ARRI ALEXA Mini

نام تجاری:
  • مجهز به حسگر سوپر ۳۵ از نوع ALEV III CMOS
  • امکان تصویربرداری با رزولوشن‌های HD تا 4K UHD
  • قابلیت تصویربرداری 3.4K با کدک ARRIRAW
  • مجهز به Wi-Fi داخلی و امکان کنترل بی‌سیم
  • داینامیک رنج بالای +14 استاپ
  • دارای فیلترهای ND داخلی
  • پشتیبانی از مانت‌های PL، B4 و EF
  • بدنه فیبر کربنی سبک با استحکام بالا
  • کامپکت و جمع‌و‌جور
ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
12257
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

Alexa Mini دوربینی کوچک از یک خانواده بزرگ است. دوربینی که به تنهایی و بدون وابستگی به دستگاه‌ها و تجهیزات جانبی هم قادر است تا امکانات متعدد و حرفه‌ای کاملی را در اختیار کاربر قرار دهد. این دوربین را می‌توان برای افرادی مناسب دانست که خواهان کیفیت و کارایی زبانزد محصولات ARRI در کنار سهولت استفاده و حمل و نقل بدنه‌ای کوچک هستند. ALEXA Mini دارای بدنه‌ای مستحکم از جنس فیبر کربن با مانت تیتانیومی PL است که مستقیماً به قطعه‌ی حامل حسگر - که آن‌هم از جنس تیتانیوم است- متصل می‌شود و به دلیل برخورداری از بدنه‌ای کامپکت و وزن سبک به‌راحتی در کوله‌پشتی جای می‌گیرد و می‌توان آن را همه جا مورد استفاده قرار داد. همین موضوع که دوربینی با چنین توانمندی‌ها و قابلیت‌های سطح بالایی را بتوان به این سادگی حمل کرد بدون شک برگ برنده الکسا مینی در میان سایر رقباست. کمپانی ARRI برای آنکه بتواند دوربینی با این ابعاد و چنین وزنی را با استحکام بدنه عالی به بازار معرفی کند، نیاز به خلاقیت بالا در زمینه طراحی داشته است. حاصل چنین پیشرفتی در زمینه طراحی منجر به آن شده تا اجزا و قسمت‌های مختلف این دوربین به صورت مجتمع و یکپارچه ساخته و پیاده‌سازی شوند. گرچه ابعاد و وزن این دوربین بسیار کم‌تر از دیگر هم‌خانواده‌های خود است ولی با این وجود در بسیاری از موارد هیچ تفاوتی از حیث عملکرد میان آن‌ها وجود ندارد؛ به ویژه هنگامی که بحث توانایی‌های ثبت تصویر به میان می‌آید. ALEXA Mini در زمینه قابلیت‌های تصویربرداری شباهت زیادی به دوربین Alexa AMIRA دارد.

طراحی

وزن بدنه فیبر کربنی ALEXA Mini با مانت PL تیتانیومی کمی بیشتر از ۲ کیلوگرم است که برای یک دوربین حرفه‌ای در این سطح وزن مناسبی است و در مقابل دیگر محصولات ARRI بسیار سبک‌تر می‌باشد. بدنه کوچک این دوربین موجب نمی‌شود تا از لحاظ امکانات سخت‌افزاری کمبودی داشته باشد و تمام خروجی‌های اصلی مورد نیاز روی یک دوربین حرفه‌ای در قسمت پشتی دیده می‌شوند. ضمناً شکاف کارت حافظه هم در همان قسمت قرار دارد. شاید وجود تعداد زیادی از دکمه‌ها روی بدنه‌ی دوربینی با این ابعاد کوچک که امکانات فوق‌العاده‌ای هم دارد چندان تعجب‌آور نباشد، اما با این وجود طراحان و مهندسان کمپانی سازنده با توجه امکان کنترل بی‌سیم ALEXA Mini موفق شده‌اند تا تعداد دکمه‌های قرار گرفته روی بدنه را به حداقل رسانده‌اند. هیچ مانیتور و منظره یابی به همراه ALEXA Mini عرضه نشده است اما سازگاری آن با منظره‌یاب-نمایشگر MVF-1 و ابعاد کوچکش امکان استفاده از این دوربین به شکل یک دوربین معمولی روی دست و شانه، روی سه‌پایه و یا حتی متصل به یک پرنده را فراهم می‌آورد.

گزینه‌های تصویربرداری متعدد

ALEXA Mini برای مقاصد متعددی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و گزینه‌های مختلفی برای کنترل و بهره‌وری از آن پیش روی کاربر است. می‌توان آن را مانند یک دوربین معمولی از طریق منظره یاب متصل کنترل کرد و یا به لطف بهره‌مندی از فناوری وای‌فای داخلی به صورت بی‌سیم کنترل دوربین را در دست گرفت. یا می‌توان با استفاده از دکمه‌های موجود بر روی بدنه، تغییرات دلخواه را در تنظیمات دوربین اعمال کرد. از طرفی دیگر این دوربین به اندازه‌ای سبک است که بتوان با استفاده از تجهیزات موجود، فیلمبرداری را بر روی دست انجام داد و شرایط ایده آلی را برای تصویربرداری فراهم آورد. طراحی متقارن الکسا مینی نیز فیلم‌برداری در جهت‌ها و زاویه‌های مختلف با آن را ممکن کرده است. همچنین این امکان وجود دارد که مانت قابل تعویض لنز ALEXA Mini را با مانت‌های موجود برای ARRI AMIRA جایگزین کرد.

تصویربرداری فراتر از حد انتظار

بدنه کامپکت و سبک ALEXA Mini هرگز توانایی‌های تصویربرداری آن را تحت تأثیر قرار نداده است و کیفیتی فراتر از حد تصور را ارائه می‌دهد. این دوربین از لحاظ قابلیت‌های فیلم‌برداری شباهت زیادی به دیگر دوربین‌های خانواده ALEXA دارد و می‌توان بالاترین سطح استاندارد را از آن انتظار داشت. این امکان وجود دارد تا بدنه ALEXA Mini را به بدنه دیگر دوربین‌های ALEXA متصل کرده که حاصل این ترکیب و ادغام به خلق تصاویری منحصربه‌فرد منجر می‌شود. به لطف برخورداری از حسگر ۴:۳، می‌توان تصاویر آنامورفیک را نیز با این دوربین به تولید درآورد. حسگر این دوربین کامپکت از نوع ARRI ALEV III CMOS می‌باشد که عیناً در دوربین‌های ALEXA و ALEXA AMIRA بکار گرفته شده است. الکسا مینی قادر به رکورد تصاویر با حداکثر رزولوشن 4K UHD بوده و از قابلیت تصویربرداری 3.4K با کدک فشرده نشده ARRIRAW بر روی حافظه‌های CFast 2.0 برخوردار است. علاوه بر این، ALEXA Mini دارای توانایی تصویربرداری با سرعت بالا را هم داراست و می‌تواند ویدئوها را با حداکثر سرعت ۲۰۰ فریم بر ثانیه – در برخی رزولوشن‌ها – به ثبت برساند. این ویژگی در کنار دیگر خصیصه‌های تصویرگری ALEXA Mini آن را به دوربینی ایده آل و توانمند برای هر نوع فعالیت حرفه‌ای تصویربرداری بدل کرده است.

موارد متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند یک عکس یا ویدئو تا حد زیادی عالی و چشم‌نواز به نظر رسد. از این میان می‌توان به داینامیک رنج بالا، رندر طبیعی و شارپ، حساسیت بالا، نویز پایین و بازتولید طبیعی رنگ‌ها اشاره داشت. تمام دوربین‌های خانواده الکسا با برخورداری از ویژگی‌هایی که در بالا بدان اشاره شد تصاویری با بهترین کیفیت ممکن را به ثبت می‌رسانند. تمام اجزا و بخش‌هایی که در تصویربرداری و تصویرسازی این دوربین‌ها دخیل هستند از بالاترین دقت و بهترین عملکرد ممکن برخوردار خواهند بود؛ از حسگر CMOS بکار رفته در دوربین گرفته تا اجزای سخت‌افزاری و الکترونیکی موجود در ساختار دوربین و یا حتی نرم‌افزار پردازش تصویر.

داینامیک رنج بالا

از آنجایی که به ثبت رسیدن تمام جزئیات نقاط روشن و تیره از اهمیت بسیار بالایی در دوربین‌هایی در این سطح برخوردار است، حسگر ALEXA قادر می‌باشد تا داینامیک رنجی بالا تا حداکثر ۱۴ استاپ را فراهم آورد که در نوع خود فوق‌العاده است. مسلماً دست‌یابی به این مهم یکی از اصلی‌ترین و مشکل‌ترین چالش‌هایی بوده که مهندسان و طراحان حسگر این دوربین با آن مواجه بوده‌اند اما سرانجام موفق شده تا به بهترین شکل ممکن از پس آن بربیایند. شرکت ARRI ادعا می‌کند که اکنون حسگر بکار رفته در دوربین الکسا به میزانی در ثبت جزئیات موجود در تاریک‌ترین و روشن‌ترین نقاط تصویر تواناست که نمایشگرها برای بازپخش و نمایش آن‌ها با مشکل روبرو خواهند بود. شاید این یکی از همان دلایلی باشد که عده کثیری دوربین‌های ARRI را محصولاتی از آینده می‌دانند.

برخورداری از فیلتر ND داخلی

ماژول فیلتر IFM-1 که در داخل ALEXA XT بکار رفته مجهز به فیلتر ND است که در نوع خود اولین است. وجود فیلتر ND داخلی در این دوربین امکان دست‌یابی به حساسیت پایه EI 800 را بدون نیاز به استفاده از فیلتر ND خارجی حتی در محیط‌های پرنور و زیر نور خورشید را فراهم آورده است. از دیگر مزایای بهره‌مندی از این فیلتر ND داخلی می‌توان به صرفه‌جویی در زمان و کاهش وزن دوربین اشاره داشت.

صرفه‌جویی در زمان

طراحی الکسا مینی به گونه‌ای است که برای تصویربرداری‌ها خاص نیازی به صرف زمان برای کانفیگ و راه‌اندازی دوربین شخص ثالث نیست. به این ترتیب راه‌اندازی بستری برای تصویربرداری ۳۶۰ درجه به مراتب ساده‌تر و آسان‌تر خواهد بود. همچنین به لطف رکوردر‌های خارجی Codex، می‌توان به طور همزمان ویدئوهای خروجی چهار ALEXA Mini را بر روی آن رکورد و ذخیره کرد. از طرفی دیگر برخورداری از قابلیت رکورد ویدئو با سرعت بالای ۲۰۰ فریم بر ثانیه، الکسا مینی را به دوربینی ایده آل برای خلق ویدئوهای اسلو-موشن سینمایی بدل کرده و نیاز به صرف هزینه جداگانه برای تهیه دوربین پرسرعت را از میان برداشته است. از طرف دیگر مهندسان شرکت ARRI بدنه دوربین ALEXA Mini را با این ذهنیت طراحی کرده‌اند که برای فیلم‌برداری هوایی با پرنده‌ها و درون‌ها نیز انتخابی ایده آل باشد.

مانت ماژولار

مانت اصلی این دوربین از نوع PL می‌باشد اما با توجه به ماژولار بودن مانت، امکان بهره‌گیری از مانت EF و B4 علاوه بر ARRI PL بر روی آن وجود دارد. مانت‌های ماژولار این دوربین دقیقاً همان مانت‌هایی هستند که برای AMIRA طراحی شده‌اند. ضمن اینکه وجود خروجی Hirose امکان بهره‌گیری از کنترل الکترونیکی زوم و دیگر تنظیمات از طریق دکمه‌های کناری لنزهای دارای این قابلیت را فراهم می‌‌آورد. تبدیل مانت PL به B4 هم برای این دوربین موجود است.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
12257

مشخصات

برند
Arri
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات حسگر</strong>
نوع حسگر
ARRI ALEV III CMOS
فیلتر ND
Built-in motorized ND filters 0.6, 1.2, 2.1
اندازه حسگر
35mm
فیلتر رنگ
Bayer pattern color filter array
حالات نوردهی
EI 800 base sensitivity
داینامیک رنج
۱۴ استاپ
<strong id="CustomFeaturesName">کنترل نور‌دهی</strong>
فریم‌ریت
16:9
ProRes HD 0.75 - 200 fps
ProRes S16 HD 0.75 - 200 fps
ProRes 2K 0.75 - 200 fps
ProRes 3.2K 0.75 - 60 fps
ProRes UHD 0.75 - 60 fps
MFX/ARRIRAW 16:9 2.8K 0.75 - 48 fps
4:3
ProRes 4:3 2.8K 0.75 - 50 fps
6:5
تنظیمات زاویه شاتر
Electronic shutter, 5.0° to 356.0°
تنظیم سفیدی اولیه
خودکار و دستی
<strong id="CustomFeaturesName">ضبط تصاویر</strong>
فرمت فایل
ProRes
(S16 HD: 1920x1080 (up-sampled from 1600x900
HD: 1920x1080
2K Cine 16:9: 2048x1152
3.2K: 3200x1800
(4K UHD: 3840x2160 (up-sampled from 3.2K
(4:3-2.8K: 2880x2160 (padded to 2944x2160
Anamorphic ProRes formats wi
کدک (فرمت)
ProRes 4444XQ, 4444, 422 (HQ), 422, 422(LT), MXF/ARRIRAW
<strong id="CustomFeaturesName"> درگاه‌ها و اتصالات</strong>
وای‌فای
دارد
وزن
۲٫۳ کیلوگرم
<strong id="CustomFeaturesName">صفحه نمایش و منظره‌یاب</strong>
ورودی Genlock
دارد
ریموت‌کنترل
Web-based remote control
درگاه USB
1x USB 2.0
خروجی ویدئو
2x HD-SDI out 1.5G and 3G: uncompressed HD video with embedded audio and metadata, 6G SDI in UHD and 3.2K recording modes
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات کلی</strong>
ابعاد
۱۸۵ × ۱۲۵ × ۱۴۰
شرایط محیطی استفاده
20°C to +45°C-
منظره‌یاب
(AMIRA Multi Viewfinder MVF-1 (OLED and LCD
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات لنز</strong>
نوع مانت
Titanium PL mount with L-Bus connector and LDS
EF mount
PL mount with Hirose connector and LDS
(B4 mount with Hirose connector(A
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات عکس‌برداری</strong>
حداکثر رزولوشن
۲۲۰۲ × ۳۴۲۴
<strong id="CustomFeaturesName">حافظه و ذخیره‌سازی</strong>
نوع حافظه
CFast 2.0
<strong id="CustomFeaturesName">سایر ویژگی‌ها</strong>
35mm format film-style digital camera with lightweight and compact carbon body, switchable active sensor area, support for ARRI MVF-1 viewfinder, built-in remote control capabilities via ARRI Electronic Control System and Wi-Fi, support for cforce motors,
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

مشخصات اصلی دوربین فیلم‌برداری

برند Arri

مشخصات حسگر

نوع حسگر ARRI ALEV III CMOS
فیلتر ND Built-in motorized ND filters 0.6, 1.2, 2.1
اندازه حسگر 35mm
فیلتر رنگ Bayer pattern color filter array
حالات نوردهی EI 800 base sensitivity
داینامیک رنج ۱۴ استاپ

کنترل نوردهی

فریم‌ریت 16:9</br> ProRes HD 0.75 - 200 fps</br> ProRes S16 HD 0.75 - 200 fps</br> ProRes 2K 0.75 - 200 fps</br> ProRes 3.2K 0.75 - 60 fps</br> ProRes UHD 0.75 - 60 fps</br> MFX/ARRIRAW 16:9 2.8K 0.75 - 48 fps</br> 4:3</br> ProRes 4:3 2.8K 0.75 - 50 fps</br> 6:5</
تنظیمات زاویه شاتر Electronic shutter, 5.0° to 356.0°
تنظیم سفیدی اولیه خودکار و دستی

ضبط تصاویر

فرمت فایل ProRes</br> (S16 HD: 1920x1080 (up-sampled from 1600x900 </br> HD: 1920x1080</br> 2K Cine 16:9: 2048x1152</br> 3.2K: 3200x1800</br> (4K UHD: 3840x2160 (up-sampled from 3.2K </br> (4:3-2.8K: 2880x2160 (padded to 2944x2160 </br> Anamorphic ProRes formats wi
کدک (فرمت) ProRes 4444XQ, 4444, 422 (HQ), 422, 422(LT), MXF/ARRIRAW

درگاه‌ها و اتصالات

وای‌فای
وزن ۲٫۳ کیلوگرم

صفحه‌نمایش و منظره‌یاب

ورودی Genlock
ریموت‌کنترل Web-based remote control
درگاه USB 1x USB 2.0
خروجی ویدئو 2x HD-SDI out 1.5G and 3G: uncompressed HD video with embedded audio and metadata, 6G SDI in UHD and 3.2K recording modes

مشخصات کلی

ابعاد ۱۸۵ × ۱۲۵ × ۱۴۰
شرایط محیطی استفاده 20°C to +45°C-
منظره‌یاب (AMIRA Multi Viewfinder MVF-1 (OLED and LCD

مشخصات لنز

نوع مانت Titanium PL mount with L-Bus connector and LDS</br> EF mount</br> PL mount with Hirose connector and LDS</br> (B4 mount with Hirose connector(A

مشخصات عکس‌برداری

حداکثر رزولوشن ۲۲۰۲ × ۳۴۲۴

حافظه و ذخیره‌سازی

نوع حافظه CFast 2.0

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم