphone Input/Output
خروجی SDI
1xBNC (12G-SDI) Input & 2xBNC (12G-SDI) Output
منبع تغذیه
1x4-Pin XLR Input - 1x12-Pin Molex Input/Output - 1x4-Pin XLR (12 VDC) Output
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات کلی</strong>
ابعاد
۲۱۰ × ۲۰۱ × ۱۴۷
اندازه (اینچ)
۴
صفحه نمایش لمسی
دارد
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات لنز</strong>
نوع مانت
Canon EF
<strong id="CustomFeaturesName">حافظه و ذخیره‌سازی</strong>
نوع حافظه
Dual Slot: SD/SDHC/SDXC (UHS-II)
<strong id="CustomFeaturesName">ضبط صدا</strong>
میکروفون داخلی
میکروفون استریو
بلندگوی داخلی
دارد
مونو
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

مشخصات اصلی دوربین فیلم‌برداری

برند Blackmagic

مشخصات حسگر

نوع حسگر CMOS
اندازه حسگر Super 35
ابعاد دقیق حسگر ۱۴٫۲۵ × ۲۵٫۳۴ میلی‌متر
داینامیک رنج ۱۵ استاپ

درگاه‌ها و اتصالات

وزن ۲٫۳ کیلوگرم

صفحه‌نمایش و منظره‌یاب

درگاه USB Type-C
تایم‌کد یک ورودی تایم‌کد
ورودی صدا 2x3-Pin XLR Mic/Line Level (+48 V Phantom Power) Output - 1x1/8" / 3.5 mm TRRS Headphone/Microphone Input/Output
خروجی SDI 1xBNC (12G-SDI) Input & 2xBNC (12G-SDI) Output
منبع تغذیه 1x4-Pin XLR Input - 1x12-Pin Molex Input/Output - 1x4-Pin XLR (12 VDC) Output

مشخصات کلی

ابعاد ۲۱۰ × ۲۰۱ × ۱۴۷
اندازه (اینچ) ۴
صفحه نمایش لمسی

مشخصات لنز

نوع مانت Canon EF

حافظه و ذخیره‌سازی

نوع حافظه Dual Slot: SD/SDHC/SDXC (UHS-II)

ضبط صدا

میکروفون داخلی میکروفون استریو
بلندگوی داخلی دارد </br> مونو

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم