ARRI ALEXA

نام تجاری:
  • مجهز به حسگر ۳۵ میلی‌متر از نوع ALEV III CMOS
  • داینامیک رنج بالای ۱۴+ استاپ
  • ثبات تصاویر با رزولوشن 4K سینمایی
  • امکان ثبت تصویر با حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • پشتیبانی از فرمت ARRIRAW
  • طراحی ماژولار
  • مانت از جنس استیل با پایداری بالا
  • سیستم خنک‌کننده پیشرفته
ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
12256
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

ALEXA اولین عضو خانواده دوربین‌های حرفه‌ای ALEXA و شناخته‌شده‌ترین محصول کمپانی ARRI بشمار می‌رود. شرکت ARRI در واقع با معرفی این دوربین، سنگ بنای طراحی و تولید دوربین‌های ماژولار و قابل ارتقاء خود را پایه‌گذاری کرد. خصیصه اصلی این خانواده از دوربین‌های ARRI بدون شک عملکرد فوق‌العاده بالای آن‌ها در امر تصویربرداری است. این دوربین به گونه‌ای طراحی شده تا در عین حرفه‌ای بودن، استفاده از آن برای تصویربرداران ساده و بدون پیچیدگی خاصی باشد. از طرف دیگر از آنجایی که بازار مصرف اصلی این خانواده از دوربین‌های الکسا، سینما و فیلم‌سازی حرفه‌ای است پس جای تعجب ندارد که کمپانی ARRI این دوربین خود را برای استفاده در شرایط آب‌و‌هوایی سخت نیز آماده کرده باشد. فارغ از آنکه با دوربین الکسای خود مشغول تصویربرداری و ساخت یک پروژه سینمایی یا تلویزیونی باشید، می‌توان اطمینان داشت که این دوربین تمام آنچه که اتفاق می‌افتد را به تصویر خواهد کشید و کوچک‌ترین جزئیات از نظر ARRI ALEXA پنهان نخواهد ماند.

این دوربین در قلب خود حسگر ۱۶:۹از نوع ALEV III CMOS با ابعاد سوپر ۳۵ را جای داده است. همچنین ALEXA از ماژول کارت حافظه SxS با قابلیت پذیرش کارت‌های حافظه SxS PRO و SxS PRO+ برخوردار می‌باشد که امکان رکورد تصاویر با فرمت‌های ProRes یا DNxHD را فراهم می‌آورد. علاوه بر این می‌توان تصاویر را با فرمت ARRIRAW بر روی یک حافظه جانبی نیز ذخیره نمود.

طراحی

طراحی بدنه‌ی ALEXA به گونه‌ای است که هیچ تصوری غیر از یک دوربین سینمایی و کاملاً حرفه‌ای را به ذهن متبادر نمی‌سازد. بدنه‌ای فلزی، به نسبت بزرگ و سنگین که یک مانیتور کوچک جهت انجام تنظیمات در قسمت کناری آن قرار دارد. وزن این بدنه به‌تنهایی ۶٫۳ کیلوگرم است که در هنگام نصب منظره‌یاب و دستگیره به ۷٫۷ کیلوگرم می‌رسد.

روی بدنه این دوربین خبری از منظره‌یاب نیست، گرچه امکان تهیه منظره‌یاب‌های سازگار با آن، وجود دارد. سمت راست بدنه تعدادی دکمه تعبیه شده است که دارای نور پس زمینه هستند و در محیط‌های تاریک برای یافتن دکمه مورد نظر با مشکل روبرو نخواهید شد. در بخش میانه‌ی این قسمت نیز یک مانیتور کوچک جهت انجام تنظیمات قرار گرفته است. اگر کمی با دقت به این بخش نگاه کنید متوجه می‌شوید این بخش قابل جداسازی بوده و به‌صورت ماژولار طراحی شده است. بر روی بدنه دوربین تعداد زیادی خروجی و ورودی قرار دارد که مربوط به انتقال تصویر به ضبط کننده خارجی و مانیتور، باتری و صدا می‌شوند. البته برای صدا فقط یک خروجی XLR 5 pin با قابلیت ضبط همزمان دو کانال در نظر گرفته شده است.

کیفیت تصویری خارق‌العاده

موارد متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند یک عکس یا ویدئو تا حد زیادی عالی و چشم‌نواز به نظر رسد. از این میان می‌توان به داینامیک رنج بالا، رندر طبیعی و شارپ، حساسیت بالا، نویز پایین و بازتولید طبیعی رنگ‌ها اشاره داشت. تمام دوربین‌های خانواده الکسا با برخورداری از ویژگی‌هایی که در بالا بدان اشاره شد تصاویری با بهترین کیفیت ممکن را به ثبت می‌رسانند. تمام اجزا و بخش‌هایی که در تصویربرداری و تصویرسازی این دوربین‌ها دخیل هستند از بالاترین دقت و بهترین عملکرد ممکن برخوردار خواهند بود؛ از حسگر CMOS بکار رفته در دوربین گرفته تا فیلتر پایین گذر اپتیکی، اجزای سخت‌افزاری و الکترونیکی موجود در ساختار دوربین و یا حتی نرم‌افزار پردازش تصویر. دقیقاً به همین دلیل است که الکسا قادر به ثبت تصاویری با کیفیت مثال‌زدنی در رزولوشن‌های HD، 2K، 4K UHD یا 4K سینمایی می‌باشد.

حساسیت بالای الکسا این امکان را مهیا کرده تا بتوان در هر شرایط با میزان نور متفاوت به تصاویری با کیفیت سطح بالا دست یافت. پردازش رنگ‌ها در این دوربین نیز توسط همان دانشمندان و محققان رنگی توسعه یافته که بر روی ARRILASER و ARRISCAN مشغول به کار بوده‌اند. رندر طبیعی رنگ‌ها نیز از دیگر بخش‌هایی است که دوربین الکسا در آن بسیار تواناست. همچنین می‌توان اطمینان خاطر داشت که تونالیته و رنگ پوست تا حد زیادی عالی به نظر می‌رسد و تفکیک رنگی نیز به خوبی صورت می‌گیرد.

داینامیک رنج بالا

از آنجایی که به ثبت رسیدن تمام جزئیات نقاط روشن و تیره از اهمیت بسیار بالایی در دوربین‌هایی در این سطح برخوردار است، حسگر ALEXA قادر می‌باشد تا داینامیک رنجی بالا تا حداکثر ۱۴ استاپ را فراهم آورد که در نوع خود فوق‌العاده است. مسلماً دست‌یابی به این مهم یکی از اصلی‌ترین و مشکل‌ترین چالش‌هایی بوده که مهندسان و طراحان حسگر این دوربین با آن مواجه بوده‌اند اما سرانجام موفق شده تا به بهترین شکل ممکن از پس آن بربیایند. شرکت ARRI ادعا می‌کند که اکنون حسگر بکار رفته در دوربین الکسا به میزانی در ثبت جزئیات موجود در تاریک‌ترین و روشن‌ترین نقاط تصویر تواناست که نمایشگرها برای بازپخش و نمایش آن‌ها با مشکل روبرو خواهند بود. شاید این یکی از همان دلایلی باشد که عده کثیری دوربین‌های ARRI را محصولاتی از آینده می‌دانند.

بهینه‌شده برای کاربری‌های مختلف

همان‌طور که از دوربینی در سطح الکسا انتظار می‌رود، این دوربین متدهای متنوعی برای ثبت و انتقال تصاویر، خروجی صدا و ... را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بر روی دوربین گزینه‌های مختلفی برای رکورد کردن وجود دارد که کاربران حرفه‌ای این دوربین بر حسب نیاز خود – برای ویرایش یا عملیات پس‌تولید – می‌توانند ویدئوها را با مناسب‌ترین فرمت رکورد و ذخیره کنند. به این ترتیب بسته به نوع و سطح پروژه‌ای که قصد فیلم‌برداری برای آن را دارید، می‌توانید از روی دوربین تنظیمات دلخواه برای رکورد را انجام دهید؛ حال می‌خواهد تهیه یک ویدئوی اقتصادی و کم‌هزینه برای تلویزیون باشد و یا یکی از جدیدترین فیلم‌های سینمایی هالیوود. برخورداری از چنین ویژگی‌ای در دوربین الکسا سبب شده تا به یکی از بهترین گزینه‌ها برای شرکت‌های اجاره دوربین بدل شود. چرا که افراد گوناگون با سطح نیاز مختلف قادر به استفاده از این دوربین برای تهیه پروژه‌های خود خواهند بود.

عاری از هرگونه پیچیدگی

کاملاً واضح و قابل درک است که کمپانی ARRI به عنوان پیشروترین شرکت سازنده دوربین‌های سینمایی پیشرفته یا به اصطلاح High-End از حرفه‌ای‌ترین‌های این صنعت در جهت طراحی، توسعه و ساخت دوربین‌های خود یاری گرفته است. زبده‌ترین فیلم‌برداران دنیا که برای ساخت هرچه بهتر و کامل‌تر چنین دوربین توانمندی به یاری ARRI آمده‌اند بدون شک به خوبی از این مسئله آگاهی دارند که پس از تصویربرداری طولانی مدت در شب، برای فیلم‌برداری در یک صبح بارانی لازم است فریم ریت و زاویه شاتر را تغییر داد. قطعاً شرکت ARRI با آگاهی از هزاران دیتا و اطلاعات این‌چنینی اقدام به ساخت دوربین پیشرفته خود کرده است. ولی نکته حائز اهمیت اینجاست که این کمپانی سعی نموده تا از چنین اطلاعاتی در جهت طراحی رابط کاربری ساده و کاربرپسند بهره بگیرد تا بتوان بدون نیاز به انجام تنظیماتی پیچیده، اطمینان داشت که بهترین تصویر ممکن با این دوربین به ثبت می‌رسد.

رابط کاربری بکار رفته در ARRI ALEXA مشابه تمام دوربین‌های دیگر ساخت این کمپانی بوده و منوها و قرارگیری دکمه‌ها نیز به همان شکل انجام گرفته است؛ بنابراین اگر با یکی از محصولات ARRI کارکرده باشید به سادگی قادر به استفاده از مدل دیگری از آن خواهید بود. بخش فیزیکی دوربین نیز به گونه‌ای طراحی شده که حتی با تجهیز ساختن دوربین به لوازم جانبی متعدد، بیشترین راحتی را هنگام استفاده از آن بر روی دست یا شانه برای کاربر به همراه داشته باشد. در محل قرارگیری دکمه‌ها نیز وسواس زیادی به خرج رفته تا مطمئن بود در شرایط مختلف و یا حتی در محیط‌های کم‌نور هیچ مشکلی برای استفاده از آن‌ها وجود نخواهد آمد. حتی در طراحی لوازم جانبی دوربین نیز به همین اندازه به موضوع ارگونومی توجه شده است.

تمام اجزا و بخش‌های دوربین ماژولار ALEXA میراث دار زبان طراحی و سیاست‌های کمپانی سازنده آن‌ها یعنی ARRI است. از آنجایی که دوربین‌های ساخت این کمپانی برای فیلم‌برداری در شرایط محیطی سخت آماده شده‌اند، بدیهی است که لوازم جانبی طراحی شده برای آن‌ها نیز بایستی قادر با استفاده در چنین شرایطی باشند. تمام اجزای الکترونیکی ALEXA در محفظه‌ای قرار گرفته و به خوبی عایق شده‌ است تا از نفوذ آب، گردوغبار و رطوبت به داخل آن جلوگیری به عمل آید. همچنین بنا به دلایل فنی و مهندسی، این محفظه عایق شده در وسط بدنه دوربین جای گرفته است. علاوه بر این، سیستم خنک کننده منحصربه‌فردی که در بدنه این دوربین تعبیه شده است وظیفه خنک کردن دوربین را بر عهده دارد و این وظیفه را به بهترین شکل ممکن نیز انجام می‌دهد. حرارت تولید شده توسط حسگر و دیگر بخش‌های الکترونیکی دوربین از طریق مجراهای (لوله‌های) موجود به سمت رادیاتور که در بخش پشتی دوربین قرار دارد هدایت می‌شود. شرکت سازنده ادعا می‌کند که عملکرد این رادیاتور کاملاً بی‌نقص و همچنین صدای تولیدی آن در حد ناچیزی است. به این ترتیب می‌توان با آسودگی خاطر در هوای گرم و محیطی با درجه حرارت بالا از این دوربین بهره برد. به لطف طراحی اصولی این سیستم، در صورت نیاز می‌توان به آسانی رادیاتور را تعویض و نمونه‌ای دیگر جایگزین کرد.

به منظور قرارگیری امن و پایداری بالای مانت لنز، کمپانی ARRI از مانتی با طراحی جدید برای لنز و حسگر ALEXA بهره گرفته است. در این مکانیزم جدید، مانت بکار رفته برای لنز دوربین که از جنس استیل ضدزنگ می‌باشد به یک لولای استیل متصل گردیده و این مجموعه نیز به مانت حسگر اتصال پیدا می‌کند که علاوه بر ثابت نگه داشتن مانت لنز، ایمنی مانت حسگر را نیز تأمین خواهد کرد. سپس برای محکم‌کاری بیشتر، این مجموعه تماماً به بدنه دوربین متصل وصل می‌گردد. در این صورت حتی هنگامی که فشاری فیزیکی – برای مثال بسته یک لنز زوم سنگین - به مانت لنز وارد می‌شود، باز هم نگرانی از بابت جابجا شدن مانت لنز و برهم خوردن هماهنگی آن با مانت حسگر وجود نخواهد داشت. استفاده از جنس استیل در ساخت این مانت‌های جدید نیز به این علت بوده تا پس از کاهش یا افزایش شدید دمای محیط، هیچ انقباض یا انبساطی باعث برهم زدن فرم و شکل مانت نشود.

معماری و ساختاری آینده‌نگرانه

مهم‌ترین ویژگی طراحی ALEXA نه کیفیت بسیار بالای آن، بلکه طراحی ماژولار و قابل ارتقاء آن است. برخورداری از چنین ویژگی ارزشمندی با توجه به پیشرفت سریع فن‌آوری‌های مرتبط با ضبط و ذخیره‌سازی تصویر و تغییر استانداردهای تصویری، برای یک دوربین سینمایی مزیتی بزرگ محسوب می‌شود. خصوصاً هزینه‌‌ای که برای چنین دوربین‌هایی پرداخت می‌شود معمولاً بسیار بیشتر از مدل‌های حرفه‌ای دیگر است و امکان ارتقاء دوربین بجای تعویض، صرف چنین هزینه‌ای را برای تهیه این دوربین‌ها منطقی‌تر می‌سازد.

طراحی سیستم ARRI ALEXA بر اساس یک معماری باز صورت گرفته است. این بدان معناست که می‌توان از لوازم جانبی سازگاری که شرکت‌های شخص ثالث برای این دوربین طراحی می‌کنند با آسودگی خاطر بهره جست. از اصلی‌ترین مزایای این طراحی ماژولار می‌توان به محدود نشدن فیلم‌سازان برای بهره‌گیری از لوازم جانبی دلخواه در سطح و استاندارد مد نظر خود اشاره داشت.

چهار بخش از دوربین که به صورت ماژولار طراحی شده و می‌توان به آسانی آن‌ها را ارتقاء داده و یا به اصطلاح به‌روزرسانی کرد به شرح زیر است:

 

اول از همه با توجه به پیشرفت سریع فن‌آوری‌های ثبت و ضبط تصویر، بخش مربوط به ماژول رکورد که در سمت چپ بدنه قرار دارد به این صورت طراحی شده است. به‌روزرسانی این قطعه با نصب ماژول XR علاوه بر افزایش توانایی‌های ثبت تصویر امکان استفاده از کارت‌های حافظه CFast 2.0 را نیز برای کاربران فراهم می‌آورد.

بخش بعدی مربوط به قسمت کنترل الکترونیک دوربین می‌شود که در سمت راست بدنه واقع شده است و می‌توان آن را با Plus Panel جایگزین کرد. از جمله‌ی امکاناتی که در صورت ارتقاء این بخش به دوربین اضافه می‌شود امکان کنترل بی‌سیم دوربین و لنز است البته در صورتی که از مانت سازگار استفاده شود.

بخش سوم که به صورت ماژولار طراحی شده و می‌توان آن را ارتقاء داد ELM نام دارد. این بخش به مانت لنز مربوط می‌شود و می‌توان با تعویض آن از لنزهای PL، PL LDS و ... استفاده کرد و خلاقیت‌های بیشتری را به پروژه تصویرگری خود افزود.

آخرین بخش که امکان به روزسانی آن وجود دارد پردازنده ALEXA است که بر اساس فناوری FPGAs پیاده‌سازی شده است. بهره‌مندی از این فناوری این امکان را فراهم آورده تا بتوان به طور کامل برنامه‌ریزی پردازنده را مجدداً انجام داد. به این ترتیب می‌توان دوربین الکسای خود را به آسانی آپگرید کرد. در اثر انجام این به‌روزرسانی‌ها، قابلیت‌های دوربین مطابق با قابلیت‌های ماژول‌های آن ارتقاء یافته و یا استانداردهای نرم‌افزاری و کدکهای جدید بدون تغییر سخت افزاری با کم‌ترین هزینه در دسترس خواهد بود.

منظره‌یاب الکترونیکی EVF-1

این منظره‌یاب به طور اختصاصی برای دوربین حرفه‌ای ALEXA طراحی شده که کم‌ترین تأخیر ممکن را در نمایش تصویر به همراه خواهد داشت. کیفیت تصویر بالا، دقت رنگی فوق‌العاده و بسیاری از ویژگی‌های قابل توجه دیگر از جمله خصیصه‌های بارز این منظره‌یاب اپتیکی بشمار می‌رود. یکی از ضروری‌ترین موارد برای فیلم‌برداران هنگام استفاده از منظره‌یاب این است که آنچه در جلوی دوربین اتفاق می‌افتد همان لحظه در چشمی مشاهده گردد. قابلیت نمایش سریع و همزمان تصویر در EVF-1 سبب گشته تا این هماهنگی بین دوربین و منظره‌یاب به خوبی برقرار شود. تصاویر در این منظره‌یاب با رزولوشن 1280x768 پیکسل و کنتراست نمایش داده خواهند شد و کم‌ترین اعوجاج را خواهند داشت.

تنها ویژگی‌ای که یک منظره‌یاب حرفه‌ای و سطح بالا باید از آن برخوردار باشد قابلیت‌های نمایش تصویر آن نیست بلکه ارگونومی آن نیز به همان اندازه برای کاربر حائز اهمیت است. ابعاد کامپکت و کوچک و قرارگیری دقیق چشمی حتی هنگام فیلم‌برداری بر روی شانه آن چیزی است که برای حرفه‌ای‌ها اهمیت بالایی دارد. منظره‌یاب EVF-1 در سمت چپ یا راست بدنه دوربین مانت می‌شود که راحتی بیشتر هنگام استفاده را در پی دارد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
12256

مشخصات

برند
Arri
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات حسگر</strong>
نوع حسگر
ARRI ALEV III CMOS
اندازه حسگر
35mm
فیلتر رنگ
Bayer pattern color filter array
حالات نوردهی
(EI (160-200-400-800-1600-3200
داینامیک رنج
۱۴ استاپ
<strong id="CustomFeaturesName">کنترل نور‌دهی</strong>
فریم‌ریت
16:9
0.75-60fps
تنظیمات زاویه شاتر
Electronic rolling shutter, 5.0º - 358.0º up to 60 fps; 5.0° to 356° above 60 fps. Shutter angle adjustable with 1/10 degree precision
تنظیم سفیدی اولیه
Presets for 3200 (tungsten), 4300 (fluorescent), 5600 (daylight) and 7000 (daylight cool). Automatic calculation or manual white balance for 2000 to 11000 Kelvin, adjustable in 100 K steps
<strong id="CustomFeaturesName">ضبط تصاویر</strong>
رزولوشن فیلم‌برداری
ARRIRAW: 2880x1620
<strong id="CustomFeaturesName"> درگاه‌ها و اتصالات</strong>
وزن
۶٫۳ کیلوگرم
خروجی هدفون
۱ خروجی جک ۳٫۵ میلی‌متری استریو مینی
<strong id="CustomFeaturesName">صفحه نمایش و منظره‌یاب</strong>
تایم‌کد
1x LEMO 5-pin timecode in/out
ورودی صدا
1x XLR 5 pin
خروجی ویدئو
2x 1.5G or 3G REC OUT BNC connectors
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات کلی</strong>
ابعاد
۳۳۲ × ۱۵۳ × ۱۵۸
رزولوشن صفحه نمایش
۲۴۰ × ۴۰۰
اندازه (اینچ)
۳
شرایط محیطی استفاده
20°C to +45°C-
منظره‌یاب
ARRI EVF-1
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات لنز</strong>
نوع مانت
54mm stainless steel LDS PL mount, Super 35 centered. 52.00mm nominal flange focal depth
<strong id="CustomFeaturesName">حافظه و ذخیره‌سازی</strong>
نوع حافظه
(2x slots for SxS PRO cards (SxS
کارت‌های حافظه سازگار
(SxS PRO 64 GB (SBP-64A
(SxS PRO+ 64 GB (SBP-64B & SBP-64C
(SxS PRO+ 128 GB (SBP-128B & SBP-128C
<strong id="CustomFeaturesName">ضبط صدا</strong>
مشخصات ضبط صدا
2Channel, line level, balanced audio. 24 bit/48 kHz A/D conversion
<strong id="CustomFeaturesName">سایر ویژگی‌ها</strong>
35format film-style digital camera with an electronic viewfinder, a 16:9 active sensor area, integrated shoulder arch and receptacles for 15 mm lightweight rods
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

مشخصات اصلی دوربین فیلم‌برداری

برند Arri

مشخصات حسگر

نوع حسگر ARRI ALEV III CMOS
اندازه حسگر 35mm
فیلتر رنگ Bayer pattern color filter array
حالات نوردهی (EI (160-200-400-800-1600-3200
داینامیک رنج ۱۴ استاپ

کنترل نوردهی

فریم‌ریت 16:9</br> 0.75-60fps
تنظیمات زاویه شاتر Electronic rolling shutter, 5.0º - 358.0º up to 60 fps; 5.0° to 356° above 60 fps. Shutter angle adjustable with 1/10 degree precision
تنظیم سفیدی اولیه Presets for 3200 (tungsten), 4300 (fluorescent), 5600 (daylight) and 7000 (daylight cool). Automatic calculation or manual white balance for 2000 to 11000 Kelvin, adjustable in 100 K steps

ضبط تصاویر

رزولوشن فیلم‌برداری ARRIRAW: 2880x1620

درگاه‌ها و اتصالات

وزن ۶٫۳ کیلوگرم
خروجی هدفون ۱ خروجی جک ۳٫۵ میلی‌متری استریو مینی

صفحه‌نمایش و منظره‌یاب

تایم‌کد 1x LEMO 5-pin timecode in/out
ورودی صدا 1x XLR 5 pin
خروجی ویدئو 2x 1.5G or 3G REC OUT BNC connectors

مشخصات کلی

ابعاد ۳۳۲ × ۱۵۳ × ۱۵۸
رزولوشن صفحه نمایش ۲۴۰ × ۴۰۰
اندازه (اینچ) ۳
شرایط محیطی استفاده 20°C to +45°C-
منظره‌یاب ARRI EVF-1

مشخصات لنز

نوع مانت 54mm stainless steel LDS PL mount, Super 35 centered. 52.00mm nominal flange focal depth

حافظه و ذخیره‌سازی

نوع حافظه (2x slots for SxS PRO cards (SxS
کارت‌های حافظه سازگار (SxS PRO 64 GB (SBP-64A</br> (SxS PRO+ 64 GB (SBP-64B & SBP-64C</br> (SxS PRO+ 128 GB (SBP-128B & SBP-128C

ضبط صدا

مشخصات ضبط صدا 2Channel, line level, balanced audio. 24 bit/48 kHz A/D conversion

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم